افزایش میزان مخدوش کردن پلاک خودروها به دلیل محدودیت‌های شبانه

0 1,467

با توجه به گفته‌های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از زمان اعمال محدودیت‌های شبانه، مقوله مخدوش کردن پلاک خودروها افزایش یافته است و به همین جهت نیز پلیس گشت‌های شبانه خود را فعال کرده است.

سردار محمدحسین حمیدی در خصوص افزایش میزان مخدوش کردن پلاک خودرو به دلیل محدودیت‌های شبانه افزود: مشکلات زیادی در این زمینه وجود داشته و ما هم منکر این قضیه نیستیم. تخلفات هم نیاز به تشکیل پرونده و اعزام به مراجع قضائی دارند. اما به هر روی گشت‌های راهور پلیس با مشاهده هر گونه تخلف خودروهای متخلف را توقیف ‌می‌کنند.

از زمان اعمال محدودیت‌های شبانه برخی از افراد برای دور زدن قانون اقدام به تغییر در ارقام پلاک، ناخوانا کردن پلاک، پوشاندن پلاک یا برداشتن پلاک وسیله‌نقلیه خود می‌کنند. گفتنی است که این اقدامات تخلف است و در صورت مشاهده، ضمن توقیف وسیله‌نقلیه، فرد متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

مجازات مخدوش کردن پلاک خودرو چیست؟

برابر مقررات افرادی که اقدام به مخدوش کردن وسله‌نقلیه خود می‌کنند حتماً به مقامات قضایی معرفی می‌شوند و یک روند قانونی برای آن‌ها طی می‌شود. برابر با ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مخدوش کردن پلاک وسیله‌نقلیه، برای فرد متخلف از ۶ ماه تا یک سال حبس در پی دارد. همچنین پرداخت جریمه نقدی و توقیف خودرو نیز از دیگر مجازات در نظر گرفته شده برای وی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.