مشاور شورای رقابت: قیمت‌گذاری خودروهای لوکس از دستور کار خارج شد

0 1,440

با توجه به گفته‌های مشاور شورای رقابت قیمت‌گذاری خودروهای لوکس از دستور کار این شورای خارج شد.

سید مصطفی صفاری در این خصوص توضیح داد: «خودرو‌ها برای قیمت‌گذاری به ۲ دسته تبدیل شده‌اند که شامل خودرو‌های اقتصادی یا همان پرتیراژ و خودرو‌های لوکس است. خودرو‌های لوکس به خودرو‌هایی گفته می‌شود که رشد تولیدی بیش از ۵۰ درصدی دارند.»

وی ادامه داد: «در شورای رقابت تصمیم بر آن شد که قیمت‌گذاری خودروهای لوکس با رشد تولید بالای ۵۰ درصد از دستور کار خارج شود. به طور مثال اگر ۲۰۷ رشد تولیدی بالای ۵۰ درصد داشته باشد، از قیمت‌گذاری دستوری شورای رقابت خارج خواهد شد.»

مشاور شورای رقابت قیمت‌گذاری خودروهای لوکس

صفاری تشریح کرد: «خودروی تارا نیز جزء خودروهای لوکس به شمار می‌آید، این بدان معناست که قیمت این خودرو را خودروساز مشخص خواهد کرد و از قیمت گذاری دستوری خارج خواهد شد.»

نکاتی که درباره خرید خودروی چینی باید بدانید

بورس کالا محل مناسبی برای قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ است

مشاور شورای رقابت قیمت‌گذاری خودروهای لوکس را به عهده خودروسازان دانسته و در خصصوص قیمت‌گذاری خودرو در بورس کالا نیز گفت: «بورس کالا به دلیل شفافیت بالایی که دارد می‌تواند بستری مناسب برای قیمت‌گذاری خودرو باشد. با توجه به اینکه بورس، بازاری شفاف است، در نتیجه رانت و فساد در آن وجود ندارد. به‌علاوه کشف قیمت نیز در این بازار براساس عرضه و تقاضا صورت خواهد پذیرفت و همین موضوع خود گواه آن است که بورس کالا محل مناسبی برای کشف قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی است.»

صفاری ادامه داد: «احتمالا قیمت‌هایی که در بورس کالا مطرح می‌شوند با قیمت‌های منصفانه شورای رقابت یکسان نخواهد بود و علت این موضوع نیز به موضوع تیراژ تولید باز می‌گردد. تا زمانی که تولید افزایش پیدا نکند، این اختلاف قیمت وجود دارد.»

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.