ترمیم رنگ خودرو؛ روش‌ها، مراحل و معرفی بهترین مراکز احیای رنگ ماشین

0 9,189

رنگ ماشین فقط برای زیبایی نیست، بلکه به‌عنوان لایه‌ای محافظ در برابر عناصر مختلف محیطی عمل می‌کند. با این حال ممکن است خودرو همچنان در معرض آسیب‌های اشعه فرابنفش، خاک، زباله‌های جاده و شرایط آب‌وهوایی سخت قرار گیرد. آسیب رنگ خودرو نه‌تنها جذابیت بصری خودرو را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند منجر به خوردگی و افت قیمت آن شود. در این مطلب به اهمیت ترمیم رنگ خودرو، انواع آسیب‌های رنگ، روش‌های رایج ترمیم رنگ و مراحل ضروری برای ترمیم رنگ در هر سطح از آسیب‌دیدگی می‌پردازیم. با پیروی از این دستورالعمل‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه، می‌توانید عمر رنگ خودروی خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید.

اهمیت ترمیم رنگ خودرو

بارزترین مزیت اصلاح و ترمیم رنگ خودرو، بهبود ظاهر خودروی شماست. ترمیم رنگ حرفه‌ای باعث می‌شود از شر ایرادهای ماشین خلاص شوید و ماشینتان مثل روز اولش جذاب و نو شود. ترمیم رنگ خودرو نه‌تنها خراش و لکه‌ها را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند پوشش شفاف خودرو را هم برگرداند که به ماشین ظاهری درخشنده و زیبا می‌دهد. ترمیم رنگ همچنین طول عمر رنگ خودرو را افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی، هنگامی که روش‌های صحیح تعمیر و نگهداری را برای ماشین خود به کار می‌گیرید، ماشین شما دوام بیشتری خواهد داشت.

انواع آسیب‌دیدگی رنگ خودرو

انواع آسیب به رنگ خودرو
خط و خش روی بدنه خودرو

آسیب رنگ خودرو در سطوح مختلف رخ می‌دهد و بر لایه‌های مختلف رنگ، از جمله پوشش شفاف (clear coat)، پوشش پایه (base coat)، پرامیر و پنل فلزی تأثیر می‌گذارد.

۱. آسیب پوشش شفاف (clear coat)

پوشش شفاف بالاترین لایه رنگ است و آسیب آن رایج‌ترین نوع آسیب‌دیدگی رنگ خودرو است. خط‌وخش، آثار ناشی از شست‌وشوی نامناسب و ساییده شدن اجسام روی پوشش شفاف می‌تواند ظاهر کلی خودرو را تحت تأثیر قرار دهد. قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش و سایر عوامل محیطی هم می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی این پوشش شود.

۲. آسیب پوشش پایه (base coat)

پوشش پایه، همان لایه‌ اصلی رنگ خودرو است. اگر پوشش شفاف آسیب ببیند، ممکن است این لایه در معرض اشعه فرابنفش، رطوبت و آلاینده‌ها قرار بگیرد. آسیب پوشش پایه ممکن است منجر به محو شدن رنگ، تغییر رنگ یا غیریکنواخت شدن رنگ شود.

 

۳. آسیب پرایمر

پرایمر لایه‌ای است که قبل از پوشش پایه اعمال می‌شود و به چسبندگی و یکنواختی رنگ کمک می‌کند. اگر پوشش پایه به‌شدت آسیب دیده باشد و لایه پرایمر دیده شود، پرایمر هم در معرض آسیب قرار می‌گیرد. آسیب به پرایمر می‌تواند منجر به ازبین‌رفتن چسبندگی لایه‌ها، پوسته‌پوسته شدن و رفتن هوا به زیر لایه رنگ شود.

۴. آسیب پنل فلزی

آسیب به پنل بدنه یعنی هرگونه آسیب فیزیکی یا خوردگی که فلز زیرین را تحت‌تأثیر قرار دهد. خط‌وخش، فرورفتگی و زنگ‌زدگی از انواع آسیب‌های پنل فلزی هستند که پس از آسیب‌دیدگی سه لایه بالاتر رخ می‌دهند. چنین آسیب‌هایی می‌توانند یکپارچگی ساختاری خودرو را به خطر بیندازند. گاهی حتی لازم می‌شود پنل تعمیر یا تعویض شود.

شدت آسیب ممکن است در هر سطح متفاوت باشد. مثلا آسیب‌های پوشش شفاف می‌تواند از خراش‌های سطحی جزئی تا بریدگی‌های عمیق متغیر باشد.
promotion banner

روش‌های ترمیم رنگ خودرو

روش‌های ترمیم رنگ خودرو
ترمیم رنگ خودرو

روش‌های تعمیر رنگ خودرو بسته به شدت آسیب و لایه آسیب‌دیده متفاوت است. در ادامه روش‌های مرسوم تعمیر را برای هر سطح آسیب رنگ خودرو بررسی کرده‌ایم.

۱. ترمیم پوشش شفاف

  • خراش‌های جزئی و علائم چرخش: اغلب می‌توان با پولیش آن‌ها را برطرف کرد. با استفاده از پولیش مناسب، به‌آرامی ناحیه آسیب‌دیده را با حرکات دایره‌ای پولیش بکشید تا خراش‌ها یا خطوط دایره‌ای به حداقل برسند یا از بین بروند.
  • خراش‌های عمیق‌تر و آسیب‌های پوشش شفاف: برای آسیب‌های شدیدتر پوشش شفاف، مانند خراش‌های عمیق، ممکن است نیاز به تعمیر تخصصی باشد. این معمولاً شامل سنباده‌زدن ناحیه آسیب‌دیده، اعمال پوشش شفاف جدید و یکنواخت کردن آن با رنگ اطراف است.

۲. ترمیم پوشش پایه

  • ایرادهای جزئی رنگ: عیوب جزئی رنگ مانند خراش‌های جزئی در پوشش پایه، اغلب می‌تواند با قلم‌گیری برطرف شود. محل را تمیز کنید، قلم خشگیر را روی منطقه موردنظر بکشید و با دقت خش‌ها را در رنگ اطراف محو کنید.
  • آسیب زیاد رنگ: اگر آسیب واردشده به این لایه قابل‌توجه و توزیع رنگ ناهموار باشد، ممکن است رنگ‌آمیزی مجدد لازم باشد. این فرایند شامل سنباده‌زدن، بتونه‌کاری، اعمال یک لایه پایه جدید و اطمینان از تطابق رنگ است.

 

۳. ترمیم پرایمر

اگر لایه پرایمر به‌دلیل خراش‌های عمیق آسیب ببیند یا در معرض دید قرار گیرد، برای جلوگیری از خرابی بیشتر باید آن را تعمیر کرد. از آنجایی که بعد از ترمیم پرایمر نیاز است تا پوشش پایه و پوشش شفاف اعمال شود، بهتر است این کار را به عهده متخصصان رنگ خودرو بسپارید.

۴. تعمیر پنل فلزی

  • فرورفتگی‌ها و خراش‌های جزئی: فرورفتگی‌ها و خراش‌های جزئی روی پنل بدنه را اغلب می‌توان با استفاده از تکنیک‌هایی مانند ترمیم فرورفتگی بدون رنگ (PDR) یا تعمیر نقطه‌ای ترمیم کرد. PDR شامل ماساژ ملایم فرورفتگی از پشت پنل بدون نیاز به رنگ‌آمیزی است. تعمیر نقطه‌ای شامل سنباده‌زدن، بتونه‌کاری، رنگ‌آمیزی و هماهنگ کردن ناحیه تعمیرشده با رنگ اطراف است.
  • زنگ‌زدگی و خوردگی: زنگ‌زدگی و خوردگی گسترده روی پنل‌های بدنه فلزی نیاز به ترمیم حرفه‌ای دارد. ناحیه آسیب‌دیده باید تحت تعمیر قرار گیرد، زنگ‌زدگی‌ها جدا شود و قبل از رنگ‌آمیزی مجدد از یک مبدل زنگ یا آستر مناسب استفاده شود. در موارد شدید، تعویض پنل ممکن است ضروری باشد.
برای تعمیر آسیب‌های زیاد یا عمیق رنگ، توصیه می‌کنیم از کمک متخصصان استفاده کنید. آنها ابزار، تخصص و منابع لازم را برای ارزیابی صحیح و رسیدگی به آسیب رنگ خودرو در همه سطوح دارند.

مراحل ترمیم رنگ خودرو

مراحل ترمیم رنگ و احیای رنگ خودرو

بازسازی رنگ خودرو بسته به میزان آسیب و لایه‌های آسیب‌دیده مراحل مختلفی دارد. در ادامه مراحل مربوط به ترمیم رنگ خودرو برای هر چهار سطح  پوشش شفاف، پوشش پایه، پرایمر و پنل فلزی آورده شده است.

ترمیم پوشش شفاف

  1. خودرو را کامل بشویید و خشک کنید تا کثیفی‌ها، زباله‌ها و آلودگی‌ها از سطح روکش شفاف پاک شوند.
  2. پوشش شفاف را از نظر وجود خراش، خطوط دایره‌ای یا اکسیداسیون بررسی کنید.
  3. با استفاده از پولیش مناسب به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای ناحیه آسیب‌دیده را پولیش بکشید و به‌تدریج خراش‌‌ها و خطوط دایره‌ای را کم کنید تا از بین بروند.
  4. برای محافظت از پوشش شفاف ترمیم‌شده و افزایش درخشندگی آن، از موم یا درزگیر خودرو استفاده کنید.

 

ترمیم پوشش پایه

  1. محل را با شوینده ملایم خودرو تمیز کنید و مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.
  2. ناحیه آسیب‌دیده را با کاغذ سنباده ریز سنباده بزنید تا صاف شود و زبری‌ها از بین بروند.
  3. برای اطمینان از چسبندگی مناسب پوشش پایه و ایجاد سطحی صاف برای اعمال رنگ، روی ناحیه آسیب‌دیده پرایمر خودرو بمالید.
  4. با استفاده از تفنگ اسپری یا برس پوشش پایه را روی سطح بزنید. مطمئن شوید پوشش پایه به‌صورت یکنواخت روی سطح قرار گرفته است.
  5. هنگامی که پوشش پایه خشک شد، روی آن لایه‌ای از پوشش شفاف بمالید. این لایه نقش محافظ را دارد و براق است.

ترمیم پرایمر

  1. ناحیه آسیب‌دیده را با شوینده ملایم خودرو تمیز کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.
  2. از کاغذ سنباده ریز برای صاف کردن ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنید و همه پرایمرهای شل یا آسیب‌دیده را جدا کنید.
  3. با پیروی از دستورالعمل‌های سازنده برای چسبندگی و پوشش مناسب، پرایمر خودرو را روی ناحیه سمباده‌شده بمالید.
  4. پس از خشک شدن پرایمر، محل را دوباره سنباده بزنید تا سطح صافی داشته باشید.
  5. مراحل ذکرشده در قسمت ترمیم پوشش پایه را برای اعمال پوشش پایه و پوشش شفاف انجام دهید.

ترمیم پنل فلزی

  1. با استفاده از مواد شوینده مناسبِ خودرو ناحیه آسیب‌دیده را برای ازبین‌بردن کثیفی‌ها، زنگ‌زدگی و خوردگی تمیز کنید.
  2. اگر زنگ‌زدگی وجود دارد، از مبدل زنگ یا ضدزنگ استفاده کنید تا از خوردگی بیشتر جلوگیری کنید و سطح فلز را برای تعمیر آماده کنید.
  3. بسته به شدت فرورفتگی، روش ترمیمی مناسبی مانند صافکاری PDR یا تکنیک مرسوم دیگری برای ترمیم فرورفتگی انتخاب کنید.
  4. محل تعمیر را سنباده بزنید تا سطح صافی برای پرایمرکاری و رنگ‌آمیزی ایجاد شود.
  5. برای اطمینان از چسبندگی و پوشش مناسب، پرایمر خودرو را روی ناحیه سمباده‌شده بمالید.
  6. مراحل ذکرشده در قسمت ترمیم پوشش پایه را برای اعمال پوشش پایه و پوشش شفاف انجام دهید.
محصولات و تکنیک‌های مورد استفاده در ترمیم رنگ خودرو ممکن است بسته به شدت آسیب و تخصص فردی که ترمیم را انجام می‌دهد، از خودرویی به خودروی دیگر متفاوت باشد. برای تعمیرات پیچیده یا گسترده‌تر، توصیه می‌کنیم به یک مرکز تخصصی ترمیم رنگ خودرو مراجعه کنید.

مزایای ترمیم رنگ خودرو

قبل و بعد از احیای رنگ ماشین

۱. حفظ جذابیت بصری

ظاهر بیرونی خودرو اولین چیزی است که مردم به آن توجه می‌کنند و رنگی که به‌خوبی نگهداری شده است، جذابیت کلی ماشین را افزایش می‌دهد. احیای رنگ می‌تواند درخشش، عمق و رنگ اصلی خودرو را به حالت اصلی خود برگرداند و ظاهر آن را جدیدتر و جذاب‌تر کند.

۲. حفاظت در برابر عوامل محیطی

رنگ خودرو همچون سپر محافظی است که از فلز بدنه در برابر آسیب‌های مختلف محیطی محافظت می‌کند. اشعه فرابنفش، باران اسیدی، فضولات پرندگان و گردوخاک جاده می‌توانند باعث آسیب‌دیدگی و خوردگی رنگ شوند. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آنها باید رنگ خودرو را ترمیم کرد.

۳. جلوگیری از آسیب بیشتر

خط‌وخش‌های روی بدنه نه‌تنها ظاهر خودرو را بد می‌کنند بلکه درصورتی‌که به آنها رسیدگی نشود، ممکن است سبب آسیب بیشتر به خودرو شوند. ترمیم رنگ با از بین بردن خراش‌ و ایرادها به جلوگیری از آسیب و خرابی بیشتر کمک می‌کند و طول عمر خودرو را بیشتر می‌کند.

۴. افزایش ارزش خودرو در بازار دست‌دوم

خریداران اغلب وضعیت ظاهری خودرو را در اولویت قرار می‌دهند. خودرویی که رنگ اصلی‌اش به‌خوبی حفظ شده است، در بازار رقابتی دست‌دوم‌ها متمایز است و با قیمت بالاتری فروش می‌رود.

 

۵. جلوگیری از خرج‌های سنگین‌تر

ترمیم رنگ خودرو به‌طور کلی در مقایسه با رنگ‌آمیزی کامل آن مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با ترمیم نواحی آسیب‌دیده، می‌توانید بدون متحمل شدن هزینه‌های یک رنگ‌آمیزی کامل، ظاهر خودرو را به‌طور چشمگیری بهتر کنید.

ترمیم رنگ خودرو اصل مهمی در نگهداری خودرو است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. وضعیت رنگ خودرو نه‌تنها روی جذابیت کلی آن تأثیر می‌گذارد، بلکه نقش مهمی در محافظت از فلز زیرین در برابر آسیب‌های محیطی ایفا می‌کند.

معایب ترمیم رنگ خودرو

اگرچه ترمیم رنگ خودرو مزایای زیادی دارد، اما معایبی احتمالی هم دارد که باید در نظر بگیرید؛ مثلا:

ترمیم رنگ خودرو می‌تواند فرایند پرهزینه‌ای باشد، به‌ویژه اگر آسیب‌های واردشده زیاد باشند یا رنگ فابریک خودرو ویژگی‌های خاصی داشته باشد. مثلا رنگ برخی از خودروها به‌دلیل مواد خاص به‌کار رفته در آن درخشش خاصی دارد. هزینه ترمیم این نوع رنگ‌ها بیشتر است.

ترمیم رنگ خودرو اغلب زمان می‌برد؛ به‌خصوص اگر چندین لایه از رنگ خودرو آسیب دیده باشد. در این صورت انجام مراحلی مانند تمیز کردن، سنباده‌زدن، بتونه‌کاری، رنگ‌آمیزی و … لازم می‌شود. انجام این مراحل خصوصا برای افراد کم‌تجربه زمان‌بر است.

دستیابی به بهترین نتایج در ترمیم رنگ خودرو نیاز به دانش، مهارت و تخصص دارد. بدون تجربه و تخصص لازم، نتایج نهایی ممکن است انتظارات را برآورده نکند یا منجر به آسیب بیشتر رنگ خودرو شود.

ترمیم رنگ خودرو ظاهر خودرو را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد، اما ماندگاری رنگ ترمیم‌شده ممکن است به‌اندازه رنگ کارخانه نباشد. کیفیت مواد، تکنیک‌های به‌کار برده‌شده در ترمیم و شرایط محیطی می‌توانند بر دوام و طول عمر رنگ ترمیم‌شده تأثیر بگذارند.

این معایب ترمیم رنگ خودرو قطعی نیستند و ممکن است درباره تمام خودروها صدق نکنند. اما قبل از تصمیم‌گیری برای ترمیم رنگ خودروی خود حتما آنها را در نظر داشته باشید و ببینید آیا ترمیم رنگ خودرو برای شرایط خاص شما گزینه مناسبی است یا نه. پیشنهاد می‌کنیم از افراد حرفه‌ای هم مشاوره بگیرید تا آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید و بهترین نتیجه ممکن را از ترمیم رنگ خودرو دریافت کنید.

هزینه ترمیم رنگ خودرو چقدر است؟

ترمیم رنگ خودرو ماشین دنا

هزینه ترمیم رنگ خودرو ممکن است بسته به مرکز احیای رنگ، مدل و سال تولید خودرو، نوع آسیب‌دیدگی و میزان ترمیم لایه‌های رنگ مختلف متغیر باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر و برآورد قیمت، بهتر است با متخصصان و کارگاه‌های خدمات خودرو در منطقه خود تماس بگیرید و از آنها درباره هزینه‌های ترمیم و احیای رنگ خودروی خود سؤال کنید.

ترمیم رنگ خودرو در تهران

  • اتو بیرنگ علی مومنی
    آدرس: غرب تهران، محدوده پونک، بزرگراه اشرافی اصفهانی، اتوبیرنگ علی مومنی.
    شماره تماس: ۰۹۱۲۴۲۲۵۰۵۰
  • خدمات احیای رنگ تامین خودرو
    آدرس: تهران کارگر شمالی (امیر آباد) روبه‌روی پارک لاله، نبش کوچه صدوقی پلاک ۱۱۹۴ تامین خودرو
    شماره تماس: ۰۲۱۴۸۴۱۶
  • مرکز تشخیص رنگ فیدار
    آدرس: تهران، شهرری، میدان صفائیه
    شماره تماس: ۰۹۰۱۳۲۸۹۳۴۱ – ۰۹۱۲۹۱۵۸۸۹۳۲
  • مجموعه دیتیل لند
    آدرس: تهران تهرانپارس غربی بین فلکه سوم و باقری ضلع شمالی پلاک ۴۳
    شماره تماس: ۰۲۱۷۷۸۸۵۰۹۳
  • مرکز دیتیلینگ ام جی
    آدرس: ۰۹۱۹۲۴۴۹۱۱۶
    شماره تماس: تهرانپارس، قنات کوثر، انتهای کوچه ۱۲ شرقی (طریقی)، لاین کندرو اتوبان باقری، بین ۱۱ و ۱۲ شرقی، پلاک ۴۳۶

مراکز ترمیم رنگ خودرو در کرج

  • مرکز دیتیلینگ سرامیک پرو فردیس
    آدرس: کرج، فردیس، ۳ راه حافظیه، خیابان داوری بعد از ساختمان تأمین اجتماعی، نبش کوچه یاس
    شماره تماس: ۰۹۱۲۵۳۰۰۷۶۰
  • صافکاری افشین
    آدرس: کرج بلوار دانش‌آموز اول پل دور برگردان شهید حیدر خانی جنب بانک ملی شعبه ولی عصر لمس جادویی افشین
    شماره تماس: ۰۹۱۲۲۰۶۳۳۹۳
  • مرکز احیای رنگ کارمو
    آدرس: کرج، باغستان، خیابان گستان ۲۰، مرکز احیای رنگ کارمو
    شماره تماس: ۰۹۳۰۷۶۶۹۳۹۶۶
  • خدمات ترمیم رنگ تخصصی خودرو پیشاهنگی
    آدرس: شهر کرج، پیشاهنگی، سیزدهم شرقی، مرکز احیای رنگ اتومبیل
    شماره تماس: –

مراکز ترمیم رنگ خودرو در رشت

  • کاسپین کاستومز
    آدرس: رشت، ابتدای جاده انزلی، کوی یخ، خیابان عرفان، روبه‌روی عرفان ۱۹، کاسپین خودرو
    شماره تماس: ۰۹۰۱۹۱۵۱۶۱۵
  • کار پرو دیتیلینگ
    آدرس: رشت، میدان نیروی دریایی، روبه‌روی انبارنفت
    شماره تماس: ۰۹۱۱۱۳۸۸۱۸۶
  • کارواکس رشت
    آدرس: رشت، چهارراه گلسار، بلوار شهید انصاری
    شماره تماس: ۰۹۳۸۹۲۰۳۴۳۵

مراکز ترمیم رنگ خودرو در مشهد

  • دیتیلینگ کارلوکس
    آدرس: مشهد، بلوار پیروزی، روبه‌روی پیروزی ۷۵، دیتیلینگ کارلوکس
    شماره تماس: ۰۹۳۰۲۵۵۲۴۲۰
  • مرکز دیتیلینگ شاین کار
    آدرس: مشهد، ابتدای جاده شاندیز، خیابان فرمانیه، روبه‌روی فرمانیه ۶
    شماره تماس: ۰۹۱۵۸۰۵۷۰۳۵
  • خدمات خودرو باتیس
    آدرس: مشهد، راهنمایی، راهنمایی ۲۰، خدمات خودرو باتیس
    شماره تماس: ۰۹۱۵۵۰۳۲۸۳۸

مرکز ترمیم خودرو در تبریز

  • مرکز دیتیلینگ سوناکس تبریز
    آدرس: تبریز، مرزداران، خیابان شاهین‌شهر، جنب سوم شرقی، نمایندگی سوناکس تبریز
    شماره تماس: ۰۹۱۲۸۷۵۴۷۱۸
  • مرکز تخصصی آذین کار
    آدرس: تبریز، خیابان طالقانی، خیابان معراج، جنب نمایشگاه تک‌ستاره
    شماره تماس: ۰۹۳۶۷۸۷۴۳۷۳
  • کارواکس
    آدرس: تبریز، دروازه تهران، نرسیده به هتل مرمر
    شماره تماس: ۰۴۱-۳۳۳۲۴۷۲۹
  • پولیش کاور سرامیک مسعودی
    آدرس: تبریز، بلوار بسیج، نرسیده به هتل مرمر، جنب نمایندگی نیسان
    شماره تماس: ۰۹۳۵۲۸۱۸۵۹۳

مرکز ترمیم رنگ خودرو در اصفهان

  • آرین دیزاین
    آدرس: اصفهان، خیابان جی، خیابان شهروند، کوچه آزادگان ۶
    شماره تماس: ۰۹۹۰۸۹۷۴۱۸۷
  • مرکز دیتیلینگ امانی
    آدرس: اصفهان، سه‌راه درچه، خیابان امام خمینی، بعد از چهارراه سرچشمه، روبه‌روی پمپ بنزین البرز
    شماره تماس: ۰۹۱۳۱۶۵۱۷۱۹

مرکز ترمیم رنگ خودرو در اهواز

  • مرکز دیتیلینگ حریصی کاستومز
    آدرس: اهواز، کیان‌آباد، بین خیابان ۲۹ و ۳۰ غربی، مجموعه حریصی
    شماره تماس: ۰۹۱۶۷۷۷۷۹۰۴
  • آریا پولیش
    آدرس: اهواز، پادادشهر، خیابان ۱۰ اصلی، مرکز خرید هیراد، طبقه اول، واحد ۱۳۱
    شماره تماس: ۰۶۱-۳۵۵۱۰۸۱۸
  • اروند پلاس
    آدرس: اهواز، اتوبان کارگر، بین بوستان و سعدی، نبش خیابان آبادان
    شماره تماس: ۰۹۰۱۲۳۰۵۱۲۲
  • کافه کارواش آنی
    آدرس: اهواز، بلوار پاسداران، نبش خیابان دانیال
    شماره تماس: ۰۶۱-۳۴۴۷۱۵۱۴
این مراکز ترمیم رنگ خودرو هیچ‌گونه همکاری‌ای با کارنامه ندارند و صرفا برای اطلاع شما عزیزان معرفی شده‌اند. کارنامه کیفیت خدمات هیچ‌کدام از این مراکز را رد یا تأیید نمی‌کند. 

