اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

چرا تعطیلات کرونایی سبب افزایش قیمت خودروها شده است؟

با تعطیلی ۱۰ روزه نمایشگاه‌های خرید و فروش خودرو به دلیل شیوع موج چهارم کرونا شاهد افزایش قیمت خودروها و نرخ‌سازی‌های مجازی به خصوص برای خودروهای پرتیراژ هستیم. اما این تعطیلی چگونه سبب افزایش قیمت خودروها شده است؟

نبود نظارت کافی بر فعالیت فروشندگان خودرو در فضای مجازی سبب شده که نرخ‌های ارائه شده برای خودروها کاملا سلیقه‌ای و گاها با اختلاف ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی باشد.

در واقع تعطیلی حاصل از موج چهارم کرونا سبب شده که دست دلالان و واسطه‌گران بازار خودرو در فضای مجازی بیش‌از‌پیش باز شده و قیمت خودرو‌ها افزایش یابد. آنهم در حالی که در شرایط فعلی مرجع قابل‌اعتمادی برای تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار موجود نیست.

البته ناگفته نماند که صحبت‌های اخیر رئیس شورای رقابت نیز در گرانی‌های اخیر بی‌تاثیر نبوده است. هرچند بازار در طی هفته گذشته واکنش مثبت از خود نشان داده و قیمت‌ها به نسبت کاهش یافته است اما همچنان بهای تمام شده خودروهای پرتیراژ داخلی نسبت به بازار شب عید افزایش یافته است.

اینکه با وجود تعطیلات رسمی در کشور، اما بازار غیررسمی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و اتفاقا نسبت به گفته‌های مسئولین مربوطه نیز واکنش از خود نشان می‌دهد سردرگمی خریداران و فروشندگان خودرو را درپی دارد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که نبض بازار خودرو کشورمان نه در دست مسئولین که در دست دلالان و واسطه‌گرانی است که این روزها به صورت مجازی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

جالب است بدانید با وجود تعطیلی مراکز شماره‌گذاری خودرو به‌دلیل ممنوعیت‌های کرونایی اما همچنان دلالان و واسطه‌گران از طریق گرفتن وکالت فروش در دفترخانه‌ها اقدام به خرید و فروش خودرو می‌کنند.

چند نرخی شدن خودروها؛ اختلاف قیمت‌های ۲۰ میلیونی!

به عنوان نمونه اجازه دهید نگاهی داشته باشیم بر پژو ۲۰۶ تیپ ۲. اگر شما این روزها به دنبال خرید این خودرو باشید در آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی قیمت این خودرو را در حدود ۲۲۰ میلیون تومان خواهید یافت. این در حالی است که قیمت این خودرو در حاشیه بازار چیزی در حدود ۲۰۳ میلیون تومان است.

/blog/coronavirus-closures-rising-car-prices/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید