۱.۵ میلیون دستگاه خودروی ایرانی در سال ۱۴۰۰ تولید می‌شود

0 3,962

با توجه به گفته‌های مسئولین تیراژ تولید خودرو در حال حاضر به رقم یک میلیون دستگاه نزدیک شده و اگر خودروسازان بر مفهوم داخلی‌سازی تاکید بیشتری کنند این میزان برای سال ۱۴۰۰ به ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو نیز خواهد رسید.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

گفتنی است که اگر خودروسازان و مدیران رده‌بالا صنعت خودروسازی نگاه خود را از خارج از کشور برداشته و به داخل کشور معطوف کنند انتظار تولید یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰ کاملا منطقی است.

اگر در فرآیندهای مختلف تولید خودرو، واردات قطعات و تکنولوژی‌ها از خارج، راحت اتفاق بیافتد اقبال به داخلی‌سازی، کمتر می‌شود، اما اگر محدودیت‌هایی برای واردات اعمال شود اقبال به سمت داخل بیشتر می‌شود. با نهادینه شدن نگاه داخلی‌سازی افزایش تیراژ تولید خودرو به راحتی صورت می‌پذیرد.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نتایج تکیه بر مفهوم داخلی‌سازی، عدم تاثیرگذاری عوامل مختلف محیطی همچون تحریم‌ها بر میزان تیراژ تولیدی خودروسازان است.

حتما بخوانید: جلوگیری از سرقت خودرو؛ چه خودروهایی بیشتر دزدیده می‌شوند؟

چه چیزی سبب ضعف صنعت خودروسازی شده است؟

تا زمانی که مدیران رده‌بالای کشوری نگاه خود را از خارج از کشور کوتاه نکنند نمی‌توان انتظار داشت که مفهوم داخلی‌سازی بتواند به صورت یک سیاست کلی اعمال شود.

در حال حاضر اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی کشورمان سبب شده که تولید خودرو در داخل نصف شود. اما با خودکفایی در حوزه تولید قطعات و تکنولوژی‌های مورد استفاده در صنعت خودروسازی می‌توانیم تیراژ تولید خودرو را در سال آینده به ۱.۵ میلیون دستگاه برسانیم.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که اتخاذ سیاست داخلی‌سازی باید به صورت پایدار و سراسری صورت پذیرد در غیر این صورت اثربخش نخواهد بود.

به عنوان نمونه ۵ سال پیش و با دستور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان موتورهایی را طراحی و تولید کرد که مصرف سوختی کمتر از ۵ درصد داشتند، اما این موتورها با عدم استقبال خودروسازان مواجه شده و عملا مورد استفاده قرار نگرفتند.

بر همین اساس نیز داخلی‌سازی باید به صورت یک سیاست پایدار و ماندگار درآمده و در تمامی بخش‌های کوچک تا بزرگ صنعت خودروسازی نفوذ کند.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.