اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

پیگیری وضعیت خودروی ثبت نامی کرمان موتور

کرمان موتور یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌های خودرو در طرح فروش یکپارچه اخیر بود که محصولاتش متقاضیان زیادی داشت. البته افزایش قیمت‌ها و گاه تأخیرهای زیاد در تحویل خودرو باعث شد درصد بالایی از متقاضیان از خرید خودرو انصراف بدهند؛ اما بقیه متقاضیان می‌خواهند بدانند خودروی ثبت‌نامی آن‌ها در چه وضعیتی است. اگر شما جزو دسته دوم هستید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید؛ می‌خواهیم نحوه پیگیری وضعیت خودروی ثبت نامی کرمان موتور و روش‌های مختلف آن را بررسی کنیم.

استعلام نتیجه قرعه‌کشی اولویت‌بندی خودروها در سامانه یکپارچه

برای اطلاع از نتایج قرعه‌کشی،‌ به وب‌سایت رسمی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی مراجعه کنید و با استفاده از کد ملی و رمز عبور وارد سامانه شوید. برای مشاهده نتیجه ثبت‌نام باید به قسمت جزئیات سفارش مراجعه کنید.

 

روش‌های پیگیری خودروی ثبت‌نامی کرمان‌موتور

کرمان موتور برای پیگیری وضعیت خودروی ثبت‌نامی یک وب‌سایت اختصاصی فراهم کرده است. متقاضیان می‌توانند هم به‌صورت اینترنتی و هم به‌صورت حضوری از وضعیت خودروی ثبت‌نامی خود مطلع شوند. در ادامه تمام راه‌های پیگیری خودروی ثبت‌نامی کرمان‌موتور را بررسی کرده‌ایم.

۱. پیگیری وضعیت خودرو به‌صورت اینترنتی

۱. به وب‌سایت رسمی کرمان موتور به آدرس https://kermanmotor.com/ مراجعه کنید.

۲. کمی به پایین صفحه اسکرول کنید تا گزینه «پیگیری وضعیت خودرو» را پیدا کنید.

۳. در این صفحه نیاز است تا طبق تصویر «شماره درخواست یا قرارداد/شماره دعوتنامه» و «کد ملی» خود را وارد و سپس گزینه جستجو را انتخاب کنید.

با کلیک روی لینک https://payment.kermanmotor.ir/ مستقیما به صفحه پیگیری وضعیت خودروی ثبت نامی کرمان موتور هدایت می‌شوید.

۲. پیگیری وضعیت خودرو با مراجعه حضوری

در روش حضوری نیاز است با در دست داشتن مدارک شناسایی و مدارک خرید خودرو، به نمایندگی کرمان موتور (همان نمایندگی‌ای که هنگام خرید خودرو انتخاب کرده بودید)، مراجعه کنید.

برای اطلاع از ساعات کاری، آدرس و شماره تلفن نمایندگی، می‌توانید به صفحه نمایندگی‌های کرمان موتور مراجعه و نمایندگی موردنظرتان را جستجو کنید.

۳. پیگیری وضعیت خودرو از طریق تماس با اپراتور

یک روش دیگر پیگیری خودروی ثبت‌نامی کرمان‌موتور، تماس تلفنی با اپراتور است. شما می‌توانید شماره‌گیری ۰۲۱۴۲۷۲۴ و ارائه اطلاعاتی که اپراتور از شما می‌خواهد، در ساعات اداری و روزهای غیرتعطیل وضعیت خودروی ثبت‌نامی خود را پیگیری کنید.

بررسی قسمت‌های مختلف وب‌سایت کرمان موتور

بیایید برخی از بخش‌های وب‌سایت کرمان موتور را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، بررسی کنیم. این بخش‌ها شامل ثبت‌نام برای فروش، طرح‌های فروش و پیگیری وضعیت خودرو می‌شود که پیش‌تر آن را بررسی کردیم.

۱. ثبت‌نام در سایت کرمان موتور

برای استفاده از برخی خدمات کرمان موتور مانند ثبت‌نام خرید خودرو نیاز است تا در وب‌سایت کرمان موتور ثبت‌نام کنید. برای این کار، گام‌های زیر را طی کنید:

۱. ابتدا وارد وب‌سایت رسمی کرمان موتور به آدرس https://kermanmotor.com/ شوید. کمی به پایین صفحه اسکرول کنید تا بخش فروش اینترنتی را پیدا کنید.

۲. با انجام مرحله قبل، وارد صفحه زیر می‌شوید. برای شروع ثبت‌نام، باید گزینه «ثبت‌نام جدید» را انتخاب کنید.

۳. در صفحه جدید، اطلاعات شخصی، شغل، محل سکونت، تحصیلات و دیگر اطلاعات موردنیاز را وارد کنید. اطلاعات را با دقت وارد کنید تا در مراحل بعد دچار مشکل نشوید.

 

۴. درنهایت، شماره شبای ۲۶ رقمی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اطلاعاتتان باید با اطلاعاتی که درج کرده‌اید، مطابقت داشته باشد. بعد از وارد کردن شماره شبا روی گام بعدی کلیک کنید.

۵. در ادامه کد فعال‌سازی برایتان ارسال خواهد شد و صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که از شما می‌خواهد کد فعال‌سازی را وارد کنید. کد فعالسازی را وارد و دکمه ثبت را انتخاب کنید تا ثبت‌نام‌تان تکمیل شود.

 

۶. بعد از تکمیل ثبت‌نام، دوباره از صفحه اصلی بخش «فروش اینترنتی» را انتخاب کنید و در مرحله بعد به‌جای «ثبت‌نام جدید» روی «ثبت‌نام کرده‌ام» کلیک کنید.

۷. صفحه‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید. درصورتی‌که مراحل پیشین را درست انجام داده باشید، وارد صفحه خرید خودرو خواهید شد.

۲. بخش طرح‌های فروش

در این بخش شما می‌توانید طرح‌های فروش کرمان موتور در سامانه یکپارچه را مشاهده کنید. برای ورود به بخش طرح‌های فروش،‌ گام‌های زیر را طی کنید.

۱. ابتدا از قسمت سربرگ اصلی وب‌سایت، گزینه فروش را انتخاب کنید.

۲. در صفحه جدید،‌ خدمات فروش کرمان موتور را مشاهده می‌کنید که با انتخاب طرح‌های فروش می‌توانید خودروهای قابل‌خرید کرمان موتور در سامانه یکپارچه را مشاهده کنید. (می‌توانید مستقیما از طریق این لینک وارد صفحه طرح‌های فروش شوید.)

۳. بخش وضعیت پرداخت

بخش وضعیت پرداخت یکی دیگر از بخش‌های خدمات فروش است که بعد از ورود به قسمت فروش، از قسمت سربرگ اصلی سایت می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در این بخش شما قادر خواهید بود تا درخواست واگذاری مجدد، درخواست شناسه قبض و پرداخت برای تسویه اصل و درخواست شناسه قبض و پرداخت برای تسویه جریمه را انتخاب کنید.

۴. بخش صدای مشتری

بخش صدای مشتری یکی از قسمت‌های مهم وب‌سایت کرمان‌موتور است که در آن کاربران می‌توانند با قسمت‌های فروش، خدمات پس‌ازفروش و نمایندگی ارتباط برقرار کنند و مسائلی مانند انصراف از خرید، خسارت دیرکرد، تعمیرات، قطعات، گارانتی و … را پیگیری کنند. برای دسترسی به این بخش ابتدا در صفحه اصلی کمی به پایین بروید تا بخش «صدای مشتری» را پیدا کنید. (می‌توانید روی این لینک کلیک کنید تا مستقیما به صفحه صدای مشتری وارد شوید.)

بعد از ورود به این بخش می‌توانید موضوع و بخش موردنظر را انتخاب کنید و در قسمت مشخصات پیام بعد از وارد کردن اطلاعات موردنیاز، پیام خود را به واحد مربوطه بفرستید.

پیگیری تأخیر در تحویل خودرو

با وجود وعده‌های خودروسازان مبنی‌بر تحویل خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن، بسیاری از متقاضیان به‌دلیل به‌تعویق افتادن تحویل خودرو به سال بعد توسط خودروسازان، از خرید خودرو انصراف داده‌اند. از طرفی آن دسته از افرادی که قرار بود خودروی خود را در مدت ۲ تا ۳ ماه دریافت کنند هم هنوز پاسخ مناسبی از برخی خودروسازان دریافت نکرده‌اند.

طبق ابلاغیه جدید سازمان حمایت، چنانچه درباره میزان قیمت، صادرنشدن دعوتنامه تکمیل وجه یا امتناع از عرضه خودرو شکایت دارید، به اداره صمت استان محل سکونت خود مراجعه و شکایت خود را ثبت کنید.

اگر از نمایندگی شکایتی دارید، با مراجعه به واحد CRM شرکت کرمان موتور از طریق مراجعه به صفحه صدای مشتری، مراجعه حضوری یا تماس با شماره تلفن ۴۲۷۲۴ امکان ثبت شکایت دارید.

طبق قانون حمایت از مصرف‌کننده، خودروساز و مراجع مربوطه موظف هستند طی ۳۰ روز به شکایات رسیدگی کنند.

طبق گفته‌های مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت، خودروسازان وظیفه دارند جریمه دیرکرد تحویل خودرو را به متقاضیان پرداخت کنند. همه متقاضیانی که تحویل خودرویشان با تأخیر مواجه شده است، باید جریمه دیرکرد دریافت کنند. هر خودروسازی در این زمینه تخلف کند، با آن برخورد می‌شود.

 

سؤالات متداول

۱. آیا اطلاع از نتایج قرعه‌کشی با کد پیگیری ممکن است؟

خیر برای اطلاع از نتایج، باید از کد ملی و رمز عبوری که در زمان ثبت‌نام در سامانه یکپارچه انتخاب کرده‌اید، استفاده کنید.

۲. راحت‌ترین روش پیگیری وضعیت خودروی ثبت‌نامی کرمان‌موتور چیست؟

راحت‌ترین روش پیگیری، استفاده از وبسایت رسمی کرمان موتور است که در این مقاله به آن پرداختیم، این روش در هر زمان و مکانی قابل استفاده است.

۳. دلیل تأخیر در تحویل خودروی ثبت‌نامی کرمان موتور چیست؟

کرمان موتور دلیل تأخیر در تحویل خودروهایش را نبود خودرو در کارخانه، کمبود قطعات، کندی روند واردات و نوسانات ارز اعلام کرده است.

/blog/car-purchase-follow-up-kmc/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (5)
نظر بدهید
  • محمد

    ۲۷ شهریور جی۷ هنوز خبری نیست

    • مجید محسنی

      سلام. بنده در خصوص تاخیر درتحویل خودرو انتقاد شدید دارم شرکت کرمان موتور بر اساس قرار داد متعهد گردیدند ظرف مدت ۹۰ روز کاری خودروی جک اس ۵ تحویل اینجانب نمایند.قرار داد به تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ می‌باشد تحویل تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ است. اما هنوز تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ یعنی فعلا ۳ماه تاخیر در تحویل، هر وقت به نمایندگی مربوطه و یا تماس با شماره ۴۲۷۲۴ متأسفانه هیچگونه جواب درستی نگرفتم و همچنان سرگردان هستم. در ضمن پول پیش پرداخت و حتی قسط اول را هم به تاریخ سررسید پرداخت کردم سر رسید قسط دوم هم ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ است. چرا شرکت کرمان موتور با مشتریان خودش اینقدر خلاف وعده دارد. از خدا بترسید و با مردم رو راست باشید.

  • علی سوری

    سلام در خصوص تاخیر در تحویل خودرو بنده انتقاد دارم، طبق قرارداد، نمایندگی خودروی kmc j7 با مهلت قرار داد سه ماه کاری منعقد گردیده است، از تاریخ ۱۴۰۲/۷/۱۳ که تاریخ امروز مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۸ هنوز تحویل نشده است، لذا خواهشمند است ضمن تدبیر در این خصوص، لطفا پیگیری فرمایید.

  • مجید محسنی

    سلام‌. جک اس فایو تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ ثبت نام کردم تحویلش یعنی ۹۰ روز کاری ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ بوده اما تا امروز تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیچگونه اقدامی از طرف شرکت کرمان موتور صورت نگرفته ودر بلاتکلیفی قرار گرفته ام.

  • علی

    سلام چخبر هنوز خودرو ثبت نامی های جی ۷
    تحویل ندادن اما دوباره ثبت نام جی ۷ شروع شده فقط میخان پول بگیرن اما خودرو تحویل ندن