کاهش قیمت خودرو در هفته پایانی اسفند ماه ۹۹

0 1,375

قیمت خودرو در هفته پایانی اسفند ۹۹ یک شیب نزولی به خود گرفته اما با این وجود بازار همچنان در رکود کامل به سرمی‌برد و خبری از رونق شب عید نیست. احتمالا قیمت خودرو تا پایان سال نیز روند نزولی خود را حفظ کرده و یا در بدترین حالت قیمت‌های فعلی کاهش بیشتری را تجربه نخواهند کرد.

برخلاف سال‌های قبل بازار شب عید در رکود عمیقی فرو رفته و دیگر خبری از خرید‌وفروش‌های گذشته نیست. این رکود نه تنها بازار خودروهای داخلی را دربرگرفته که حتی در بازار خودروهای خارجی با شدت بیشتری نفوذ پیدا کرده است. با توجه به افت مدل، اخذ مالیات از خودروهای میلیاردی،‌ وارد نشدن خودروهای خارجی و نوسانات نرخ ارز پیش‌بینی می‌شود رکود بازار حداقل در فروردین‌ماه سال آینده نیز ادامه یابد.

جالب است بدانید در هفته پایانی اسفند ماه با وجود کاهش بیشتر قیمت خودرو شاهد عرضه تعداد قابل‌توجهی از خودروهای صفرکیلومتر مدل‌های ۹۸ و ۹۹ هستیم. خودروهایی که در سال جدید با از دست دادن ارزش خود کاهش بهای بیشتری را تجربه خواهند کرد و به نفع خریداران آن‌هاست که حتی با قیمت کمتری نسبت به نرخ روز به فروش برسند. این موضوع نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از خریداران خودرو نه به نیت استفاده که به قصد سرمایه‌گذاری وارد بازار خودرو شده و به جهت حفظ سود اقدام به عرضه خودروهای صفرکیلومتر خود می‌کنند.

سال ۱۴۰۰ حباب بازار خودرو ترکیده خواهد شد

در رکود مطلق این روزهای بازار، خودروسازان عرضه محصولات خود را زیاد کرده و حتی فروش قسطی را نیز آغاز کرده‌اند. امید می‌رود این اقدام سبب آغاز فصل جدیدی از تغییرات در بازار خودرو در طی ماه‌های آتی شود.

کارشناسان امیدوار هستند که بازار خودرو در سال آینده حباب قیمتی خود را شکسته و به ثبات رسد. علت این پیش‌بینی نیز آن است که احتمالا در سال پیش‌رو سرمایه‌های سرگردان از بازار خودرو خارج خواهد شد و همین موضوع نقطه‌ی آغازین کاهش قیمت خودرو و از سرگیری معاملات در بازار خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.