اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مقایسه توسان جدید، اسپورتیج ۲۰۱۵ و میتسوبیشی asx

تا به حال شده که در میان چند گزینه برای خرید مردد شده باشید؟ این لحظه اصلا خوشایند نیست. زمانی که تردید وارد تصمیم‌گیری‌تان می‌شود، قدرت تحلیل‌تان کم و کمتر خواهد شد. چاره چیست؟ باید نوعی تقسیم‌بندی در ذهن داشته باشید و با دسته‌بندی ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر محصول به انتخاب نهایی برسید. درباره خرید خودرو هم همین‌طور است. مقایسه توسان جدید، اسپورتیج ۲۰۱۵ و میتسوبیشی asx ؛ این کاری است که می‌خواهیم در این مقاله انجام بدهیم. پس اگر در انتخاب میان این خودروهای هم‌رده شک دارید یا یکی از مدل‌های نام‌برده را می‌شناسید و می‌خواهید بدانید که در سطح آن، چه محصولات دیگری هست، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.

حتما بخوانید: چطور خودروی‌مان را سریع و بی‌دردسر بفروشیم؟

توسان جدید

توسان جدید نسبت به گذشته تغییرات چشم‌گیری پیدا کرده است. البته هنوز با خودرویی ۴سیلندری و ۱.۶ لیتری روبه‌رو هستیم اما تغییرات جدیدی هم در آن به‌وجود آمده که بسیار قابل توجه‌ است. مثلا دو محرکه بنزینی و برقی دارد. توسان از محصولات شرکت معروف هیونداست و اتفاقا در بازار ایرانی هم طرفداران زیادی دارد. مدل توسان از کراس‌اُورهای محبوب بازار به شمار می‌رود. طراحان و مهندسان در ساخت و تولید توسان جدید دستی به سر و روی آن کشیده‌اند و خودرویی روانه بازار کرده‌اند که از نظر جزئیات ظاهری ارتقا یافته است. زیبایی ظاهری در کنار ابعاد فنی مطلوب باعث شده که خوش‌بینی زیادی درباره فروش خوب این محصول در ایران و نقاط دیگر دنیا وجود داشته باشد.

مشخصات فنی توسان جدید

  • گیربکس: ۷سرعته اتوماتیک، دو کلاچه با حالت شیفت دستی
  • مصرف سوخت: ۹.۸ لیتر
  • حجم موتور: ۱۹۹۹ سی‌سی
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر
  • پیشرانه: ۲.۷ لیتری

مزایای توسان جدید

۱. امکانات و آپشن‌های توسان جدید بسیار قابل‌اعتنا و چشم‌گیر است. مثلا سقف پانورامیک، آینه‌های جانبی جمع‌شونده، مانیتور لمسی و موارد دیگر باعث شده‌اند که از نقطه‌نظر امکانات و آپشن‌ها توسان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

۲. فناوری‌هایی مانند پشت‌سری هوشمند در صندلی‌های جلو، سامانه کنترل پایداری در مسیرهای لغزنده و کنترل ترمزگیری در پایین‌آمدن از شیب‌ها در کنار امکانات ایمنی مختلف دیگر از توسان خودرویی امن ساخته که تجربه رانندگی با خیال راحت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

۳. شتاب‌گیری خودرو هم مناسب ارزیابی می‌شود و مطلوب است. ضمن اینکه مصرف سوخت آن هم زیاد نیست و در مدل جدیدی که به بازار روانه کرده، میزان مصرف سوخت نسبت به گذشته کمتر هم شده است.

حتما بخوانید: مقایسه ویتارا، اسپورتیج ۲۰۰۷ اتاق قدیم و داستر ۴w

معایب توسان جدید

۱. فضای بخش مسافران عقب در توسان کمی فشرده است و آنچنان که ادعا می‌شود، ۵ نفر نمی‌توانند به‌راحتی در بخش عقب خودرو بنشینند.

۲. طراحی توسان جدید ارتقا پیدا کرده اما واقعیت این است که این خودرو از نظر ظاهری الگوبرداری‌هایی از خودروهای دیگر مانند سانتافه و میتسوبیشی کرده و به بیان دیگر، درباره طراحی خودرویی ناب و نوین به شمار نمی‌رود.

اسپورتیج ۲۰۱۵

خودروهای شاسی‌بلند معمولا سنگین‌اند و بیشتر به درد جاده‌های آریزونا و تگزاس می‌خورند. قبول دارید؟ اما کراس‌اورهای نرم و چابکی مانند اسپورتیج که طراحی و تولیدشان دست‌پخت شرکت کیا به شمار می‌رود هم میل به شاسی‌بلندسواری را در مشتریان ارضا می‌کند و هم کفایت لازم برای سواری‌گرفتن در خیابان‌های معمولی ایرانی را دارد. اسپورتیج ۲۰۱۵ هم از دوست‌داشتنی‌هایی بازار ایران است. این خودروی ۴سیلندری با قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار و امکاناتی که در اختیار راننده و مسافرانش قرار می‌دهد، توانسته بخش مهمی از بازار ایرانی را به خود اختصاص بدهد.

