فروش خودرو در بورس کالا تصویب شد؛ آیا دست دلالان قطع خواهد شد؟

2 3,614

نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع به جهت سروسامان دادن به بازار و صنعت خودروسازی کشورمان مصوبه فروش خودرو در بورس کالا را تصویب کردند.

دولت از جمله مخالفان طرح مذکور است اما مجلس در اجرای آن اصرار زیادی دارد. مصوبه مربوط به فروش خودرو در بورس کالا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های طرح ساماندهی بازار خودرو است. طرحی که برای نخستین بار در کمیسیون صنایع مجلس دهم مطرح شده اما حالا نمایندگان مجلس یازدهم هستند که با اعمال تغییراتی بر روی آن و به امید بهبود شرایط بازار و صنعت خودروسازی کشورمان در حال نهایی کردن این طرح می‌باشند.

پیش از این عده‌ای از نمایندگان با ادعای رشد قیمت خودروها از تصویب مصوبه فروش خودرو در بورس کالا جلوگیری می‌کردند. اما واقعیت آن است که با عرضه خودرو در بورس شفافیت‌ها افزایش یافته و همین موضوع سبب می‌شود که حباب قیمت خودرو ترکیده شود. واقعی شدن قیمت خودروها در نهایت دست دلالان و سوداگران را از بازار خودرو قطع خواهد کرد و همین موضوع به مرور سبب کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی خودروسازان کشورمان می‌شود.

فروش خودرو در بورس کالا

آزادسازی قیمت خودروها؛ تکه دوم طرح ساماندهی صنعت خودروسازی

یکی دیگر از بخش‌های مربوط با طرح ساماندهی بازار خودرو مصوبه آزادسازی قیمت خودروهاست که همچنان مخالفان و موافقان زیادی داشته و هنوز مشخص نیست که سرانجام آن چه خواهد شد. یکی از موافقان مصوبه آزادسازی قیمت خودروها و حذف قیمت‌گذاری دستوری وزیر صمت است.

حتما بخوانید: وکالت خرید و فروش خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

علیرضا رزم‌حسینی مدعی است که دولت نیز موافق آزادسازی پله‌کانی قیمت خودروها بر اساس نظام عرضه و تقاضاست و به همین جهت نیز انتظار می‌رود که علاوه‌بر دولت، مجلس و بخش خصوصی صنعت خودروسازی کشورمان با همکاری یکدیگر بتوانند نقشه راه جامع و کاملی در این حوزه تدوین کنند.

مخالفان این طرح اما مدعی هستند که آزادسازی قیمت خودروها سبب ایجاد رقابت کاذب و افزایش بهای نهایی محصولات خودروسازان در بازار آزاد خواهد شد. موضوعی که فشار مضاعفی را بر مصرف‌کنندگان نهایی وارد کرده و سبب ایجاد تنش خواهد شد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. رحمان
    رحمان می گوید

    فروش ماشین دست۲پراید دارم برای فروش راهنمایی فرماید

    1. behnam.haji198160
      behnam.haji198160 می گوید

      می‌توانید از فروش سفارشی کارنامه کمک بگیرین

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.