نکاتی برای جلوگیری از آسیب دیدن رنگ خودرو

پارک خودرو در سایه برای جلوگیری از آسیب به رنگ

  • ماشین خود را به‌طور مرتب بشویید تا خاک، گرد‌وغبار، فضولات پرندگان و سایر آلاینده‌هایی را که به‌مرور زمان می‌توانند به رنگ آسیب برسانند، پاک کنید. برای جلوگیری از خراشیدگی سطح از یک شوینده ملایم خودرو و اسفنج نرم یا پارچه میکروفایبر استفاده کنید.
  • پس از شستن خودرو، با استفاده از حوله‌ای تمیز و نرم یا یک پارچه میکروفایبر خودرو را کاملاً خشک کنید. این کار از ایجاد لکه‌های آب و رسوبات معدنی روی رنگ جلوگیری می‌کند.
  • کارواش‌های اتوماتیکی که از برس‌های خشن و مواد شیمیایی قوی استفاده می‌کنند، باعث ایجاد خراش و خطوط دایره‌ای روی رنگ می‌شوند. در صورت امکان، شستشوی دستی یا ماشین‌شویی‌های مناسب را انتخاب کنید که از جت‌های آب پرفشار استفاده می‌کنند.
  • برای محافظت از رنگ در برابر اشعه فرابنفش، آلاینده‌ها و عوامل محیطی، به‌طور منظم از موم یا درزگیر رنگ خودرو با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • در مناطقی مانند  سپر جلو، کاپوت و آینه‌های جانبی که احتمال ضربه دیدن بیشتر است، از یک لایه محافظ رنگ شفاف (PPF) استفاده کنید. PPF یک لایه حفاظتی اضافی در برابر خراش‌های جزئی ایجاد می‌کند.
  • تا حد امکان، خودروی خود را در سایه پارک کنید یا از کاور خودرو برای محافظت از آن در برابر آفتاب استفاده کنید. اشعه فرابنفش می‌تواند تراکم ذرات رنگ را کم کند و به‌مرور زمان باعث خراب شدن آن شود.

سؤالات متداول

۱. خودم می‌توانم رنگ ماشین را ترمیم کنم یا باید از متخصص کمک بگیرم؟

پاسخ این سؤال به مهارت و تجربه شما بستگی دارد. کارهای ساده‌ای مانند پولیش می‌تواند توسط صاحب خودرو انجام شود. اما، آسیب‌های گسترده‌تر یا تعمیرات پیچیده برای اینکه به نتیجه مطلوبی برسند، اغلب لازم است توسط متخصصان حرفه‌ای انجام شوند.

۲. ترمیم رنگ خودرو معمولا چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ترمیم رنگ خودرو به میزان آسیب، اندازه ناحیه آسیب‌دیده و تکنیک‌های مورداستفاده بستگی دارد. ترمیم جزئی را می‌توان در عرض چند ساعت تکمیل کرد، درحالی‌که ترمیم‌های گسترده‌تر ممکن است چند روز طول بکشد.

۳. رنگ بازسازی‌شده چقدر دوام می‌آورد؟

طول عمر رنگ ترمیم‌شده به عوامل متعددی از جمله کیفیت مواد مورد استفاده، تکنیک اعمال‌شده و نحوه نگهداری خودرو پس از آن بستگی دارد. به‌طور کلی اگر همه‌چیز به‌خوبی رعایت شود، رنگ ترمیم‌شده می‌تواند چندین سال دوام بیاورد.

سخن آخر

ترمیم رنگ خودرو تصمیم ارزشمندی است و می‌تواند ظاهر خودروی شما را احیا و از آسیب بیشتر آن جلوگیری کند. با درک اهمیت و مزایای ترمیم رنگ خودرو، می‌توانید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای حفظ زیبایی و ارزش خودروی خود انجام دهید. همان‌طور که مشاهده کردید هر سطح از آسیب‌دیدگی رنگ خودرو نیاز به تکنیک‌های خاصی برای ترمیم دارد. در نهایت توجه به این نکته مهم است که ترمیم رنگ خودرو نیازمند مهارت و تخصص است و بهتر است برای ترمیم‌های پیچیده‌تر به مراکز تخصصی احیای رنگ مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.