مشخصات فنی اسپورتیج ۲۰۱۵

  • گیربکس:۶سرعته اتوماتیک، تیپ ترونیک
  • مصرف سوخت: ۸.۱ تا ۸.۸ لیتر
  • حجم موتور: ۲۳۵۹ سی‌سی
  • فاصله بین دو محور: ۲۷۵۰ میلی‌لیتر
  • پیشرانه: ۲.۴ لیتری

مزایای اسپورتیج ۲۰۱۵

۱. طراحی اسپورتیج ۲۰۱۵ شیک و زیباست. طراحی داخلی آن هم به‌اندازه طراحی بیرونش جذاب و چشم‌نواز است.

۲. در هنگام رانندگی صدای موتور به کابین وارد نمی‌شود.

۳. در تست‌های تصادف مختلفی که از این خودرو گرفته شده، از نقطه‌نظر ایمنی نمره خوبی به‌دست آورده است.

۴. آپشن‌های مختلف و سیستم صوتی اسپورتیج هم کیفیت بسیار بالایی دارد.

حتما بخوانید: جلوگیری از سرقت خودرو؛ چه خودروهایی بیشتر دزدیده می‌شوند؟

معایب اسپورتیج ۲۰۱۵

۱. فضای کابین و صندوق اسپورتیج ۲۰۱۵ چندان جادار و بزرگ نیست و این می‌تواند یکی از معایب خودرو به شمار برود.

۲. سیستم تعلیق خودرو هم تاحدی سفت و خشک است و کمی روی کیفیت رانندگی اثر منفی می‌گذارد.

۳. ارتفاع سقف هم کوتاه است و همین موضوع باعث می‌شود که فضا جادار به نظر نرسد و قدبلندها را شاکی کند.

میتسوبیشی asx

میتسوبیشی asx هم از شاسی‌بلندهای جمع‌وجور بازار است. این خودرو برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰ در ژنو رونمایی شد و نظرات زیادی را به خود جلب کرد. این خودرو موتوری ۲ لیتری و ۱۴۷ اسب بخار توان دارد. مدل‌های جدیدتری از asx هم بعد از ۲۰۱۰ به بازار آمدند و همگی به‌عنوان خودروهایی اسپورت اما با قابلیت‌های خوبی مانند آفرودسواری خود را به مشتریان معرفی می‌کنند. این خودروی ژاپنی هم یار و یاور جاده است و هم در شهر خوب می‌خرامد و راننده را روسفید می‌کند.

مشخصات فنی میتسوبیشی asx

  • گیربکس: اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) با قابلیت تیپ‌ترونیک ۶ سرعته
  • مصرف سوخت: ۸.۴ لیتری
  • حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر
  • پیشرانه: چهار سیلندر تنفس طبیعی

مزایای میتسوبیشی asx

۱. تجهیزات رفاهی میتسوبیشی بسیار مطلوب است؛ سیستم ترمز ABS، ترمز کمکی در سطح شیب‌دار، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و بسیاری از آپشن‌های دیگر، همگی را داراست.

۲. فرمان‌پذیری میتسوبیشی asx حالت مطلوبی دارد و امنیت آن هم نمره خوبی می‌گیرد.

۳. مصرف سوخت این خودرو بالا نیست.

۴. با اینکه با خودرویی جمع‌وجور روبه‌رو هستیم اما فضای بار آن مناسب است.

حتما بخوانید: استعلام خلافی خودرو؛ چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟

معایب میتسوبیشی asx

۱. طراحی کابین میتسوبیشی بد نیست اما به‌کاربردن پلاستیک در بخش‌های مختلف آن کمی توی ذوق می‌زند.

۲. هرچند این خودرو را می‌توان در جاده هم استفاده کرد و آفرود را هم با آن تجربه نمود اما با افزایش سرنشینان در جاده نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

۳. در پیچ‌ها چرخش بدنه زیاد است و کار کنترل را برای راننده کمی دشوار می‌کند.

در آخر

مقایسه توسان جدید، اسپورتیج ۲۰۱۵ و میتسوبیشی asx برای‌تان مفید بود؟ این سه خودرو تقریبا در یک رده قرار دارند و اگر قصد خرید کراس‌اوری را داشته باشید که در شهر و جاده کارتان را راه بیاندازد، می‌توانید از میان این موارد انتخاب کنید. هرچقدر مقایسه‌کردن میان آدم‌ها کار جالبی نیست اما در دنیای خرید و فروش از بهترین استراتژی‌هاست. قبول دارید؟

/blog/compare-tucson-sportage2015-mitsubishi-asx/amp/
مقایسه خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید