اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

آیا خودرو ارزان خواهد شد؟/ پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰

برای آنکه قیمت خودرو را در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کنیم لازم است در ابتدا مروری داشته باشیم بر عوامل تاثیرگذار بر این موضوع؛ چراکه برداشته شدن هر کدام از عوامل گرانی در نهایت سبب خواهد شد که بازار خودرو به سمت آرامش و کاهش قیمت‌ها گام بردارد.

هر چند بازار خودرو در سال گذشته لحظات عجیب و غریبی را سپری کرد اما با رسیدن سال ۱۴۰۰ و با روی کار آمدن دولت بایدن انتظار می‌رود که قیمت خودرو در سال جدید کاهشی شود. اما چه عواملی سبب خواهد شد که بازار خودرو در سال پیشرو به سمت کاهشی شدن قیمت‌ها گام بردارد؟

۱- بازگشت به مذاکرات بین‌المللی

با روی کار آمدن دولت بایدن امیدها برای رسیدن به توافق هسته‌ای جدید افزایش یافته است. در صورتی که برجام مجدد اجرایی شود خودروسازان داخلی می‌توانند با سهولت بیشتری قطعات موردنیاز خود را تامین کنند و همین موضوع ضمن افزایش توان تولید سبب کاهش هزینه‌های جاری و در نهایت کاهش قیمت خودروها خواهد شد.

۲- بالا بردن توان تولید

صف‌های طولانی آنلاین برای ثبت‌نام در طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش خودروسازان، حکایت از عدم وجود توازن میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو دارد. در صورتی که خودروسازان بتوانند توان تولید خود را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای بالا ببرند بساط دلالان و واسطه‌گران جمع شده و دیگر خبری از افزایش یکباره قیمت‌ها نخواهد بود. در این حالت قطعا قیمت خودروها کاهش یافته و بازار به طرز معجزه‌آسایی آرامش خواهد یافت.

۳- خداحافظی با قیمت‌های از پیش تعیین‌شده

استفاده از قیمت‌های دستوری و مصوب برای ثابت نگه‌داشتن نرخ خودروها در بازار در طی دو سال گذشته یکی از اصلی‌ترین دلایل آشفتگی بازار خودرو بوده است. خودروسازان همواره در طی این دو سال خواستار آزادسازی قیمت خودروها و کنار گذاشتن قیمت‌های مصوب بوده‌اند. این سیاست از سوی بسیاری از کارشناسان نادرست تلقی شده که عواقب منفی زیادی از جمله کاهش ایمنی و امکانات خودروها و افزایش بهای نهایی آن‌ها در بازار آزاد را به دنبال دارد.

به هر روی تا زمانی که سه عامل فوق اجرایی نشود نمی‌توان انتظار داشت که بازار خودرو بتواند در سال جدید یک سیر نزولی را در پیش بگیرد. پیش‌بینی می‌شود که با ایجاد تغییرات اساسی در زیربنای بازار و همچنین روابط بین‌المللی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ کاهش یابد.

/blog/car-price-forecast-1400/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید