اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

ماجرای حذف باجه‌های عوارضی به کجا رسید؟

با شیوع ویروس کرونا و همچنین گسترش استفاده از دوربین‌های پلاک‌ خوان ماجرای حذف باجه‌های عوارضی در حال جدی‌تر شدن است.

دولت سال‌هاست که قصد الکترونیکی کردن عوارض آزادراهی را دارد و در طی سال‌های اخیر این طرح شکل جدی‌تری به خود گرفته است. اما چالشی که در این میان سرمایه‌گذاران آزادراه‌ها و مسئولان وزارت راه و شهرسازی را از انجام طرح مذکور باز می‌دارد پرداخت نشدن عوارض آزادراهی از سوی مردم است.

این عدم پرداخت به صورتی است که حتی آزادراه تهران-شمال و آزادراه همت که از سال گذشته به صورت الکترونیکی افتتاح شدند، امسال باجه‌های عوارضی را نصب کرده تا در نهایت به شیوه سنتی از مردم عوارض بگیرند.

به این ترتیب مشخص است که طرح جمع شدن باجه‌های عوارضی با چه چالشی مواجه است و عملا سرمایه‌گذار رغبتی برای پیشبرد این طرح ندارد. اما روز گذشته وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای با پلیس‌راه امضاء کرد که مطابق با آن دوربین‌های پلاک خوان برای دریافت عوارض به کد پلیس مجهز خواهند شد. به این ترتیب هر راننده‌ای که عوارض خود را پرداخت نکند جریمه خواهد شد.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

کرونا باجه‌های عوارضی را حذف خواهد کرد؟

نکته‌ای که در این میان نباید فراموش کرد آن است که شیوع ویروس کرونا در چین و گسترش سریع آن در همه کشورهای جهان از جمله ایران کلیدی‌ترین عاملی بود که سبب شد طرح جمع شدن باجه‌های عوارضی شکل جدی‌تری به خود بگیرد. براساس مصوبه ستاد کرونا ضروری است که کلیه آزادراه‌های در حال بهره‌برداری تا پایان امسال به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض متصل شوند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا شیوع ویروس کرونا می‌تواند سبب سریع‌تر شدن روند حذف باجه‌های عوارضی و همچنین گسترش استفاده از دوربین‌های پلاک‌ خوان شود.

/blog/deleting-tollways/amp/
اخبار مقررات جدید
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (1)
نظر بدهید