آیا ممکن است خودروهای دپو شده در گمرک معدوم شوند؟

0 1,069
ماجرای ترخیص خودروهای رسوبی در گمرک همانند کلاف سردرگمی است که گویا فعلا راهکاری برای شکافتن آن یافت نمی‌شود. مطابق با تازه‌ترین شایعات ممکن است تعداد قابل‌توجهی از خودروهای خارجی دپو شده در گمرک به سازمان اموال تملیکی واگذار شده و احتمال معدوم سازی آن‌ها نیز مطرح است.

پیش از این دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرده بود که ممکن است به زودی ۵ هزار خودرو رسوبی در گمرک ترخیص شده و با چندین سال تاخیر به دست خریداران آن‌ها برسد.

اما حالا گفته می‌شود که هیچ اتفاق مثبتی در راستای آزادسازی خودروهای رسوبی در گمرک صورت نپذیرفته و حتی ممکن است که هزار دستگاه از این خودروها به سازمان اموال تملیکی واگذار شود.

چه بلایی سر خودروهای واگذار شده به سازمان اموال تملیکی خواهد آمد؟

احتمالا برای شما نیز سوال است که در صورت واگذاری خودروهای رسوبی در گمرک به سازمان اموال تملیکی چه اتفاقی برای این خودروها رخ خواهد داد؟

مطابق قانون سازمان اموال تملیکی اجازه دارد که کالاهای مانده در گمرک را معدوم کند اما مشخص نیست که آیا این سازمان می‌تواند خودروهای خارجی رسوب شده در گمرک را نیز معدوم کند یا خیر.

سازمان مذکور همچنین می‌تواند خودروهای دریافتی را مجددا به خارج از کشور صادر کند. راهکار سوم عرضه این خودروها در بازار در راستای متعادل‌سازی بیشتر بازار است. اما هنوز مسئولین مربوطه نسبت به این موضوع واکنش خاصی از خود نشان نداده و معلوم نیست که شایعات مطرح شده در این خصوص درست است یا خیر.

دولت پیش از این بسیار تلاش کرد تا تمامی خودروهای رسوب شده در گمرکات کشور را ترخیص کند اما همچنان تعدادی از خودروهای خریداری شده توسط بخش خصوصی در گمرکات کشور دپو شده و مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار آن‌هاست.

جالب است بدانید دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پیش از این گفته بود: خودروهای دپو شده در گمرک ترخیص نمی‌شوند. حتی رئیس جمهور هم نمی‌تواند این خودروها یا واردات خودرو را آزاد کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.