در مقوله قاچاق خودرو مقصر کیست؟

0 2,602
با توجه به گفته‌های سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق خودرو به صورت سفارشی و ویژه است و مشتریان خاص خود را دارد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در این خصوص توضیح داد: در موضوع قاچاق خودرو نباید تنها به سراغ قاچاقچی خُرد برویم بلکه باید با تامین‌کننده مالی و سفارش‌دهنده خودرو قاچاقی برخورد به مراتب سختگیرانه‌تری صورت پذیرد. صرف برخورد با قاچاقچی خُرد در این حوزه نمی‌تواند کافی باشد. به‌علاوه پلیس نیز باید در پلاک کردن خودروها دقت بیشتری به خرج دهد. گاها تعدادی از خودروهای قاچاقی پلاک ملی دریافت می‌کنند. البته در برخی موارد پلاک این خودروها جعلی است.

وی در ادامه از مردم خواست که در خرید خودروهای خارجی به اسناد آن‌ها دقت کنند زیرا ممکن است دستکاری شده باشند.

لازم به ذکر است که خودروهای گذر موقت یکی از پرچالش‌ترین وسایل‌نقلیه‌ای هستند که ممکن است به داخل کشور قاچاق شده باشند و برخورد با قاچاقچیان آن‌ها نیازمند ارتباط تنگاتنگ ضابطان پلیس راهور و پلیس مبارزه با قاچاق است.

گفتنی است که پلیس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشریح چگونگی قاچاق خودروها خودداری کرده و می‌گویند که این حالت ممکن است به آموزش نحوی قاچاق خودرو بینجامد اما به‌طور کلی به نظر می‌رسد که قاچاقچیان خُرد خودروها را به صورت تکی و با کمک قایق به داخل کشور وارد می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.