با متداول‌ترین معایب تیبا و هزینه‌های نگهداری آن آشنا شوید

25 38,598

تیبا از تولیدات سایپاست. این خودرو با هدف همه‌گیرشدن و فروش بالا روانه بازارها شد. سایپا می‌خواست که تیبا هم مانند پراید زیر پای بیشتر ایرانی‌ها قرار بگیرد و مشهور شود. البته تیبا فروش بدی ندارد اما به‌اندازه پراید هم مشهور نیست. این خودرو در دسته‌بندی سدان‌های کوچک قرار می‌گیرد. مدل هاچ‌بک آن هم وجود دارد. در واقع، تیبا دنباله‌ای از خودروهای سری پراید است. همین دلیل کافی است تا نگاهی دقیق‌تر به آن داشته باشیم و از قبل بدانیم چه ایراداتی اساسی در تیبا وجود دارد. در این مقاله از معایب تیبا برایتان خواهیم گفت.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

با خودروی تیبا و مدل‌های آن آشنا هستید؟

خودروی تیبا که محصولی است از سایپا در دو مدل به بازار عرضه می‌شود:

  • نسخه سدان کوچک صندوق‌دار؛
  • نسخه هاچ‌بک بدون صندوق.

تیبا سدان صندوق‌دار

تیبا یک یا همان سدان صندوق‌دار این محصول سایپا مدل‌های مختلفی دارد که تفاوت‌های بسیار اندکی با هم دارند. این مدل‌ها شامل SX، LX، SL، EX می‌شوند. از نقطه‌نظر فنی تمام مواردی که گفته شد به هم شبیه‌اند. تفاوت‌های جزئی این مدل‌ها بر سر برخی ویژگی‌ها مانند داشتن یا نداشتن رینگ آلومینیومی یا بالابر شیشه است. مدل تیبا EX از موارد دیگر تکمیل‌تر است.

تیبا هاچ‌بک

تیبا دو یا تیبای هاچ‌بک هم دارای دو مدل SX و EX است. این خودروها هم تفاوت‌های اندکی دارند. مدل EX تکمیل‌تر است و برای آن امکاناتی مانند بالابر برقی شیشه‌های عقب، رینگ آلومینیومی و امکان تنظیم آینه‌های جانبی به‌طور برقی در نظر گرفته شده است.

promotion banner

معایب تیبا

معایب تیبا در چه مواردی دیده می‌شود؟

تیبا از نقطه‌نظرهای مختلف دچار ایراداتی است که باید حتما قبل از خرید به آن‌ها دقت داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم از جهات زیر ایرادات تیبا را برایتان شرح بدهیم:

  • مسائل فنی
  • ظاهر وسیله
  • تجربه رانندگی
  • ایمنی خودرو
  • امکانات رفاهی

مسائل فنی

یکی از معایب تیبا در نداشتن کیفیت فنی دیده می‌شود. این خودرو از فناوری‌ها و ویژگی‌های خودروهایی بهره می‌برد که سال‌هاست در کلاس جهانی حضور ندارند. برای مثال، موتور ۴سیلندر و ۸سوپاپی دارد که حجم آن ۱۵۰۰سی‌سی است. دقت کنید که این موتور از موتور پراید قوی‌تر به‌حساب می‌آید اما کماکان گزینه‌ای استاندارد و جذاب نیست.

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

پیشرانه

زمانی که استارت زده می‌شود، صدای موتور زیاد است و زمانی که دور موتور بالا می‌رود، این سروصدا بیشتر هم می‌شود. کارشناسان می‌گویند که به‌خاطر اینکه عایق‌بندی درستی در این خودرو صورت نگرفته، سروصدای پیشرانه تیبا بالاست. سروصداهای پیشرانه تیبا به اتاقکش هم منتقل می‌شود و در سفرها و ترددهای طولانی سرنشینان را خسته می‌کند.

گیربکس و کیفیت مونتاژ

گیربکس تیبا خشک است و این ایراد کوچکی نیست. خشک‌بودن گیربکس باعث می‌شود که دنده‌ها به‌درستی عمل نکنند و جا زده نشوند. چنین ویژگی نابه‌هنجاری تجربه ناخوشایندی از رانندگی برایتان به‌همراه می‌آورد. دنده عقب هم وضعیت مساعدی ندارد و تعویض آن با سروصداهایی همراه است.

کیفیت مونتاژ تیبا هم حرف زیادی برای گفتن ندارد. قطعات داخلی خودرو در بعضی از موارد در جای مناسب خود قرار ندارند. خودرو به‌خوبی رگلاژ نشده و بازوبسته‌شدن درها نرم و روان صورت نمی‌گیرد.

کلاچ

صفحه کلاچ این خودرو با طی‌کردن مسافتی در حدود ۳۰هزار کیلومتر تمام می‌شود. عدد استاندارد برای تمام‌شدن کلاچ معمولا چیزی در حدود ۵۰ تا ۶۰هزار کیلومتر است. یکی از نشانه‌های رو به اتمام‌رفتن کلاچ تیبا این است که کلاچش به‌تدریج سفت می‌شود و جارفتن دنده‌ها مشکل پیدا می‌کنند.

بلبرینگ

ایمنی و عملکرد بلبرینگ هم بسیار مهم است. اگر کیفیت بلبرینگ‌ها در چرخ‌های جلو و عقب مناسب نباشد، استفاده از وسیله خوشایند نخواهد بود و از آن مهم‌تر، خطرآفرین هم هست.

ظاهر وسیله

از معایب تیبا باید به ظاهر و طراحی آن هم اشاره کرد. درست است که ظاهر تیبا نسبت به پراید رشد داشته و از آن بهتر به نظر می‌رسد اما به‌هیچ‌وجه طراحی‌اش در کلاس جهانی نیست. تیبا از پراید طراحی بهتری دارد و سعی شده که متفاوت‌تر از آن به نظر برسد اما موفق بوده است؟ البته تیبا از پراید پیشرفته‌تر است و جدیدتر اما کماکان نمی‌توان روی آن به‌عنوان خودرویی درجه‌یک حساب کرد.

حتما بخوانید: با بدفروش‌ترین ماشین‌های زیر ۳۰۰ میلیون آشنا شوید

طراحی بیرون خودرو

اجزای این خودرو مانند آینه‌ها یا چرخ‌ها اندازه درست و استانداردی ندارند و کوچک‌تر از اندازه معقول‌اند. فاصله درها متناسب نیست و بخش‌هایی مانند سپر هم از طراحی درست و اصولی برخوردار نیستند. شاید چراغ‌های جلوی این وسیله تنها بخشی از آن هستند که کمی مطلوب به‌نظر می‌رسند.

برخی از ویژگی‌های ظاهری از نقطه‌نظر طراحی توجیهی ندارند. برای مثال، استفاده از خطوط منحنی در بیرون از خودرو بیش‌‌ازحد و البته بی‌دلیل است. چراغ‌های عقب هم تعریفی ندارند.

طراحی درون خودرو

کابین خودرو و طراحی داخلی‌اش هم چنگی به دل نمی‌زند. استفاده بی‌دلیل از خطوط منحنی در بخش‌های درونی کابین هم دیده می‌شود. مواد و مصالح استفاده‌شده در کابین هم چندان کیفیتی ندارند. پلاستیک مرغوبی در بخش‌های مختلف خودرو به‌کار نرفته است و خشکی و سفتی صندلی‌ها هم از معایب تیبا هستند.

فضای سرنشینان عقب هم مناسب نیست. اگر افرادی قدبلند در ردیف صندلی‌های پشت این خودرو بنشینند با مشکل روبه‌رو می‌شوند. جای کافی برای راحت‌نشستن چهارنفر در این خودرو وجود ندارد. اگر قدتان بلند باشد، پاها و سرتان وضعیت راحتی نخواهند داشت.

وضعیت صندلی راننده هم مناسب نیست و راننده در جایگاهش به‌راحتی و با فضای کافی قرار نمی‌گیرد. این مشکل از معایب تیبا بسیار جدی است. چرا؟ چون فقدان رفاه برای راننده می‌تواند خطراتی در رانندگی به‌وجود بیاورد.

معایب تیبا

تجربه رانندگی

تجربه رانندگی با تیبا هم چندان مطلوب نیست. این خودرو وزن اندکی دارد و اندازه چرخ‌هایش هم استاندارد و مناسب نیست. باوجود چنین ایراداتی حتما انتظار می‌رود که در پیچ‌ها و مسیرهای دیگر تجربه خوبی از رانندگی نداشته باشید. سفرکردن در جاده‌ها با این خودرو برای مدتی طولانی فکر چندان مناسبی به‌نظر نمی‌رسد.

ایمنی خودرو

ایمنی خودرو با ویژگی‌هایی که گفته شد، چندان بالا نیست. به جز مواردی که تاکنون گفته شد، نبود تناسب میان پیشرانه و سیستم ترمز تیبا هم از جمله دلایلی است که ایمنی رانندگی با آن را کمی به مخاطره می‌اندازد.

امکانات رفاهی

خودروی تیبا امکانات رفاهی خاصی ندارد. این خودرو فاقد آپشن است و نمی‌توان موردی را در آن به عنوان امکاناتی رفاهی نام برد. شاید تنها چیزی که کمی حکم آپشنی رفاهی برایش دارد، کولر باشد. البته کولر هم سال‌هاست که در ابعاد جهانی تولید خودرو، امکانی رفاهی به‌حساب نمی‌آید و از ضروریات است.

حتما بخوانید: راه‌های جلوگیری از پوسیدگی ماشین و روش ترمیم آن

هزینه‌ها و قطعات مصرفی تیبا

هزینه‌های خودروی تیبا قابل‌تأمل‌اند. برخی از قطعات مصرفی این خودرو گران‌تر از باقی خودروهای هم‌رده‌اش هستند. برای مثال، لنت ترمز تیبا گران‌تر از لنت ترمز خودروهای هم‌رده آن است. از گران‌بودن قطعاتی مانند لنت، باتری و لاستیک که بگذریم، موضوع هزینه بیمه این خودر هم به‌میان می‌آید.

بیمه بدنه و شخص ثالث تیبا هم نسبتا گران است و قبل از خرید باید به نرخش دقت کنید. به‌طور متوسط، قطعاتی از این خودرو که بیشتر از باقی قسمت‌ها، برای صاحبان تیبا هزینه دربردارد، به‌شرح زیر است:

  • گیربکس
  • تعویض دیسک و صفحه
  • تعمیر اکسل
  • تعمیر موتور

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ایرادات دیگر تیبا بنا به آمار معتبر

سایت کارنامه با دسترسی به داده‌های معتبر و واقعی اقدام به بررسی ایرادات متداول دیگری کرده است که در خودروهای تیبای موجود در بازار وجود دارند. این معایب در مدل‌های مختلف این خودرو شایع‌اند:

  • درب‌، سقف‌ها، گل‌گیر و ستون‌ها دچار فرورفتگی و آسیب‌اند و خط‌وخش یا قلم‌گیری و رنگ‌شدگی دارند.
  • مکانیزم تنظیم شیشه‌ها و آینه‌ها هم در نوع مکانیکی و هم در نوع برقی دچار آسیب هستند.
  • چراغ‌ و مه‌شکن هم یا معیوب هستند یا به‌درستی عمل نمی‌کنند.
  • قفل و دستگیره یا شیشه بالابر هم سالم نیستند و عملکردشان مشکل دارد.
  • بعضی از قطعات مانند درب‌وسقف‌ها و ستون‌ها تعویضی هستند. این مشکل درباره تجهیزاتی مانند چراغ‌ها هم وجود دارد.
  • موتور صدا و لرزش غیرعادی دارد و ترمز در حین حرکت عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد.
  • فرمان در حین رانندگی به یک سمت کشیده می‌شود و روغن موتور هم نشتی دارد.
  • تنظیمات صندلی‌ها و فنربندی هم آسیب‌دیده هستند و مشکلاتی دارند.
  • در نمونه‌های اتوماتیک تیبا سنسور پارک به‌درستی عمل نمی‌کند.

سخن آخر درباره معایب تیبا

متأسفانه تولید خودرو در ایران در مقایسه با استانداردهای بین‌المللی حرف زیادی برای گفتن ندارد. انحصار و مشکلات متعدد از جمله تحریم‌ها رونق را از بازار خودروهای داخلی گرفته‌اند. تیبا هم معایبی دارد که به آن‌ها در این مقاله اشاره شد. این خودرو در مقیاس جهانی و با استانداردهای حرفه‌ای نمره خوبی نمی‌گیرد.

تیبا سعی داشته که از خودروهای پرفروش ایرانی باشد و مانند پراید خودش را در پارکینگ خانواده‌های ایرانی جای بدهد. هرچند که طراحی و ویژگی‌هایش دست‌کمی از پراید ندارد اما به‌اندازه آن خودرو هم رشد و گستردگی استفاده را تجربه نکرده است.

با خواندن از ایرادات و معایب تیبا نظرتان درباره‌اش چیست؟ اگر تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، حتما درباره‌اش برایمان بگویید. به نظرتان معایب دیگر تیبا چیست؟ ایراداتی که در سواری‌گرفتن از این خودرو تجربه کرده‌اید، چه بوده است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
25 نظرات
  1. مهدی
    مهدی می گوید

    متاسفانه شاسی بسیار ضعیفی داره کلا سه محصول سایپا شامل پراید تیبا ساینا همشون مشکل شاسی دارن و به راحتی ترک برمیدارن مخصوصا شاسی جلو بنده مدتیست در بنگاه بدنبال خرید هستم به گفته اهل فن و کارشناس ها بعد سال ۹۰ این امر ترک شاسی در محصولاتی که گفتم به یه چیز کاملا معمول تبدیل شده و تعداد فراوانی شاسی ترک خورده دارن حتی خودرو یک سال کارش

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      تا حدودی درست میفرمایید ولی در خودرو یک سال کار به هیچ وجه این اتفاق نمی افتد مگر در اثر تصادف یا افتادن در چاله با سرعت بالا باشد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  2. مهرشاد دانش
    مهرشاد دانش می گوید

    ماشینم تیبا ۲ مدل ۹۴ هس بعضی اوقات فن نمیگیره و آمپر ماشین شروع میکنه بره بالا و به محض این که ماشین خاموش میکنم فن شروع به کار میکنه و مجدد که ماشین رو میکنم فن خاموش میشه بعد چند ثانیه سریع شروع به کار میکنه و آمپر رو میاره پایین…
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید ایرادش چیه

    1. اوستا یوسف
      اوستا یوسف می گوید

      دوست عزبز فشنگی اب را جک بکن و به احتمال زیاد خراب شده وباید عوض بشه البته از سوکت فشنگی آب هم غافل نشو معمولا سوکت هم اگر مشکلی داشته باشه فرمان را به درستی ارسال نمیکنه باسپاس

  3. محمدرضا اکبری
    محمدرضا اکبری می گوید

    سلام من از سال ۹۳ تا کنون تیبا صندوق دار دارم و هیچگونه معایب گفته شده را من در خودرو خود ندیده ام و نسبت به ۲۰۶ و چند ماشین دیگر پایدارتر است فقط دو یا سه سال یکبار اگزوز آن سوراخ می شود و هنوز به جز رادیاتور و اگزوز و تسمه تایم و لنت ترمز و مواد مصرفی چیزی عوض نکرده ام

  4. Z
    Z می گوید

    همینجوری که شاسی ترک برنمیداره تیبا ساینا و کوییک اگه خواستین بخرین و گفتن بدون رنگ هست ولی شاسی عقب یا جلو مویه یا ترک داره مطمعن باشین تصادف داشته و خودش ترک نمیکنه

  5. علی
    علی می گوید

    سلامن تیبا ۹۵ با۱۰۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم فقط یک دست لنت جلو و دو حلقه لاستیک خرجش کردم به نوع رانندگی هم بستگی دارد

    1. رضا
      رضا می گوید

      دقیقا من هم تیبا ۹۷ با ۹۰ هزار کارکرد فروختم ، تصادف داشت اما شاسی ترک هم نداشت و با ۹۰ هزار تا دیسک و صفحه عوض نکردم

  6. حمید
    حمید می گوید

    سلام منم ی تیبا۲ دارم مدل ۹۵ کارکرد۶۰.۰۰۰ تا. تا الان صفحه کلاچ و لنت جلو و تسمه تایمینگ و تسمه دینام. البته هر خودرویی باشه باید این لوازم رو تعویض کرد البته که باطری را هم تعویض کردم. از هر لحاظ از پراید بهتره از لحاظ قیافه هم از ۴۰۵ بهتره. در کل من که راضی هستم بازم میگم از پراید خیلی بهتره. تیبا۲ من آبی گوگولی هست. رینگ شرکتی آلومینیومی کولر داغ بخاری یخ .

    1. Z
      Z می گوید

      سواری با این ماشین هیچ لذتی نداره و خسته کننده هست

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقت بخیر
        ممنون از دیدگاهتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  7. هلن
    هلن می گوید

    سلام ما یه تیبا ۲ خریدیم چند روز بعد یه کارشناس آشنا گفت دوبل پشت شاسی ترک جزیی داره این واقعا مشکل ایجاد میکنه؟؟؟

    1. مسعود
      مسعود می گوید

      با خودروهای روز دنیا خیلی فاصله داره برا مسافرکشی تو شهر خوبه

  8. سعید
    سعید می گوید

    باسلام اساسی ترین مشکل تیبا موقعی مشهود است که میخوایید لامپهای مه شکن جلو رو تعویض کنید اصلا فکر نشده موقع تعویض مجبور میشید سپر جلو رو باز کنید

    1. مهدی
      مهدی می گوید

      من هفت ساله تیبا۲ دارم از سال ۱۳۹۴ تا الان ۱۵۰ هزارتا ماشین کار کرده خداییش بجز مصرفی ها خرج دیگه ای هم نداشته جلوبندی ماشین هم تا الان فابریکه قبل از تیبا ۲۰۶ داشتم واقعا سرطان بود خرج بالا قاطی کردن کامپیوتر خرابی سنسور اکسیژن هم ضعف های پژو ۲۰۶ بود

  9. Khastteh
    Khastteh می گوید

    سلام
    بنده هیچ‌نوع وسیله‌نقلیه‌ای‌ندارم .خوشبحالتون‌همینکه‌‌وسیله‌نقلیه‌دارین‌خودش‌خیلی‌غنیمتِ‌. ناشکرنباشید غافل ازین‌نباشید ک یک‌چهارچرخ‌تحت‌اختیارشماهست‌.از وسیله‌واسبابی‌ک‌تحت‌اختیاردارید‌بخوبی‌درست‌استفاده‌مناسب‌کنید. چ ماشین تیبا باشد چ BMW یک باطن دارند ازلحاظ اسکلت ساختار،، ویک‌وظیفه‌رو انجام‌میدن یعنی‌حمل‌ونقل. سخت نگیریدبخودتون
    و هنوزیادتون نره.‌ک بعضیام‌هستن :من‌ خودش‌رو ندارن ولی حسرتش …همه‌چیو‌دارم. موفق بشین

  10. سعید
    سعید می گوید

    من تیبا ۹۵ دارم از لحاظ اقتصادی ماشین خیلی خوبیه اما ۳ تا ضعف من احساس میکنم یکی صدای موتور و یکی گریبکس نسبتا ضعیف اما مهمترین ضعف این ماشین ترمزه ۹۹٪ تیبا ها چرخ ها در گیر هستند و رینگ ها داغ میکنن اینم به خاطر اینه که لنت ترمز با دیسک در گیره هنوز نتونستم کسی رو پیدا کنم که این مشکل رو بتونه حل کنه
    از محاسن ماشین کولر خوب و بخاری فوق العاده گرم
    و اقتصادی بودنش و اینکه به نسبت ما بقی محصولات ایرانی بدنه محکم تری داره…….
    ای کاش میشد مشکل ترمزش رو حل کرد

    1. maj
      maj می گوید

      این مشکل برای من در چرخ جلو سمت راننده بود.اگر پیچ های کالیپر را بادو تا واشر اضافی ببندی مشکل خیلی کمتر میشه.

    2. بهنام
      بهنام می گوید

      منم این مشکل رو داشتم در حدی که قالپاق ها اب میشد حتی دیسک ها رو هم عوض کردم و گفتن باید کالیپر ها رو عوض کنی ولی با یه روغن کاری ساده کالیپر ها درست شد ببر بوستر ساز کالیپر هات رو با سرنگ و سوزن قسمت پلاستیکیش رو روغن کاری کنه حل میشه کامل الکی خرج نکن

  11. ملیح
    ملیح می گوید

    درود
    تیبا ۲ مدل ۹۷ تا امروز ۵ ساله دارمش و راضیم
    خوبه که اون زمان این مقاله رو نخوندم چون با این گفته ها از خرید تیبا منصرف میشدم و با پولم الان پراید زیر پام بود

  12. Z
    Z می گوید

    تیبا ماشین مثلا ارزان بازاره بد هم نیست فقط طراحانش واقعا بدسلیقه بودن جلو ماشین رو اینجوری مثل ژیان ساختن داشبرد هم که حال به هم زن از رینگ و لاستیک کوچیک هم ک لازم نیست چیزی بگیم این ماشین اصلا واسه جاده خاکی خوب نیست خیلی زود اتاق و درهاش به تق تق میفته

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  13. بهنام
    بهنام می گوید

    سلام
    من سال‌ ۹۸ تیبا صندوق دار صفر تحویل گرفتم و باهاش ۱۲۰هزار تا راه رفتم..
    مشکلاتی که داشت:
    ۱_همون اول سوزن انبساط کولرش مشکل داشت که هنوزم برای درست کردنش از نمایندگی تماس نگرفتند (باعث صدای زیاد کولر)
    ۲_کانالیزور سریع پر شد ۱۲هزار(احتمال میدم نمایندگی کاتالیزور رو عوض کرده باشه)
    ۳_به دفعات زیاد بلبرینگ خورد میکنه هر مدلی که فکر کنید انداختم از کره ای تا بلبرینگ حامد
    ۴_مشکل داغ شدن چرخ های جلو و درگیر بودن لنت ها رو داشت که هر جا به حرفی زدن دیسک چرخ ها رو عوض کردم درست نشد گفتن باید کالیپر عوض بشه ولی با یه روغن کاری ساده با سرنگ و سوزن توی قسمت کالیپر حل شد(درحدی بود که قالپاق ها آب میشد و جدا میشد)
    ۵_سنسور اکسیژن به مشکل خورد که نمایندگی هنوز برای تعویض زنگ نزده ولی من خودم عوض کردم
    ۶_چند بار کمک ها روغن داد که همه رو عوض کردم کمک کی دی اس گازی انداختم راحت شدم
    ۷_ماشین بعد از ۴۰ تا کار کردن دیسک و صفحه تموم کرد که عوض کردم (دیسک و صفحه ۹۸ به بالا کمتر پیدا میشه و خیلی گرون تر هست برای عوض شدن گیربکس)
    ۸_بروی ۴۵ هزار تا دنده ۳ جا نمی‌رفت که گیربکس باز کردم و مشخص شد که کشویی ۳ و ۴ شکسته که فقط این قطعه رو توی بازار تهران پیدا کردم ولی بعد از باز کردن مشخص شد فقط مغزی بوده که از یه چدن بی کیفیت ساخته شده اون شکسته بود مغزی کشویی رو عوض کردم و نیاز به کلش نبود که فروشنده بقیه اش رو پس گرفت
    ۹_درب ها ریگلاژ نبود که بردم صافکاری ریگلاژ کرد‌ش و خیلی خوب شد
    *بقیه هم مصرفی بود مثله تسمه تایم و روغن و لنت که عادیه*
    از لحاظ شتاب ماشین عالی هستش ولی توی این مسائل خیلی اذیتم کرد یکی از بزرگ ترین ایراد هایی که به نظرم داره کاپوتش هست که با کوچک ترین ضربه از جلو اولین جا کاپوت جمع میشه و درد سر میشه
    مشکل ترک شاستی اصلا نداشت
    صدای موتور به مرور توی کابین زیاد میشه که نصبت به یه ماشین رده پایین عادیه

  14. اسکندر
    اسکندر می گوید

    با سلام و خدا قوت، از لحاظ آیرودینامیکی خودرو تیبا مثل باد شکن عمل میکنه یعنی هر چه سریعتر حرکت میکنه بیشتر به جاده می‌چسبه و تعادل بهتری پیدا میکنه البته این موضوع برای همه تیبا های موجود صدق نمیکنه، ولی اکثرا مشکل سفتی کلاچ رو دارند، در کل دارای شتاب خوبی هست ولی ایمنی رو تضمین نمیکنه پس با احتیاط برانید من از ۱۰۰ بهش نمره۵۰ توی ماشین های ایرانی میدم.یاحق

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.