مقایسه هایما s5 با هایما s7؛ کدام‌ را بخریم؟

15 99,408

محدودیت بازار خودروی ایران و عدم تنوع محصولات موجود موجب شده است که خودروهای چینی با ظاهر مدرن و جذاب و آپشن‌های فراوان خود جایگاه خوبی پیدا کنند و بسیاری از مشتریان را به خود جذب کنند. ازجمله این خودروهای چینی که از محبوبیت بالایی در میان ایرانیان برخوردارند، می‌توان به دو خودروی هایما S7 و هایما S5 اشاره کرد که هر دو ساخت شرکت خودروسازی هایما زیرمجموعه شرکت فاو (FAW) هستند. در ادامه پس از معرفی دو خودرو و مزیت‌ها و معایب هریک به مقایسه هایما s5 با هایما s7 می‌پردازیم.

معرفی هایما S7

هایما S7 از محصولات پرفروش شرکت هایما است که در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی چین از آن رونمایی شد. عرضه هایما S7 در سال ۹۴ در ایران آغاز شد. هایما S7 در ابتدا با پیشرانه تنفس طبیعی ۲لیتری تولید شد و پس از مدتی فیس‌لیفت آن با نام هایما S7 توربو تولید و عرضه شد. طراحی جذاب‌تر و موتور قوی‌تر هایما S7 توربو مشتریان بیشتری را به خود جذب کرد و موجب توقف تولید نسخه ۲لیتری این خودرو در سال ۹۷ شد. اکنون هایما S7 تنها با موتور توربو عرضه می‌شود.

مقایسه هایما s5 با هایما s7 - معرفی هایما اس ۷

هایما S7 با موتور ۱٫۸لیتری توربو ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد آن نیز ۱۰٫۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو از گیربکس ۶سرعته دستی و اتوماتیک بهره می‌برد و مصرف سوخت ترکیبی‌اش نیز در تیپ دستی ۸٫۷ و در تیپ اتوماتیک ۸٫۳ لیتر در صد کیلومتر است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو۵ است. هایما S7 با ۴۰۰ لیتر حجم صندوق‌عقب و فضای کافی برای ۵ سرنشین خودروی مناسبی برای مسافرت است.

جلوپنجره جذاب، ظاهر بزرگ و شبیه خودروهای شاسی‌بلند، سادگی طراحی چراغ‌ها و نمای پشت خودرو از مزیت‌های طراحی ظاهری این خودرو به شمار می‌روند. گلگیرهای برجسته و خطوط روی بدنه نیز ظاهر خودرو را زیبا و لوکس کرده‌اند. طراحی دوتکه چراغ‌های عقب، که بخشی از آنها روی در صندوق‌عقب قرار گرفته است، و استفاده از نوارهای نقره‌ای از ویژگی‌های طراحی نمای پشتی این خودرو است.

مقایسه هایما s5 با هایما s7 - طراحی داخلی هایما اس ۷

در طراحی داخلی نیز نمای ساده و نسبتا مدرن کابین فضایی دلنشین را ایجاد کرده است. استفاده از دو رنگ در روکش صندلی‌ها، پنل درها و کنسول میانی، کابین هایما S7 را زیباتر کرده است. ارتفاع زیاد خودرو نیز موجب شده است که افراد قدبلند مشکلی در استفاده از این خودرو نداشته باشند. کابین و صندوق‌عقب جادار این خودرو را برای ۵ سرنشین کاملا مناسب کرده است.

هایما S7 از آپشن‌ها و امکانات فراوانی برخوردار است. این خودرو ازنظر ایمنی دارای امکاناتی مانند ۴ ایربگ جلو و جانبی برای راننده و سرنشین جلو، حسگر میزان باد لاستیک‌ها، قطع سوخت خودکار هنگام تصادف، هشداردهنده سرعت بالا، قفل کودک درهای عقب، امکان خروج از صندوق در شرایط اضطراری و ایموبیلایزر است. سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کمک در سربالایی و سیستم کنترل کشش از امکانات دیگر این کراس اوور چینی هستند.

هایما S7 از امکانات رفاهی فراوانی مانند تهویه اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی ۷اینچی، رایانه سفری، سانروف برقی، برف‌پاک‌کن شیشه عقب، صندلی راننده ۸حرکته برقی مجهز به گرم‌کن، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، شیشه بالابر برقی و صندلی‌های عقب تاشو برخوردار است.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

مزایای هایما S7

  • طراحی داخلی و ظاهری مدرن و زیبا؛
  • توان فنی بالا؛
  • عایق‌بندی مطلوب کابین؛
  • سواری نرم؛
  • آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی فراوان؛
  • مصرف سوخت پایین؛
  • کابین و صندوق‌عقب جادار؛
  • سیستم تعلیق و فنربندی نرم.

معایب هایما S7

  • حساسیت موتور توربوشارژ به کیفیت بنزین؛
  • عدم وجود دریچه تهویه عقب.

هایما ‌S7 پلاس

هایما S7 پلاس که تولید آن از اواخر سال ۹۹ در ایران‌خودرو شروع شد، در بعضی از جزئیات مانند افزوده‌شدن نام هایما به عقب خودرو، رنگ لچکی پنجره عقب، اضافه‌شدن گل پخش‌کن به قسمت جلو و آینه‌های جانبی تغییر کرده است. در قسمت داخلی نیز می‌توان به تغییراتی در صفحه کیلومتر، تریم فرمان، رودری‌ها و روکش صندلی‌ها اشاره کرد. استفاده از پنل لمسی در زیر مانیتور و حذف دکمه‌های فیزیکی و افزایش یک اینچی اندازه نمایشگر داشبورد نیز از تغییراتی است که در هایما S7 پلاس اعمال شده است. ازنظر مشخصات فنی تغییر قابل‌توجهی ایجاد نشده است و فقط مصرف سوخت آن یک لیتر کاهش یافته و به ۸٫۶ لیتر در صد کیلومتر رسیده است.

حتما بخوانید: کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار ایران کدام‌ها هستند؟

promotion banner

معرفی هایما S5

هایما S5 کراس‌اوور کامپکتی است که تولید آن از سال ۹۶ در ایران‌خودرو آغاز شد. طراحی زیبا و ویژگی‌های فنی بالا موجب محبوبیت این خودرو در میان ایرانیان شده است.

مقایسه هایما s5 با هایما s7 - معرفی هایما اس ۵

هایما S5 از موتور توربوشارژ ۱٫۵لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. موتور توربوشارژ این خودرو با وجود حجم کم، توان و گشتاور خوبی دارد. شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور چینی ۹ ثانیه و حداکثر سرعتش نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز نسبتا پایین و حدود ۸ لیتر است. هایما S5 با استاندارد آلایندگی یورو۵ و سیستم فرمان هیدرولیکی رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. این خودرو برای ۵ سرنشین فضای کافی و مناسبی را فراهم می‌کند و حجم صندوق‌عقب آن نیز ۳۲۰ لیتر است که رضایت‌بخش است.

در بحث طراحی ظاهری چراغ‌های کشیده و زیبا، بدنه یکپارچه، هماهنگی جلوپنجره با سایر اجزای خودرو و طراحی ساده و زیبای در‌ها از مزیت‌های این خودرو به شمار می‌روند. طراحی داخلی هایما S5 نیز با دکمه‌های کاربردی روی فرمان و کنسول مرکزی از ویژگی‌های مثبت این خودرو به شمار می‌رود. از این دکمه‌ها برای کاربردهایی مانند پاسخ‌دادن به تماس و قطع‌کردن آن، یخ‌زدایی شیشه‌های عقب و جلو و تنظیم دمای هوا استفاده می‌شود. نشانگرهایی نیز برای هشدار دمای آب، خرابی موتور و دنده‌عقب، شارژ باتری و غیره وجود دارد. نمایشگر رایانه سفر نیز اطلاعات مفیدی مانند مسافت‌طی‌شده و میزان مسافت باقی‌مانده تا مقصد را به شما نشان می‌دهد. روشن و خاموش‌کردن خودرو بدون کلید و امکان متصل‌کردن صندلی کودک نیز از امکانات دیگر هایما S5 هستند.

مقایسه هایما s5 با هایما s7 - طراحی داخلی هایما اس ۵

هایما S5 امکانات ایمنی بالایی دارد. دارای ۶ کیسه هوا است که شامل کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای برای راننده و سرنشین جلو هستند. از سایر امکانات ایمنی آن می‌توان به قفل کودک درهای عقب، قطع سوخت خودکار در زمان تصادف، هشداردهنده سرعت بالا، ایموبیلایزر (سیستم ضدسرقت) و امکان خروج از صندوق‌عقب در شرایط اضطراری اشاره کرد. این خودرو از امکانات رفاهی فراوانی مانند سانروف برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۷اینچی و برف‌پاک‌کن شیشه عقب برخوردار است. نگه‌داشتن دکمه قفل خودرو در ریموت‌کنترل نیز امکان پیداکردن خودرو در پارکینگ‌های شلوغ را به شما می‌دهد.

رانندگی با هایما S5 نیز به‌دلیل تجهیز آن به سیستم کمک در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز و سیستم کنترل کشش، تجربه دلپذیری است. فرمان هیدرولیک راحت و خوش‌دست، امکان تنظیم فرمان بر اساس اندازه و قد راننده، روکش چرمی ضدتعریق صندلی‌ها، سیستم کروزکنترل و دوربین ۳۶۰ درجه نیز تجربه رانندگی راحت و دلنشینی را برای شما فراهم می‌کنند. از امکانات دیگر آن می‌توان به ترمز ضدقفل ABS+EBD و سیستم کمک‌ترمز اشاره کرد.

حتما بخوانید: بهترین شاسی‌بلندهایی که در بازار ایران می‌درخشند

مزایای هایما S5

  • امکانات و تجهیزات به‌روز؛
  • صندلی‌های برقی؛
  • طراحی مدرن و زیبا؛
  • دریافت ۵ ستاره ایمنی از C-NCAP؛
  • سیستم تعلیق و فنربندی نرم؛
  • عملکرد خوب گیربکس.

معایب هایما S5

  • نرمی فرمان در سرعت‌های بالا؛
  • فضای نسبتا محدود کابین و صندوق‌عقب؛
  • عملکرد نامطلوب گیربکس هنگام رانندگی در سربالایی.

حتما بخوانید: از شایع‌ترین معایب خودروی هایما و مدل‌های آن چه می‌دانید

هایما S5 پلاس

هایما S5 پلاس فیس‌لیفتی از هایما S5 است که البته تفاوت چندانی نیز با آن ندارد. تنها تفاوت هایما S5 پلاس با هایما S5 استفاده از گیربکس ۶سرعته اتوماتیک است. در هایما S5 پلاس برای رفع کاستی‌های گیربکس CVT، به‌ویژه در سربالایی‌ها و سرازیری‌ها، از گیربکس ۶سرعته اتوماتیک استفاده شده است. درنتیجه، رانندگی در شیب‌ها راحت‌تر شده و شتاب خودرو نیز بهبود یافته است. هایما S5 پلاس از مشخصات فنی بهتری مانند قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌متر برخوردار است.

مقایسه هایما s5 با هایما s7 توربو

در مقایسه هایما s5 با هایما s7 ابتدا به سراغ طراحی می‌رویم. هر دوی این خودروها در ایران‌‌خودرو خراسان تولید و به بازار عرضه می‌شوند. گرچه طراحی ظاهری هر دو زیبا و جذاب است، هایما S5 طراحی مدرن‌تر و زیباتری دارد. چراغ‌های کشیده با تورفتگی در قسمت پایین، جلوپنجره بزرگ و ذوزنقه‌ای با لوگوی هایما در وسط و هماهنگی میان خطوط در قسمت‌های مختلف بدنه از ویژگی‌های مثبت طراحی هایما اس ۵ هستند. برجستگی گلگیرها و خطوط روی بدنه به هایما S5 ظاهری اسپرت و خشن داده‌اند.

از سوی دیگر هایما S7 نیز ابعاد بزرگ‌تر و حجیم‌تری را با طراحی نسبتا ساده ترکیب کرده است. در طراحی داخلی نیز کابین هایما S7 توربو ساده‌تر از هایما S5 است. فضای داخلی جادار و صندلی‌های راحت هایما S7 توربو از مزیت‌های این خودروی چینی به شمار می‌روند. ولی طراحی داخلی هایما S5 جذاب‌تر و زیباتر است. ازجمله می‌توان به طراحی زیباتر فرمان و خطوط روی داشبورد اشاره کرد. بنابراین به‌طور کلی می‌توان گفت که طراحی داخلی هایما S7 جادارتر و راحت‌تر ولی ساده‌تر و طراحی داخلی هایما S5 جذاب‌تر و جوان‌پسندتر است.

شتاب دو خودرو نیز اندکی متفاوت است. شتاب صفر تا صد هایما S7 ۱۰٫۵ ثانیه است، درحالی‌که هایما S5 با شتاب ۹ ثانیه از این نظر عملکرد بهتری دارد. گیربکس CVT هایما S5 نیز نرم‌تر و بی‌صداتر از گیربکس ۶دنده خودکار هایما S7 توربو عمل می‌کند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی دو خودرو در سطح مناسبی قرار دارد. هر دو آپشن‌های فراوانی دارند که رانندگی با آنها را راحت‌تر و دلپذیرتر می‌کند. البته آپشن‌هایی مانند گرم‌کن صندلی راننده، تنظیم ۸حالته برقی صندلی راننده و سنسور باران از مزیت‌های هایما S7 نسبت به هایما S5 به شمار می‌روند. ولی ازنظر ایمنی هایما S5 جایگاه بهتری دارد. هایما S5 از مؤسسه C-NCAP (مؤسسه تست ایمنی چین) پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است، درحالی‌که گزارشی از انجام تست ایمنی روی هایما S7 توربو وجود ندارد. به‌علاوه هایما S5 از ۶ کیسه هوا شامل کیسه هوای پرده‌ای برخوردار است، درحالی‌که هایما S7 توربو دارای ۴ کیسه هوا است. البته تجهیزات ایمنی دو خودرو تا حد زیادی مشابه یکدیگرند و از این نظر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

با توجه به ابعاد کوچک‌تر هایما S5 رانندگی با آن آسان‌تر است و برای پیداکردن جای پارک با مشکل کمتری مواجه می‌شوید. درحالی‌که هایما S7 توربو با کابین بزرگ‌تر و جادارتر، برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب‌تر است. عملکرد گیربکس دو خودرو تقریبا یکسان است و اختلاف چندانی با یکدیگر ندارند. فنربندی نرم این دو خودرو نیز موجب می‌شود که ضربات ناشی از ناهمواری‌های موجود در جاده جذب شود و رانندگی دلنشین‌تری داشته باشید.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

جمع‌بندی

در مقایسه هایما s5 با هایما s7 توربو می‌توان گفت که هریک مزیت‌ها و معایبی دارند و بخشی از خریداران را به خود جذب می‌کنند. هایما S5 ابعاد کوچک‌تری دارد، ولی مصرف سوخت و قیمت آن پایین‌تر است و طراحی ظاهری و داخلی زیباتر و جذاب‌تری دارد. از سوی دیگر هایما S7 توربو کابین و صندوق‌عقب جادارتر و امکانات بیشتری دارد.

شما کدام‌یک را ترجیح‌می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم که دیدگاه و تجربه‌تان را با ما و سایر دوستانتان در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
15 نظرات
  1. عباس
    عباس می گوید

    مصرف سوخت ترکیبی نزدیک به ۹ لیتر، از نظر نویسنده کم مصرف قلمداد شده!!!!!!

  2. المیرا
    المیرا می گوید

    هایما اس ۵ بسیار جذابتره و اس ۷ یه جورایی مثل بچه مینی بوس هست بسیار ماشین خوبیه ۳ روزه خریدم از رانندگی باهاش لذت بردم

  3. فربد جعفری
    فربد جعفری می گوید

    هایما s5 بسیار زیباتر هست و با گیریبکس جدید دیگه نمیشه ایرادی ازش گرفت با گارانتی ۳ ساله ایران خودرو و بودن لوازم یدکی در دسترس

  4. کیوان
    کیوان می گوید

    هایما s5 گیربکس At واقعا از لحاظ تیپ و مصرف و شتاپ عالیه من قیافه هایما ۷ خوشم نمیاد

    ۵ اسپرت هست بسیار نرم و پرشتاب

  5. مهندس پرویز
    مهندس پرویز می گوید

    چطور می شود ثبت نام کنیم و زودتر بگیریم راهی هست لطفا راهنمایی کنید

  6. مهدی
    مهدی می گوید

    هایما s7 از لحاظ قدرت موتور و توربو شارژ بودن از s5 قوی تره و از لحاظ جا دار بودن هم سرتر از s5 و راحت میشه داخلش نشت از لحاظ ظاهر هم ایراد زیادی نمیشه گرفت

  7. مهندس
    مهندس می گوید

    هایما اس ۷ پلاس بسیار بهتره هم فرمانش برقی هست درحالی که اس ۵ هیدرولیکه!! هم قدرتش از اس ۵ بیشتره چون اختلاف این دو خودرو دربازار حدود ۲۰۰تومنه ولی اس ۷ شاسی بلند رسمیه وجادار تر درحالی که اس ۵ درحد استپ وی هست

  8. اسماعیل
    اسماعیل می گوید

    فقطs5 عالی بدون ایراد . چون بخوای نخوای s7 لشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاهتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  9. معدی
    معدی می گوید

    S5 عشقه.با گیریکس جدید واقعا چیزی کم نداره. S7 فقط کمی اندازه اش بزرگتره و با موتور ۱.۸ لیتری تقریبا قدرتی معادل s5 تولید میکنه.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  10. رامین
    رامین می گوید

    S5 مدل ۶AT که گیربکس جدید داره فوق العاده هست. یه سرو گردن از s7 بالاتره. مشکلات نسخه cvtرو نداره. الانم هرکی تحویل میگیره فروشنده نیست. تو بازه قیمتی تا ۱.۳۰۰ در مرداد ۱۴۰۲ بهترین انتخاب هست

  11. حسام
    حسام می گوید

    S5 هنوز قیمت واقعی خودش نیست این ماشین بعد تغییراتی که روی گیربکس شده و افزایش قیمت کارخانه هنوز افزایش بازار زیادی نداشته اونم بخاطر عدم شناخت کافی در خصوص این مدل و تغییراتش هست. گارانتی و موجودی قطعات از مزایای این خودرو نسبت به سایر چینی های بازار هست. ماشین کم حاشیه و خوش رکاب در بازه قیمتی خودش

  12. arash
    arash می گوید

    با عرض سلام و احترام. هایما اس ۵ جدید با گیربکس at6 البته در قیاس با ماشینهای چینی موجود در بازار بنظر من خودرو خیلی خوبی درآمده است. تنها ایراد آن البته در ترافیک شهر تهران با استفاده از کولر مصرف بنزین نسبتا بالای آن است. لذا با توجه به جمیع جهات انتخاب من هایما اس ۵ at6 میباشد.

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.