اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مقایسه سه خودروی فولکس پاسات، بنز ‏E200 و ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i

قصد خرید خودرو دارید و در میان گزینه‌های مشابه اسیر شده‌اید؟ خرید خودرو چیزی نیست که آن را بی‌تأمل و سرسری انجام بدهید. بهتر است که قبل از تصمیم‌گیری نهایی، موارد هم‌رده را به‌خوبی موردبررسی قرار بدهید و آنها را با هم مقایسه کنید. در این مقاله می‌خواهیم شبهات تصمیم‌گیری را برای کسانی کم کنیم که در میان انتخاب سه خودروی هم‌رده فولکس پاسات، بنز ‏E200 و ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i دچار مشکل شده‌اند. این سه خودرو در دسته خودروهای بسیار گران و لوکس بازار قرار دارند. هزینه خریدشان پایین نیست و البته امکانات و سواری بسیار خوبی ارائه می‌دهند. اجازه بدهید که مروری بر ویژگی‌های این خودروها داشته باشیم و ببینیم که از نظر مزایا و معایب چه وضعیتی دارند.

فولکس پاسات

فولکس پاساتی که در ایران عرضه شده، از مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است. این خودرو از برندهای اصیل دنیاست، کیفیت ساخت قابل‌توجهی دارد و قدرت موتورش هم عالی است. اما آپشن‌های ایمنی رایج مانند حس‌گرهای نقطه کور را ندارد. زمانی که گفته می‌شود، خودرویی مانند فولکس پاسات از نقطه‌نظر ایمنی از ۵ستاره، ۵ نمی‌گیرد، اصلا و ابدا نمی‌خواهیم کیفیت و ارزش چنین خودرویی را تقلیل بدهیم. دقت کنید که ما درباره بهترین استانداردهای تولید خودرو صحبت می‌کنیم و حرفمان مقایسه این خودرو با هم‌رده‌های خود است. اجازه بدهید که نگاهی به ویژگی‌های مختلف و مزایا و معایب آن داشته باشیم.

مشخصات فنی فولکس پاسات

  •       گیربکس: ۷سرعته دوکلاچه
  •       پیشرانه: ۴ سیلندر خطی-بنزینی
  •       حجم موتور: ۱۷۹۸ سی‌سی
  •       مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۷ لیتر
  •       فاصله بین دو محور: ۲۷۹۱ میلی‌متر

مزایای فولکس پاسات

۱. این خودرو مجهز به تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب است و از نظر اندازه، خودرویی بزرگ به‌حساب می‌آید.

۲. سواری نرم و راحتی ارائه می‌دهد و تجربه رانندگی با آن در مسیرهای مختلف خوشایند است.

۳. امکانات رفاهی متعددی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. امکاناتی که در مقایسه با خودروهای چینی و داخلی فاصله‌ای به‌شدت زیاد دارند  و یادآور نوعی کیفیت اصیل هستند.

معایب فولکس پاسات

۱. عرضه این خودرو در بازار ایرانی محدود است و قیمت بالایی دارد. این‌ها از مشکلات بزرگی است که حضور فولکس پاسات در بازار داخل کشورمان دارد.

۲. خدمات پس از فروش این خودرو چندان مطلوب نیست و برای سرویس‌کردن و دریافت خدمات لازم برای نگهداری‌اش به دردسر می‌افتید.

بنز ‏E200

بنز E200 هم از محصولات باکیفیت آلمانی است که از نظر اصالت برند نیازی به تعریف ندارد. مدل تمام‌امکانات یا همان فول‌آپشن این برند، خودرویی است با امکانات فوق‌العاده که هر سرنشینی را راضی نگه می‌دارد. از سیستم صوتی قوی تا امکاناتی برای ارتقای ایمنی خودرو در بنز E200L موجود است. اما مشخصات دیگر آن چیست؟ از نقطه‌نظر فنی، چه چیزی شما را به خود جلب می‌کند؟

مشخصات فنی بنز ‏E200

  •       گیربکس: هفت‌سرعته اتوماتیک
  •       پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژر
  •       حجم موتور: ۲۰۰۰سی‌سی
  •       مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۲ لیتر
  •       فاصله بین دو محور: ۲۸۷۳ میلی‌متر

حتما بخوانید: سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱

مزایای بنز ‏E200

۱. ایمنی این سدان لوکس بسیار بالاست و امکانات خوبی برای ارتقای امنیتش در نظر گرفته شده است.

۲. کیفیت بالای اتاقک این مدل از بنز و متریال به‌کاررفته در آن چشمگیر است.

۳. سواری این خودرو راحت، نرم و فوق‌العاده است. تجربه رانندگی با آن در جاده‌های مختلف برای سرنشینان شیرین خواهد بود.

معایب بنز ‏E200

۱. قیمت این خودرو برای مشتریان ایرانی بسیار بالاست و این را هم باید در نظر گرفت که عرضه آن در کشور محدود است.

۲. هزینه‌های رسیدگی به این خودرو بالاست و در صورت نیاز به تعمیر و یافتن قطعات یدکی، مشکلات زیادی وجود خواهد داشت.

۳. خدمات پس از فروش این خودرو باتوجه به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که برای ایران وجود دارد، به‌طور دقیق و وسیع انجام نمی‌شود.

ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i

بی‌ام‌و سری ۵ سدان I530 از سدان‌هایی با اندازه متوسط و لوکس است که نظر افراد خواهان خودرویی گران و امروزی را به خود جلب می‌کند. این خودرو هم در سطح مرسدس بنز است و ویژگی‌های قابل‌اعتنای زیادی دارد. در ادامه با ویژگی‌هایش بیشتر آشنا می‌شوید. دقت کنید که در این مورد هم با برندی از بهترین برندهای تولید خودروی دنیا روبه‌رو هستیم که امکانات و کیفیت تولیدش زبانزد عام‌وخاص است.

مشخصات فنی ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i

  •       گیربکس: ۸سرعته خودکار
  •       پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ
  •       حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی
  •       مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۹ لیتر
  •       فاصله بین دو محور: ۲۹۷۴ میلی‌متر

مزایای ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i

۱. ظاهر این خودرو به‌شدت زیباست و ظرافت در طراحی بخش‌های مختلفش نشان می‌دهد که با کالایی لوکس روبه‌رو هستیم.

۲. امکانات جانبی و رفاهی متعددی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. برای نمونه، صندلی‌هایی با قابلیت گرم‌ و سردشدن، سیستم‌های هشداردهنده، سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و… از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند.

۳. کیفیت ساخت بدنه این مدل از بی‌ام‌دبلیو هم بسیار بالاست و در ساخت آن از آلومینیوم و آلیاژهای مختلف فولاد استفاده شده است.

معایب ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i

۱. پیشرانه این خودرو به کیفیت بنزین حساسیت زیادی دارد. اگر بنزین و البته روغن موتوری باکیفیت برایش استفاده نشود، آسیب‌های جدی می‌بیند.

۲. هزینه نگهداری ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i هم بالاست و برای خرید قطعات جانبی و یدکی‌اش کمی به دردسر خواهید افتاد.

۳. قیمت این خودرو هم در بازار ایرانی بسیار زیاد است. البته بالابودن قیمت ایراد و عیب نیست، اما وضعیت کالاهای لوکس در بازار داخلی به‌دلیل مشکلاتی نظیر تحریم و نوسانات دلار مشکلی بزرگ است.

در آخر

در این مقاله، مقایسه سه خودروی فولکس پاسات، بنز ‏E200  و ب‌ام‌و سری ۵ سدان ‏۵۳۰i انجام شد. هر سه این موارد از جمله خودروهای باکیفیت، لوکس و گران خارجی هستند که از شرکت‌های بسیار معتبر خودروسازی دنیا روانه بازارهای بین‌المللی می‌شوند. بدیهی است که به‌دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود در ایران، شرایط عرضه این خودروها چندان ایدئال نیست و برای همین، دست‌گذاشتن روی آنها و خریدشان می‌تواند با دشواری‌هایی روبه‌رو باشد. ضمن اینکه خدمات پس از فروش و شرایط نگهداری‌شان هم با نبود قطعات و لوازم یدکی پرهزینه است. اما در هر حال، خریدشان برای اقشار ثروتمند می‌تواند همراه با تجربه‌ای ناب در رانندگی باشد. انتخاب شما از میان این سه خودرو، کدام است؟ از نظر فنی و ظاهری، کدام مورد را بیشتر می‌پسندید؟

/blog/compare-passat-benz-e-200-bmw-series-5-sedan-530i/amp/
مقایسه خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید