اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

انواع صدای ماشین و ۱۲ مشکلی که می‌تواند دردسرساز شود

برای همه افرادی که صاحب خودرو هستند بارها پیش آمده است که در اتومبیل‌شان، صداهایی غیرعادی جدا از صداهای طبیعی خود اتومبیل شنیده‌اند. ازآنجاکه صداهایی مانند صدای موتور درحال کارکردن به‌گوش‌تان آشناست، مسلما کوچکترین صدای غیرعادی توجه‌تان را جلب می‌کند. هر یک از این صداها می‌توانند نشانه وجود مشکل در بخشی از اتومبیل‌تان باشند که باید آنها را برطرف کنید. در این مطلب به ۱۲ نوع صدای ماشین ، علل و شیوه رفع آنها اشاره خواهیم کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به ویدیوی زیر بیاندازید.

۱۲ نوع صدای ماشین و عیب‌یابی از روی آنها

۱. صدایی که در هنگام چرخاندن فرمان می‌شنوید

اگر زمانی‌که پارک کرده‌اید و هنوز موتور روشن است، با چرخاندن فرمان به چپ و راست صدایی شبیه ناله از آن می‌شنوید، احتمالا سطح مایع هیدرولیک فرمان پایین آمده است. این صدای ماشین به سادگی با اضافه‌ کردن مایع هیدرولیک رفع می‌شود. بااین‌حال بررسی کنید که آیا مایع با گذشت زمان مصرف شده است یا اینکه نشتی دارد. درصورتی‌که نشتی داشت باید نزد مکانیک بروید.

۲. صدای جیغ‌ مانند پس از روشن‌ کردن خودرو

اگر پس از روشن ‌کردن خودرو صدایی جیغ ‌مانند می‌شنوید که پس از گرم‌ شدن خودرو از بین می‌رود، مشکل از تسمه دینام است. اگر این تسمه را تعویض کردید و صدای ماشین قطع نشد، ممکن است تنسیونر (تنظیم‌کننده کشیدگی تسمه) آن فرسوده شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید، درهنگامی‌که موتور دارد کار می‌کند، روی تسمه دینام آب اسپری کنید. مواظب باشید آب روی خودتان نپاشد. اگر صدای ماشین قطع شد، تسمه دینام فرسوده است. موتور را خاموش کنید و تسمه را بررسی کنید که جایی از آن پارگی یا ترک دارد یا خیر.

۳. صدای کلیک کلیک در هنگام دور زدن

اگر در هنگام دور زدن یا گاز دادن صدای کلیک کلیک می‌شنوید، پلوس خودرو ایراد پیدا کرده است. ممکن است سرپلوس یا میله آن مشکل داشته باشد. اگر فرمان را به سمت راست می‌چرخانید این صدا را می‌شنوید، میله سمت راست مشکل دارد و بالعکس. شاید هم این نوع صدای ماشین به دلیل میله رابط چرخ و فرمان باشد که شل شده است. این مورد را سریعا به مکانیک نشان دهید، زیرا خطرناک است و ممکن است در هنگام رانندگی نتوانید به‌راحتی خودرو را کنترل کنید.

برای مشاهده در سایز بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

۴. صدایی که در دست‌انداز یا عبور از سرعت‌گیر می‌شنوید

اگر درهنگام عبور از سرعت‌گیرها یا دست‌اندازهای جاده صدایی شبیه بنگ، صدای ساییدگی، جیرجیر یا کلانک می‌شنوید، مشکل به میل موج‌گیر یا بوش‌های دو سر آن برمی‌گردد. اگر صدای ماشین این‌طور باشد معمولا باید هنگام رانندگی احساس کنید سیستم تعلیق خودرو سست است و خودرو تعادل ندارد. توصیه می‌کنیم هنگام تعویض، میل موج‌گیر و بوش‌ها را همزمان عوض کنید.
گاهی ممکن است این صدای ماشین به‌دلیل فرسودگی کمک‌فنر و اجزا، بوش طبق (control arm bushing) یا قطعات استرات بار باشد.

۵. صدا هیس ‌مانند شبیه صدای خروج هوا زیر داشبورد

این صدای ماشین معمولا در هنگام فشردن یا رها کردن پدال ترمز شنیده می‌شود. ممکن است چندثانیه پس از خاموش‌ کردن خودرو هم آن را همچنان بشنوید. این صدا نشانه مشکلی در سیستم تقویت ترمز (بوستر) است. برای رفع آن باید این سیستم تعمیر شود. ممکن است بوت یا مهروموم تقویت‌کننده ترمز شکسته یا فرسوده باشند.
اگر این صدای ماشین را فقط در زمان روشن یا خاموش کردن سیستم گرمایشی/ سرمایشی خودرو می‌شنوید، احتمال دارد فن که زیر داشبورد نصب شده است خراب شده باشد. گاهی این صدا فقط زمانی شنیده می‌شود که سیستم را روی آخرین درجه تنظیم کرده باشید.

۶. صدای سوت ‌مانند

اگر خودرو روشن است و از داخل خودرو صدایی سوت‌ مانند می‌شنوید، ممکن است مشکل از نوارهای آب‌بندی (عایق) خودرو باشد. اما اگر صدای سوت از زیر کاپوت می‌آید، ممکن است مشکل جدی‌تری داشته باشد:
ممکن است شیلنگ‌های سیستم خنک‌کننده موتور خودرو که معمولا کم‌دوام هستند، ایراد پیدا کرده باشند. گردش مداوم هوا و مایع خنک‌کننده در موتور خودرو باعث می‌شود در این شیلنگ‌ها ترک‌هایی ایجاد شود یا مهروموم لایه خلاء آنها بشکند. خروج هوا از این سوراخ‌ها صدایی سوت‌ مانند ایجاد می‌کند.
اگر پس از خاموش‌ شدن خودرو بازهم صدای سوت می‌شنوید، باید درپوش فشار رادیاتور را بررسی کنید. احتمال دارد مهروموم واشر لاستیکی آن شکسته باشد که هوا از آن بیرون می‌زند و صدایی سوت ‌مانند ایجاد می‌کند.

۷. صدای تیک‌تیک

اگر از موتور روشن خودرو صدای تیک یا کلیک می‌شنوید، ممکن است صدا از پیستون‌ها باشد. برای اینکه پیستون‌ها نرم و روان کار کنند، باید چرب باشند. بنابراین اگر سطح روغن پایین آمده باشد صدای پیستون‌ها بلند می‌شود. بنابراین با دیپ‌استیک یا میله ژرفاسنج اول سطح روغن را در مخزن بررسی کنید. اگر مشکل از کمبود روغن نبود، اتومبیل را به تعمیرگاه ببرید.

حتما بخوانید:

علل روشن نشدن ماشین در هوای سرد و نحوه روشن کردن آن

۸. صدای غیرعادی در هنگام دور زدن

اگر فقط در هنگام دور زدن صدای غیرعادی از اتومبیل می‌شنوید، ممکن است لاستیک‌ها کم‌باد باشند یا اینکه ساییده شده باشند. اگر مشکل از چرخ‌ها نبود، ممکن است بلبرینگ فرسوده شده باشد یا چرخ‌ها به‌خوبی بالانس نشده باشند.

۹. صدا در هنگام ترمز کردن

اگر هنگام ترمز کردن صدای غیرعادی می‌شنوید، بلافاصله باید اتومبیل‌تان را به تعمیرگاه ببرید. این مشکل از همه جدی‌تر است، زیرا ممکن است صدای ماشین به‌دلیل مشکلی در سیستم ترمز یا لنت‌های آن به وجود آمده باشد و این بسیار خطرناک است.

۱۰. صدای یک یا چندبار کلیک

اگر صدای کلیک شنیدید و به‌دنبال آن خودرو روشن نمی‌شود، باتری خودرو خوابیده است. ممکن است یک کلیک بشنوید یا چند کلیک، فرقی نمی‌کند. اگر بعد از آن خودرو روشن نشود، مشکل آن به‌وضوح باتری است و باید باتری را عوض کنید.

۱۱. صدای انفجار از اگزوز

اگزوز خودرو وظیفه خارج‌ کردن دود ناشی از احتراق سوخت در موتور خودرو را دارد. اگر لوله اگزوز فرسوده شده باشد، زنگ زده و نشتی پیدا می‌کند. اگر صدایی مانند انفجار شنیدید و بوی دود اگزوز را حس کردید مشکل از اگزوز است.

حتما بخوانید:

انواع روغن موتور خودرو و مقایسه آنها

۱۲. صدای تق‌تق یا سیلی ‌زدن

اگر از پایین خودرو صدای ضربه‌ زدن یا تق‌تق بشنوید، مشکل از یاتاقان متحرک یا یاتاقان اصلی است. در این حالت به اصطلاح می‌گویند خودرو یاتاقان زده است.
اگر صدای ماشین از بخش مرکزی خودرو به‌گوش برسد و شبیه صدای سیلی ‌زدن باشد، احتمال دارد رینگ پیستون یا دیواره پیستون فرسوده شده باشند.
در هر دو حالت، اگر با شنیدن صدای تق‌تق یا سیلی ‌زدن بی‌توجهی کنید و خودرو را خاموش نکنید، ممکن است موتور بسوزد. برای بردن خودرو به تعمیرگاه، بهترین کار این است که با امداد خودرو تماس بگیرید.

این‌ها فقط تعدادی از مهم‌ترین انواع صدای ماشین بودند که به ما در شناسایی مشکل و رفع آن کمک می‌کنند. برای اینکه اتومبیل‌تان به‌دلیل بی‌توجهی مشکلات جدی‌تری پیدا نکند، با شنیدن صداهای غیرعادی در خودرو، حتما نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

همچنین اگر قصد خرید خودرو دارید، بهتر است اول با دقت صدای ماشین را گوش دهید و عیب‌یابی کنید. چنانچه بخواهید نیز می‌توانید از سرویس کارشناسی خودرو کارنامه استفاده کرده تا خودروی مطمئنی را خریداری نمایید.

اگر خواندن مطلب انواع صدای ماشین و دردسرهای آن برای شما مفید بود توصیه می‌کنیم دیگر مقالات ما در زمینه نوشتن قولنامه ماشین و یا فک پلاک خودرو را نیز بخوانید.

/blog/common-car-noises/amp/
عیب‌یابی خودرو
ثبت درخواست کارشناسی خودرو
درخواست خود را ثبت کنید
نظرات (651)
نظر بدهید
  • حمید

    ممنون از نظرات بسیار کاربردی

    • کارنامه

      ممنون از نظر شما

    • پرویز

      سلام سپاس بابت وقت و حوصله ای که صرف میکنید.بنده ۲۰۶ تیپ ۲ خریدم موتور رو که روشن میکنم از سمت شاگرد داخل موتور صدای خرخر میده یا یه جور صدای رخ رخ که با گاز دادن کمتر میشه بیشتر مواقا موقعی که سرده این صدا رو میده احساس میکنم صدای موتورم زیاده مثل پیکان انگار گاز میخوره البته نمدی زیر کاپوت نداره.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • محمد

      سلام پژو ۲۰۶ تیپ‌۳ تازه تحویل گرفتم ۱۲ تا فقط کار کرد داره وقتی ماشین روشن میکنم صدای موتو خیلی زیاد هس ولی وقتی گرم میشه صدا کاملا رفع میشه

    • مهدیار

      سلام وقت بخیر ماشین تیبا ۲ در حالت روشن وقتی دستی میکشم صدا نمیده
      وقتی پارک میکنم خاموش کنم دستی رو ک میکشم تا یکی دو دیقه تق تق تق صدا میده بعد قطع میشه گفتن فنر ها داره جمع میشه اما فکر میکنم لنتم تازه س
      ممنون میشم راهنماییم کنید

  • من

    با تشکر

    • کارنامه

      سلام
      ممنون

      • میلاد

        سلام من یه پرشیا مدل ۹۰دارم موتور معمولی از وقتی واشر زد رفت تراشکاری از زیر داشبورد یه صدایی میاد انگار اگزوز نفس میکشه خش خش میکنه سرسیلندر هم عوض کردم کل واشرهارو عوض کردم اما باز همون صدای فس فس خش خش میاد هیچکس هم دردشو نمیفهمه هرجا میبرم میگن صدایی نداره

  • مرتضی

    سلام،
    ماشینم وقتی هنوز زیاد کار نکرده،در سرعت گیرها صدای خرت خرت از زیر موتور به گوش میرسه،با نیم ساعت کار کردن دیگر این صدا موقع عبور از سرعت گیر به گوش نمیرسه

    • behnam.haji198160

      با گرم شدن روغن داخل کمک این صدا از بین می‌رود.

    • A.N.I.O

      احتمالا صدای ABS باشه

  • علیرضا افشاری

    سلام تشکر از شما

  • امیر

    سلام، هر روز صبح وقتی ماشین رو روشن میکنم و شروع به حرکت میکنم تق تق میکنه، با افزایش سرعت ماشین، سرعت تق تق هم بیشتر میشه و سرعت که به حدود ۴۰ میرسه دیگه صدا قطع میشه، البته اینو بگم که شروع صدای تق تق تو حرکت به جلو هست، یعنی وقتی دارم دنده عقب از پارکینگ میام بیرون صدا نمیده بعدش که رو به جلو میرم صدا شروع میشه،علتش چی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دقیقا صدا رو از کدوم قسمت خودرو میشنوید تا بتونم کمکتون کنم؟؟؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • روح اله

        سلام وقتتون بخیر
        ماشین ۴۰۵ موقه ایی که راست از رو دست انداز رد میشی هیچ صدایی نداره ولی به محض اینکه تو کوچه ایی باشی یکم چاله چوله داشته باشه یخورده کج از رو دست انداز رد بکنی حتی یواشم صدای تق تقی از زیر ماشین میاد میده علت چی میتونه باشه

  • مسعود

    از زیر پدال گاز، یه صدای زوزه مانند(مثل صدای دنده عقب) میاد + مقداری لرزش پدا گاز. دلیلش چیه؟
    به دیسک صفحه مربوط میشه؟ ۴ ماه پیش عوض کردم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    با وجود اینکه دیسک صفحه رو تازه عوض کردم، دنده دو قدرتی نداره اصلا. زرتی باید برم رو دنده یک، که اونم تو سرعت ۲۰ تا، وقتی از دو میام یک، صدای آب هویج گرفتن میده.
    تعمیرکار احمق بوده؟
    خودرو پراید مدل ۹۳

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حمید فرهادی

    سلام، ماشین من (تیبا ۲) هنوز کیلومتر ۲۰۰۰ هست ولی وقتی سرعتش به حدود ۴۰ و ۵۰ میرسه یه صدای تکرار شونده «تس تس …» از چرخ های جلو میاد که هر چی سرعتم رو بیشتر کنم سرعت تکرار این صدا هم بیشتر میشه. شبیه اینه که یه چیزی به لاستیک چسبیده که در هر دور لاستیک میخوره به آسفالت ولی بررسی که کردم چیزی به لاستیک نچسبیده. کسی میدونه چشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تایر ها رو بررسی کنید سنگ داخلش گیر نکرده باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    ماشینم پرایده توی سرعت ۱۰۰ صدا قیژقیژ میده وقتی کمی پنجره رو‌پایین میدم قطع میشه نمیدونم مشکلش چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودرو شنیده میشه ؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن جمشیدی

    سلام من ماشینم مزدا وانت تک کابین کارا ۲۰۰۰ هست صدای کرومبیل میدهد صدای زوزه میدهد چکار کنم صداش قطع بشود

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید باز شود و تعمیر شود توسط فرد متخصص.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • میلاد

        سلام ،وقتی گاز میدم تو هر دنده ای ،وقتی دور موتور یک خط مونده تا ۳ برسه صدای زوزه یا همچین‌ چیزی میاد وقتی‌ دور موتور‌ ۳ رو رد میکنه صدا قطع میشه

        • منوچهر

          سلام وقت بخیر
          اگزوز خودروتون رو چک کنید که با اتاق برخورد نداشته باشه.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد صولتی

    سلام وقت بخیر ببخشید شنیدن صدایی مثل شکستن شیشه از زیر ماشین دلیلش چیه و اینه دندم جا میرفت ولی حرکت نمیکرد

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      لیور و اهرم دنده رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    باسلام خدمت همه اقا از سمت شاگرد کمک عقب موقع دست انداز یا چاله وقتی دونفر بیشتر توماشین میشینن صدامیده انگار یه جا گیره ولی هرجابردم درست نشده کمترشده ولی درست نشده بازم تازگیا بیشتر شده کمکا رو کلا عوض کردم بوش و گردگیر هم کاملا نو.فقط هم همون قسمت صدامیده گازوییل زدم یا وقتی شستم ماشین رو هم امتحان کردم شاید صدابیوفته ولی فرقی نکرد.کسی علت رو میدونه به من بگه یاهمچین تجربه ای داشته باتشکر از همه و مدریت سایت

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      بوش های اکسل عقب خرابی دارند
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • e30 m

    ماشین تیباست خیلی صدا میداد که از بلبرینگ تسمه تایم بود تعویض کرده بعد دو روز بی صدا بود دوباره صدای جدید شبیه تراکتور میده تو دنده یک صدا بیشتره

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون نیاز به بررسی میدانی داره به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • کیانوش

    صدای تیک تیک بیاد از داخل موتور چکار باید کرد؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      دقیقا از کدوم قسمت صدا رو میشنوید؟
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    ماشین موقع تعویض دنده صدای یه زنگ کوچیک میزه
    مثلا ( زینگ )

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      دنده برنجیهای گیربکس معیوب است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد مبلّغ

    سلام، ماشین ۴۰۵ دارم وقتی ماشین سرد هست استارت میزنم تا چند مدت از زیر موتور صدای تق تق میاد ولی بعد از یک مدت این صدا میوفته و کارکرد موتور نرم و روون هست تو کل مدت، این صدا از طبیعیه یا مشکل یاتاقن داره؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی بوش گژنپین و یاتاقان ها وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    باسلام.خودروی۲۰۶ تیپ۲معمولی دارم.مدل۹۹برج۱۰ حدود۶هزارتا بیشتر نرفته. ی ماه پیش تو ایرانخودرو روغنشو تعویض کردم.از موقعیکه روغنشو عوض کردم بعدازاینکه خودرو رو خاموش میکنم داخل موتورش ی صداهایی ازش خارج میشه.چطور عرض کنم شبیه شکستن چوبه.قبلا ایجوری نبود واین موضوع منو نگران کرده.رفتم نمایندگی میگن مهم نیس.این بخاطر انقباض وانبساطه که چنین صدایی میده.به ی نمایندگی دیگه رفتم اونا میگن مشکل اگزوزشه باید اگزوزش عوض بشه.حالا موندم چکارکنم؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکلی وجود نداره . سرد شدن محافظ اگزوز هست که در خودروهای صفر کیلومتر بعضا شنیده میشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • فرزانه

    سلام ماشینم تیبا۲ که وقتی چراغهاشو روشن میکنم صدای وییییییییییییییییز میده تا خاموش نکردم مشکلش جدیه و چیه تروخدا جواب بدی صداشم خیلی بلنده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      در خودروی تیبا طبیعی است و جای نگرانی نیست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • یگانه

    سلام،با تشکر از مطالب مفید و کاربردی شما

    • نبی

      سلام و عرض ادب ماشین من تیبا هست و ۵۰۰۰ هزار کارکرده که از چرخ جلو قسمت شاکرد درحین حرکت و چه دنده و چه خلاص صدای هلیکوپتر میده مشکل از چی هست و اینکه روز ۶۰ کیلومتر با بالا صدا بیشتر میشه

  • رضا کوشکی

    سلام میخواستم بپرسم دلیل اینکه خودرو ۴۰۵ در دور موتور بین دو و سه در تمامی دنده ها صدای موتور بیش از حد تغییر میکند علتش چه چیزی میتواند باشد در ضمن گیربکس و صفحه را تعمیر کردم ممنون میشم کسی بتونه راهنمایی کنه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      علت زیر بار رفتن موتور هست ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • Abol

    سلام ببخشید یه سوال ماشین وقتی سرد است و میخایم بریم روشن کنیم وقتی استارت میزنیم صدای چیک چیک میاد با گاز دادن این صدا بیشتر میشه ولی بعد از ۱ دقیقه یا کمتر که ماشین کار کرد اون صدا از بین میره مشگل چیه؟

  • منصور

    سلام.خسته نباشید.موقع گاز دان به ماشین.صدای شلق شلق از داشبورد میاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکانش هست که پیچ های داشبوردتون یا یه قطعه ای داخل داشبورد جدا شده باشه و نیاز به محکم کردن پیچ ها یا اتصال اون قطعه داشته باشید.
      به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید.
      سپاس از لطف شما
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • عظیمی

    سلام و خسته نباشید خدمت شما

    من پراید ۱۳۱ دارم ، زمانی که ماشین توی دنده میزنم و میخواهم حرکت کنم یک صدای تقی شنیده میشود و نمیدونم صدا مال کدوم قسمت ماشین
    لطفا اگه اطلاعاتی دارین بگین ممنون میشم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتمالا خرابی از قسمت جلوبندی می باشد.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام
    خودروی تیبا ۱ دارم
    جدیدا ۲تا مشکل بوجود آمده
    ترمز می گیرم سرعت پایین هم باشم بعضی اوقات(امروز چندبار شد) دقیقا زیر پام صدای خر خر و خرد شدن میاد و ماشین کمی منحرف میشه)
    چند بار هم شده از زیر پام نه از چرخ ها توی سرعتهای پایین بدون ترمز گرفتن صدای کشیده شدن ۲ تا میله فلزی به مدت چند دقیقه به وجود آمده

    متشکرم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      لنت ها و دیسک های جلو رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • نوید رییسی

    ماشین در حال حرکت صدایی شبیه مشکل گیربکس میده ولی هنگام خلاصی دنده بازهم این صداهست ازچی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی بلبرینگ چرخ ها وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سعید خانی

    سلام یه کوییک دارم اول کار که یکدفعه پا را بگذارم رو گاز صدایی شبیه فشردن تختخواب فنردار میده رفتم نمایندگی میگه از کمک فنرش نیست هنوزم نفهمیدن از کجاست میشه راهنماییم کنید؟ ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      میشه واضح تر توضیح بدید و بگید صدا ا کدوم قسمت خودروتون میاد تا بتونم راخنماییتون کنم.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • جعفر

    سواری ریو مدل ۹۰ دارم اتومات صدای زیادی داره از موتور توی کابین میاد

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      میشه بگید دقیقا صدا از کدوم قسمت هست تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد احسان

    سلام خسته نباشید از جلو ماشین من پژو ۴۰۵ صدای سووووو ادامه دار میاد قطع نمیشه وقتی سرده ماشین صداش واضح هست وقتی گرم میشه گوش میزارم رو جلو پنجره صدا سووووو مثل باد یا شایدم کثل اب باشه دلیل چیه تشکر

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      تسمه ها و پولیهای خودروتون رو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • پوریا

    سلام من ماشین رو وقتی روشن میکنم یک صدای خرت خرت از کاپوت میاد و یه ده ثانیه بعد قطع میشه وقتی حرکت میکنم همچنین وقتی دارم رانندگی میکنم یه صدای ساییدگی از داخل کاپوت میاد مشکلش چیه خواهشاً بگید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      میشه واضح تر توضیح بدید تا بتونم راهنماییتون کنم؟
      دقیقا صدا از کدوم قسمت میاد از چرخ یا موتور ؟
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام
    تیبا دارم
    چند روز پیش صفحه کلاج عوض کردم. بعدش در حین حرکت وقتی پدال گازو ول می کنم صدای جر جر میاد وقتی گاز میدم صدا میفته

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      متاسفانه جنس صفحه ای که عوض کردید ظاهرا مطلوب نیست .
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام خسته نباشید ماشین من دنا پلاس هست وقتی راه میوفتم تا بیست دقیقه صدایی نیست بعدش صدایی شبیه هیس یا سوت به صورت ثانیه ای میاد قطع میشه صدا هس میکنم از عقبه ولی ی جوریه نمیتونم بفهمم عقبه یا جلو داخل ماشین هم ی لرزش تو شیشه دارم حس میکنم ب نظرتون مشکلش چیه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      لطفا محل دقیق صدارو بگید تا بتونم به طور کامل راهنماییتون کنم.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    • میثم

      سلام ۴۰۵ دارم صدای ناله میاد از موتور مخصوصا وقتی کولر میگیرم بیشتر میشه صداش

  • افشین

    سلام پژوپارس مدل۸۴دارم ماشین شاطون زد بردم تعمیرگاه درست کردن وقتی تحویل گرفتم ماشین میخواستم گازبدم حالت خفگی میگرفت دنده عوض میکردم سرعت میگرفت ولی دوباره حالت خفگی تا اینکه امدم درخونه پارک کردم بعدازیکساعت استارت زدم روشن نشداستارت دارم تعمییرمشکل نداشت بستم روماشین حالا استارت به سختی دنده فلایول میچرخونه وصدای خیلی بدی میده انگارچبیزی شکسته باشه.دوباره استارت زدم دیدم ازقسمتی که روغن داخل موتورمیریزن انگار اب یا بنزین ازدوتا سوراخ کنا جاییکه روغن میریزن میزنه بیرون علت چیه چیزی خراب شده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره و قظعا خرابی در انجین خودروتون وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام.
    ممنون از مطلب مفیدتون.
    یه ساینا دارم وقتی در حرکت هستم ظاهرا از چرخها صدای خش خش میاد.
    تو سرازیری موتور ماشینا خاموش کردم ولی بازم این صدا میومد.
    به نظرتون از چیه؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      لنت ها و بلبرینکهای چرخ رو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام و درود فراوان،ماشینم راناس،وقتی یکی دوساعت خاموش باشه حین حرکت دویست متر اولیه خر خر شدیدی میکنه انگار سر یه نبشی روی زمین کشیده میشه بعد قطع میشه ماشین گرم میشه دیگه این صدا رو حین حرکت نمیده بردم پیش تعمیکار بلبرینگ کلاچ و دیسک صفحه عوض کرد پنج میلیون رو دستم خرج انداخت اصلا این صدا قطع نشده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      لطفا بفرمایید صدا دقیقا از کدوم قسمت خودروتون شنیده میشه تا بتونم راهنماییتون کنم.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    سلام و عرض ادب، صدای تق تق هنگام چرخاندن فرمان موقع دور زدن (وقتی ماشین سرده) از چی میتونه باشه؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      سر پلوس خودروتون خراب هست برای تعویضش اقدام کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید
    از تو موتور ماشین ( از جلوی پای راننده پشت داشبرد ) صدای شرشر آب میاد … هیچجا هم نشتی نداش ..
    حتی ماشین آب هم کم نمیکنه .. دوبارم هواگیری کردم بازم درست نشده .. ماشین هم پژو پارس موتور معمولی هس
    از چی میتونه باشه ؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      واشر سرسیلندر و علایم آن رو بررسی کنید.
      امکان خرابی رادیاتور بخاری نیز وجود دارد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    باسلام
    پراید ۱۳۱ دارم با سرعت حرکت می کنم میزنم رو ترمز چرخ جلو سر میخوره و صدای عجیبی از پدال ترمز میاد. آیا مشکل از ABS ؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      کامپیوتر ای بی اس رو با دستگاه دیاگ چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • یوسف

    سلام. پژو ۴۰۵ دارم تازه صفحه کلاچ عوض کردم هرموقع ماشین تو دنده ۱و۲آروم حرکت میکنم یه صدای خرخر از تو ماشین میاد. فرق نمیکنه سرد باشه یا گرم. صداش نمیفته. قبل از عوض کردن صفحه هم همین صدارو میداد

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      از کدوم قسمت خودروتون صدا رو میشنوید
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • الهه

    سلام.خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ صفر دارم یعنی ۵۰۰ تا بیشتر کار نکرده گاها موقع ترمز گیری صدای قژ میدهد.علت چی میتونه باشه؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      جنس نامرغوب لنت ها میتونه علت صدای ناهنجار باشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • نوشین بنیادی

    سلام ماشینم تیبا ۲ هست صفره جدیدن از داشبورد سمت شاگرد تو قسمت کنج زیر شیشه با پشت آینه بغل تو نیم کلاژ کردن صدای لرزش فلز میده از چی می تونه باشه قبلا اینجوری نبوده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      کیفیت پایین متریال متاسفانه .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فرهاد

    سلام. موقع ترمز پایی رو میگیرم تک تک صدا میده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک و لنت ها رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    با درود، ببخشید صدای تق از زیر ماشین هنگام حرکت اولیه از چی می تونه باشه؟ فرقی نداره با دنده یک حرکت کنی یا دنده عقب

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دسته موتورها و جلوبندی رو بندی خودرو رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • نادر نادری کلهر

    سلام ماشینم اچ سی کراس اتومات مدل نود وهفته.جدیدا هنگام استارت تا سویچ رو میچرخانم اولین صدای استارت صدای جیغ مانندیه اما بعدش در ادامه صدای استارت معمولی میشه .دلیل این صدای حیغ مانند چیه؟اشکال دوم اینه که هنگام دنده یک یا دو کم‌ گاز تا حدودی درهای ماشینم لرزش دارند دلیلش چیه؟ سپاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      در مورد لرزش باید دسته موتورها رو بررسی کنید و در مورد استارن هم دنده استارت .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام
    من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم وقتی ماشین کاملا سرد هست اول حرکت یه صدایی مثل چرخ دنده خشک میده بعد از چندمتر حرکت قطع میشه و تا زمانی که ماشین دوباره کاملا سرد سرد بشهصدا نمیده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا رو دقیقا از کدوم قسمت خودرو میشنوید تا بتونم کمکتون کنم؟؟؟؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مصطفی

    سلام خسته نباشین من یه پراید ۱۳۲ دارم روی شمع سیلندر شماره ۱ روغن میزنه جوری که وایر در میارم سرش کلا روغنی شده و واشر درسوپاپم هم نو هست و تمیزم کردم که ببینم از کجا روغن میاد دور محفظه خشک مونده ولی دور شمع باز روغنی شده ممنونم اگر کمکم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سر سیلندر نیاز به تعمیر داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    درود بر شما خسته نباشید
    ماشین زمان حرکت و زمانی که گاز میدم صدای جیر جیر میده این صدا با فشار گاز بیشتر میشه و زمانی که ماشین در حال ایستاده کار میکنه تقریبا صداش قطع میشه .همچنین زمانی که فن کار میکنه صدای جیر جیر میده.چند ماه قبل سنسور گاز رو تعمیرکار عوض کرد.ماشینم پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هست.با تشکر از شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتد ا باید بررسی کنید که صدا از کدوم قسمت هست و خرابی مربوط به کدوم سمت از خودروتون میشه.
      تسمه ها و هرز گردها رو هم چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • M.m

    سلام خسته نباشید.بنده یک پژو پارس دارم که وقتی ماشین سرد هست و از روی دست انداز یا چاله و… رد میشم یه صدایی میاد انگار که یک فنر خشک یا زنگ زده رو بالا و پایین میکنی.بردم مکانیکی پرسیدم گفتش که مشکلی نداره. ولی اون موقع ها که ماشین رو تازه از کارخونه گرفته بودم تا این یک سال پیش مشکلی نداشت.
    و یک سوال دیگه
    وقتی که درحال حرکت هستم چه در سرعت کم یا زیاد بعضی مواقع در سمت چرخ راننده یک صدای تق میاد
    این صدا خیلی پشت سر هم میاد.
    و در چاله و دست انداز یا دور برگردان این صدا نمیاد.
    ممنون از شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سستم تعلیق و کمک های خودروتون باید توسط کارشناس بررسی شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رسول

    سلام وقتتون بخیر.
    چند روزه از قسمت عقب ماشین موقع حرکت صدای خرت خرت شنیده میشه اول فکر کردم بین دیسک چیزی رفته چرخو باز‌کردم ولی چیزی نبود.ممنون میشم راهنمایی کنید
    ماشینم سوناتا هیبرید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اکسل عقب و کمک ها باید توسط کارشناس بررسی شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Mohammad

    سلام وقت بخیر
    ۲۰۶ من تازگیا موقعی که ماشین سرده ی صدایی از موتورش میاد که مثل جوشیدن آب کتریه، بخصوص موقع راه افتادن و در دنده یک، مشکل از چی می‌تونه باشه؟ ممنونم از راهنماییتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      آمپر خودروتون هم بالا میاد یا خیر ؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام
    صدای موتور ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ همگام گاز دادن به شکل با دنده های بالاتر در گاز محسوسی صدای ماشینای اسپورت ( موتور ماشین) میده ولی بصورت عادی و ساکن یا دنده ۱ اصلا صدا نمیده

  • شهیاد

    سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵ دارم خیلی تمیزه صبح حدود نیم ساعت صدای شک شک از جلو سمت شاگرد تو دست انداز ریز صدا میده خلاص میکنی ۸۰ درصد صدا قطع میشه مگه از رو سرعت گیر ودست اندازبزرگ رد بشی یکی هم گاز میدی صدا قطع میشه پارا از گاز برمیداری صدا دوباره میاد این صدا اول صبحگاه و ۸ ساعت خودرو میخوابه وجود داره خیلی ممنون راهنمایی بفرمائید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      صدا دقیقا از کدوم قسمت خودروتون میاد تا بتونم راهنماییتون کنم.
      داخل کابین یا از سمت چرخ ؟
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • افشین

    درود برشما
    چند وقت پیش توی جاده از روی یک چالش رد شدم. از اون موقع از سمت شاگرد کنار پنجره صدایی مثل خش خشه شنیده میشه. مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالا از جلوبندی و سیستم تعلیق هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ایوب

    سلام و وقت بخیر
    ماشینم پارس تیوفایو هست. مدتی قبل گیربکسش رو تعمیر کردم و دیسک و صفحه رو هم عوض کردم. الان چند روزی هست موقعی که در دنده های کم (۱،۲۳) و در سرعت پایم رو از رو پدال گاز برمیدارم ماشین صدا میده. علیت چی میتونه باشه؟ ممنون

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      علت متریال ضعیف دیسک و صفحه است.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • امید

    سلام خسته نباشید بنده ماشینم ۱۳۲ هستش موقعی که روی دست اندازی رد میشم یا موقعی که فرمون رو تو راه تکون میدم صدا اوق اوق میاد ولی وقتی تو جاده خاکی یواش میرم فرمون رو تکون میده انگاری دو تا چیز رو داری به هم میساوی ولی تو حالت سکون چنین صدایی به گوش نمیرسه این صدا از موقعی به وجود اومد که دو هفته پیش صفحه کلاچ و سیم کلاچ و دسته موتور و بوش لول دنده رو عوض کردم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیربا توجه به توضیحاتتون این خرابی مربوط به سیستم جلوبندی و فرمان خودروی شما می باشد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • behrouz

    سلام ، خودرو ۲۰۷ دارم اول صبح روشن میکنم صدای تق تق میده ، انگاری دو تا جسم گیر میکنه بهم وکشیده میشن از تو موتور سمت راننده هم هست بعد از گرم شدن موتور ( تقریبا ۱۵ دقیقه روشن بودن ) دیگه صدا قطع میشه تا وقتی که طولانی مدت بخواد خودرو خاموش باشه (بالای ۵ ساعت ) ایراد از چیست ؟ ممنونم که توضیح میدین

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      صدا دقیقا از کدوم سمت خودروتون میاد تا بتونم راهنماییتون کنم.
      آیا با کلاچ گرفتن صدا قطع میشه یا فرقی نمیکنه؟
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • کیوان

    با سلام ،خودرو ۲۰۷ فرمان برقی در پیچ های تند و در زمان چرخاندن فرمان تا انتها ، صدای ناله ضعیفی از چرخ ها شنیده می شود./

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      کمبر و کستر چرخ ها رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • سپیده

    سلام وقتتون بخیر.۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۰ دارم که جدیدا توی مسیر بعد از طی چند کیلومتر صدای فن خیلی خیلی زیاد شده یعنی چند کیلومتر که میرم اوکیه بعد صدای خیلی بلندی از فن میاد بعد از ۳-۴ دقیقه دوباره بحالت عادی برمیگرده و این مورد همینجوری تا موقع خاموش کردن خودرو ادامه داره.صداش واقعا اعصاب خورد کنه،بخصوص اینکه توی ترافیک ماشینای کناری قبل از اینکه ماشینو ببینن فکر میکنن تراکتور کنارشونه.به ۲-۳ تا تعمیرکار نشون دادم ولی میگن که پروانش مشکل نداره و سالمه.مشکل از چی میتونه باشه بنظرتون؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      علت صدای زیاد فن فقط درگیری فن با دیواره های اطرافش هستش باید اونو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مصطفی

    سلام ماشین پژو slx موقع در حال حرکت هستم بخصوص موقع رانندگی تو شب صدای داخل موتور یا تقریبا زیر پا هستش انگار یه چیزی میچرخه قور قور صدا میخوره الان حدود یک سال همین صدا رو میخوره کلاج هم میگیرم بازم تو سرعت همین صدا رو میخوره چیکار باید بکنم

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      احتماالا صدا از داخل گیربکس هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مصطفی

    سلام خسته نباشید پژو slx مدل ۹۵ دارم الان حدود یک سال یه صدایی از داخل موتور میاد کلاج میگیرم ولی بازم صدا میاد بخصوص تو رانندگی تو شب صدایی مثل صدای قور قور به چیزی تو حرکت به هم ساییده میشه ولی هر چی مکانیکی بردم میکن باید صداش بیشتر بشه تا بفهمیم چی هستش یه ولی دایره وار هستش یه چیزی انگار داره می چرخه

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر صدا از داخل گیربکس باشه باید باز بشه تا مشخص بشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام. خسته نباشید پژو ۴۰۵ دارم از قسمت واتر پمپ یا تسمه تایم پس ازچند دقیقه که روشن میکنم صدایی شنیده میشه مثل صدای شل بودن قطعه ای، ولی گاز میدم صداش برطرف میشه مشکل از چی میتونه باشه؟؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      تسمه ها وهرزگردها رو مورد بررسی قرار بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام وقت بخیر و خسته نباشید خودرو بنده پژو پارس tu5 هستش زمانی که ماشین رو روشن میکنم و ماشین سرد هستش چراغ های ماشین رو که روشن میکنم از ماشین یک صدای جیغ بلند میشه و به ماشین تو فشار میوفته ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      تسمه هاو بلبرینگ دینام رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام من رانا پلاس ۶ دنده دارم بعضی وقتا از دنده ۴به۵ یا از۶به۵ و در کل روی دنده ۵ی صدای زیادتری میده که با تعویض دنده درست میشه.این صدا همیشگی نیست

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکلتون دقیقا با چی هست لطفا بیشتر توضیح بدید تا بتونم راهنماییتون کنم.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • نادر

    با سلام من ایکس ۲۲ دنده‌ای مدل ۹۶ با ۶۰تا کارکرد دارم ماشین من ۲۰ دیقه بعداز رانندگی یه صدای وزوز از تو داشبورد می زنه داخل انگار یه پیچی چیزی تو داشبورد افتاده درست مثل زنبور وززززززززمیده میشه راهنمایی کنید

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      متاسفانه متریال ضعیف و بی کیفیت عامل این موضوع هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • ابوالفضل

        سلام خسته نباشید من ماشینم پراید ۱۳۱است هنگام دنده عقب آمدن از زیر پای خودم صدای خر خر میاد و تازه لنت عقب را درست کردم ممنون از شما

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          مجددا محل قرارگیری لنت ها رو بررسی کنید مشکلتون حل میشه.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • نادر

    با سلام ایکس ۲۲ دنده‌ای مدل ۹۶ با ۶۰تا کارکرد دارم ماشین من ۲۰ دیقه بعداز رانندگی یه صدای وزوز از تو داشبورد میاد انگار که یه چیزی تو داشبورد افتاده صدای شبیه صدای زنبور وزوز میکنه وززززززززززز صدا میده ماشین سرد بودنی این صدا رو نمیده

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      متاسفانه متریال بد سازنده دلیل اینجور صداها هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • مهدی

        با سلام و خسته نباشید:
        پارس ۹۴ دارم و الان یه مدتیه سر پیچ ها و دور کامل زدن از سمت شاگرد یه صدای غیر عادی میاد مشکل از چیه؟!
        دوم اینکه سر سرعت گیرا وقتی ترمز میزنم یا ترمزو تا پایین میبرم انگار ترمز خالی میشه و یه صدای پییسس میده…این مشکل از کجاست؟!
        ممنون میشم راهنمایی کنید،،با تشکر از سایت خوبتون

        • منوچهر

          درود بر شما وقت بخیر
          در مورد ایراد اول اگر صدا از قسمت عقب خودروتون هست باید اکسل عقب و ژامبون ها رو مورد بررسی قرار بدید.
          مورد بعدی هم باید بوستر ترمز ، شلنگ خلا و یا سر چرخ ها رو بررسی کنید ایرادات خودروتون برطرف میشه.
          سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • شاهرخ

    با سلام .ماشین پراید صبا مدل ۸۶جدیدا وقتی حرکت میکنم روی اسفالتهایی که موج موج هستن صداهای مربوط به کمک فنرو از عقب ماشین احساس میکنم در صورتی که کمک تازه عوض شده.صدای مثل کلیک میشنوم.ممنون از راهنماییتون.

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      مشکلی وجود نداره طبق این توضیحی که دادید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  • محمد وهاب

    سلام وقت بخیر ماشین ۲۰۶تیپ۲دارم مدل۹۹ هروقت ماشین روشن میکنم یه صدایی از جلو دست شاگرد میاد جیغ جیغ پاروی کلاچ میزارم قطع میشه اما چون اکثرا سرعتم۱۳۰هست در سرعت بالا نشنیدم اما دوستام میگن باز هم صدا میاد لطف میکنید جواب بدین که مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی در دو بخش وجود داره یکی تسمه ها و دیگری شفت ورودی گیربکس.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام من ماشینم پرایده مدل ۹۷دیشب رفتم بیرون هیچ مشکلی نداشت ولی شب تا صبح خیلی سرد بود برف اومده بود ماشین روشن کردم رفتم بیرون بنزین ریختم بعد روشن کردم صدای ماشین تغییر کرده صدای تق تق میاد از تو کاپوت بیشتر بخش مرکز کاپوت هست بنظرتون مشکل چیه راهنمایی کنید ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا از قسمت بالای موتور هست یا قسمت پایین موتور ؟؟؟؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    سلام ساینایexصفر خریدم صدای موتور زیاد هست این صدا هم درجا وهم در سرعتهای پایین به خوبی شنیده میشه لطفاراهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      طبیعی هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • sayyar

    سلام من تیبا ۲ دارم مدل ۱۴۰۰ که چهار ماهه کارکرده ۵۰۰۰ کیلومتر که خریدمش.. وقتی استارت میزنم صدای جییغ بلند یا همون صدای سوت بلند و گوشخراشی از بیرون ماشین میاد.. با توجه به اینکه هواهم خیلی سرده.. ولی صدا خیلی بلند و گوشخراشه و از بین نمیره.. مشکل کجاست؟

    • منوچهر

      درود بر شما وقت بخیر
      تسمه هارو چک کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      • علی

        سلام پژو پارس سال دارم وقتی دور موتور بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هست گاهی اوقات صدای قلپ قلپ آب میاد انگار صدا از موتوره , یک ماهه واشر سرسیلندر عوض کردم

        • منوچهر

          سلام وقتتون بخیر
          ابتدا از هواگیری سیستم خنک کننده به صورت اصولی اطمینان حاصل کنید و سپس رادیاتور بخاری رو از لحاظ نشتی بررسی کنید.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • kambiz

    سلام پژو ۲۰۶ v8 مدل ۹۰ دارم سمت راست ماشین هنگامی که سرعت ماشین کم باشد و در دست اندازهای ریز مثلا برجستگیهای کنار جاده صدای تق تق میدهد که بابت این موضوع ۱-کمکهای عقب و ۲-جلوبندی را هم تازه تعویض کردم ولی مشکل حل نشده و یادم میاد پارسال هم که لاستیکها را تعویض میکردم لاستیک عقب سمت شاگرد پله کرده بود بطوری که جلو هم نمیتونستم بندازم . این مشکل بالای یکسال که دارم
    لطفا مشکل از چیست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلبرینگهای اکسل عقب رو حتما چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام
    وقت بخیر
    من سمند ef7 دارم
    امروز رفتم روغن گیربکس ماشینو فول کنم ، گفت کامل خالی شده
    ماشین چند روزی هست روغن ریزی داره و مشکل دیگه که داره اینه که هنگام دور کامل زدن بعضی اوقات صدای شدیدی میده
    آیا این دو مشکل به هم مربوطه ؟
    و مشکل از چیه؟
    ممنون از شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر به هم مربوط نیست.
      این ایراد مربوط به سیستم تلیق است که باید توسط کارشناس مورد بررسی قرار بکیرد.
      در مورد نشتی گیربکس هم باید در صدد رفع و تعمیر آن اقدام انجام دهید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    با سلام ماشین پراید یورو۴ دارم از سمت کاپوت در حال حرکت کردن صدای تق تق با زمان نامنظم میاد تسمه تایم هم مدتی قبل عوض شده بنظرم می‌رسد از وقتی تسمه تایم عوض شده این‌طور شده .. بردم همونجا گفت نه مال اون نیست چون در حالت ایستاده صدا نمیاد و فقط هنگام حرکت … علت چیه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره تا بشه در موردش صحبن کرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابوالفضل

    سلام خسته نباشید من ساینا دارم هنگام خاموشی صدای تق تق میده و این صدا تو سرعت ریز میشه تا اینکه بعد ده ثانیه صدا قطع میشه این صدا از زیر ماشین میاد مشکل کجاس؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید سیستم اگزوز رو کاملا مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام من یک خودرو پژو پارس tu5 دارم مدل ۹۹ برج ۱ دوهفته ای هست که وقتی چراغ های ماشین رو روشن میکنم یه صدای جیغ خیلی یواش میاد میخواستم علتش رو بدونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تسمه ها باید سرویس بشن و میزان شلی و سفتیشون مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام من یه خودرو پژو پارس tu5 دارم که مدل ۹۹ و در حد هستش وقتی چراغ های ماشین رو روشن میکنم زمانی که ماشین سرد هستش یه صدایی به صدای ماشین اضافه میشه با گرم شدن ماشین صدا کم میشه دینام رو هم عوض کردم ولی بازم این صدا میاد کل فولی ها رو چک کردم ولی به تسمه ها دست نزدم میخواستم بدونم مشکل از کجاس ممنون از وقت شما که صرف میکنید خسته نباشید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      میتونه خرابی ازتسمه هاتون باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام
    من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم
    موقع سرد بودن وقتی استارت میزنم صدای مکش شدیدی شنیده میشه و بعد قطع میشه
    لطفا راهنمایی کنین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت منیفولد ورودی هوا اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام به شما ماشینم موقع دنده بالا ۲ یا ۳ ۴ وقتی سرعت کم میشه صدای تق تق می شنوم و بعد از کم کردن دنده صدا از بین میره . لطفا راهنمایی کنین صدا از چیه ؟؟.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا دقیقا از کدوم قسمت میاد که بتونم کاملا راهنماییتون کنم؟
      ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    سلام من ماشسن تندر پلاس دارم بعد از نیم ساعت رانندگی صدای عجیبی داخل کابین میاد انگار صدای کشیده شدن اهن روی اهنه زمانی که ترمز میگیرم صدای از بین میره زمانی که گاز میدم صدای بیشتر میشه از چرخ ها هم صدای ضعیفه جیر جیر میاد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت لنت های ترمز و دیسک ترمز اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • احمد

    سلام ۴۰۵ مدل ۹۷ دارم از اول که از نمایندگی تحویل گرفتم از سرعت گیر یا دست انداز که عبور میکنم از چرخ عقب سمت راست صدای تق تق میدهد لطفاً راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لبرینگ ژامپون و کمک فنر همون سمت ر بررسی کنید و از سلامت آنها اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهرداد

    سلام و خسته نباشید. ماشین من بعد از روشن شدن صدای جیر جیر میده که با گرم شدن ماشین هم از بین نمیره بنظرتون.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت تسمه ها اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    بادرود فراوان خدمت شما
    من یه پراید دارم مدل ۹۶
    صبح روزهای سرد که روشنش میکنم صدای شفق شلق تسمه میده بعد به مرور وب میشه
    ینی هروقت سرد باشه هوا همینجوره علتش از چی می‌تونه باشه؟
    سپاسگزارم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ازجنس تسمه است و با تغویضش مشکل حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسام

    سلام من وقتی ماشین روشن میکنم ..از بیرون صدایی نمیاد ..ولی پشت فرمون میشینم صدا بیشتر بنظر میاد مثل صدای فیلره ولی فیلر نیست بنظرتون مال چی می‌تونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا بگید صدا از کدوم قسمت خودروتون میاد تا بتونم راهنماییتون کنم
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • A.n

    سلام ماشینم پژو پارس هست موقع رانندگی وقتی از دنده یک به دنده دو میزنم گاز که میدم خش خش میکه گاز که کم میدم قطع میشه مشکل از چیه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تو چه دو موتوری اینصدا رو میشنوید ؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ترجمه مقاله تخصصی

    سلام. ممنون از اطلاعات کاملتون. علت صدای خرخر مانند از زیر پای راننده چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال اتمام لنت ها وجود داره اگر صدارو از چرخ ها میشنوید اگر نه دلایل دیگه ای داره
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ابوالفضل

    سلام،پراید ۹۷ دارم،وقتی روشن میکنم تو سیصد متر اول از زیر ماشین صدای خر خر میاد،انگار رو آسفالت یه چیزی کشیده میشه، بعد ۲۰۰ ۳۰۰ متر صدا میافته،کسی میدونه از چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لنت ها و محل اتصالشون رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام وقتی ماشین روشن میکنم صدای غش غش میاد مشکل از چی می‌تونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دقیقا صدا رو از کدوم قسمت میشنوید تا بتونم راهنماییتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    باعرض سلام و خداقوت وقتتون بخیر،من ماشینم بعد از دور موتور۳ به بالا یه صدای خیلی بد و زیادی از قسمت جلوی شاگرد(بالای داشبوردم)میاد،علتش چی میتونه باشه ماشینم پژو هست.ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه کیفیت پایین مونتاژ و متریال استفاده شده در خودروهای داخلی علت این موضوع است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Farzad

    سلام
    وقتتون بخیر
    من ماشینم وقتی سرعتش میاد پایین با اینکه ترمز نمیگیرم از چرخها صدای سوت میاد . دلیلش چی هس؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مکانیزم لنت و دیسک به خوبی عمل نمیکند و باید مورد بررسی و سرویس قرار گیرد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    سلام
    پراید ۱۳۱ مدل ۸۶ دارم جدیدا یه صدای گروپ گروپ میاد به خصوص در سرعت کم و دست انداز ، صدا منظم نیست و داخل کابین هم یه حالت ضربه مانند خیلی خیلی خفیف احساس میشه همزمان با صدا ، وقتی نفرات بیشتری هم سوار میشوند صدا بیشتر میشه ، ممنون میشم بگین مشکل از چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      قطعا باید سیستم فنر بندی و تعلیق رو مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون و پاسخگوییتون نظرات رو خوندم واقعا با صبر و خوصله جواب میدید خدا خیرتون بده.
    عرض کنم من ام وی ام ۳۱۵ فیس قدیم دارم صبح صدای تق تق تق تق ادامه دار داره موتور گرم میشه صدا قطع نمیشه بلکه کم میشه ولی هنوز شنیده میشه.
    تازگی سوپاپ ها تعویض شده و سیلندر شسته شده. میخواستم بدونم مشکل از کجاست چون ۳۱۵ تایپیت نداره و انگشتی داره نمیدونم علت چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر در دور پایین صدا شنیده میشه از قسمت پایین موتور مربوط به بوش گژنپین میباشد که براثر فشار زیاد لقی مجاز رو از دست داده.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    ماشین من slx ،موقع استارت صدای تق تق شدید میده و وقتی موتور گرم میشه صدا کم میشه، رینگ و پیستون و یاتاقان متحرک عوض کردم ولی این مشکل حل نشد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بوش گژنپین رو باید مورد بررسی قرار میدادین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Salivan

    سلام وقت بخیر. من ام وی ام ۱۱۰دارم از روی دست انداز های ریز ک رد میشم یه تقه میزنه زیر فرمون طبق و کمک هامم عوض کردم مشکل از چیه بنظرتون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل از جعبه فرمان است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام.
    یه ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۸ خریدم و بعد از یه مدتی درگیر یه مشکل شدم.
    ۱- ماشین رو وقتی روشن میکنم و گرم میفته و حرکت می کنم بعد از یه مدتی که باهاش رانندگی می کنم و دمای آب کمی بالاتر از درجه نصف میاد، چراغ روغن و چراغ استپ چه در حالت درجا و چه در حال حرکت (فرقی نمیکنه) زمانی که پا رو از روی گاز بر میدارم (دور موتور بین ۷۰۰-۸۰۰) روشن میشن و با یه نیش گاز وقتی دور موتور بالای ۱۰۰۰ میره خاموش میشن و وقتی دوباره گاز رو ول میکنم روشن میشن و همینطور وقتی با فرمون بازی میکنم برای کسری از ثانیه خاموش میشن و دوباره روشن میشه و همینطور زمانی که چراغای روغن و استپ روشنه با گرفتن کولر یا بخاری زمانی که دکمه AC رو میزنم چراغای روغن و استپ خاموش میشن و با قطع دکمه AC دوباره روشن میشن. این اتفاق وقتی ماشین گرمه و بعد یه مسافتی باهاش رانندگی می کنم و دمای آب از درجه نصف کمی بالاتر میره رخ میده اما تو دماهای آب کمی پایین تر از درجه نصف اوکیه و هیچ مشکلی نداره. ماشین بدون هیچ صدای اضافست. و فیلتر روغن بهران و روغن بهران سوپر پیشتاز نیمه سینتیک ۱۰-۴۰ قوطی نقره‌ای ریختم و ازجای کاملا معتبر تهیه کردم و خودم تعویض روغن کارم اما تاحالا چنین مشکلی ندیدم و این روغن و فیلتر توی بقیه ماشین های Tu5 خوب جواب داده.

    ۲- یه مشکل دیگه که نمی دونم مربوط به مشکل اول هست یا نه اینه که وقتی ماشین رو صبح روشن میکنم و میزارم یه مدت کوتاهی گرم بشه، وقتی شروع به حرکت میکنم ماشین ریپ میزنه و راه نمیره و دل دل میزنه به اصطلاح و بعد ۱ دقیقه خوب میشه (استپرش کثیف بود شستشو دادم اما بازم همینطوره.) البته خطای سنسور اکسیژن بالا رو هم داره ماشین که باید رفع بشه.

    کارایی که برای مشکل اول به مکانیکی رفتم اما بی فایده بود:
    ۱- تعویض فشنگی روغن (ایساکو) که فایده نداشت.
    ۲- چک کردن فشار اویل پمپ با دستگاه فشار سنج که گفتن اوکی بود.
    ۳- تعویض پایه فیلتر روغن با یه نمونه استوک که مشکل رفع شده بود اما بعد از حدود ۲۰۰ کیلومتر کارکردن ماشین دوباره به روال قبل برگشت.
    خواهشا راهنمایی کنید که چیکار کنم اعصابم سر این موضوع ریخته.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خرابی های خودروی شما با توجه به توضیحاتتون میتونه شامل سنسور دمای آب .
      سنسور دور موتور .
      سیستم جرقه زنی و سیستم سوخت رسانی
      میباشد که باید تک تک این مجموعه ها به صورت تخصصی با دستگاه عیب یاب دیاگ پارامتر خوانی انجام شود به علاوه اینکه شما قطعا در سیم کشی خودروتون قطعی رو دارید و این باید اول از همه مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعود

    با سلام.سمند ال ایکس دارم.مدتی ست که هنگام خاموش کردن صدای فن به صورت گوش خراشی میاد و وقتی ماشین خاموش شد بعد از ۲ ثانیه قطع میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مدل خودروتون رو ذکر نکردید اما خرابی از پروانه فن یباشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • پرویز

    با سلام
    من یه پراید مدل ۸۸ دارم کمک عقب رو کامل تعویض کردم کمک های جلو رو هم گفتن مشکلی نداره ولی کوچکترین ناهمواری ها جاده رو هم احساس میکنم و ماشین خشکه… خواستم ببینم دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      جنس لاستیکها و عاج لاستیکها هم مهم هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • جمال

    باسلام ماشین من پرایدمدل ۸۹هستش تازه گیربکس تعمیرکامل کردم دیکس وصفحه کلاج انداختم امابعدتعمیرصدای سوت ازگیربکس شنیده میشه لطفا راهنمایی کنیدایرادازچیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      در چه زمانی صدای اضافه شنیده میشه لطفا بیشتر توضیح بدید تا بتونم کمکتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • میثم

    سلام پراید مدل ۹۰ دارم هنگام دور زدن از سمت کمک ها صدای تق تق میاد . این صدا تو فصل گرما بیشتر میشه و تو فصل سرما قطع میشه
    علتش چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سرپلوس خودروتون معیوب است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امین

    سلام. ماشین من تیباس و موقع حرکت بخصوص وقتی سرعت بالاتر میره یه صدای خرخر شبیه ساییدن دوتا جسم بهم از جلو یا زیر ماشین به گوش میرسه. لطف میکنید راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لنت خودروتون در حال اتمام است.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

    • Abc

      از منم کوییک صفره همین مشکل سایش اهن هنگام حرکت داره ماشین ولی موقع ترمز گرفتن اصلا صدا نداره گفتن کار کن خوب میشه ولی هزار کیلومتر رفتم هیچ تغییری نکرده شما پیدا کردین مشکل از چی بود؟

  • محمد

    با سلام من رانا مدل ۹۸ دارم.. وقتی موقع دنده زدن ماشینو میکشم با دنده ۲ و ۳ روی سرعت بالا ماشین سوت میکشه و دنده عوض میکنم آروم میشه لازم ب ذکره دنده ۲ رو تا ۹۰ تا اینا میکشم ب سوت میاد البته خود ب خود بعد از تعویض دنده از بین میره و داعمی نیست خواستم علتشو بدونم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      شما دارید بیش از حد به خودروتون فشار میارید و امکان خرابی موتور و شاتون زد در آینده نزدیک با این فشار زیاد وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام وقتتون بخیر
    وقتی ماشین را روشن میکنم دنده عقب که میگیرم یک صدای زنگ مانند از خودرو بلند میشه از عقب ماشین
    میشه لطف کنید بفرمایید مشکلش چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا از دیسک ترمز چرخ عقب خودروتون میاد و نیاز داره که به تعمیرکار مراجعه کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ایمان

    سلام از موتور و داشبورد جلو صدای قرقرِ زیاد میاد دسته موتور هم چک شده و سالمه صدای خیلی آزار دهنده معلوم نیس از کجاس ماشین سمند ال ایکس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مربوط به اتصالات داشبوردتون میتونه باشه اگر از داخل کابین صدا میاد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه و لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهری

    سلام وقت بخیر ماشینم ۲۰۶هستش معاینه فنی گفت ترمزش مشکل داره بردم درست کردم ترمز دستیشم گفتم خوب کار نمیکنه تعمیر کار درست کرد خیلی سفته انگار میخوای یه وزنه سه کیلویی بالابیاری یا ببری پایین بغد دو روز وقتی دنده یک هستم میخوام حرکت کنم ماشین به سختی راه میفته و انگار میاد بالا پشت ماشین و ی صدای جیغی هم میکشه دلیلش چیه ترمز دستیم خیلیسفت شده واسه اونه؟ اصلا ترمز دستی ۲۰۶چند دنده باید بیاد بالا؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لنت های عقب خودروتون رو بیش از حد رگلاژش رو سفت کرده و مجددا باید رگلاژ بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • عزیزکعبی

    سلام وقت بخیر چند وقته ماشین پژو پارس دوگانه مدل ۹۵ دارم موقعی که میخام حرکت کنم با دنده یک یا دنده عقب ماشین از سمت شاگرد صدای تق تق میاد دو سر پلو س عوض کردم باهمین صدا را داره به مانع یاسرعت گیر که میرسم کلاچ وترمز میگیرم بعد پام از کلاچ برمیدارم همین صدای تق میاد انگار یه شی آهنی بخوره به بدنه ماشین باتشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا مربوط به دیسک ترمز خودروتون هست و باید تعویض بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • آرمین

    سلام ماشین دنا هستش و بالای سرعت ۱۰۰کیلومتر صدا دو برابر وارد موتور میشه میشه بگید مشکل از کجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      طبیعی هست
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • جمشید عزیزی

    با سلام
    پراید ۱۳۱ مدل ۹۶، جدیدا سروصداش زیاد شده خودم احساس میکنم صدا از پشت میاد، وقتی سرعت بالا می‌ره صدا بیشتره وقتی خلاص میکنم هم صدا قطع نمیشه، با پایین آمدن سرعت صدا هم کم میشه. صدایی شبیه به صدای موتور هواپیما است، به نظر شما چه ایرادی داره؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلبرینگچرخ های عقبتون خراب است و باید تعویضشون کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد چهری

    سلام من دیروز هردو کمک جلو رو عوض کردم
    بعد تعویض سمت راست صدای قلوپ قلوپ میداد حین حرکت چندتا جلوبندی ساز بردم گفت مشکل کمک رفتم تعویض کردم مشکل برطرف شد اما امروز بازم اون صدا میده چ در حین حرکت چ وقتی سمت راست ماشین با دست باهاش بازی میکنه صدا میده همچین مشکلی نداشت وقتی کمک عوض کردم ایجوری شده دلیلش چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به نظر بنده خرابی کمک فنر
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • داریوش

    سلام ماشین پژو پاارس tu5 دارم مدل ۹۷ وقتی از یک دست انداز کوچه رد میشود داخل ماشین متوجه صدا بلند میشوم ماشین را به چند نفر نشان دادم نتوانستند مشکل را حل کنند ممنون میشوم راهنمای فرماید جلو بندی ماشین را باز کرد ولی مشکل حل نشد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودروتون هست جلو یا عقب ؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Mohammad

    سلام پراید ۱۳۲ دارم مدل ۹۰ ولی کم کار،مشکل : روزهایی که هوا سرده،بعد از روشن کردن ماشین،صدای تق تق زیاد از سمت تسمه تایم و اورپمپ روغن میاد و بعد از یک دقیقه کار کردن،قطع میشه.به مکانیک نشون دادم و بعد از تشخیص و تعویض تسمه تایم،بلبرینگ و اورپمپ روغن ، حدود یک ماه بی سرو صدا شد.اما بعد از چند وقت،دوباره صدا داد و صداش خیلی بیشتر شد و بردم دوباره تعمیرگاه و اورپمپ فابریک رو تعمیر و فشار قوی کردن و روغن و فیلتر هوای خوب گذاشتم،و تا یک هفته اصلا صدا نداد. اما بعد از یک هفته دوباره صدا میده ،روزهایی که هوا خیلی سرده صدای درشت و زیادی میده،اما روزهای گرم صدای کم و کوچکی میده. خوشحال میشم که کمکم کنین و راهنمایی کنید. با تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از کیفیت روغن مصرفی اطمینان حاصل کنید.
      از علری بودن کارتل از مواد اضافی که جلوی توری اویل پمپ رو بگیره هم همینطور.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ناصر

    سلام بنده ماشینم پژو ۴۰۵ هست وقتی در حال حرکت هست حتی یه دس انداز کوچیک هم که باشه از عقب قسمت شاگرد صدای تق تق میاد اگه چند نفر نشسته باشن تو ماشین این صدا خیلی کم تر هس ولی وقتی خالی هست صدا خیلی زیاده نمیدونم از اکسل هست یا کمک ها یا …

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی بوش های اکسل وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • متین

    سلام وقتی ماشین رو استارت میزنم برای چند ثانیه صدای جیر جیر از جلو میاد ببخشید مشکل چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی تسمه ها وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • A.m

    سلام خسته نباشید خودرو جک j5دارم وقتی روشن میکنم ماشین سرد حدواد ۱۰دقیقه صدای تق تق فک میکنم صدا از بالای موتوره میده بعد گرم شدن ماشین کلا قط میشه بنظرتون مشکل از چیه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی در بخش سر سیلندر وجود دارد.
      لطفا از روغن مرغوب در موتور خودرو استفاده کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • متین

    سلام وقتی من ماشین رو روشن میکنم از جلو ماشین برای چند ثانیه صدای جیر جیر می‌دهد میخواست بپرسم مشکل از چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی تسمه ها وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • وحید پیری

    سلام…من پیکان وانت دارم دنده فقط عقب ک میرم ترمز میزنم دقیقا زیر پام صدای تق میاد مشکل چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دیسک ترمز خودروتون رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید وقتی ماشینو روشن میکنم صدای تق تق از سمت چپ موتور میاد که با گاز دادن بیشتر میشه میخواستم بدونم علتش چیه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودورتون چی هست ؟
      و این که صدا از قسمت بالای موتور میاد یا از قسمت پایین ؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • کریم

    با سلام
    رانا پلاس صفر به تازگی خریدم و دو مورد متوجه شدم
    اولی موقع انتقال دنده یک به دو با دور موتور ۳۰۰۰ هزار به بالا یه تقه شدیدچرخ جلو سمت شاگرد
    مورد دوم – موقع دنده عقب انداختن و حرکت کردن موقع توقف و کلاچ گرفتن یه صدای تقه از وسط جلوی خودرو شنیده میشود
    با تشکر از شما

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خودروتون رو برابی بازدید به نمایندگی های مچاز ببرید و با توجه به توضیحاتتون مشکل میتونه از خرابی بلبرینگ چرخ هم ناشی باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Hadi Savari

    سلام
    ماشین ساینا دارم
    وقتی موتور تو دور پایین و دنده یک یا دو باشه ابتدای کار دادن صدایی من لق بودن چیزی از زیر موتور میشنوم همه چیز و چک کردم مورد خاصی ک بشه از بیرون باشه نبود ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون احتمال خرابی بوش گژنپین وجود داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام

    پراید ۱۳۲ دارم وقتی ماشین سرده استارت میزنم روشن میشه ولی به مدت ۱۰ ثانیه انگار میخواد خاموش بشه و صدای قپ قپ میده بعد ۱۰ ثانیه خوب میشه مشکلش چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      میتونه از سنسور دمای آب و یا گرمکن سنسور اکسیژن باشه که باید با دیاگ بررسی انجام بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فرزاد

    سلام وقت بخیر

    پراید ۱۳۲ دارم وقتی تو جاده دنده ماشین رو خلاص میکنم صدای خر خر از جلو میاد ولی وقتی ماشینو میزنم تو دنده صدا قطع میشه مشکل از کجاست؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سیستم کلاچ خودروتون باید مورد بررسی قرار بگیره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام و عرض ادب
    خودرو پژوپارس مدل ۸۴ دارم یک هفته میشه که سیلندر و سرسیلندر تعویض کردم یعنی کل موتور را کاملا نو کردم ، مشکلم اینه که وقتی ماشین را روشن میکنم و بعد از کمی گرم شدن خاموش میکنم بعد از حدود ۲ یا سه دقیقه از پشت آمپر انگار صدای کسی که داره قلیون می کشه میاد (صدای آب داخل قلیون) و این صدا فقط یکبار بعد از هربار خاموش شدن ماشین میاد ، لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون ابتدا باید از سلامت رادیاتور بخاری و هواگیری کامل سیستم اطمینان حاصل فرمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • احسان

        با سلام و خسته نباشید
        در سرعت بالای ۶۰ خودروی تیبا صدای ازاردهنده ای اوو اوو انگار از روی این اسفالتایی که قبل از عوارضیا هست رد میشی صدا میده اینطوره و تو سرعت پایین هم صدای انگار ی چیزی چسبیده باشه لاستیک میده

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          بلبرینگ چرخ ها رو مورد بررسی قرار بدین.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ایوب

    سلام وقت بخیر پراید صبا انژکتوری مدل ۸۵دارم موتور و گیربکس رو کامل تعمیر کردم قطعات همه نو وجنس خوب گرفتم الان تو سرعت بالای ۸۰تا وتو دنده های ۳و۴صدایی شبه جیغ وسوت از ماشین شنیده میشه ولی تو دنده ۵خیر به مکانیک گفتم گفت نود درصد صدااز گیربکس نیست ولی واسکازین ۱۴۰بریز بخاطر نو بودن کلیه قطعات گیربکسه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ارتباطی نداره اصلا.
      شما باید از واسکازین استاندارد خودروتون برای اون استفاده کنید و واسکازین سفت تر ریختن باعث از بین رفتن پیش از موعد قطعات گیربکس خودروتون میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ایوب

    درضمن وقتی فقط گاز میدم اون صدای جیغ یا سوت رو میشنوم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اگر در حال حرکت فقط در دنده های ۳ و ۴ هستش قطعا باید گیربکس مجددا بررسی و تعمیر بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام خسته نباشید ماشین بنده پراید ۱۳۱است که فقط بعد از چند ساعت پارک کردن خودرو بعد از روشن کردن صدای چیک چیک میده بعد از چند دقیقه قطع میشه بیشتر فکر کنم از سمت تسمه ها باشه ولی تسمه دینام و تسمه هیدرولیک رو عوض کردم ولی صدا بر طرف نشد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      این مورد رو باید دقیقا بررسی کنید که صدا از کدوم فسمت از خودروتون شنیده میشه تا بتونم کمکتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • داود

    سلام . ۲۰۶ v8 دارم. صدای تق تق از چرخ عقب راست شنیده میشه . لنت ها را تازه تعویض کردم .

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مجددا محل قرار گیری لنت ها رو بررسی کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • هما

    سلام‌ ممنون میشم مشکل ماشین من که پاجرو است تشخیص دهید تازگی‌ها وقتی رانندگی میکنم از وقتی ملشین را روشن میکنم تا زمانیکه رانندگی میکنم و ماشین را را‌ خاموش میکنم از عقب ماشین یک صدا مثل مالیدن دو چیز بهم یا اینکه صدای شبیه زنگ زدکی میاید و متاسفانه تابحال علتش را پیدا نکرده اند لطفا راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمال خرابی در سیستم تعلیق عقب بسیار زیاد است که باید در چال سرویس همه موارد بررسی شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      • رضا

        درود و خسته نباشید عزیزان…عذر میخوام سوالی دارم

        • رضا

          بنده پراید مدل ۸۶ دارم.. دو روز هست که کولر ماشین رو روشن میکنم.. روی دور اول کند منطورم هست AC روشن میکنم درست کار میکنه اما وقتی درجه کولر رو روی دور متوسط یا تند میزارم AC خاموش،میشه و کولر از کمپرسور خارج میشه.. لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

          • منوچهر

            سلام وقتتون بخیر
            میکرو سوییچ فشار گاز کولر رو از عملکردش اطمینان حاصل نمایید مشکلتون حل میشه.
            امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

        • منوچهر

          بفرمایید در خدمتم

  • فرزانه

    سلام
    ماشین من کوئیک هس،،، سه روزی میشه موقعی که میخام فن ماشین صداش کمتر بشه برای خاموش کردن،، صدای تلق تلق بدجوری میده از داخل کاپوت. پارسال هم خریدم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید پروانه اش رو چک کنید احتمالا خرابی داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • ماهان

    سلام سراتو منتاژ ایران دارم موقع ترمز صدای دوتا اهن بهم کشیده بشن میده،البته از اول حرکت نه،بعد از یه تایمی رانندگی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لنت خودروتون در حال اتمام هست و نیاز به تعویض دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فرزاد

    سلام ماشین من تیبا ۲ هستش اولی که میخوام حرکت کنم یه صدای تق تق بلند از سمت چرخ جلو سمت شاگرد میاد موقع حرکت هم صدا میده صداش مثل این میمونه سر شاسی ماشین شکسته باشه ولی چک کردیم سالم بود حتی کل زیر بندی رو هم تعمیر کردم تو حرکت هم وقتی ماشین دنده میخوره وتکون میخوره صداش بیشترم میشه پوکه کالیبر ترمز رو هم عوض کردم فرقی نکرد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مطمعن بشید که مشکل از دنده دیشلی (داخل گیربکس) و یا سه شاخه پلوس خودروتون نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام من ۲۰۶ تیپ۵ دارم بعداز ضربه ای که کاپوت در اثر تصادف خورد بعد از روشن شدن پس از مدتی کار کردن صدای برخورد فن میاد و مدتی بعد قطع میشه. بررسی کردیم قاب فن شکسته بود عوض کردیم ولی مجددا صدا میاد چیکار باید کنیم؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سینس فن -پروانه فن و محل قرارگیر قاب فن رو باید مجددا چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام.من یک خودروی فورد فوکس دارم. وقتی که خودرو سرد هست و حر کت می کنید در دنده یک و یا دو بعد از حدود ۵۰ متر حرکت یک صدای خرت از زیر جلوی ماشین میاد و تمام می شود. این صدا هنگام گرم بودن موتور وجود ندارد و اگر توقف کنید و دوباره حرکت کنید هم این صدا دیگر وجود ندارد.
    همچنین هنگام گاز و شتاب زیاد در دنده یک و دو صدای ضربه از جلوی خودور میاو که با هنگام شل کردن گاز دیگر صدا چکش قطع می شود. اینها صدای چیست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان کش اومدن و پارگی دسته موتور ها وجود دارد
      به علاوه اینکه بفرمایید شما صدا رو از کدوم قسمت خودروتون دقیقا متوجه میشید که بنده بتونم بهتر راهنماییتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام
    خسته نباشید
    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۸ دارم
    زمان شتابگیری در دنده ۲ و دنده ۱ ) خصوصا در دنده ۲ صدای هوم هوم در داخل کابین شنیده میشود و بعد از شتابگیری فورا قطع میشود
    به نظر از قسمت جلوی ماشین است
    علت چی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدارو دقیقا از کدوم قسمت خودروتون حس میکنید داخل کابین یا داخل موتور ؟؟؟
      اگر امکانش هست مطرح کنید تا بهتر بتونم راهنماییتون کنم.
      ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Al

    سلام من یه خودروی ساینا دارم که صفره
    ولی وقتی استارت میزنم یه صدای چیررررر مانندی میشنوم
    یه خورده که حرکت میکنم قطع میشه ها ولی میترسم‌ مشکل جدی داشته یاشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا بگید صدا رو از کدوم قسمت خودرو میشنوید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام وقت بخیر ماشین من پراید ۱۳۱ است وقتی روشن میکنم و بعد چند دقیقه گاز میدم صدای قژ داخل کاپوت به گوش میاد که تنها اول کار نیست و بعدا هم تو حرکت حتی بعد یک ساعت حرکت هم این صدای قژ با فشار دادن پدال گاز به گوش میاد،از نظر شما از چی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      امکان خرابی یاتاقان ها در دور بالا وجود داره باید بگید که صدا رو دقیقا از کدوم قسمت موتور میشنوید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی

    سلام
    من امروز بعد از استارت ورپشت شدن ماشین صدای تق تق از پشت داشبورد یا ضبط شنیدم خاموش کردم دوباره صدای تق داد.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا بگید صدا رو از کدوم قسمت موتور شنیدید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • Reza

    سلام خسته نباشی ببخشیدمن ماشینم وانت پیکان حقیقت یه چندوقتی هست موقع استارت زدن البته همیشه نه بعضی وقتا مانی که استارت میزنی یه دودفعه تیک تیک صدامیده بعداستارت میخوره یه موقع هم باتک استارت روشن میشه ولی الان ازدیروزبازن همشه نه بازم چنددفعه یک دفعه استارت میزنم یه صدای تق مانندی صدای بدی ازاگزوزبلندمیشه چون صدااززیرماشین نه ازجلوماشین نه ازجای دگه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید درضمن ازباطری سازسوال کردم گفت ازد نده استارت میخوام ببینم درست گفته واینکه نظرشماچیه باتشکر شرمنده اگه طولانی شد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تعمیرکار درست تشخیص داده و خرابی از دنده استارت خودروتون هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • طاها

    سلام ما یک رانا ال ایکس داریم مدل ۹۷ نمیدونم چرا بعضی وقتا از پشت ماشین صدای قر قر میاد
    دلیلش چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      از سلامت اگزوز اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • وحید

    سلام. خسته نباشید. ماشین من تیبا ۲ هست هنوز به هزارتا نرسیده. موقعی که دور موتور میره بالا که باید تعویض دنده انجام بدم اگه به گاز دادن ادامه بدم صدای وز وز از جلوی ماشین میاد که یا باید دنده رو سبک کنم یا سرعت رو کم کنم تا صدا قطع شه. آیا مشکلی داره؟ چون از اول اینجور نبود

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید ببینید صدا از کد.م قسمت موتور خودروتون میاد تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم و با توجه به کارکرد کیلومتر خودروتون در کیلومتر ۱۰۰۰ حتما به نمایندگی مجاز مراجعه نمایید و طرح ایراد نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • جاسم

    سلام خوبی ببخشید من پژو پارس دارم در دنده ای ۱ و ۳ موقع تعویض ی صدایی میده

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دنده برنجی های گیربکس معیوب است و باید تعمیر شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مرتضی

    سلام خسته نباشی ماشین پراید دارم وقتی ماشینو گاز میدم .فرمونو سمت شاگرد میگیرم صدای لک لک یا تک تک میاد گیربکس تازه تعمیرکامل کردم مشکل ازچیه.جواب رو به ایمیلم بفرستین

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سر پلوس ها و اتصالاتش رو بررسی کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • صادق

    سلام منماشینم تیوفایو هست فقط صبح ها که ماشین سرده استارت که میزنم همراه صدای استارت یه صدای فر مانندی میاد وماشین روشن که میشه قطع میشه حدودا دوثانیه این صدا میاد خواستم ببینم ازچیه؟صدا ازتو موتور میاد انگار

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اتومات استارت خودروتون معیوب است و نیاز به تعمیر استارت هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مجید

    سلام من سمند ۹۱ معمولی دارم وقتی سرده روشن که میکنم یه صدای تق تق میده بعد از یک دقیقه صداش نرمال میشه
    لطفا راهنمایی

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا از قسمت بالای موتور است یا از قسمت پایین موتور ؟؟
      اگر از پایین دست موتور صدا رو احساس میکنید امکان خرابی یاتاقان ها وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • صالح

    باسلام.آیا خرابی واتر پمپ می تواند باعث صدای غیر عادی شود؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله قطعا امکانش هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • علی رضا

    سلام و عرض ادب، ماشین من هوندا crv ۲۵۰۰ سی سی هست، زمانی که ماشی روشن میشه، البته در زمانیکه موتور ماشین سرد هست، صدای واحشتناکی تق تق تق یک ثانیه ای ایجاد میشه و بعد رفع میشه! لطفا بفرمایید مشکل از چیست.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      این صدا از قسمت پایین دست موتور هست یا از قسمت بالای موتور و اینکه در دور موتور بالا هم این صدا به گوش شما رسیده یا خیر ؟
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • زهرا

    سلام. ممنون از مطلب عالی تون.
    من با ترمز دست بالا حدود ۲ کیلومتر رانندگی کردم. در آخرای مسیر یک صدای تق تق و بوی سوختگی متوجه شدم. این صدا مربوط به چی میتونه باشه؟ آیا آسیب جدی هست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلی امکانش وجود داره که باید توسط تهمیرکار متخصص بررسی شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • فرهاد

    درود بر شما عزیزان
    وقت بخیر خسته نباشید_پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دارم
    وقتی خودرو در حالت سکون و بی حرکت هس گاز که میدهم صدایی به مانند صدای برخواستن هواپیما شنیده میشود و در حین حرکت صدا بیشتر در اتاق خودرو میپیچد،مشکل از کجاست؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون مشکل میتونه از خرابی سیستم اگزوز و یا بلبرینگ دینام باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سللم وقت بخیرماشین من پرایدهرارچندگاهی اززیرترمزوستی صدای خرخر میاددورموتورپایین بعدخودبه خودمیافته ممنون میشم راهنماییم کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالا محل خطا رو اشتباه متوجه شدید و صدا از قسمت موتور میاید لطفا با دقت بیشتری بررسی و اعلام کنید تا بتونم بهتر کمکتون کنم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  • داود

    با درود
    وقتی ماشینم به سرعت حدود ۴۰ تا میرسه یه صدای گوو مانند(شبیه صدای پیچیدن باد داخل اتاق ماشین) میاد ازش حتی وقتی پامو روی کلاچ میزارم صدا قطع نمیشه و وقتی سرعت ماشینم کم میشه صدا میفته. مکانیک بردم گفت ایراد بلبرینگ ولی عوض کردم درست نشد لطفا راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      تشخیص صدای بلبرینگ درست بوده و شما باید ببینید از کدوم چرخ هست دقیقا.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • احسان امیدی

    در ضمن صدای هرزگرد تسمه تایمم میادش حتی وقتی درجا کار میکنه. ووره وور میکنه.
    اما وقتی درست گوش میدم یه صدای ریزی انگار تق تق کیاد. بد ریتمش عوض میشه انگار یه چیزی میزنه به اتاق با لرزش موتور که روشن هستش ریتم اون صدابا لرزش موتور هماهنگ.

  • احسان امیدی

    من پژو ۸۷ دارم . ماشین که بد اینکه روشن میکنم و یه دوری باهاش میزنم و کمی گرم میشه. وایمیسم و درجا کار میکنه صدای تیک تیک ریزی میاد داخل از دریچه کولر . میام داخل کاپوت میبینم داخل کاپوت هم هستش. گوش که دادم بیشتر از سمت تایم و از سمت روی شمع ها هستش انگار. خیلی صدای ضعیفی خیلی.
    البته صدای اگزوز انگار سوراخ داره کمی. صدای حیس. فیس حیس با صدای موتور قاطی غز زیر اتاق شنیده میشه.
    زمان حرکت اصلا صدا نداره.
    شاید این چهار ماه کلا سه چهار بار شنیدم این صدارو.
    در ضمن ماشین روشن میکنم انگار موتور یا اگزوز درگیره با اتاق. حتی گاز هم که ندم حالت در جا اتاق و شیشه هارو میلرزونه و روشن بودن ماشین ،گیزه میندازه به شیشه ها و داشبورد
    میشه راهنمای کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا باید اگزوز خدروتون رو تعمیر کنید و بعد سراغ ایرادهای بعدی بروید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • احسان امیدی

    من پژو ۸۷ دارم . ماشین که بد اینکه روشن میکنم و یه دوری باهاش میزنم و کمی گرم میشه. وایمیسم و درجا کار میکنه صدای تیک تیک ریزی میاد داخل از دریچه کولر . میام داخل کاپوت میبینم داخل کاپوت هم هستش. گوش که دادم بیشتر از سمت تایم و از سمت روی شمع ها هستش انگار. خیلی صدای ضعیفی خیلی.
    زمان حرکت اصلا صدا نداره.
    البته انگار اگزوز هم سوراخ داره چون صدای فیس فیسسس از زیر اتاق با صدای موتور قاطی میشه
    شاید این چهار ماه کلا سه چهار بار شنیدم این صدارو.
    میشه راهنمای کنید

      • منوچهر

        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا اگزوز رو تعمیر کنید و امکانش هست که اون صدا از سر سیلندر خودروتون باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • کامیار

    سلام وقتی ماشین در حال حرکته صدایی شبیه درگیری دو تاچرخدنده میده و هنگام خلاصی دنده و حتی خاموشی ماشین تو خلاصی هم باز این صداهست ازچی میتونه باشه؟ به نظرتون گیربکس مشکل داره ؟ چون به تازگی بعد از عوض کردن کمک فنر این مشکل به وجود اومده امکانش هست از پلوس باشه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله امکان خرابی سر پلوس وجود دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • علی اصغر

        سلام جناب.ماشین بنده پراید.از دیروز وقتی سرعت از ۳۰بیشتر میشه مخصوصا سرعت های بالا از کابین صدای دقیقا هواپیما هنگامی که در پایین پرواز میکنه.دقیقا همچین صدای میده.بیشتر طرف رانندس فکر کنم.

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          بلبرینگ چرخ راننده معیوب است و نیاز به تعویض دارد.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام.من ماشینم درحال حرکت از چرخ جلو انگار که سنگ داخل لاستیک باشه.حالت کوبیدن داره .مشکل از کجاس

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      سلامت لاستیک و بالانس بودن مجموعه رو اطمینان حاصل کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Mohammah

    سلام وقت بخیرعلت اینکه پژو ۲۰۶ صداش خفه میشه وسرعت از دنده ۱بیشتر نمیشه چیه؟
    گفتن از سیم کشی هستش تعویض کردم،بعدش گفتن از شمعه،اونم عوض کردم ،سوکت هاشم تمیز کردم
    ولی بازم همون جوریه و هم صدا میده هم از دنده ۱ بیشتر نمیره،یه جورایی شبیه تراکتورشده هم صداش هم حرکتش
    علتش چیه ؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      حتما ایسیو خودروتون رو مورد بررسی قرار بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • انوش

    سلام چندروزه ماشین احساس میکنم تنبل رامیره وصدایی شبیه به اینکه چرخ به جایی چسبیده باشه یالنت مثلا کمی گیرباشه صدای خشششش ضعیفی تودوراهسته ازماشین میشنوم میشه کمکم کنیدایرادارکجاست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      به تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید و با جک زدن همون چرخی که صدا میده رو بلبرینگ و لنت رو مورد بررسی قرار بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • milad

    سلام وقتتون بخیر ماشین من چنروزه موتوریش ب صدا افتاده مثل صدای شیم تیک تیک از موتور شنیده میشه زمانی بیشتر گاز میدی خوب میشه و پاتو یکنواخت روی پدال میزاری و آروم میری صدا میده حالا فرقی نداره ۸۰تا بری یا۱۴۰تا اگ یک نواخت بری صدا میده فقط زمانی پاتو رو پدال فشار میدی صدا نمیده ماشین درجا کار میکنه هم صدا میده موقع درجا کار کردن در روغن موتور بازمیکنم و میبندم صدا پنج ثانیه قطع میشه و مجدد شرو ب تیک تیک کردن میکنه اگ میتونید راهنماییم کنیدممنون میشم من شهرستان هستم و تا الان کلی ازم پول گرفتنو نتونستن صداشو از بین ببرن

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا مدل و برند و کیلومتر کارکرکرد خودروتون رو بیان کنید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم.

  • علی دهقانی

    سلام هنگام گذاشتن پا رو پدال گاز یا برداشتن در سرعت کم یک صدای چلق لقی میده زیر پا

  • میلاد

    سلام وقت بخیر
    وقتی با دنده مرده حرکت میکنم از زیر ماشین یه صدای غرش میاد و باعث لرزش میشه و زودم قطع میشه
    و بعضی اوقات موقع حرکت اولیه مخصوصا ماشین سنگین باشه یه صدای کشیده شدن ۲ تا اهن میده

  • حمید

    سلام و درود.
    پراید دارم، چند وقته تو دنده سه و چهار و پنج، صدای قل قل یا تق تق میاد، موقع شتاب موتور تو دنده صداش کم ولی تند میشه، موقع دنده معکوس صداش بلند ولی کند میشه.
    بلبرینگ های جلو رو عوض کردم، پلوس ها هم مشکلی نداشتن.
    علتش چیه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • امید

    ماشینم پراید است وقتی استارت میزنم و روشن می کنم صدای زیادی از اگزوز میاد بعد از چند دقیقه که کار کرد و گاز خورد صداش نرمال می شه

  • علیرضا

    سلام خسته نباشید من دو تا مشکل دارم
    من یک پراید ۱۳۱ مدل ۹۸ دارم وقتی دور موتور ماشین پایین باش و گاز بدم یه صدای تق تق یا خر خر از جلو ماشین میاد
    و مشکل بعدیم اینکه وقتی دنده عقب میرم و ترمز میگیرم انگار یه چیزی میکوبه

  • منصوره

    باسلام
    آیا خرابی ترموستات ۲۰۶تیپ ۵به کارکرد کولر ربطی داره یا نه؟
    کولر رو باز میکنم گرما میده،در زمستون که میخواستم بخاری رو روشن کنم آمپر از وسط میمومد به سمت پایین فورا

  • محمد

    سلام من ماشینم کوییک مدل ۹۹ کارکردش ۴۳ تا هستش ماشینو دیسکو صفحشو عوض کردم از اون موقع صدای ماشین خیلی زیاد شده ماشینم شتابش خیلی تعریفی نیستش زمانی ام ک گازو تخته میکنم ی صدایی میاد انگار ک مثلا منبع داره ماشین یا اگزوز سوراخ شده خیلی صداش زیاد میشه مشکل از چی میتونه باشه؟

  • علی

    سلام‌ و درود
    پراید دارم مدل ۹۸ با کارکرد ۲۰ هزارتا. از وقتی از کارخونه تحویل گرفتم ماشین هنگام گاز دادن یک مقدار ریپ میزنه و ول میکنه. مثلا تو سرعت ۸۰ یکی دو تا دونه ریپ میزنه‌ ریپ مستمر نیست و در حد چنتا دونه هست. شمع و وایر عوض کردم‌ دوبار انژکتور شستم. سنسور دور موتور عوض کردم. ده بار هم دیاگ زدم. ریپ بیشتر تو سرعت های پایینه. ایراد بعدی که جدیدا ظاهر شده وقت در حالت سکون یا حرکت پدال گاز رو ول میکنم یه صدایی از سمت موتور قسمت شاگرد میاد یصدایی مثل ضربه زدن تند با یه تیکه اهن به سینی یا اهن دیگه. این دلیلش چی‌میتونه باشه؟ ممنونم از سایت خوبتون

  • سعید

    سلام مرسی از وقتی که میزارید برای جواب دادن.
    پراید ۱۳۱ مدل ۹۵ دارم با حدود ۸۰ تا کار ، چند وقتیه که دنده ماشین بد جا می‌ره ، بردم روغن عوض کردم ، کمی بهتر شد ولی دنده ها سفت تر شد و مشکل هنوز ادامه داره، البته روغن ریزی هم داره از تقریبن وسط متمایل به سمت راننده ، حس میکنم ماشین موقع تعویض دنده سخت ادامه میده به حرکت. خیلی نگرانم لطفاً راهنمایی کنید با تشکر فراوان.

  • امیرحسین

    سلام دوستان عزیز ، بنده سمند ای آف سون دارم وقتی شتاب می گیرم یا در حالت کاملا متوقف گاز میدم صدای خفیف یا غرش از تو سمت موتور میاد این صدا از زمانی شروع شد که یه سرعت گیر رو با سرعت زیاد رد کردم ممنون میشم راهنمایی کنین.

  • مهران

    سلام
    هنگام دور زدن به سمت چپ و بعضی وقت ها در حرکت صدای خر خر از زیر ماشین میاد
    دیسک و صفحه و کمک و پوسته کمک تازه عوض شده و اگزوز هم چک شده سالم هست
    علت چی میتونه باشه؟

  • عابدیان

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ماشین بنده پراید صبا مدل ۹۰ چند روزیه که یه صدای تق تق عجیب داره .
    اینطوریه که وقتی یه مسیر طولانی رو میرم از فرمان صدای تق شنیده میشه طوری که همزمان سمت شاگرد و زیر پدال هم قشنگ تق تقش احساس میشه و در حالت پیچ و یا فرمان صاف چه سرعت بالا چه سرعت کم همینطور تق تق میکنه و وقتی ماشین رو پارک میکنم و ۲ تا ۳ ساعت بعد دوباره راه میفتم دیگه خبری ازش نیست، چکش کردم تق تق پلوس نیست و هر چند روز و تو رانندگی طولانی این مورد پیش میاد ممنون میشم راهنمایی کنین

  • مهدی

    سلام وقت بخیر از زیر موتور زیر هرزگردای ماشینم ۴۰۵ صدای ساییده شدن دوتا آهن روی هم میاد صدای چیست

  • محمدم

    سلام، ۲۰۶ تیپ ۵ دارم که هنگام روشن کردن صدای خرخر از کاپوت سمت راننده میاد، وقتی دور موتور از ۱/۱ به یک میاد و گرم میشه از بین میره ولی در حین حرکت هم در همین دور موتور صدا شنیده میشه، ماشین ۵۰ تا کار هست، مشکل کجاست؟
    سوال دوم اینکه موقع ول کردن کلاچ یا ول کردن گاز تو سرعت دسته دنده درجا افقی میلرزه، مشکل از چی میتونه باشه؟

  • حمیدرضا

    سلام وقت‌بخیر. بنده ساینا با ۱۰هزارتا کارکرد دارم.
    هنگام رانندگی در جاهای ناهموار مثل کوچه‌های محلات قدیمی و … دقیقا هنگامِ حرکت از روی ناهمواری‌ها صدای تق تق از زیر ماشین به گوش میرسد.
    در جاهای صاف مثل خیابان مشکلی ندارد.
    ناگفته نماند که یکبار با سرعت کم حدود ۲۰تا ، ضربه ای به زیر ماشین خورده (ناشی از برآمدگی زمین در اون نقطه).
    این صدای تق تق از چی میتونه باشه ؟ نرمال هست ؟میتونه از تَرَک خوردنِ سینی باشه ؟

  • محمد

    با سلام و عرض تشکر از شما
    ماشین پرایدی دارم که در “هنگام حرکت” صدای تق تق تق تق !!! میده، هرچه سرعت بیشتر میشه ، صدا سریع تر میشه و با برداشتن پا از روی “پدال گاز”، در حالیکه خودرو هنوز دور حرکت داره ، صدا قطع میشه ، اما همین که به پدال کاز اشاره کنم دوباره تق تق شروع میشه.صدا از قسمت های زیرینه و جلوی ماشین نیست…ممنون از عنایت و پاسخگویی شما

  • باران

    سلا،ببخشید ماشینم ام وی ام ۱۱۰ ۳سیلندر هستش وقتی روشن میکنم خیلی صدای ناهنجاری داره یجورایی انگار هلیکوپتر روشن هستش،میشه لطفا بگید دلیلش از چی میتونه باشه؟؟؟

  • جواد کمالی

    سلام .تیبا یک دارم ک موتور ماشین در زمان روشن بودن صدای تیک تیک میده اونم از سمت بلا و زیر قالپاق موتور. به تعمیرگاه نشون دادم و گفت عیب بدی نداره و یه اصطلاح عجیبی اسم‌برد که گفت نگران نباش. این صدا هم یهویی پیش اومد.
    ماشین‌تیبا یک ۲۰۰هزار کارکرد و روعن متوسل ده چهل که ۲۰۰۰تا بیشتر کار نکرده و روغن هم کم نشده

  • علیرصا

    سلام . بعد این که پمپ ماشین صداش تموم میشه و میخوام استارت بزنم با چرخوندن سوییچ فقط یه صدای ویییز خیلی نازک که یه کوچولو شبیه سوت میشه گفت هست شنیده میشه و جرقه واسه استارت ننیخوره ممنون میشم راهنمایی کنید!!!؟؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      استارت خودروتون معیوب است و برای تعمیرش بایدبه تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مجتبی

    سلام ماشین من از طرف تسمه تایم صدای بلبرینگ فرسوده میده با دور بالا صدا هم زیاد میشه صدایی مانند خرابی بلبرینگ چرخ تسمه تایم عوض شده هرزگرد هم عوض شده تسمه هم سفت نیس مشکل از کجا می تونه باشه دور ۲.۵ موتور هم ماشین لرزه داره فقط توی همین دور ماشین ۴۰۵ slx

  • مهدی

    سلام
    میگم هنگامی که سرعت ماشین به بالای ۸۰ میرسه صدای بم داخل کابین ماشین رو بر میداره از چیه ماشین میتونه باشه

  • مهدی

    سلام . میگم ماشین وقتی سرعتش بالا۸۰ میره صدای بم داخل کابین ماشین رو بر میداره از چیش می تونه باشه

  • خانمی

    سلام خسته نباشید بنده یه ۲۰۶ مدل ۱۴۰۰ تیپ ۲ با کارکرد ۴۰۰۰ تا دارمیه مدتی هست که موقع دور زدن از جلو سمت راننده صدای تق تق میاد بعد قطع میشه گاهی وقتاهم تو سرعت زیاد که زود قطع میشه برم تعمیرگاه دستگاه زدن هیچ چیزی رو نشون نمیده؛دوتا تعمیرگاه دیگه بردم جک گذاشتن چک کرد میگن سیبکها پولس سالم سالمه فقط آخرین جایی که بردم گفتن چیز مهمی نیست فقط فنر خشکه و نیازی به تعمیر نداره یعنی از جلو بندی هستش.خیلی گیج و نگرانم مگه میشه ماشین بیخود تق تق کنه اونم ماشینی که همش تو پارکینگ خواب بوده ممنون میشم راهنمایی کنید

  • محمد

    با سلام
    من یک کپچر دارم. وقتی که از حالت نزدیک به ایستاده گاز میدم و حرکت میکنم یک صدای خرخر از داخل ماشین میاد. مثل حالتی هست که با ماشین دنده ای در حالیکه ماشین دنده دو هست ولی سرعت خیلی کم شده ماشین در حال خرخر هست. این یک مشکل جدی هست یا چیز خاصی نیست؟

  • حمید

    سلام وقتی ماشینم رو خاموش میکنم از زیر ماشینم دقیقا زیر درب عقب سمت راننده صدای تق تق تق میاد مثل اینکه اگزوز وقتی داغ هست وقتی ماشین خاموش میشه صدا میده تقریبا تو همین مایه هاست صداش مثل این میمونه که انگار یه تیله رو میندازی رو زمین چندین بار بالا پایین میره تا تمام بشه

  • سعید

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من چند روزی هست وقتی ماشینم رو خاموش میکنم صدای تق تق از زیر ماشینم میاد و بعد از مدتی صدا قطع میشه
    صدا از سمت چرخ عقب سمت راننده هست
    تقریبا زیر فیلتر بنزین
    ماشینم هم کویبک هست
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • افشین

    سلام بعد تعویض گردگیر پلوس موقع پیچیدن که فرمان تا آخر به چپ میچرخونم صدای شبیه تق تق میده هر از گاهی هم نمیده بردم تعمیرگاه میگه همه چی سالم پلوس هارو باز کرد گفت سالمه بازم بست ولی صدا هنوز مونده لازم بذکر موقعی که ترمز میگیرم و خودرو کامل وایمیسته یه صدای تقی میده به اتاق آیا این مورد موقع چرخش ربطی داره ؟ یا مشکل از کجاست لطفا راهنمایی کنید

  • علی

    سلام ماشین من اچ سی کراس مدل ۹۷چندروزه تسمه تایم عوض کردم اولش ی صدای کم قرقرمیداد،بردم تعمیرکارگفت سفته بعد شلش کرد حالاوقتی درجا کارمیکنه صدای قرقرمیاد گازمیدم قطع میشه،ایا مشکلی وجود داره؟

  • علی

    مشکل دیگه اینکه هنگام دورزدن ی صدای تق تق از زیرپای راننده میاد،روبعضی ازدست اندازها هم این صدا میاد،به نظرتون ازچی می‌تونه باشه؟

  • علی

    سلام ماشین من اچ سی کراس مدل ۹۷چندروزه تسمه تایم عوض کردم اولش ی صدای کم قرقرمیداد،بردم تعمیرکارگفت سفته بعد شلش کرد حالاوقتی درجا کارمیکنه صدای قرقرمیاد گازمیدم قطع میشه،ایا مشکلی وجود داره؟مشکل دیگه اینکه هنگام دورزدن ی صدای تق تق از زیرپای راننده میاد،روبعضی ازدست اندازها هم این صدا میاد،به نظرتون ازچی می‌تونه باشه؟

  • امیر

    سلام خسته نباشید ماشین من کوییک صفر هست و داخل دست انداز یه صدای تک تق از قسمت جلو سمت راننده میاد.این از چی می‌تونه باشه؟

  • حسین

    با سلام ، من یه پراید صفر کیلومتر دارم که اول صبح روشن میکنم از قسمت سر سیلندر اسبک ها شدیدا صدا میده اما بعد از ۵ ثانیه صدا قطع میشه و همین صدا دوباره در دور موتور ۴ هزار شنیده میشه

  • رضا

    سلام وقت بخیر
    بنده چند ماه پیش گیربکس پراید تعمیر کردم مشکلش دنده برنجی بوده ..از اون موقع زمانی که ماشین درجا کار میکنه یه صدای زوزه داره کلاج میگیرم قطع میشه و دنده چهار و پنج هم زوزه میکشه البته زیاد نیست گاز ول میکنم زوزه قطع میشه ..مشکلش چیه هر جا میرم یه چیزی میگن

  • ایمان

    سلام خسته نباشید
    من یه ساینا تازه خریدم صفره
    هنگام گاز دادن صدای ناهنجاری داری و موقعی که کولر میگیرم خیلی صداش بیشتر میشه
    خواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه
    ممنون میشم جواب بدین

  • Hamed

    سلام..چندروزه ماشینم..کولر قطع میکنم صدای بدی داره وقتی دوباره دکمه کولر رومیزنم صداقطع میشه علتش چیه..ماشین۲۰۶تیپ۲هستش ممنونم

  • علی

    سلام پراید دارم وقتی در حالت ساکن کولر میکیرم مشولی نداره ولی وقتی میرم دنده یک و گاز میدم همزمان با گاز دادن یه صدای ممتد هرررررر از تو کاپوت سمت شاگرد میاد که با را کردن گاز قطع میشه فقط وقتی کولر روشنه میاد

  • فاطمه

    سلام وقت بخیر
    خودرو تیبا صندوقدار هست وقتی چراغ ماشین رو روشن میکنم صدا میاد و وقتی ماشین خاموش میکنمم بعضی وقتا صداش قطع نمیشه ،ممنون میشم راهنمایی کنید

  • حمید

    ریو ال اس دارم گاهی اوقات در هنگام حرکت از چرخ ها صدایی مثل صدای کلیک موس کامپیوتر به صورت متناوب میاد که هرچی سریع تر حرکت کنم این صدا هم سریع تر میشه. مشکل از کجاست

  • الهام

    با سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ هست یه مدت از جلو سمت شاگرد در حالت توقف و زمانی که دیگه گاز نمیخوره صدایی غیراز موتور به صورت واضح و ممتد شنیده میشه عین صدای یه قرقره که بد میچرخه شنیده میشه.می دونید علت چیه؟

  • حجت

    سلام خسته نباشید
    اولین استارت ماشین ساینا که میزنم صدای قپ قپ میاد درست از زمانی که باطری ماشین تعویض کردم این صدا هست زمانی که برای استارت های بعدی صدا شنیده نمیشه

  • حامد

    سلام وقتتون بخیر
    دو مشکل برایم پیش امده
    ۱ – از لاستیک سمت راننده در برخی مواقع صدای ساییده شدن دو اهن روی هم می اید و بعد از توقف کامل و مجدد شروع بع حرکت صدا کامل رفع میگردد
    ۲ – خودرو دوگانه هست هنگامی که روی گاز هست پدال ترمز زیر پا سفت میشه و همین که سرعت میره بالا مجددخوب میشه

  • امید

    سلام خسته نباشید.من یه سمند مدل ۸۲ دارم.موقعی که پام رو محکم روی پدال گاز فشار میدم صدای چیک چیک میده.ممکنه از فیلر باشه؟ارم گاز دادنصدایی نمیده

  • امیر

    سلام ببخشید من به ماشین فشار آوردم و بعد چند دقیقه بعد دیدم وقتی یکم گاز میدم یه صدا مثل سوت از ماشین در میاد چی میتونه باشه ماشین هم ۲۰۶تیپ ۲هستش

  • محمد کاظم همتی

    سلام واقعا خسته نباشید وقت می زارید
    خودرودنا مدل ۹۵ چند وقت پیش گردگیر پلوس تعویض کردم بعد ازاون اززیرماشین انگارصدای شبیه سوراخ شدن اگززوز داره درحرکت بیشتر دنده ۲و۳ حتی خلاص میکنم این صدا خاخاخان باصدای موتور دوصدا داره نمی دانم چیه مکانیک نشان دادم معلوم نبود لطفا راهنمایی فرمایید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا خودروتون رو به یک جلوبندی ساز ماهر نشون بدید تا مشکلی در چرخ ها و جلوبندی نداشته باشید و سپس گیربکس روچک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • همتی

    سلام وخداقوت
    خودرو دنا۹۵ خیلی روغن کم میکنه دود اصلا چکه ابدا گفتن مال روغنه سه باره متفاوت میریزم ایبار سوپر پیشتاز ریختم بازم هرهزار کیلومتر ۱ لیتر کم میکنه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      درصد خیلی زیادی مربوط به روغن مصرفی است که باید حتما اصلی باشه چون خودروتون نه نشتی نه روغن سوزی داره طبق مشاهداتتون.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی ک

  • سعید

    سلام من یه تیبا ۱ دارم ۲۸ هزار تا رفته تو جاده خاکی و دستتنداز یه صدای تق تق از زیر ماشین میاد بنظرتون از چیه .و این که ببرم نمایندگی گارانتیش شاملش میشه؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مشکل میتونه از طبق جلو ی خودروتون باشه
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • عادل

    سلام خسته نباشید ماشین دناپلاس دارم اول صبح که استارت میزنم یه صدای فیس فیس سمت تسمه ها میاد تا چند دیقه ای که ماشین گرم شد صدا رفع میشه مشکل چیه؟ تسمه تایمو تازه عوض کردم

  • امیررضا جلالی

    سلام خسته نباشد ماشین من ۲۰۷هست نزدیک ۱۳تا کار کرده وقتی بعد یه ساعت باهاش رانندگی میکنم توی دنده یکو و بیشتر دو تو دور موتور کم یه صدای عجیبی از موتور میاد دلیلش چیه ؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا دقیقا از کدام قسم موتور شنیده میشود؟
      ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • رضا

    باسلام
    من یه تیبا صندوق دارم . مدتی است موقع دور زدن از جوب یا دست اندازی صدایی دنگ دنگ یا تلق تلوق از قسمت عقب ماشین میاد و انگار چیزی به بدنه میخوره .
    البته اتصالات اگزوز و سیستم تعلیق ماشین رو دادم نگاه کردن مشکلی نبود ولی بازم صدا میاد
    اگه راهنمایی ام کنید ممنون میشم واقعا آزار دهنده است

  • حمید

    سلام خداقوت
    ماشین ۴۰۵ هنگام ک ماشین رودنده عقب میبردم توحیاط یک گیره درب حیاط داره احساس کردم سینی گیر کرد بهش و ماشین خاموش شد چندبار استارت زدم بعد رفتم سراغ کاپوت دیدم ک تسمه تایم پاره شده ک پیچ دسته موتور ول شده بود تسمهرو پاره کرده بود بردم تعمیر گاه تسمه انداخت و ماشین روشن شد دیگه سوپاپ واشر اینارو چک نکرد حالا وقتی روشنه یه صدای چکه چکه از موتور میاد ممکنه از پیستون ها باشه واگه مشکل پیستون باشه درصورت تعویض نکردن مشکل حادتر میشه؟لطفا راهنمایی کنید

  • سمیر

    سلام .
    وقتی ماشین روشن میشه و روی دنده ی یک و دو حرکت میکنه صدای ضربه از موتور فکر میکنم میاد ! ولی در سرعت بالا و داخل اتوبان صدایی شنیده نمیشه . آیا امکان یاتاقان هست ؟ ممنون

  • سجاد

    ماشین ساینا دارم جدیدا دو صدا داره ۱.تو سرعت های بالا توی پیچ ها یه صدایی شبیه کسی که میخاد سوت بزنه ولی سوت زدن بلد نیست یه چیزی بین فوت کردن و سوت زدن ۲.بعد از نیم ساعت رانندگی هنگامی که گاز میدم صدایی شبیه ویز ویز پشه از سمت داشبورد میاد ممنون میشم راهنمایی کنید

  • میلاد

    سلام یه سمند ef7 سال ۹۳ دارم،موقع استارت اولیه وقتی ماشین روشن میشه (هنگامی ک سرد هست)ماشین برای ۲ ثانیه صدای موتور وحشتناک بلند میشه،مشکل دوم اینکه در دور موتور ۳۰۰۰ صدای فس فس یا مکیده شده هوا میاد که خیلیم بلنده،میتونید منو راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      مسیر ورودی هوار رو چک کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

      • مهدی

        اینکه میگه برای ۲ ثانیه از روغنه، روغن که بالا میاد، مشکل حل میشه

        • کارشناس کارنامه

          بله

    • مهدی

      سلام، به نتیجه رسیدی برای اون ۲ ثانیه، منم این مشکل را دارم

  • ناصر

    سلام ۲۰۶ صندوقدار دارم. دست انداز که میافته از عقب سمت شاگرد صدایی شبیه خوردن دو قطعه آهن بهم میاد .دلیلش چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      خرابی کمک فنر خودرو میتونه این عامل باشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مساحی

    من پراید مدل ۸۳دارم چند روز موقع سرعت کم وزیاد میکنم ومخصوصا اگر عقب ماشین سنگین باشه صدای تق تق میدهدوقتی عقب سنگین نباشد بازم از عقب تق تق صدا میدهدوموردی دیگر در سرعت بالا ترمز میکشم صدای جیق میدهد

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا دقیقا از کدوم قسمت خودروتون هست ؟
      میتونه بسیاری از موارد روی این موضوع تاثیر بزاره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • آرش

    درود و عرض ادب
    پس از یکسال بررسی توسط کارشناسان مختلف، هنوز پیگیر یک راه حل هستم. ممنون میشم اگر تجربه ای در این زمینه دارید، در اختیارم قرار بدید.
    با خودرو پراید ۱۳۲ فول، وقتی با سرعت پایین، مثلا سر پیچ، خیلی جزیی پا روی پدال ترمز میذارم، صدایی شبیه فلز یا بعضی مواقع مشابه در رفتن فنر، میده. البته همیشه اینطور نیست. همچنین اگه زمانی که پا روی ترمز گذاشتم، توی دست انداز یا چاله بیوفتم، دوباره همون صدای مشابه در رفتن فنر میده.
    ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا گیر لنت رو ببنید در کالیپر ترمز وجود داره یا خیر.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • حسین

    سلام عرض ادب و خسته نباشید
    ماشین ساینا اس هستش
    بعضی وقتا یا خیلی کم وقتی ماشین رو روشن میکنم یه صدای جیغه از موتور میاد و خیلی کمم وقتی دنده رو غوض میکنمم میاد

  • منصوری

    باسلام
    وقتی ماشین رو روشن میکنم بعد از یکی دوساعت رانندگی لرزشی رو زیر پاهام احساس میکنم و موتو صدای خرخر میده انگار کمی گاز بخوره و ول کنه این حالت هی تکرار میشه ولی دور موتور بالا پایین نمیره ماشین سراتور اتوماته ۲۰۱۲ هست
    علت چی میتونه باشه ممنونم

  • مهدی

    سلام وقت بخیر
    من رانا مدل ۹۷ دارم که وقتی از روی دست انداز رد میشم صدای قژ قژ میده.
    طبق هارو عوض کردم.
    توپی سر کمک و بلبرنگ ش رو هم دوبار عوض کردم که با هر تعویض اوایل مقداری بهتر میشه ولی بعد یک هفته دوباره همون آش و همون کاسه.
    لاستیک چاکدار هم هم عوض کردم.
    لاستیک های ماشین رو هم ۲۰۵ یزد انداختم
    ولی هیچ تاثیری نداره و این صدای قیژ قیژ دهن منو سرویس کرده.
    نکته مهم ش این ه که این صدا کم و زیاد میشه. هنوز هم نفهمیدم تو چه شرایطی صداش بیشتر میشه. مثلا گرم بودن یا سرد بودن هوا ولی میدونم که بعضی روزا صدا کم ه و بعضی روزا زیاد. بعضی روزا هم اصلا صدا نمیده

  • پاشا

    سلام وقت بخیر ممنون بابت پاسخگویی تون .پراید مدل پایین وقتی سرعت کم میشه و تقریبا در حالت ایست قرار میگیره گاهی اوقات صدای جیغ مانند دو سه ثانیه ای به گوش میرسه .ممنون از راهمایی تون

  • hasan

    سلام
    وقتتون بخیر
    ماشین من پرشیاست موقع وقتی استارت می زنم وقتی که ماشیت می خواد روشن بشه صدای تق تق از پشت فرمون شنیده می شه وقتیماشین روشن شد دیگه قطع میشع بازم ماشین رو خاموش می کنم استارت می زنم دیگه صدا نمیاد بعد چند دیقیه بخوام استاربزنم صدا میاد صبح ها که می خوام صدات بزنم صداش واقعا وحشتناکه ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

  • رسول

    سلام وقت بخیر
    ۲۰۶ تیپ ۲ حین حرکت روی دست اندازها و سرکت گیرها از زیر خوردو (عقب یا وسط) صدای به هم خوردن دو فلز به گوش میرسه، صدا خیلی هم بلنده. میتونید راهنمایی کنید احتمال خرابی کدام قسمت وجود داره؟

  • حمید رضا

    سلام وقت بخیر آزرا ۲۰۱۰ دارم یک‌روزه هنگام سرعت کم کردن و عبور از سرعت کیر و ترمز گرفتن صدای تق تق ضعیف و‌کوتاه از زیر ماشین شنیده میشه البته دائمی نیست این صدا و حدود چند ثانیه بیشتر طول نمیکشه میخاستم ببینم ایراد از کجاس؟ ممنون

  • سید عیسی موسوی

    سلام ، خودروی ال ۹۰ حتی در حالت روشن و ایستاده اگر پا رو از روی کلاچ برداریم همراه با سر و صدای زیاد و درگیری و لرزش شدید در قسمت موتور ماشین باشه و به صورتی که جرئت نمی کنیم حتی در حالت خلاص بودن ماشین پا رو از روی کلاچ برداریم . ممنون میشم پاسخ بفرمایید

  • علی

    سلام خسته نباشید ماشین من مدل ۹۹ پراید بعد هنگامی که از چاله را میشم از چرخ عقب سمت راننده صدای تق میاد که تو اتاق شنیده میشه

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بلبرینگ چرخ غقب رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • پیمان

    با سلام دوستان من یه پراید دارم که ازچرخ سمت راننده صدای تق تق میده وقتی خاکی میرم یا دستنداز کوچیک وخیلی ریز میزنم یا اینکه وقتی دنده یک حرکت میکنم وگاز میدم صدای شبیه به این که زیر پام میلرزه کف ماشین وقتی هم فرمان ماشین تا آخر میچرخانم ودور میزنم انگار لاستیک ماشین خیلی میچرخه وگیر میکنه به یه چیزی انگار به بدن ماشین یا چیز دیکه گیر میکنه ووصدای سایده شدن میده به خدا اعصابم خورد شده میرم جلوبندی ساز میگه برو مکانیکی میرم مکانیکی میگه برو جلوبندی سازی یکی میگه صدا از سیلند ترمزه چونگردگیر نداره هرکی یه چیزی میگه خواهشن هرکس میدانه به من کمک کنه ممنون میشم

  • میر مجید محمدی

    سلام وقت بخیر من دیروز در حال حرکت بودم که یهو یه صدای شدید تق تق از داخل متور اومد و آدامه دار شد وقتی گاز میدم این صدا میاد صدای تلق تلق مثل اینکه با چکش برو آهن بکوبید ایراد از چی می‌تونه باشه ممنون راهنمایی کنید

  • کمالی

    سلام .تیبا دو دارم دوماه پیش تسمه عوض کردم صدای جیر جیر میداد گفتن یکم بگذره درست میشه ولی هنوز هم صداش زیاده چکار کنم؟ در ضمن زیر ماشین صدای تق تق میده یه صدایی مثل صدای برخورد حلبی .ممکنه از اگزوز باشه؟

  • آیدا

    سلام وقت بخیر ماشینم mvm ۱۱۰ چهار سیلندر دنده ایه،جدیدا وقتی که سرعت میرم ۹۰ یا ۱۰۰ تا ماشین ناله میکنه یه صدایی انگار زوزه میکشه ممنون میشم راهنماییم کنید

  • وحید

    سلام خسته نباشید .ماشین من پژو پارس هستش .زمانی که ماشین خنکه روشن میکنم صدای زوزه مانند فک میکنم از دینام میاد به مدت چند ثانیه بعد قطع میشه .دلیلش چی میتونه باشه مرسی

  • محسن

    سلام من ساینا اس مدل ۱۴۰۱دارم بعضی وقتها یا توی دست انداز یا توی دنده مثلاً دنده ۲ پدال گاز تا ته فشار میدهم که ماشین جا کن شده از سمت راننده قسمت جلو صدای شبیه خوردن دوتا ساچمه ویا صدایی شبیه جرقه فندک میاد ولی نه همیشه آیا بلبرینگ سر کمک هست یا قسمت رله ها یا بدنه بردم زیرو بند ساز میگه ماشین برون معلوم نیست صدا از کجا میاد در ضمن شیشه ها بالا باشد صدا تو اتاق نمیاد میشه راهنمایی کنید بازم میگم همیشه نیست این صدا چه استارت اول وچه ماشین گرم باشد بازم صدا میاد

  • محسن

    سلام من ساینا اس دارم ۵۰۰۰ تا کارکرده وقتی موتور سرده روشن میکنم چندقیقه صدای تق تق میدهد بعد چند دقیقه تموم میشه مشکل داره موتور ماشین

  • هدایت

    سلام خسته نباشید.
    بنده یه ۴۰۵ دارم وقتی ماشین رو تازه روشن میکنم موتور ساکت و خوب کار میکنه ولی بعداز یه نیم ساعت کارکردن صدای موتور زیاد میشه و خور و خور میکنه باز صدا قطع میشه باز ماشین خاموش کنم یا وایسم درجا کار کنه بهتر میشه همچنین قدرتش هم کم میشه صفحه کلاچ رو تازه عوض کردم البته بالاسر تعمیرکاره نبودم که مطمین باشم که عوض کرده
    خیلی رومخمه پیش هرکی بردم نفهمیدن

  • سعید

    سلام، امروز یه پراید۸۷ خریدم فاکتور داد بهم که، میل‌ سوپاپ اسبک و گیت و….رو عوض کردم راست هم میگفت خود تعمیرکار اومد و تایید کرد، ولی وقتی ماشین سرده به اندازه یک ثانیه ماشین تق تق میکنه و بعد رفع میشه ، دوباره که خاموش روشن میکنی صدا قطع میشه علت چیه بزرگواران

  • ماهان

    سلام
    ببخشید ‌ما پراید مدل ۸۴ داریم انژکتوری چند وقته از داخل کاپوت کنار گلگیر سمت راننده یه صدایی میاد دزد گیر ماشینم بی جهت روشن میشه واگر دوروز روشن نشه باتری می‌خوابه بردیم باتری ساز گفت باتری خرابه باتری رو عوض کردیم فعلا روشن میشه ولی هنوز صدای داخل کاپوت و دا ره صدا شبیه صدای یه وسیله الکتریکی هستش که وصل بشه نه جرقه اتصالی میشه راهنمایی کنین صدا از چیه ممکنه برق دزدی داشته باشه؟

  • محمد

    سلام خسته نباشید ماشین من۱۳۲پراید موقع حرکت صدای قرقر میده مشکل ازچیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودروتون هست که بتونم بهتر راهنماییتون کنم؟
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام وقت بخیر
    پراید ۱۳۱ مدل ۹۷
    فیوز وسطی کنار باطری داغ کرد و ذوب شد
    فکر کنم دلیلش استفاده از جافندکی بود
    جعبه فیوز عوض کردم ولی باز هم همینه، فیوز داغ و ذوب میشه
    وقتی گاز میدم صدای جیغ و گوش خراشی از سمت دینام میاد، فکر کنم دینام زیاد شارژ میکنه.
    باطری ساز گفت ۹۰درصد از باتریه که باید تعویض بشه. نظر شما چیه؟
    ایمیل لطفا: officialaliw@gmail.com

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      باید دینام رو حتما با دستگاه عیب یاب مورد بررسی قرار بدید و در مورد سوختن فیوز هم قطعا سیم کشی رو مورد بررسی قرار بدین تا از آتش سوزی احتمالی جلوگیری بعمل بیارید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حبیب

    سلام من مدت زیادی بود یک سه ماهی که ماشین از ۶۰ تا که بیشتر میرفت صدا میداد رودنده ۴ پیگان وانت ۹۳ انژکتور و کلی از زیرش روغن گیربکس ریخته بود به میل گاردان وگلدانی جعبه دنده همین الانم هست تا دیروز متوجه شدم که یک پیچ افتاد از زیر و بعد تو یک دست انداز یک پیچ دیگه هم برید و میل گاردان پهن زمین شد جالبه که معاینه فنی رفته بودم احمق نفهمیده بود و میگفت به کمک ها و زیر وبند زیاد گیر نمیدیم و به حضرات تعمیر کار هم نشون دادم گفتن دلواپسش نباش خلاصه معاینه هم رفتیم الایندگی ۹ نشون داد وگفت برو دیاگ بزار رفتم گذاشتم گفت عدد اکسیژن روی ۹۲۶ قفله دریچه گاز باز کرد و با اسپری که خودم گرفته بودم با این شاگرد ناشیش که یک ماه بود امده بود تمیز کرد و دریچه ام کامل نبسته بود و سوزن ها راهم برد شست و دیگه نمیدونم خوب شست یانه وگفت دستگاهم گذاشتم برای سوزن ها و رفتیم معاینه مردود شدیم وخودم استاپرم عوض کردم وبعد خودم رفتم سنسور اکسیژن وسنسور دور موتور تمیزکردم با دیاگ ریست کردیم عیوبا پاک کردیم و برنامه را دانلود مجدد کردیمو رفتیم معاینه بهمون ندادعدد اکسیژن هیچ فرقی نکرد گفت الایندگی برطرف نشده طرفی که رفتم همه تعریفشا میکردن ولی هیچی حالیش نبود اسم درکرده بود اتفاقا کاراهممیسپرد به شاگردا که یک پیچ بستن هم بلد نبودن و….دست اخر که کم اورده بود میگفت یک پلاستیک بکن توی شیر برقی کنیستر برو معاینه بعدبرو به یک مکانیکم نشون بده کاری از من ساخته نیست
    یک جا دیگه رفتم گفت ببین ماشین هن بار آمده و دود که میاد از اگزوز سیاه موقع گاز دادن و چربه یعنی ربط به روغن داره اگر بنزین بود خشک بود خلاصه تنظیم موتورگفت رینگ هات ضعیف شده درست عمل نمیکنه بعدا باید به فکر رینگ باشی و احتمالا پیستون که بعد عوض کنی موتور را یک شستشو داد با گاز دادن دودهای سیاهی میامد یک اسپری خالی کرد تو موتور و گفت که از این من بعد روغن ایرانول سفت ۲۰w w50یا ۱۶۰۰۰بریز باسک نصفه اسپیدی روغن الانت شله و بی کیفیت ویکی هم میگفت که برو بنزین سوپر بزن دوسه روز باهاش کارکن و روغن عوض کن بعد برو معاینه جواب میده به نظر شما چکار کنیم
    خلاصه نه کارشناس معاینه فنی میدونست چکار کنه نه تعمیر کار ها

  • اسد الله

    من خیلی با این جماعت تعمیر کار حشر ونشر داشتم رفتم تعمیر گاه اکثر به دنبال تعویض قطعات به نفع خودشون هستن یا گذاشتن خرج زیاد رو دست مشتری و واقعا یک سری کار های غیر عرفی حرامی انجام میدن کسانی که ماشین صفر دارن بیشتر حواسشون باشه حتی ایرانخودرو سایپا هم بدترن قطعات عوض میکنن اصلی و با غیر اصلی اصلا اگر اعتماد ندارین تنها نگذارید مکانیک ها را بعد این قطعات میبندن برای دیگران و پول هنگفتی میگیرن نون حلال خور کم شده

  • اسد الله

    سلام من رفتم معاینه الایندگیم زیاده ۱۰ دستگاه گذاشتم شستشو کردم برنامه ایسو ریست کردم مجدد دانلود کردم وسنسور اکسیژنم باز کردم شستشو دادم سنسور دور موتور سنسور مپ شستم واستاپر عوض کردم گفته بود برو تنظیم موتور انجام بده ومن رفتم انژکتور هارم شستم که اصلا احتیاجی نبود استاد کار گفت بشورم هزینه علکی اخه ماشین ۶۵ هزار تا رفته خلاصه تو ازمون چهار شاخ الایندگی رد شد
    یک دیگه گفت برو بنزین سوپر بزن وروغنم ۲۰ ۵۰ بریز و ویک نصفه اسپیدی با ماشین راه برو رینگاش ضعیف شده در آینده حتما باید تعمیر بشه رینگ و پیستون عوض بشه
    خلاصه یکی میگفت از کاتالیسته یاسوپاپ فشارشکن پمپ بنزین یا سنسور اکسیژن عوض کن دستگاه عدد اکسیژنا ثابت نشون میداد ۸۷۰ وبالا وپایین نمیشد
    خلاصه نمیدونم چکار کنم
    دود سیاه میاد از اگزوز موقع گاز دادن و دست میزنی چربه خشک نیست تو اگزوز
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به توضیحاتتون انجین موتور نیاز به تعمیر داره و خودروتون اصطلاحا رینگ ضعیف کرده و علت آلایندگی نیز همین هست که باید رفع ایراد انجام بدین و سپس به تعمیرگاه مراجعه نمایید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امید

    سلام وقت بخیر ال ۹۰ ۸۷ دارم که مشکلش اینکه تو دور موتور ۲ ۲.۵ به بالا صدای موتور زیاد میشه و خیلی ازار دهنده میشه و این صدا فقط موقع که پدال گاز درگیره شنیده میشه مثلا حتا با دور متور ۳ وقتی پدال گاز درگیر نیست صدا صدای عادی هست

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فقط در اون دور موتور ابن صدا رو میشنوید یا در دورهای بالاتر هم انفاق میفته ؟
      در حالت خلاص یا در حالتی که خودرو در دنده هست هم چک کنید.

  • امین

    یک پراید مدل ۹۱ دارم که یکدفعه ی صدای از زیر ماشین سمت راست یا داخل کاپوت هییییس مانند هنگام گاز دادن میاد تو دنده های مختلف هم فرق نمیکنه اونم تو شهر اینجوری نمیشه معمولا تو جاده یا تو سر بالایی ها اینجوری میشه بعد موقعی که اینجوری میشه هر چی پدال گاز رو فشار میدم انگار گاز کم میخوره بعد چند دقیقه خود به خودم قطع میشه نمیفهمم از چی میتونه باشه ؟؟ کسی میتونه کمکم کنه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      ابندا تسمه هاتون رو بررسی کنید و بینید صدا از کدوم قسمت دقیقا هست تا بتونم بهتر کمکتون کنم .
      سعی کنید میله پلوس رو هم بررسی کنید اگر خودروتون لرزش داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • جواد

    سلام ، پراید مدل ۹۰ دارم، وقتی ماشین رو میزنم تو دنده و میخوام شروع به حرکت کنم همون لحظه‌ای که کلاچ رو ول میکنم یه صدای تق میده و موقعی که ماشین درجا کار میکنه فرمون یه لرزشی داره!!
    ممنون میشم راهنمایی کنین!!

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دسته موتور ها رو بررسی کنید امکان خرابی در آنها بیشتر وحود دارد.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    • الیاس

      سلام وقت بخیر . ماشین تو هر دنده ای وقتی دور موتور کمی بالا میره یه صدای خر خر میده و قتی دنده رو بلا میبری صدا درست میشع بعد بازم یکم دورموتور بالا میره صدا خرخر شروع میشه . ایراد از چی میتونه باشه . ماشین ۲۰۶ تیپ ۳ ۸۹ هست.

  • طاهره

    سلام وقت بخیر.ماشین من ام وی ام ایکس۲۲اکسلنت هست.انگار از جلوی راننده زیر پا یا چرخ جلوش صدای خورد کردن یا خراشیده شدن میاد.مشکلش چی میتونه باشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بررسی کنید که دقیقا صدا از کدوم قسمت میتونه باشه و از داخل کابین هست یا از خارج کابین؟؟؟
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام وقتتون بخیر
    ماشینم پراید مدل ۸۴ هست
    هنگامی که رو دست اندازه میرم یا اینکه دور میزنم از عقب ماشین سمت شاگرد صدای جیر جیر میاد انگار دو قطعه اهن داره به هم میسابه فک کردم از کمک باشه عوض کردم تغییری نکرد
    ممنون میشم اگر کمک کنید

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      اکسل عقب رو مورد برررسی قرار بدین.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    ماشین وقتی روشن هست دور موتور به سه می‌رسونم صدای هور هور میاد علتش چیه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      صدا ددقیقا از کدام قسمت خودروتون میاد تا من بتونم بهتر راهنماییتون کنم.
      در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی رضا

    سلام امروز بعد ازاینکه کاسه نمد وتسمه تایم رو عوض کردم وفیلر زدم صدای زوزه ای از ماشین میاد واین صدا هرچه بیشتر که گاز میدم صدا بیشتر میشه،تعمیر کار میگه ایراد از دینامه خواستم نطرشما رو ببینم چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالش بسیار هست که صدا از بلبرینگ دینامتون باشه و خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام خودرو پراید ۹۷از قسمت بالایی موتور یه صدای تیک تیک میاد احساس می کنم لرزش موتور هم بیشتر شده ولی تو شتاب تاثیری نداشته و سرعت که بالا میاره صدا حس نمیشه تو حالت درجا بیشتر احساس می شود

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      فیلر ها و نوع روغن مصرفی رو بررسی کنید.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • کیان

    سلام
    بنده سمند مدل ۹۴ دارم چند روزیه که وقتی خودرو کاملا سرده زمانیکه می‌خوام حرکت کنم صدایی شبیه خرد شدن چیزی با اصطکاک چیزی ( خرد شدن شیشه ) بگوش میرسه البته این صدا حداکثر بین ۵ تا ۱۰ ثانیه هست بعدش دیگه صدا نمیاد و زمانیکه مجددا ماشین را خاموش و روشن میکنم اصلا این صدا نمیاد ولی وقتیکه چند ساعتی که ماست خاموشه و سرد شده این مشکل هست ،پیشا پیش از راهنماییتون سپاسگزارم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا بفرمایید صدا از کدوم قسمت خودروتون دقیقا هست تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم؟

      • محمد

        سلام اوستا من امروز ماشینم ساینا ماشینوروشن کردم هیچ ایرادی نداشت حدود ۲۵کیلومترکه باهاش رفتم صدای انگشتی سوپاپ حالت که فیلرشل کرده صدا میداد به یه اوستای نشون دادم گفت هیچیش نیست روغنش عوض کن درست میشه روغن با فیلتر روعن عوض کردم درست نشد همون صدای تق تق میکنه حالا گفتم ببینم نظر شما چیه وقتیم سردست انداز باسرعت۳۰تا که میزنم سر دست انداز جلوی ماشینم یه تقه زیادی میکنه وقتی یواش میری صدا نمیده گفتم ببینم نظر شما چیه

    • فرزاد

      باسلام و احترام خودروی من اچ سی کراس هست زمانی که موتور سرده یعنی در صبحها وقتی استارت می زنم موتور بلافاصله روشن میشه اما هرروز صبح به مدت ۲۰ ثانیه صدای لق لق از محفظه تسمه تایم به گوش میرسه وبلافاصله پس از زمان مذکور صدا قطع میشه ودرزمان حرکت بهیچ وجه چنین صدایی ندارد وهمچنین زمانی که موتور گرم است نیزپس از استارت زدن این صدا را ندارد ،شایان ذکراست تسمه تایم و متعلقاتش سرموعد تعویض شده و هم اکنون حدود ۱۹۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارد.

    • Eghbal

      سلام وقت بخیر من یه پراید ۱۱۱ مدل ۹۸ دارم که در حال حرکت کیلومتربه سرعت ۴۰ تا ۶۰ میرسه از درون کاپوت یه صدا مثه روشن شدن صدای فن میاد سرما و گرما فرقی نداره و این میاد و سرعتم بیشتر از ۶۰ کیلومتر که میشه صدارو دیگه نمیشنوم و وقتیم این صدا میاد و ترمز میکنم و سرعتمو کم میکنم صداهه یواش یواش کم میشود و محو میشود ممنون میشم راهنماییم کنید تشکر

  • فاطی

    سلام من ۴۰۵ دارم سرعت بالا وقتی روی دس انداز و اینا میزنم ا عقب صدای تق خیلی بلندی میاد مشکل چیه؟

  • محمدرضا

    سلام من وقتی حرکت میکنم از سمت جلو لاستیک سمت
    راننده صدای لق شدگی میاد وقتی هم ماشین تو سربالاییه سوت میکشه

  • علیرضا

    یه سوال داشتم
    من وقتی ماشینمون روشن‌میکنم از زیر موتور صدای ساییده شدن آهن با صدای بم میاد وقتی سرعتو زیاد میکنم صداش قط‌مبشه حتی درجا هم‌کار‌میکنه صدا میده هرجا مکانیکی میبرم نمیتونن تشخیص میده یکی میگه بربرینگ گیربکسه یکی‌میکنن یاتاقانه یکی‌میکه‌پیستونه لطفا یکی‌بهم کمک کنه

  • احمد صحرایی

    سلام وقتتون بخیر
    ماشینم وقتی ۷۰کلیومتر کار می کنه با سرعت بالا۱۳۰تا شروع می کنه ب لق لق کردن وقتی ماشینونگه میدارم انگار ریستارت بشه دیگه صدا نمیده کل جلوبندی ماشینم عوض کردم ولی نشد
    ماشین ۴۰۵عزیز ممنون میشم کمکم کنی چون روتنیم کرده

  • روح اله

    با سلام ماشینم پژوپارس مدل۱۴۰۰هستش هروقت فرمان ماشین رو یواش تاب میدم صدای جیرجیر میده حتی این صدا را اززیرپدال گاز هم حس میکنم وهنگام ترمز گرفتن هم سوت می کشه لنت هم عوض کردم بازم صدا میاد روی دنده چهارماشین لغزش داره

  • فردین

    باسلام من پژو ۲۰۰۰ کاربراتوری دارم ۳ماه پیش کامل تعمیر کردم چند روز پیش شیلنگ G2 سوراخ شده وآمپر اب تا ۱۰۰ بالا اومد ومن زود اب داخل رادیاتور کردم و خوشبختانه بخیر گذشت و شیلنگ را تعویض کردم ولی فرداش یک دفعه صدای تق تق شدیدی در قسمت بالا وطرف دنده میل سوپاپ شروع شد و وقتی گاز میدادم صدا قطع میشد ولی در گاز ارام باز صدا میامدو گاها یک ساعت کار میکنه وصدا نمیادوقطع میشه چندین مکانیک بردم هرکدام چیز متفاوتی میگفتن و اخرش گفتن فنر سوپاپ شکسته و میل سوپاپ را باز کردیم فنر ها همه اش سالم بودن و مجبوری همونطوری بستیمش.اینبار به اجل یک روز صداش قطع شد ولی امروز باز شروع کرد به صدا کردن و حالا یکی ار تعمیرکارها گفت که سیت سوپاپش شل شده در ضمن موتور بدون ایراد کار میکنه از نظر کشش و قدرت اصلا افت نکرده وعین ساعت کار میکنه یعنی صدا بیاد یا نیاد موتور درست کار میکنه لطفا راهنمایی کنید. با تشکر فراوان

  • فردین

    باسلام و خسته نباشید من پژو ۲۰۰۰ کاربراتوری دارم ۳ماه پیش کامل تعمیر کردم چند روز پیش شیلنگ G2 سوراخ شده وآمپر اب تا ۱۰۰ بالا اومد ومن زود اب داخل رادیاتور کردم و خوشبختانه بخیر گذشت و شیلنگ را تعویض کردم ولی فرداش یک دفعه صدای تق تق شدیدی در قسمت بالا وطرف دنده میل سوپاپ شروع شد و وقتی گاز میدادم صدا قطع میشد ولی در گاز ارام باز صدا میامدو گاها یک ساعت کار میکنه وصدا نمیادوقطع میشه چندین مکانیک بردم هرکدام چیز متفاوتی میگفتن و اخرش گفتن فنر سوپاپ شکسته و میل سوپاپ را باز کردیم فنر ها همه اش سالم بودن و مجبوری همونطوری بستیمش.اینبار به اجل یک روز صداش قطع شد ولی امروز باز شروع کرد به صدا کردن و حالا یکی ار تعمیرکارها گفت که سیت سوپاپش شل شده در ضمن موتور بدون ایراد کار میکنه از نظر کشش و قدرت اصلا افت نکرده وعین ساعت کار میکنه یعنی صدا بیاد یا نیاد موتور درست کار میکنه لطفا راهنمایی کنید. با تشکر فراوان

  • امیر

    سلام خسته نباشید.ماشین ۴۰۵دارم از سمت داشبورد سمته شاگرد صدای قرقره مانند میاد طوری صداش تو مغزه ادم میره.دینام هم چک شد بازم صداش قطع نشد مشکلش چیه?ممنون

  • میلاد

    سلام ماشینم ۱۳۲ هست تو حرکت که هستم وقتی تو دنده هست گاز رو ول میکنم از جای چرخ سمت راننده صدای تق تق میدهد ولی کالج میگیرم قطع میشه صداش واینکه بیشتر مواقع همون صدا قطع میشود مشکل از چیه

  • Mojtaba

    سلام ۲۰۶ تیپ ۳ دارم صدای چک چک فیلرها میومد و قدرت ماشین کم بود.دادم فیلر گیری کردن و حتی فیلرها رو بجای ۲۵ بستم و ۲۰ کردم .قدرت ماشین خوب شد اما صدای چک چک مث صدای باز بودن فیلر داخل کابین هنوز روی مخمه،مشکل از کجا میتونه باشه؟

  • سیدعباس فاطمی

    سلام بزرگوار ، برلیانس ۳۳۰ دارم ، در داشبورد صدای زینگ زینگ می آید، به نظر شما علت چیست؟

  • Shahab

    با سلام و عرض خسته نباشید
    ماشین من دنا پلاس اتومات هست مدل ۱۴۰۰
    از وقتی که لاستیک خارجی انداختم زیرش از سمت شاگرد چرخ جلوش بیشتر زمانی که ماشین سرده ،وقتی توی چاله و اینا میفته یا مسیر خاکی مثلا، یه صدای لقی میاد،توی سرعت گیر و اینا اصلا صدا نمیادا ،منتهی ماشین تو یه چاله ای میفته یا تو جاده خاکی میفته این صدای لق از چرخ جلو سمت شاگرد به گوش میرسه لطفا اگه چیزی به ذهنتون میرسه راهنمایی کنید با تشکر

  • کامیار

    سلام
    ماشینم سراتو مونتاژه، در ابتدای روشن شدن صدای تیلیک تیلیک میکنه ولی پس از مدتی که حرکت می کنم، صدای خاصی جلب توجه نمیکنه؟

  • میلاد

    سلام وقت بخیر
    ماشینم ۴۰۵ و دوتا مشکل دارم باهاش
    یک اینکه از دور ۴۵۰۰ به بعد از پشت کیلومتر یه صدای حالت زوره میاد

    و دومین مشکل اینکه چرخ های جلو وقتی ماشین در حال حرکته و در حال گاز خوردنه یه صدای غر غر میده اما اگه پاتو بذاری رو کلاج اون صدا رو دیگه نمیده
    اول فکر کردم بلبرینگه اما ماشین فقط وقتی در حال تو دندست و گاز میدی صدا رو میده به محض اینکه پا رو کلاج میذاری و ماشین خلاص میشه صدا هم قطع میشه

  • Taghi

    سلام وخسته نباشید ماشین من داخل دنده یک دور زدن صدای تق و تق میده از سمت شاگرد زیرو بند کامل باز شده نونو کمک های ماشین نو ولی هنوز رفع عیب نشده لطفاً راهنمایی کنید

  • جهانگیر

    سلام و درود.من سمند ef7 مدل ۹۵۰دارم.امروز صبح بعد از حدود ده کیلومتر که رانندگی کردم.احساس لرزش پدال گاز رو داشتم.بعدش صدای آزادشدن یک قطعه فلزی و حرکتش داخل داشبورد سمت راننده داشتم.چند ثانیه بعدش در حین حرکت موقعی که فرمون را جابجا و حرکت میدادم صدای وز وز بلندی داره و سر پیچ ها وموقع دورزدن بیشتر میشه ..مشکل از چی هست ؟

  • بیتا

    سلام.من ۲۰۶ تیپ ۳ دارم.موقع رانندگی از چرخ جلو صدایی شبیه گیر کردن سنگ در لاستیک میاد.علت چی میتونه باشه؟

  • Majid akhi

    سلام سر صبح که ماشینمو روشن میکنم نمیدونم داخل موتور یا پایین موتور گریبکس صدای خورد شدن چیزی میاد و وقتی ماشین گرم میشه دیگه صدا نمیده لطفا راهنمایی کنید

  • امین

    سلام
    ماشینم رنو فلوئنس هست. به تازگی وقتی ماشین را روشن میکنم صدای گاز خیلی مشخص و زیاد شده و انگار گاز در حال زور زدن زیاده بطوری که صداش کاملا از صدای عادی موتور، مشخصه. وقتی سرعت را کم می کنم یا دنده را کم میکنم صدا خیلی کمتر میشه.
    علتش چی میتونه باشه؟
    ممنونم از راهنماییتون

  • حامدجعفری

    متشکرم??

  • محمد رضا

    سلام
    وقت همگی بخیر
    ببخشید خواستم سوال کنم که ماشین خودم در هنگام شروع حرکت یعنی وقتی کالا توقف کرده و شروع به حرکت میکنه یه صدای ضربه شدید از سمت تایر جلو سمت راننده میاد ماشینم پرایده
    و در هنگام دور زدن هم از هر دو تایر صدای تق تق میده

  • محمدمهدی

    سلام خدمت تمامی مهندسین محترم
    خودرو برلیانس ۲۳۰ مدل ۹۸ . صدای کلک و تق تق میاد از دنده دو به بعد وقتی پام از روی گاز برمیدارم و دور موتور میاد به سمت پایین و از دور موتور دو نیم به پایین هم قطع میشه و موقعه گاز دادن هم هیچ صدای ندارع . حتی درجا ماشین بی سروصدا هست
    گیربکس هم باز کردم هیچ مشکلی نداشت و دیسک و صفحه هم عوض کردم . میشه راهنمایی کنید مشکلش چیه

  • کامیار

    سلام ۲۰۷ کم‌کارکرد دارم حدود ۳ هزار تا رفته. هنگام شروع به حرکت مخصوصا وقتایی که با دنده مرده میخوام شروع به حرکت کنم صدای چلق چلق از قسمت موتور میاد. مشکل چی هست؟ ممکنه از کیفیت پایین بنزین باشه؟

  • حامد

    سلام
    در هنگام حرکت از عقب ماشین دنا یا صندوق عقب صدای گوم گوم یا شل بودن چیزی میاد. ممکنه از کمک ها باشه؟

  • اشکان

    سلام خسته نباشید پراید ۱۱۱‌ دارم دنده ۱ و ۲ در دور موتور ۲ تا ۲ونیم ک ثابت میرم صدایی مثل ساییده شدن میاد تو اتاق از قسمت کاپوت وقتی تو همین دور موتور ثابت میرم صدا میده گاز میدم صدا نمیده
    صفحه کلاچ هم نو انداختم اما مشکل حل نشد

  • ساسان مرادی

    سلام، من کوییک مدل ۱۴۰۱ دارم و ۶۰۰۰ کیلومتر کار کرده، موقع تعویض دنده یک و دو صدای تقه میشنوم و دنده های یک و دو درست جا نمیره . و همینطور خودرو بعد از یکساعت کار کردن شروع می کنه سمت راست خودرو تق تق صدا میده و احساس اینه که یه چیزی داخل داشبورد هست که با برخورد به هم صدا میده، میشه لطفا راهنمایی کنید

  • کامران

    با سلام
    ماشین تیبا ۱ ، از قسمت موتور صدای تق تق خفه میاد
    وقتی باد لاستیک رو تنظیم کردم صدای تق تق تبدیل شد به کلیک خفه
    این صدا ها هنگامی که ماشین رو روشن میکنم میاد تا زمانی که خاموش کنم
    مشکلش از چی میتونه باشه؟

  • پویا

    سلام ، ال نود مدل نود دارم، هفته پیش در یک تعمیرگاه تخصصی رنو، ۴تا سوپاپ و تسمه تایم و واتر پمپ عوض کردم اما حالا در حدود دور ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ در حال حرکت، یک صدای ریزی (مانند صدای سنگ فرز) میاد دوباره تعمیرگاه بردم میگه مشکل خاصی نیست. میخواستم بدونم آیا واقعاً مشکل خاصی نیست ؟

  • نیما

    سلام ماشین ساینا معمولی ۱۴۰۰ حدود ۲۷ هزارتا کارکرده ماشین هنگام روشن کردن صدای تق تق میده البته قبلا وقتی کلاچ رو میگرفتم این صدا رو میداد اما الان هنگام روشن کردن و درجا کار کردم صدا میده مشکل چی هست ؟

  • Eghbal

    سلام وقت بخیر من یه پراید ۱۱۱ مدل ۹۸ دارم که در حال حرکت کیلومتربه سرعت ۴۰ تا ۶۰ میرسه از درون کاپوت یه صدا مثه روشن صدای فن میاد سرما و گرما فرقی نداره و این میاد و سرعتم بیشتر از ۶۰ کیلومتر که میشه صدارو دیگه نمیشنوم و وقتیم این صدا میاد و ترمز میکنم و سرعتمو کم میکنم صداهه یواش یواش کم میشود و محو میشود ممنون میشم راهنماییم کنید تشکر

  • رضا

    سلام خسته نباشید.ماشین من سایناست.وقتی دنده عقب میزنم و حرکت میکنم صدای تق تق چند ثانیه یبار از سمت جلو شاگرد میاد ولی رو به جلو صدا نمیده مشکل از چیه.

  • مازیار

    سلام وقت بخیر
    هنگام روشن شدن ماشین دور موتور که میاد پایین صدای جیغ ماشین به صدا میاد و هنگام گاز دادن صدا از بین می ره اما دوباره دور موتور که میاد پایین صدای جیغ میاد (ماشین کوییک) ممنونم از پاسخگوییتون

  • میلاد

    سلام من کوییک صفر گرفتم صبح که ماشین و روشن می کنم از موتور صدای تق تق میاد بعد ۲ دقیقه قطع میشه صدا مشکل از چی می تونه باشه؟ ممنونم

  • محمد

    سلام
    من یه پرشیا tu5 دارم
    صبح ها وقتی استارت میزنم
    صدای شبیه به تق تق از موتور شنیده میشه
    با گاز دادن هم این صدا بیشترمیشه
    ولی بعد حدودا ۱۰ ۱۵ دقیقه که موتور کاملا گرم میشه
    این صدا قطع
    میشه البته صدا فقط صبح ها نمیاد
    هر موقع که موتور خاموش میشه و کاملا سرد میشه دوباره این اتقاق میوفته
    به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟

  • حامد

    ماشین پراید۱۳۱ مدل اخر ۹۷ دارم وقتی ماشینم دارم رانندگی میکنم دنده یک که هیچ دنده دو که میزنم صدای تاق تاق به فاصله ده ثانیه از زیر ماشینم اونم قسمت شاگرد با صدای بلند میادش علت ان از چه میتواند باشد لطفاً منو راهنمایی کنید ممنونم

  • فرزاد

    سلام ، من موقع حرکت بعضی از مواقع یه صدای جیق مانندی یا ایییییی میاد موقع شروع حرکت چیکار کنم به نظرتون ، خودرو پراید ۱۳۱

  • نوید

    سلام ماشین زانتیا وقتی حرکت میکنم ماشین انگار میخواد موتورش ارجا در بیاد ولی در حالت ازاد خوبه مشکل چیه؟؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      دسته موتورها رو چک کنید.

  • ثانی

    سلام من ۴۰۵ مدل ۸۷ دارم، مورد دوم رو داره، یعنی موقع روشن کردن جیر جیر صدا میده بعد از گرم شدن هم دیگه صدا نمیده وقتی روی تسمه اب میریزم هم صداش قطع میشه.
    سوالم اینه که تسمه حتما باید عوض بشه؟ یعنی میتونه به قسمتهای دیگه هم اسیب بزنه یا اینکه فقط صداست و مشکل ساز نمیشه؟

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      بله تسمه خودروتون نیاز به تعویض داره.

  • همایون

    سلام پراید۸۴ انژکتور دارم مدتیه از دنده ۱ تا ۵ صدای وزوزوزوززززززوزززز میده دیسک و صفحه ۲ سال پیش عوض کردم هنوز خوبه و جونداره به مکانیک نشون دادم میگه صدا از بیرونه از گیربگس نیست در ضمن پلوسام بازدید شده وکاملا سالمه یکی گفت احتمالا فنر صفحه کلاچ گشاد کرده وصدا میده اینم بگم تو حرکت وقتی خلاص میکنم صدا قطع میشه تعویض دنده هم راحته خلاصه نمیدونم مشکل از کجاست.

    • منوچهر

      سلام خودروتون نیاز به بازدید میدانی داره و احتمالا گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر داره.

  • علی

    سلام من پراید ۱۳۲ مدل ۹۱ دلم بعضی اوقات در سرعت بالا صدای صوت میشنوم

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا بگید که از کدام قسمت خودرو صدا به گوشتون میرسه تا بتونم راهنماییتون کنم.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام من یه دنا دارم وقتی ماشین دو سه ساعت خاموشه بعد از روشن شدن یه صدای خش خش از سمت فولی واتر پمپ میاد بعد از ۵ دقیقه کار کردن ۸۰ درصد صداش بهتر میشه ولی بازم یه کم که گاز میدم همون صدا میاد .در حال حرکت هم وقتی فرمونو به سمت چپ میچرخونم همون صدارو میده علت چی میتونه باشه.تشکر

    • منوچهر

      سلام وقتتون بخیر
      هرزگزردها و پولی های تسمه رو بررسی کنید مشکلتون حل میشه.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهدی

    سلام خوردوی ef7 فولی واتر پمپش لقی داره علتش چی میتونه باشه .صبح ها هم موقع روشن شدن از سمت تسمه دینام صدای خار خارمیده

  • علی

    سلام.وقتی کلاچ میگیرم یا سرعتم را کم میکنم تا دور موتور روی۲میاد یه صدایی شبیه پارگی خمره اگزوز میاد که اگه دستم روی ترمز دستی باشه اون صدا و لرزش را حس میکنم.خمره اگزوز و لنت جلو را تعویض کردم ولی صدا قطع نشد.لنت عقب خریدم ولی تعمیرکار گفت لنت عقب داری و لازم نیست تعویض بشه. به نظر شما این صدا از چیست؟ممنون

  • حمید

    سلام وقت بخیر ماشین من فرمان رو سمت راست میگیرم زوزه میکشه دلیلش چی هست

    • منوچهر

      اگر خودروتون هیدرولیک هست سیستم هیدرولیک نیاز به بررسی دارد.

  • پرویز

    سلام
    من یک شاهین دارم ۱۰۰۰۰ کار کرده، چند روزی هست که در حالت درجا وقتی فرمان را به چپ یا راست می‌چرخانم صدای تق خفیف شنیده می شود، از چی می تونن باشه؟

    • منوچهر

      صدا از جعبه فرمان خودروتون هست به نمایندگی مراجعه نمایید.

  • امیرعلی

    سلام من ماشینم ۴۰۵ موتور تیوفایو هستش تو حرکت ماشین از سمت راست موتر یعنی صدای غیرطبیعی می‌شنوم تو وقتی گاز میدم قطع میشه ولی گازو نگه میدارم و با یه سرعت مشخصی میرم صدا رو باز می‌شنوم. بردم گیر بکسی گفت از اون نیس .بردم جلو بندی و سرویس کردم اعم از بلبرینگ چرخ و پلس و لنت .بازم درست نشد لاستیک جلو نو انداختم درست نشد .از چی میتونه باشه

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      لطفا تسمه ها و هرزگردهای خودروتون رو چک کنید.

  • حبیب

    سلام
    خودرو پراید دارم
    سالم و بی صدا بود
    تا اینکه بخاطر خرابی واتر پمپ مجبور به تعویضش شدم
    از اونجا به بعد هنگام گازدادن ,بخصوص وقتی ماشین گرم میشه صدای هوووووم میده
    علتش چه میتونه باشه
    ممنون میشم
    تسمه تایم رو امروز مجدد عوض کردم ولی بازم قطع نشد

  • رضا

    سلام من یه خودروی ef7دارم اول صبح صدای خار خار از سمت تسمه دینام میاد یکم که میگذره صدا بهتر میشه تو حرکت هم موقع چرخاندن فرمان همان صدا میاد البته فولی واتر پمپ هم یکمی لقی داره یعنی میتونه از اون باشه‌.خیلی متشکر

  • امیرحسین

    سلام وقت بخیر
    خودرو پژو ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم
    چند وقته صدا از عقب سمت راننده بلند شده(صدای تق تق) معلوما وقتی که می‌زنی رو یه چاله شروع میشه و دیگه تو جاده صاف هم صداش قطع نمیشه مگه دوباره بندازیش تو چاله
    وقتی هم بار می‌زنی تو ماشین صداش قطع میشه
    میشه راهنمایی کنید مشکل کجاست؟

  • مصطفی

    سلام وقت بخیر ماشین بنده سمند ای اف سون هست مدل ۹۱ چند وقتیه از عقب ماشین وقتی حرکت میکنم صدای هوووووو هووووو میاد تمام بلیرینگ ها چک شده اصلا مشکی نداره همه مکانیک ها هم میگن صدایی نیست ولی خودم ک میشینم میبینم صدای هوهوهو مثل صدای بلبرینگ هست احتمال خودم لاستیک هست

  • رضا

    سلام من یه خودروی ef7 دارم اول صبح صدای خرخر از سمت تسمه دینام بغل فولی واتر پمپ میاد بعد از گرم شدن صدا یکم بهتر میشه موقع چرخاندن فرمان به سمت چپ هم همان صدا میاد .البته فولی واتر پمپ هم لقی داره ولی مکانیک گفت از اون نیست خواستم ببینم ایراد از کجاست .ممنون

  • سامان

    سلام وقتتون بخیر ماشین من ساینا هست هنوز دو هزار کار نکرده موقعی که ماشین سرده و میخام روشن کنم استارت اول یک صدای تق از سمت راست موتور میاد ـ در طول روز شاید کلا یک دفعه صدا بده ولی یکبار صدای تق بلند میاد و تموم میشه ؟ ممنون میشم برام عیب یابی کنید

  • Mahdi

    سلام من یه ef7 دارم صبح ها از سمت تسمه دینام خرت خرت میکنه گرم که میشه بهتر میشه .موقع گاز دادن مختصری همون خرت خرت شنیده میشه .موقع گردش به چپ هم صدارو داره علت چه میتونه باشه

  • مهدی

    سلام من یه ef7 دارم اول صبح ازسمت تسمه دینام صدای خرت خرت میاد بعد از گرم شدن خوب میشه هرجا میبرم نمیتونن تشخیص بدن چون گرم میشه ماشین .موقع چرخاندن فرمان هم همین صدامیاد تو دور موتور مشخصی .اینقاری صدای بلبرینگ خشک میده .علت چی میتونه باشع ‌تشکر

  • سلام

    سلام پراید ۸۹ دارم دیروز یهو یه صدایی اومد اصلا متوجه نمیشم از کجاست فک میکنم چرخ جلو سمت شاگرد بود یه دو دقیقه صداش ادامه داشت بعد تو سطح جاده انگار یچیزی باعث شد بره یه قطعه ای جا بیفته تو جای خودش و صدا قطع شد یکساعت دیگه کار کرد ماشبنو و اومدم خونه امروز صبح که باز سوار شدم اولش صدا نداشت بعد شروع کرد به صدا دادن جلو ماشین اصلنم متوجه نشدم از کجاست ولی احتمال میدم از سمت همون تسمه ها که هست یا چرخ باشه چیکار باید کرد خیلی خرج داره؟??

  • میلاد

    سلام خسته نباشید من ماشینم ۲۰۶توروزای بارونی تو سرعت پایین دنده یک‌دو میری دیگه صدا نمیده یه صدای تق تق چند بار میزنه مثل صدای این میمونه که با انگشت بزنی به رانی از عقب ماشینه نمیدونم لاستیک عقبه یا اگز‌وز

  • پارسا

    سلام ماشینم سورن پلاسه تو حرکت با سرعت پایین یه صدای ضربه ی شدید از زیر ماشین شنیدم. موتور روشن بود ولی ماشین حرکت نکرد. علتش چیه؟

  • مهدی

    سلام تیبا ۱۴۰۰ دارم، چن روز پیش دیسک و صفحه عوض کردم روی دیسک صفحه خود ماشین رو جفتش نوشته بود تیبا ۲۱۵ منم آیسن ۲۱۵ گرفتم، بعد تعمیرکار گفت ک این تیبا ها باید فلایویل تراش بخوره چون دیسک و صفحش ترکیبیه بعد ماشین روز اول خوب بود، از روز دوم در دور موتور پایین دنده یک و دو و سه گازو ول میدم ماشین زوزه داره یکم نیش کلاچ میگیرم صدا میفته، بعد ماشین یکم لنکر داره و صدای سوت هم داره، لطفا کمک کنید مشکل از کجاس

  • مهدی

    باسلام بنده امروز ماشین وقتی کامل به سمت چپ یا راست می چر خاندم موقعی که لاستیک کامل به سمت راست چپ بود ماند اینم سوت میکشید دلیل چیست ایا خطرناکه ممنون

  • میلاد

    سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعتتون. ماشین ۴۰۵ جهل تا کار کرده صبحا که روشن میکنم تک استارت روشن نمیشه وقتی هم روشن میشه یه صدای خرخر از موتور میاد و لرزش ماشین هم بالا میره انکار یه چیزی تو اگزوز گیر کرده باشه تا ۳۰ ثانیه ادامه داره بعد قطع میشه علتش چی میتونه باشه

  • دانیال

    سلام مهندس وقتتون بخیر؛
    من ماشینم جیلی امگرند هست . حدودا ۵ روزه از زیر خودرو قسمت وسط یه صدای هلیکوپتری میاد ، وقتی رو خلاص هست صدا کامل قطع میشه یا وقتی تو سرازیری و یا کفی سرگاز می رم صدا نیست. اما تو شتاب و موتور تحت فشار مخصوصا دنده یک و دو صدا هلیکوپتری و خیلی زیاده. دست موتور ها رو عوض کردم و پولوس هارو چک کردم و حتی بولبرینگام رو ۳ ماه پیش عوض کردم و نو هستن . دیگه چیزی به ذهنم نمی رسه . ممنون میشم کمک کنید . با تشکر

  • مهدی

    سلام ماشین صدا میداد بردمش مکانیک گفت باید روغن گیریبکس عوض کنی عوض کردم باز صداش نیافتاد رفتم پیش مکانیک گفت گیریبکس باید باز بشه
    صدای زوزه میاد تو سرعت بالا مشکل چیه راه حلی دارین؟؟؟؟؟؟

    • منوچهر

      سلام صدای زوزه از دنده های گیربکس هست و تا زمانی که گیزبکس رو باز نکنید مشکلش حل نمیشه.

  • داتام

    سلام خسته نباشید…یه ماشین پارس دارم از دیروز وقتی توی دنده ۲ و ۳ دارم حرکت میکنم یه صدای ژ مانند از جلوی خودرو میاد…توی دنده یک همچین صدایی نداره اصلا…توی دنده ۲ و ۳ مخصوصا ۲ صداش خیلی زیاده توی ۴ دیگه کم میشه…درضمن وقتی توی دنده ۲ و ۳ کلاچ میگیرم صدا کاملا قطع میده..به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟

  • نیما

    سلام من من پارس تیوفایو دارم وقتی سوییچ رو باز میکنم یه صدای ویز ویز مانند از سمت صفحه کیلومتر میده که حتی بعد از روشن شدن هم قطع نمیشه صدای پمپ بنزین نیست چون اون بعد ۵ ثانیه قطع میشه
    طبیعیه یا مشکل داره ؟ ماشین صفره مارک صفحع کیلومتر هم کروز هست

    • منوچهر

      سلام همچین صدایی نباید از صفحه کیلومتر به طور مداوم شنیده شود و امکان خرابی آمپرها وجود دارد.

  • محمد

    باسلام خسته نباشین
    یه پراید دارم چند روزی میشه وقتی ماشین دو یا سه ساعت خاموشه استارت که میزنم یه صدایی تق تق میده که انگار روغن بهش نمیرسه در حد دو یا سه ثانیه روغن و فیلتر هم تازه تعویض کردم چراغ روغن هم روشن نمیشه هنگامی هم که سرده سریع خاموش میشه وقتی ام که جای صاف پارک میکنم صدا نمیده جای که کج باشه پارک میکنم روشن میکنم این صدارو میده وقتی ام که گرم میشه به هیچ عنوان صدا نمیده ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام امکان داره توری اویل پمپ اشغال گرفته باشه پ به خوبی روغن رو به بالای سر سیلندر نرسونه.

  • علیرضا

    سلام
    وقت بخیر
    من یه کوییک آر دارم با کارکرد ۲۵۰۰ تا
    اخیرا تو استارت اول صبح ، ماشین تک استارت روشن میشه اما ۲ ، ۳ ثانیه انگار میخواد خاموش بشه بعد درست میشه ‌ . ضمنا تو استارت های بعدی حتی ۵ دقیقه بعد هیچ مشکلی نداره و خیلی نرم روشن میشه و اصلا موردی نداره

    ممنون می شم راهنمایی کنید ، نمی دونم چیز مهمیه یا طبیعیه

    • منوچهر

      ایراد میتونه از بسیاری از موارد بوجود بیاد اما فعلا براتون مشکل ساز نیست و نگران نباشید.

  • ایمان

    سلام وخداقوت
    من یک ۲۰۶ مدل ۹۵ دارم هنگامی که در دنده های ۲ و ۳ دور موتور از۳ بالاتر میره یک صدای لق لق گاهی ضعیف و گاهی شدید به گوش میرسه،البته همیشگی نیست و گهگاهی این صدا میاد
    زیرو بند رو تازه تعمیر کردم،صدا بیشتر میخوره از داخل موتور باشه چون احساس میکنم ارتباط مستقیم با دور موتور داره
    نظرتون چیه در این مورد؟

    • منوچهر

      اگر از داخل موتور و زیر فشار این صدا رو حس میکنید صدا از یاتاقان های خودروتون هست.

  • علیرضا صفاری

    سلام من خودرو ساینا دارم صبحا بد روشن میشه سنسور مپ سنسور دمای آب استوپر رو عوض کردم سنسور دور موتور هم سالم هست چک شده پمپ بنزینمم کار میکنه در حین حرکتم رو دنده یک یک صدای قژ کشیده میده انگار دنده از جاش در میاد ولی دنده سر جاش هست ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام نوع روغن مصرفی خودروتون رو هم تغییر بدین.

  • علوی

    سلام وقتتون بخیر من ماشینم کوییک دنده ای هست در سرعت کم وقتی فرمون را به سمت چپ میچرخانم صدای تق تق از زیر ماشین میاد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • منوچهر

      سلام
      سرپلوس خودرتون رو مورد بررسی قرار بدین.

  • روزبه

    با سلام و خسته نباشید خودروی پراید دارم تازه خریداری کردم وقتی از روی دست اندازهای کوچک رد میشم یا جاده های خاکی یا حتی سنگ ریزه اتاق ماشین هم جلو و هم عقب صدای زیادی میده طوری که انگار ماشین اصلا کمک فنر نداره ولی روی سرعت گیرها هیچ صدایی نمیده فقط تو دست اندازهای کوچک اینجوریه میخواستم بدونم دلیلش چیه ممنون میشم پاسخ بدین. با تشکر.

  • میلاد

    سلام وقتی ماشین رو روشن میکنم صدایی حالت زوزه از ماشین میاد و کمی که گاز میدم قط میشه و وقتی دنده برایه ماشین سنگین هست هم همین صدا رو میشنوم

  • Syd

    سلام
    من ماشین ساینا اس دارم
    موقعی که موتور کاملا سرده، بدون هیچ مشکلی استارت می‌خوره
    اما وقتی موتور گرم هست و بعد از حدود نیم ساعت استارت می‌زنم، استارت می‌خوره اما خیلی سخت روشن میشه
    مشکل از چی هست؟

  • اسمان ابی

    سلام ۲۰۶ تیپ ۵ دارم ماشین که حرکت می کنه بعد چند کیلومتر رفتن از توی چرخا صدای خرت و خرت میاد به نظر میاد یک چیزی به چرخ گیر کرده داره کشبده میشه روی زمین یک صدای قیس قیس هم از داخل چرخا میاد لطفا راهنمایی کنید؟؟

  • بهزاد

    سلام
    پراید ۱۱۱ دارم
    ماشین چه روشن یا خاموش باشه،وقتی دستی بالاست ماشین رو تکون بدی یا کسی بخواد داخلش بشینه از قسمت عقب صدای حیر جیر میاد
    اما اگه ماشین رو دنده بذاری و بشینی داخل صدای جیر جیر نمیاد
    متشکرم

  • Elyas

    سلام وقت بخیر . ماشین تو هر دنده ای وقتی دور موتور کمی بالا میره یه صدای خر خر میده و قتی دنده رو بلا میبری صدا درست میشع بعد بازم یکم دورموتور بالا میره صدا خرخر شروع میشه . ایراد از چی میتونه باشه . ماشین ۲۰۶ تیپ ۳ ۸۹ هست.

  • فریدون

    باسلام، من یک سواری سمند ملی مدل ۹۷ دارم که کاملا بدون صدا و با کمی لرزش هنگام رانندگی بود، وبا همین حالت پارک کرده بودم که درهمان لحظه اول حرکت در حالت دنده وقتی پایم را از گاز میکشم، شروع به صدایی تق تق کردن کرد که همان روز به تعمیرگاه مراجعه کردم و علت را خرابی بلبرینگ شفت بزرگ اعلام کرد و در توضیحات خود و با تست رانندگی از طرف ایشان نیز موارد فوق مشهود بود و حتی در حالت حرکت با دنده خلاص صدا با کمی کاهش وجود داشت که اقدام به تعمیر و تعویض مشعلی شفت کردیم که مشکل همچنان ادامه دارد، با این توضیح که در حالتی که در حرکت هستیم تا پایمان را از پدال گاز می کشیم صدا می آید و با گاز دادن و ادامه حرکت قطع می شود در حالت سکون و موتور روشن هیچ صدای مشابهی وجود ندارد ولی در حالت حرکت و بدون گاز دادن و در دنده بودن و حرکت با دنده خلاص صدا وجود دارد لطفا راهنمایی کنید البته روغن واسکازین تعویض و ۲.۵ لیتر ریخته شده است، ممنون می شوم راهنمایی نمایید. سپاس فراوان

  • فرشاد

    سلام خسته نباشید پژو پارس سال دارم موقعه حرکت وقتی پام رو از پدال گاز برمیدارم انگار ی نیروی‌‌ای ماشین رو میگیره سرعت کم میشه یکم که میگذره آزاد می‌کنه و چرخ‌ها روان میشن و عادی حرکت میکنن، خواستم بدونم مشکلش چیه دیسک صحفه هم تازه عوض شده

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      برق خودروتون رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Arash

    سلام وقت بخیر خودرو رانا دارم از ۴ روز پیش عقب ماشین سمت شاگرد بعضی جاها تو سرعت پایین صدای دبه مانند میده مثلا صدای دوب دوب تقریبا از ۴ روز پیش که لاستیک‌های جلو رو تعویض کردم یعنی رینگ لاستیک قبلی هارو انداختم رو لاستیک جدیدا دو طرف با جک های خود آپاراتی رفت بالا اما لاستیک های عقب رو خودم باد زدم و تنظیم باد رو ۴۰ تا باد زدم خواستم بدونم این صدای دوب دوب یا همون دبه مانند از عقب ماشینچی هست آیا به این چیزایی که گفتم ربطی داره ؟ و اینکه ۲ ماه پیش هم بلبرینگ ژامبونی عقب رو تعویض کردم و یه سری از پیچ و مهره های عقب و سفت کردن جلو هم میل موج گیرها ی دو طرف و بلبرینگ چرخ جلو راننده رو عوض کردم میزون فرمون زدم یعنی و اگزوز عقب هم پایش رو جوش دادم یعنی همه کارها رو انجام دادم فقط از ۴ روز پیش ک چرخ های جلو رو تعویض کردم و چرخ های عقب و رو ۴۰ تا باد زدم به نظرم از اونروز این صدا میاد ممنون میشم کمک کنید با تشکر .

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      باد چرخ ها رو زیاد تنظیم کردین و کمش کنید .
      میتونه صدا از کمک های خودروتون باشه که عملکرد مناسبی نداره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سینا

    سلام ماشین موقع حرکت وقتی هنوز راه نیوفتاده رو دور موتور پونزده اینا صدای عجیب مثل صدای ماشین شارژی میده و بعد از شروع حرکت صدا قطع میشه میشه بگید علت این صدای عجیب چی میتونه باشه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      رله ها رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مسعودامیدی

    سلام خسته نباشین من یه پراید۹۲ دارم اول صبح یاموقع سردبودن ماشین صدای تق تق ازمینیفولدهوامیاد دلیل چیه ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سنسور مپ رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سعید

    با سلام ماشین هنگام دور گرفتن صدایی مثل خرمن کوب از لاستیک ها میا با گرفتن کلاچ هم قطع نمیشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      سرپلوس ها رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ناشناس

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۰۶ sd تی یو فایو دارم و چند وقتی هست که صدای خیلی زیادی از موتور بگوش میرسه شبیه صدای تراکتور تسمه ها تازه عوض شده و صدای از قسمت بالای موتور بگوش میرسه و خیلی شدیده.در حالت که خودرو ساکت هست و در دنده های سنگین این صدا بیشتر بگوش میرسه. از وقتی که این صدای ایجاد شده در قسمت وسط خودرو تا انتها هم صدای عجیبی میاد و به نظر میرسه از اگزوز باشه اما آیا این دو به هم مرتبط هستند یا خیر و دلیل این صدا ها چیه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خیر به هم مرتبط نیستن وی سر سیلندر و اگزوز خودروتون نیاز به بازدید دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • یوهنا رسول

    سلام خسته نباشید

    من بلبرینگ چرخ های جلو ، ژامبون های عقب رو عوض کردم

    بلبرینگ پلوس ، جک هیدرولیک و شیر فرمان
    کمک فنرها ، بلبرینگ تسمه تایم و خود تسمه رو

    الان دنده یک حرکت میکنم بعضی وقت ها موتور لرزش میکنه که میدونم از دیسک و صفحه هست

    اما وقتی گاز میدم میرم دنده دو ، یه صدای تاراق توروقی داخل موتور سمند راننده میاد
    دنده دو به سه هم اینطوره ، دیگه چهار و پنج و دنده عقب این صدا وجود نداره

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صدا مربوط به قسمت بالای موتور میباشد ؟

  • سروش

    سلام . ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ هست از کنار پنل کولر بین ایربگ شاگرد و پنل کولر بعضی اوقات صدای ویزه میاد کولر رو خاموش میکنم صدا قطع نمیشه از ضبط هم نیست به نظرتون صدای چی میتونه باشه؟

  • نوید

    سلام
    ماشین mvm .وقتی دست اندازی رد میکنی انگار ماشینو بلند کردی کوبوندی توزمین .حالت رهاشدن داره
    مشکل دقیقا از کدوم قسمت سیستم تعلیق یاجلوبندیشه
    متشکر

  • tataee

    سلام.من کوییک دنده ای مدل ۱۴۰۱دارم .مدتی هست که در حین حرکت موقع گاز دادن یا کلاچ گرفتن از قسمت زیر خودرو سمت راست صدایی مثل چق چق میاد انگار مثل صدای جرقه زدن هست البته همیشگی نیست . میشه لطفا راهنمایی کنین.ضمنا موقع خاموش کردن تا دقایقی هم از زیر خودرو صدای تق تق ضعیفی میاد

  • ارمان

    سلام ماشین من ی دو هفته هست تو شروع هر دنده یا اینکه پاتو از روی گاز برمیداری و گاز میده ی صدای مثل اینکه دنده مرده داری میری ازموتور میاد
    دور موتور بالا هم که باشه همین صدا رو میده

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودروتون به گوش میرسه تا بتونم راهنماییتون کنم.

  • شیما

    سلام،کوییک صفر دارم،مدتیه هنگام دور زدن به سمت چپ و دنده عقب رفتن،صدای لرزش فلز از زیر ماشین میاد،مشکلش چیه؟

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      اتصالات اگزوز رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام خسته نباشید
    من یه تیبا۲دارم۵۰۰۰کارکرده
    هنگام گاز دادن صدای ناهنجاری داری و موقعی که کولر میگیرم خیلی صداش بیشتر میشه..البته اینم بگم گاز کولر ۳۰درصد هست ..آیا ممکن هست دلیل از کمی گاز کولر باشد

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.به میزان استاندارد باید شارژ شود.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حامد

    سلام خسته نباشید ماشینم پراید ۸۹
    از دریچه گاز هنگامی که گاز میدم صدای شبیه صدای شکستی اگزوز که شبیه تراکتور میشه میده همه گفتن اگزوزه ولی نبود سالمه
    دو روزه دارم دیوونه میشم لطفا راهنماییم کنید
    بلکه درست شه

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      امکان داره واشر گلویی اگزوز که داخل چدنی هست سوخته باشه اون قسمت رو لطفا چک کنید امیدوارم مشکلتون حل بشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • جواد

    سلام. ۲۰۶ مدل ۹۷ دارم. موقعی که یه مدت ماشین با سرعت در حرکت باشه یه صدای محو تق تق خیلی کم ولی با سرعت زیاد به گوش میرسه و وقتی به جایی میرسم که سرعت کم بشه تبدیل به صدای خرت خرت تبدیل میشه. صدا تقریبا از وسط و زیر ماشینه. سرعت تکرار صدا متناسب با سرعت حرکت چرخها است. و هم در حالت خلاص و هم تو دنده به گوش میرسه. حالت درجا و موتور روشن صدایی نمیاد.
    ماشین رو بردم نمایندگی بلبرینگ پلوس رو عوض کرده ولی همچنان صدا وجود داره. لنت هم تازه عوض کردم ولی صدا در حالت ترمزگیری ایجاد نمیشه. ممنون میشم راهنمایی کنید. تقریبا یه کم پیچیده شده قضیه!

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دوست من با توجه به توضیحاتتون مشکل خودروی شما فقط از بلبرینگ چرخ ها است و سعی کنید ایراد رو در اون قسمت فقط جستجو کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام ، کوییک هزار و سیصد تا رفته . تو مسیر با کوچکترین ترک جاده و دست انداز ها ی صدا تق و تقی میاد . صدا جوری معلوم نیست از داشبورد یا بیرون اتاق ماشین. تجربه شما میگه از کجا ؟ امکان داره هنوز خشک باشه برای اون. دست اندازها را با سرعت عبور میکنم یا بیشتر نمیشه همون .

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه از کیفیت پایین قطعات است.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رضا

    سلام ، کوییک هزار و سیصد تا رفته . تو مسیر با کوچکترین ترک جاده و دست انداز ها ی صدا تق و تقی میاد . صدا جوری معلوم نیست از داشبورد یا بیرون اتاق ماشین. تجربه شما میگه از کجا ؟ امکان داره هنوز خشک باشه برای اون. دست اندازها را با سرعت عبور میکنم یا بیشتر نمیشه همون ..

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه از کیفیت پایین قطعات هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام خسته نباشید
    ۲۰۶ مدل ۹۷ v8 دارم
    صبح استارت میزنم یه صدای چیر چیر می‌شنوم از قسمت بالای موتور هست انگار
    بعد از یه ده بیست ثانیه قطع میشه یعنی رفته رفته کم و کم و در آخر قطع میشه
    فقط هم صبح ها
    یعنی روزا حتی چندین ساعت خاموش باشه استارت بزنم همچین صدایی نیست
    یه مورد دیگ هم که هست صدای شبیه به لق بودن شیشه از زیر ماشین میشنوم گاها که موقع رد شدن از دست انداز و چاله های خیابون بیشتر شنیده میشه صداش شبیه لق بودن شیشه های در هست ولی از شیشه ها نیست

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      در مورد استارت صبح صدا از سر سیلندر هست و سعی کنید از روغن مرغوب که در سرویس دوره ای کارنامه وجود داره استفاده کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت شما بخیر یک مشکلی که تازگی پس از تعویض لاستیک و جک فرمان برام به وجود اومده اینه که ماشین به شدت توی سرعت بالا بی تعادل شده و در فرمان دهی های ناگهانی ماشین اتوبوسی وار عکس العمل نشون میده و تو پیچ ها میخواد دربره و ته بندازه قبلا اصلا اینطور نبود و بیشتر توی سیستم تعلیق حس میشه تا جعبه فرمان البته اکسل ماشین هم از قبل مشکل داشت اما الان خیلی خطرناک شده(پژو پارس تیوفایو)

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      حتما اکسل خودروتون رو سریع تر تعمیر کنید تا از اتفاقات ناگوار و خدایی نکرده چپ کردن جلوگیری بشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • شایان

    سلام وقت شما بخیر، یه شاسی بلند چینی دارم، تازگیا وقتی از روی دست انداز یا سرعت گیر رد میشم یه صدای چیک از چرخ سمت راننده میاد. لاستیکهارو هم تازه تعویض کردم اما مشکل رفع نشد، ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      طبق و بوش ها رو چک کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • رحیم

    سلام ماشینم ریو هستش،تو دنده ۴ و ۵ بخصوص ۵ صدای صوت ممتد بلند میده ممنون میشم راهنمایی کنید

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      گیربکس خودروتون نیاز به تعمیر دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سجاد

    سلام پراید دارم تازه شمع عوض کردم وقتی ماشین رو خاموش میکنم یه صدایی مثل صدای باد از موتور ماشین در میاد مثل اینکه تو یه لوله با سرعت فوت کنی یا مثله صدایی که بعد از برداشتن سریه باد از سرکاپ تایر که وقتی تایر رو باد کردی و سریه باد رو برمیداری یه صدایی مثه فیسس مانند

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      یکی از شلنگ های مکش موتور پارگی دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حسین

    سلام وقت بخیر
    بنده یک هیوندای اوانته دارم زمانی که ماشین و خاموش میکنم از قسمت عقب ماشین یه صدای تق تق میاد که معمولا چند ثانیه بعد هم ساکت میشه کسی اگر میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنون

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      صدا نربوط به کدوم قسمت خودروتن میشه تا بتونم بهتر کمکتون کنم ؟
      از قسمت اگزوز هست یا جای دیگری ؟
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Fardad

    سلام تیبا ۱ دارم حدود ۶ماه میشه که داخل جاده هایی که کمی ناهمواری داره صدایی شبیه شک شک از تایر عقب سمت راننده میاد تعمیر کار چک کرد گفت همه چی سالمه داخل جاده های خیلی خراب صدا نمی‌ده ولی داخل جاده که آسفالت قدیمی داره خیلی رگه رگه شده این صدای شک شک میاد

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      از جنس لاستیک ایرانی خودروتون هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • شایان

    سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    یه نیمه شاسی دارم پنج ساله کم کار، تازگیا وقتی از دست انداز و سرعت گیر رد میشم از چرخ سمت راننده یه صدای چیک مانند میاد، لاستیکارو تازه عوض کردم ولی هنوز صدا میاد، ممکنه از لنتها باشه؟ چون تا الان لنتهارو تعویض نکردم. ممنون از راهنمایی شما

    • منوچهر

      سلام وقت بخیر
      خودروتون نیاز به بتزدید میدانی داره میتونه از بلبرینگ چرخ ها هم باشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    سلام . وقت بخیر . من یه پراید ۱۳۱ دارم که وقتی در حال دور زدن هستم از عقب ماشین صدای غر غر میاد این حالت وقتی ماشین سبکه کمتره یا صدا نمیده ولی وقتی ماشین سنگین هست بیشتر صدا میده . وقتی ماشین خاموش هست و حرکت ندارد من عقب ماشین و چرخای عقب رو تکون می دم ولی صدایی نمی شنوم . ممنون.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دیسک چرخ های جلو و لنت ها رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهرداد

    سلام
    ماشین من وقتی دور موتور میخواد بیاد پایین مخصوصا توی دنده های ۱ و ۲ ، صدای خرخر از داخل کاپوت شنیده میشود.
    میتونید راهنماییم کنید؟

    • کارشناس کارنامه

      صدا دقیقا از کدوم قسمت از موتور شنیده میشه تا بتونم راهنماییتون کنم؟

  • rozbahani

    موقع حرکت توی سرعت کم با دنده سنگین یک و دو صدای جیغ شنیده میشه بعد از چند ثانیه برطرف میشه، این میتونه از چی باشه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام صدا از کدوم قسمت خودروتون دقیقا شنیده میشه ؟

  • ناطقی

    سلام من سمند EF7 ۹۱ دارم توی مسیر برگشت از سفر صدایی مثل سوت بلبلی از ماشین اومد یکم که بیشتر حرکت کرد یه صدایی شبیه لخ لخ پروانه هم بهش اضافه شد ولی در حالت ثابت و دنده عقب صدا نمیده توی دنده خلاص هم صداش خیلی کم میشه
    مشکل از کجا میتونه باشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودروتون شنیده میشه تا بتونم کمکتون کنم؟

  • علیرضا

    سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده یک چژو ۴۰۵ مدل ۸۷ با کارکرد کم {۱۶۰ تا کار} دارم ماشینی چند وقتی هست وقتی که روشن میشه کلا ریپ میزنه و تق تق میکنهو باید چند دقیقه گاز بدین تا گرم بشه بهتر کارکنه رفتم برای عیب یابی گفتن ایرادش شمعش هست ،شمع هارو از نوع سوزنی کیفیت بالا عوض کردم و همینطور یه بلبرینگ تایم هم ایراد داشت عوض کردم با تسمه و… ولی بازم اولش یه تق تقی میکنه و درست میشه
    ومن ماشین فقط برای مسافرت استفاده میکنم شاید سالی ۵۰۰۰ تا راه برم مصرفم خیلی کمه،میتونین حدس بزنیین که ایرادش چیه ؟
    چون بعضی ها هم میگن سنسور اکسژین تو عوض کن و..
    با تشکر از شما

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      دریچهگاز رو شستشو بدین و همچنین سوزن ها رو .
      خودروتون رو حتما با دستگاه دیاگ مورد بررسی کنید حتما.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    سلام وقت بخیر
    پژو پارس xu7 دارم دو ماه پیش موتور تعمیر اساسی کردم گاز سوز هم هست حدود ۱۵۰۰کیلومتر با گاز رفتم باهاش چند روزی هست که وقتی موتور خنکه استارت میزنم صدای تیک تیک ریز از موتور میاد (فکر میکنم از بالای موتور باشه) ولی بعدش که گرم شد قطع میشه ممنون میشم راهنماییم کنید?
    مشکلی هست یا باید شیم گیری بشه یا مورد دیگه ای؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      اگر در حالت سرد فقط صدای اضافی هست مشکلی نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Hamid

    سلام ماشین پراید مدل ۸۸ کم کار ۹۰ تا کار کرده جلوبندی کامل عوض کردم لاستیک هم تایوانی انداختم الان صدای خش خش میاد انگار یه چیزی داره میسابه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      امکان داره صدا بخاطر جنس لاستیک ها باشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مسلم

    سلام وعرض ادب فراوان من یک پراید ۸۷ دارم گاز میدم ماشین سمت راننده میکشه گاز رو ول میکنم سمت شاگرد میاد اولی که گاز میدم یک صدای تق میاد گازرو ول میکنم یاترمزمیزنم بازم یک دونه صدای تق میاد بردم جلوبندی سازی گفت دسته موتور ول کرده عوض کرد درست نشد جلوبندی هم تازه عوض شده دوباره گفت سرشاسی یک ترک ریز داره ببرصافکاری جوش بده درست میشه بردم صافکاری اون ترک رو جوش داد بازم درست نشد صدا ازسمت شاگردمیاد باز گفت احتمالا از گیربکسه ولی میدونم ازگیربکس نیست میشه راهنمایی کنید باتشکر فراوان ازشما

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      احتمال خرابی گیربکس و دنده دیشلی وجود دارد خودروتون نیاز به بازدید میدانی و تعمیر گیربکس و بررسی پلوس ها دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • بهزاد

        سلام. من یک ماشین ساینا مدل ۹۸ خریداری کردم
        وقتی در دنده دو هستم بعد یک مسافت کوتاه یک‌ چیزی شبیه هرزگرد تسمه صداش میاد و بعد که یکم گاز میدم میره
        همه اینا در عرض یک یا دو ثانیه هست
        علتش چیه؟

        و اینکه همه تسمه ها رو هم عوض کردم. در قبل و بعد تعویض تسمه این صدا رو دارم

        • کارشناس کارنامه

          سلام وقت بخیر
          پولی ها و تسمه سفت کن رو مورد بررسی قرار بدین.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مژده

    ماشین جک جی ۴ اتومات تو سرپایینی سرعت و کم میکنم موتورش زوزه میکشه، دلیلش چی میتونه باشه؟

  • امین

    با سلام – بنده تارای دستی دارم که فرمانش برقی هست . کمتر از پنج هزارتا کار کرده و وقتی فرمان رو سمت راننده میچرخونم یا وقتی از همون سمت به سر جای اصلیش میخواد برگرده یه صدای خفیف شبیه کشیدن ناخن روی دندانه های شانه یا مثلاً حرکت زنجیر روی چرخ دنده شنیده میشه که موقع توقف و وقتی که صداها راحت تر شنیده میشن به گوش میرسه و موقع حرکت متوجه نمیشم. البته در طرف برعکسش یعنی سمت شاگرد این صدا نیست. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید که علت چیه و آیا خطری داره یا نه؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      اگر صدا بیشتر نشد مشکلی نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • Javad

    سلام تیبا۲ مدل ۱۴۰۰ دارم دیروز تو جاده بودم تو سرعت ۱۰۰ تا کولر رو که روشن کردم صدای زوزه از تو فن کولر کولر اومد وقتی سرعتم را کم میکردم قطع میشد بعد از چند بار خاموش و روشن کامل قطع شد مشکل چیه ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      احتمال خرابی در تسمه کولر یا هرزگزدها وجود دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ناشناس

    سلام و عرض ادب
    من یک ۲۰۶ sd دارم الان چند روزی هست که صدای موتور زیاد شده مخصوصاً در قسمت بالایی موتور و همچنین در قسمت پایین موتور صدای ساییده شدن آهن به گوش میرسه علت این صدا ها چی هست و آیا به هم مرتبط هستند؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      باید پیش تعمیرکار برید چون میتونه خرابی در قسمت های مختلف موتور خودروتون باشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محسن

    تجربه خودمو بهتون بگم شاید بتونه به درد کسی بخوره. صدای سایش یا خر خر از موتور که با گاز دادن هم کم و زیاد میشه یکی از علایم اولیه خرابی واترپمپه.
    برای من پیش اومد فکر کردم مشکل از داخل موتوره که با درآوردن تسمه دینام صدا قطع میشد و راه تشخیصش همینه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • vahid

    با‌ عرض‌ سلام‌ و‌ خسته نباشید یک پداید ۱۳۱ مدل ۹۴ دارم چند روزه در حرکت یه خورده که ماشبن شتاب میگیره یک صدای لق لق از زیر پا راننده‌ احساس میکنم سرعت که بالاتر میکنم صدا ش پایین‌ تر میاد‌ ولی‌ دورش‌ زیادتر‌ میشه وقتی سرعتم را تقریبا ثابت نگهدمیدارم مخصوصادر سراشیبی کلا قطع میشه در ضمن وقتی پا را از پدال گاز بر میدارم ‌ نیزصداش قطع میشه در سر بالایی برعکس زیاد میشه‌ اگه راهنمایی کنین که‌ چه قطعه‌ ای خراب شده و یا چه مشگلی پیدا کرده ممنون میشم . لازمه بگم که این موضوع وقتی در سرعت کمی سنگینی ماشین رو به چپ میندازم بیشتر میشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      میله پلوس ها و بلبرینگ چرخ رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • سراج

    من کوییک دارم ۱۴۰۰ تا فقط کارکرد موقع گاز دادن مخصوصا دنده یک و دو صدای قرقر از سمت شاگرد داخل کابوت میاد بعد که دور موتور بالا می‌ره صدا قطع میشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صدا میتونه از سر سیلندر خودروتون باشه با توجه به توضیحاتتون.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علیرضا

    سلام من تیبا۲ دارم وبه تازگی دیسک و صفحه انداختم وقتی سوار میشم تقریبا نیم ساعت با سرعت تند میرم بعد که ماشین گرم هست وقتی میام با دنده ۲ حرکت می کنم ماشین بصورت متناوب صدای خرخر میده وبا سرعت دادن به ماشین صدا قطع میشه لطفا راهنمایی

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      احتمال خرابی بلبرینگ کلاچ خودروتون وجود داره.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • یاسر

    سلام وقت بخیر،ماشین سمند مدل ۹۶ یکماه میشه دیسک های جلو و دوتا از لنت ها عوض شده،موقعی که با سرعت ۳۰,۴۰ درحرکته یک صدای ممتد از سمت چرخ راننده شنیده میشه که با گاز دادن بیشتر یا گرفتن کلاچ صدا قطح نمیشه به محض لمس کردن ترمز صدا قطح میشه و با رها کردن ترمز و فشردن گاز دوباره صدا شروع میشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      لنت خودروتون با دیسک درگیر هست دوست من.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • hamid

    سلام عرض ادب من پژو ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم سمت شاگردم موقه رانندگی یا رویه برامدگ یا دست انداز های کوچیک میرم صدای مثل شیشه پاک کردن میده

    • hamid

      البته ببخشید شیشه رو مثال زدم چون واقعا نمیدونم چجوری بگم صداشو اگه میشه راهنمای کنین ممنون

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقتتون بخیر
      صدا از کدوم قسمت خودروتون دقیقا شنیده میشه تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم.

  • مسیح افراوندی

    سلام وقت بخیر .
    من کوییک دارم وقتی سرعت از شصت کیلومتر بالا میره یه صدای زیادی که هیچکدوم از وارد یاد شده‌ی شما نبود از سمت راننده داخل جلوبندی شنیده میشه و با افزایش سرعت هم صدا بیشتر میشه تا زمانی که ماشینو خلاص میکنی اگر در زمان خلاص بودن ماشین در همان سرعت شصت به بالا گاز بدی باز شنیده می‌شود. اگه راهنمایی بکنین بسیار سپاس گذار می‌شوم.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      صدا در حال حاضر در سرعت ۶۰ کیلومتر زمانی که دنده خلاص هست هم به گوش میرسد یا فقط در زمان گاز دادن به گوش میرسه دوست من ؟
      اگر زمانی که خلاص هست هم مدام شنیده میشه از جلوبندی خودروتون هست ولی اگر مدام هست از گیربکس میتونه باشه.

  • مسعود

    سلام خسته نباشید من ۲۰۶sdوی۸دارم تو دنده ۱و۲تو دور موتور پایین ک حرکت می‌کنه صدای خر خر از جلو ماشین میاد دو بار هم گیربکس رو تعمیر کردم فقط بخاطر همین صدا ولی بازم رفع نشده ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه علاوه بر تعمیر هم مشکلتون حل نشده و دوباره باید باز و تعمیر بشه.
      پیشنهادم اینه که به نمایندیهای مجاز و یا تعمیرکاران مجرب مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • مهران

    سلام
    از سمت تایم ماشین ی صدایی میاد علت چی میتونه باشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      خرابی تسمه و یا هرزگردها .
      حتما برای تعمیرش زودتر اقدام کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • ترانه

    سلام و وقت بخیر
    تسمه دینام و هرزگرد رو چون صدا می‌داد عوض کردم لنت ترمز رو هم عوض کردم و بعد از اون بعد روشن کردن سمت راننده یه صدای هواپیما میده و فرمون هم کمی سفت میشه مخصوصاً موقعی که شروع رانندگی با دور زدن همراه باشه. مشکل از روغن هیدرولیکه یا با تعویض تسمه ایرادی پیدا کرده؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      امکان دارد در تنِظیم تسمه ها مشکلی وجود داشته باشد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • علی

    سلام من یه پراید۹۷دارم مدتی هست که صدای ترترشبیهه صدای اگزوزخراب شده اززیرکاپوت درمیاد،کاملامطمعن هستم ازاگزوزنیست،میشه دلیلشوبفرمایید؟باتشکر

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      واشر لویی اگزوز رو مورد بررسی قرار بدین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • حمید

    ماشین سمند موقعیکه ماشین سرد است استارت میزنم صدای قل قل از موتور شنیده میشه وقتی گرم میشه صدا قطع میشه

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      واشر سر سیلندر رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      • حمید

        واشر پیستون رینگ (نیم موتور) تعویض شده

  • پاشا درویش

    سلام و خسته نباشید.استاد من یک دنا مدل ۹۵ تیپ دو دارم امروز یکدفعه متوجه شدم یه صدای خر خر مانند یه بلبرینگی که خرابه و خر خر میکنه .من خودم فکر کردم تسمه باشه ولی دقت کردم دیدم صدا در حوالی پشت امپر و زیر پا راننده میاد .و وقتی ماشین خاموش هم هست صدا میده البته اگه سوییچ را باز بزارم و برق پشت امپر باشه .میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید🙏🙏

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      اون قسمتی که شما بهش اشاره کردید هیچ بلبرینگی وجود نداره که بخواد صدا بدهیشنهادم اینه که برای پیدا کردن دقیق صدا پیش تعمیرکاران ماهر و یا نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمدرضا

    سلام .خسته نباشید .من امروز وقتی ماشینمو باهاش شروع کردم حرکت متوجه شدم که وقتی میزنم رو دنده و پامو که رو پدال گاز میزارم و گاز میدم ماشین یه صدای غره ای داره ،چه در حرکت چه در حال سکون.وقتیم که یه جا ساکنم اگر پدال کلاج رو فشار ندم و دنده خلاص باشه و گاز بدم بازم صدا هست ولی وقتی پامو رو کلاج که میزارم و فشار میدم دیگه اون صدا نیست

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      بلبرینگ کلاچ خودروتون معیوب هست و نیاز به تعویض دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • محمد

    درود بر کارشناس محترم کارنامه
    پراید۱۴۱ مدل ۸۶ با دویست هزار کار کرد، حدود ۶ ماهی است که صدای آزار دهنده وززززززز مانندی روی سرعت‌های مثلا۳۸ و ۵۸ و…از قسمت پشت آمپر بلند میشه که با تغییر سرعت قطع میشه.کلاچ هم بگیرم روی این سرعت‌ های خاص صدا هست، ممنون میشم از راهنماییتون.

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      اگر صدا از داخل داشبورد به گوش میرسه علتش اتصالات کیلومتر و پیج های اون فشمت داشبورد هست اگر صدا از قسمت دیگه ای به گوشتون میرسه بگید تا راهنماییتون کنم.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  • مهدی

    سلام و وقت بخیر
    خودرو پراید وانت ۱۴۰۲ کارکرد ۴هزار تقریبا صفر
    تو هر دنده ای که باشه دور موتور به ۲ که میرسه جلو کابینم صدا میده ۳ رو که رد میکنه صدا قطع میشه
    مشکلش چیه
    راهنمایی کنید لطفا

  • احسان

    سلام موقع گاز دادن صدا از زیر ماشین میاد اما گاز محکم نمی‌دم صدا نمیاد این صدا از چیه تو سرعت کم البته ها

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      لطفا اتصالات اگزوز در زیر اتاق رو چک کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • امیر

    سلام خودرو پراید تازه خریدم موقع اولی که میخام حرکت کنم ماشین میلرزه و موقع حرکت با دنده ۱تقه میزنع گاهی اوقات

  • رویا

    سلام من ۲۰۷نیپ ۳گرفتم الان وقتی ماشین و روشن میکنم از سمت راننده توی کاپوت یه صدای قر قر میاد وقتی هم گاز میدم صدای موتور هم قر قر میکنه

  • بهزاد

    سلام وقت بخیر من ۴۰۵ دارم و هنگام حرکت کردن یا همگام دور زدن صدا قیژ قیژ میده این مشکل میتونه از کجاش باشع ؟؟؟؟؟

    • کارشناس کارنامه

      سلام وقت بخیر
      اگر صدا از سمت چرخ شنیده میشود سر پلوس ها رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  • صادق

    دوست عزیز اون صدا مربوط به تهویه و سنسور دمای کابینه که دقیقا زیر فرمونه و وقتی سوئیچ باز میکنی روشن میشه