احتمال ایجاد تغییرات در قیمت‌گذاری خودرو

0 1,548

با توجه به گفته های دبیر انجمن قطعه سازان ایران نحوه قیمت‌گذاری خودرو باید اصلاح شود و امید می‌رود که این اصلاحات به زودی رخ دهد.

آرش محبی نژاد در این خصوص گفت: «خوشبختانه در بسته اصلاح صنعت خودرو، تغییرات در قیمت‌گذاری خودرو های داخلی پیش‌بینی شده است و امید می‌رود که تا پایان این هفته تغییراتی در قیمت‌ها رخ دهد.»

البته فعالان حوزه قطعه‌سازی همراه گلایه‌مند بوده‌اند که با وجود تغییرات در قیمت‌گذاری خودرو هیچ‌گاه به اندازه کافی به حوزه قطعه‌سازی توجه نشده است.

دبیر انجمن قطعه سازان ضمن تاکید بر این نکته ادامه داد: «هرچند قطعه‌سازان آماده تحقق جهش تولید در قطعه‌سازی هستند، اما این امر نیازمند حمایت است تا سریع‌تر محقق شود. اینکه بتوانیم به نهضت ساخت داخل راه پیدا کنیم، به محرک‌های قوی نیاز داریم که بسته مشوق ساخت داخل می‌تواند شروع کار باشد.»

تغییرات در قیمت‌گذاری خودرو

قطعه‌سازان به سمت داخلی‌سازی حرکت کرده‌اند

او درباره آخرین وضعیت داخلی‌سازی قطعات، بیان کرد: «اعمال مجدد تحریم‌ها علیه کشورمان سبب شد که مهندسان داخلی به دنبال آن روند که وابستگی به خارج از کشور را کاهش دهند. همین موضوع زمینه‌ساز رخ دادن تحولات عظیمی در صنعت خودروسازی کشورمان شده است. امروزه شاهد این هستیم بسیاری از قطعات را که در گذشته از خارج وارد می کردیم، داخلی کرده و بسیاری از قطعات خودرو صد در صد داخلی‌سازی شده است.»

حتما بخوانید: چطور خودروی‌مان را سریع و بی‌دردسر بفروشیم؟

با توجه به گفته‌های محبی نژاد اگر صنعت خودروسازی به دنبال آن است که در حوزه قطعه‌سازی پیشرفت کند باید هرچه سریعتر توجه بیشتری به این حوزه معطوف شود.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

وی ادامه داد: «کیفیت قطعات و توسعه محصول بسیار مهم است. امسال علاوه‌بر تحریم‌ها، شیوع بیماری کرونا نیز چالش‌های زیادی در صنعت قطعه‌سازی ایجاد کرده است. در نتیجه باید به قطعه‌سازان توجه بیشتری می‌شد، اما هیچ توجهی به آنها نشد و اگر این روال ادامه پیدا کند در آینده‌ای نزدیک شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولید قطعه خواهیم بود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.