قیمت خودرو در شب عید چگونه خواهد بود؟

2 2,205

قیمت خودرو در حال حاضر تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و مهم‌ترین این عوامل سیاست است. در شرایط فعلی و با توجه به ثبات نسبی که در بازار حکم‌فرماست به نظر نمی‌رسد که قیمت خودرو در بازار شب عید صعودی شود.

هرچند این دیدگاه چندان مطمئن نبوده و با قطعیت نمی‌توان در خصوص آن نظر داد. به طور کلی اگر توافق هسته‌ای جدیدی شکل بگیرد احتمالا قیمت‌ خودرو با سقوط آزاد مواجه خواهد شد که البته بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق تا شب عید صورت پذیرد. اما به هر روی دور از انتظار است که افزایش قیمت‌ها نیز درست مشابه با روند شش ماه پیش باشد.

بر اساس روال سال‌های پیش تقاضا برای خرید خودرو در شب عید گاهی تا ۲ الی ۳ برابر افزایش می‌یافت و همین موضوع نیز سبب افزایش قیمت محصولات خودروسازان چه در حیطه داخلی‌ها و چه در حیطه خارجی‌ها می‌شد. اما امسال کاهش توان مالی مردم و همچنین شیوع ویروس کرونا سبب شد که روال هر ساله تکرار نشود.

حتما بخوانید: بهترین زمان فروش خودرو دست دوم چه زمانی است؟

کرونا؛ عامل اصلی کاهش قیمت خودرو

شیوع ویروس کرونا به طور جد تمامی بازارها علی‌الخصوص بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده است و همین موضوع سبب شده که امسال پیش از سال‌های گذشته رکود در حوزه خرید و فروش خودرو مشاهده شود. حجم معاملات و خرید خودرو بسیار پایین است و با توجه به تورم وحشتناک و کاهش قدرت خرید مردم این امر طبیعی است.

به طور قطع زمانی که خودرو گران شود، اما تقاضایی برای آن نباشد، خود به خود قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. رسول نجفی
    رسول نجفی می گوید

    سلام
    با تعریفی که دوستان کردند و کارشناسی کامل که در دیوار دیدم واقعا کارنامه خیلی عالیه
    برای شهر ارومیه هم در آینده آیا برنامه ای دارین ؟ یا نمایندگی؟

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      ممنون از شما، انشالله در آینده بله.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.