اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

اعلام قیمت خودروهای داخلی در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۰

در حالی وارد هفته آخر فروردین ماه سال ۱۴۰۰ می‌شویم که بازار خودرو کشورمان همچنان در رکود نسبی به سر می‌رود و اتفاقا قیمت اکثر خودروها نیز افزایش قابل‌توجهی یافته است. این در حالی است که انتظار می‌رفت کاهش بهای ارز بتواند ترمز افزایش قیمت خودروها را بکشد.

به هر روی بازار خارج از انتظار ما عمل کرده و شیب افزایش قیمت خودروها به حدی بوده است که در بین انواع مدل‌های پراید، مدل ۱۳۱ از چهارشنبه گذشته تاکنون ۲ میلیون تومان گران شده و با بهای ۱۱۲ میلیون تومان دادوستد می‌شود.

کارشناسان هشدار داده‌اند که قیمت‌های فعلی بازار خودرو را نمی‌توان واقعی دانست. در واقع قیمت‌های فعلی حاصل جو روانی ناشی از صحبت‌های رئیس شورای رقابت بوده و احتمالا در آینده شاهد کاهش بهای تمام شده خودروها خواهیم بود.

نکته دیگری که نباید آن را نادیده گرفت آن است که به طور قطع تعطیلی مراکز شماره‌گذاری خودروها به دلیل موج چهارم کرونا نیز احتمالا تاثیر مستقیمی بر افزایش بهای خودروها در بازار آزاد داشته و بازگشت ساعت کاری این مراکز به روال قدیم، سبب بهبود اوضاع بازار خودرو خواهد شد.

چه خبر از بازار خودرو کشورمان؟

همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۰ قیمت خودرو پراید در مدل ۱۳۱ در بازار برابر با ۱۱۲ میلیون تومان است. این در حالی است که مدل ۱۳۲ این خودرو در بازار با بهای ۱۱۶ میلیون تومان دادوستد می‌شود. همچنین مدل ۱۵۱ نیز امروز ۱۱۲ میلیون تومان قیمت خورده است. گران‌ترین مدل پراید یعنی مدل ۱۱۱ اما همچنان  ۱۲۹ میلیون تومان قیمت دارد.

سیر صعودی قیمت‌ها دامن خودروهای خانواده پژو را نیز گرفته است. به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از چهارشنبه گذشته تاکنون ۳ میلیون تومان گران شده است. بهای تمام شده این خودرو در بازار آزاد در حال حاضر به ۱۹۷ میلیون تومان رسیده است. تیپ ۵ خودرو ۲۰۶ برچسب قیمتی ۲۵۷ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید بیشترین افزایش قیمت را پژو ۲۰۰۸ تجربه کرده است. بهای مدل ۹۹ این خودرو به ۹۱۵ میلیون تومان رسیده است که حکایت از یک جهش قیمتی ۲۰ میلیونی دارد.

در حال حاضر قیمت یک دستگاه دنا معمولی در بازار آزاد ۲۷۸ میلیون تومان است. این در حالی که دنا توربو پلاس در بازار آزاد با بهای ۳۵۰ میلیون تومان دادوستد می‌شود.

در گروه محصولات خانواده تیبا اما افزایش قیمت چندان محسوس نبوده است. تیبا ۲ در حال حاضر ۱۳۱ میلیون تومان و تیبا صندوقدار نیز در حال حاضر ۱۲۳ میلیون تومان قیمت خورده است.

/blog/car-price-last-week-farvardin-1400/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید