نرخ معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

0 19,079

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران نرخ معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۰ را درست مشابه با آذر سال ۱۳۹۹ دانسته و عنوان کرد که هزینه مراکز معاینه فنی افزایش یافته اما تعرفه‌ها همچنان مشابه سال گذشته است.

بدین ترتیب نرخ معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۰ برای خودروهای سبک مراجعه اول ۴۷ هزار تومان و مراجعه مجدد ۱۰ هزار تومان، خودروهای سنگین مراجعه اول ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان و مراجعه مجدد ۱۲ هزار تومان و موتورسیکلت‌های مراجعه اول ۱۲ هزار تومان و مراجعه مجدد ۲ هزار تومان تعیین شده است.

نرخ‌های فوق بر اساس مصوبه ستاد معاینه فنی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ است. در آذر ماه سال گذشته نرخ معاینه فنی در حدود ۱۰ هزار تومان افزایش یافته و به نظر می‌رسد که دولت تمایلی به افزایش مجدد نرخ معاینه فنی ندارد و در سال جدید هیچگونه تغییر قیمتی رخ نداده است.

چه خودروهایی مشمول معاینه فنی‌ هستند؟

گفتنی است که خودروهای پلاک شخصی داخلی تولیدی سال ۱۳۹۵ و ماقبل، و همچنین خودروهای وارداتی تولیدی ۲۰۱۶ و ماقبل، مشمول معاینه فنی در سال جدید هستند.

خودروهایی که بدون دریافت برگ معاینه فنی در سطح معابر و خیابان‌ها تردد می‌کنند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. ادامه یافتن تردد این خودروها موجب توقیف و انتقال آن‌ها به پارکینگ خواهد شد.

پلیس به دنبال آن است که نرخ جریمه نداشتن معاینه فنی را افزایش دهد و احتمالا در آینده‌ای نزدیک نداشتن معاینه فنی سبب جریمه‌ای سنگین‌تر خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.