اختلاف قیمت ۸۰ درصدی خودرو از بازار تا کارخانه

0 5,720

فعالان بازار خودرو می‌گویند در حال حاضر اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه به بیش از ۸۰ درصد رسیده است و در این شرایط دیگر بازار راکد فعلی کشش افزایش قیمت بیشتری را ندارد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

این در حالی است که روز گذشته شیوا رئیس شورای رقابت اعلام کرد که قرار است قیمت خودرو در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند. همین موضوع سبب شد که قیمت تعدادی از خودروها روند صعودی به خود بگیرد و ثبات حدودا ۲ ماهه بازار خودرو شکسته شود.

البته کارشناسان صنعت خودروسازی معتقدند که قیمت خودرو متاثر از قیمت دلار است و تا زمانی که نرخ ارز تغییری نکند حتی در صورت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی بازار آزاد چندان واکنش خاصی از خود نشان نمی‌دهد. البته که مشخصا بازار در حال حاضر کشش بیشتری برای افزایش قیمت ندارد و هم‌اکنون نیز در رکود کامل به سر می‌برد.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

هر خودرو چقدر سود برای دلالان دارد؟

در حال حاضر قیمت یک دستگاه سمند ال ایکس در کارخانه ۱۱۷ میلیون تومان است. این در حالی که این خودرو در بازار آزاد ۱۸۹ میلیون تومان داد و ستد می‌شود و این موضوع حکایت از یک اختلاف قیمت ۷۲ میلیون تومانی دارد.

پژو پارس معمولی در کارخانه ۱۲۲ میلیون تومان اما در بازار ۲۲۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. اختلاف قیمت برای پژو ۲۰۶ تیپ دو بیش از ۹۰ میلیون تومان است چراکه قیمت این خودرو در کارخانه ۱۱۰ میلیون تومان است اما در بازار ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیبا ۲ نیز در کارخانه ۹۵ میلیون تومان اما در بازار ۱۳۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

این روند برای تمامی خودروهای تولید داخل صدق می‌کند و حکایت از یک اختلاف قیمت ۸۰ درصدی دارد. این اختلاف قیمت اصلی‌ترین انگیزه دلالان برای حضور در صنعت خودروسازی کشورمان است.

جالب است بدانید حتی اگر قیمت کارخانه‌ای خودروها نیز افزایش یابد بازهم اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات خودروسازان قابل‌توجه است و برای دلالان یک انگیزه اساسی محسوب می‌شود.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.