معایب کوییک؛ آشنایی با رایج‌ترین ایرادات و هزینه‌های نگه‌داری آن

47 70,911

کوییک از تولیدات سایپاست. در حوالی سال ۱۳۹۶ روانه بازار شد و از آن محصولات داخلی است که در هنگام ورودش به بازار نظرات مشتریان را به خود جلب کرد. اما مانند تولیدات مختلف داخلی اشکالات و ایراداتی هم دارد. در این مقاله می‌خواهیم از معایب کوییک برایتان بگوییم. البته ابتدا آن را معرفی می‌کنیم و مدل‌های مختلفش را نام می‌بریم. آماده‌اید؟

آشنایی با خودروی کوییک و مدل‌های آن

نظرات مختلفی درباره کوییک وجود دارد. بعضی معتقدند که این خودرو نسخه هاچ‌بک سایناست و بعضی هم آن را فیس‌لیفت تیبا می‌دانند. در هر حال، باید گفت که این خودرو از موارد متوسطی است که مانند سایر محصولات ایران‌خودرو و سایپا نمی‌تواند در بازارهای بین‌المللی عرض‌اندام کند و حرف خاصی برای گفتن داشته باشد.

پیش از آنکه وارد مقوله ایرادات و اشکالات این خودرو شویم، اجازه بدهید که به شما مدل‌های مختلف آن را معرفی کنیم:

  • کوییک معمولی
  • کوییک R؛ شبیه کوییک دنده‌ای معمولی با تغییراتی جزئی در ظاهر
  • کوئیک S؛ فیس‌لیفتی از کوییک معمولی با تغییراتی در ظاهر
  • کوئیک G؛ نسخه فول‌آپشن کوییک
  • کوئیک پلاس‌ اتوماتیک؛ مجهز به دنده اتوماتیک پیوسته

اما معایب کوییک دنده ای R یا انواع دیگر این خودرو چیست. در ادامه برایتان خواهیم گفت.

ایرادات ظاهری

از نقطه‌نظر ظاهر و بدنه، ایراداتی در مدل‌های مختلف کوییک وجود دارد. بررسی‌های مستدل بنا به آمار و سنجش کوییک‌های عرضه‌شده به بازار نشان می‌دهد که برخی از موارد موجود در بازار از این خودرو دچار آسیب‌دیدگی سرشاسی هستند.

علاوه بر این، رنگ‌شدگی ستون، درب و سقف و گل‌گیر هم از معایب کوییک به‌شمار می‌روند. در این بخش‌ها، خط‌وخش‌ها و قلم‌گیری‌هایی هم دیده می‌شود. بخش‌هایی از بدنه کوییک‌ها هم دچار آسیب و فرورفتگی است.

وجود این مشکلات در عرضه انواع مختلف کوییک باعث می‌شود که اعتبارش تاحد زیادی مخدوش شود. البته فقط کوییک نیست که با چنین مشکلاتی به بازار ارائه می‌شود و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. بسیاری از تولیدات ایران‌خودرو و سایپا همین مشکلات را دارند.

promotion banner

معایب کوییک

ایرادات فنی

در این بخش از بررسی معایب کوییک می‌خواهیم به سراغ مشکلات و ایرادات فنی‌اش برویم. در میان مواردی که به بازار عرضه شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته، مشکلاتی در بخش‌های موتور و انتقال قدرت دیده می‌شود.

چه مشکلاتی؟ دور موتور در شروع حرکت به‌کندی افزایش پیدا می‌کند. این عیب در برخی از مدل‌های کوییک دیده می‌شود و از جمله معایب کوییک آر هم هست. علاوه بر آن، صدا و لرزشی غیرعادی هم در موتور احساس می‌شود. البته این مشکلات در همه کوییک‌های بازار دیده نمی‌شوند اما بسامد بالایی در متوسط محصولات ارائه‌شده به بازار دارند و به همین خاطر است که دانستن درباره‌شان در انتخاب و خرید کمک می‌کند.

از نقطه‌نظر فنی، کوییک ایرادات دیگری هم دارد. برای نمونه، فرمان در حین حرکت به یک سمت کشیده می‌شود. این مشکل تجربه رانندگی مطلوب را مخدوش می‌کند و خوشایند نیست.

سیستم تعلیق و فرمان و ترمز هم در برخی موارد به‌خوبی کار نمی‌کنند و صداهایی غیرعادی از آنها شنیده می‌شود. در مرور معایب کوییک باید بدانید که دسته موتور هم ایراداتی دارد و گاهی معیوب است.

مشکلات آپشن‌ها و تجهیزات جانبی

آپشن‌ها و تجهیزات جانبی کوییک هم خالی از مشکل نیستند. اگر سری به کابین آن بزنیم، متوجه می‌شویم که در برخی از محصولات عرضه‌شده به مشتریان، کیفیت صندلی‌ها چندان جالب نیست. چطور؟ واقعیت این است که صندلی‌ها از استحکام کافی برخوردار نیستند و طراحی و جنس مواد به‌کاررفته در آنها می‌توانست بسیار بهتر از حالت فعلی باشد.

پای وجود ایراداتی در خصوص دریچه‌های سیستم تهویه هم به میان است. این دریچه‌ها اشکالاتی دارند و به‌طور کامل عمل نمی‌کنند. معیوب‌بودن آنها می‌تواند روند تهویه را در خودرو مخدوش کند.

یکی از ایرادات دیگری که در کوییک و بسیاری از تولیدات ایرانی دیده می‌شود، مشکلاتی است که در آینه برقی و مکانیکی خودروها وجود دارد. نصب و آب‌بندی شیشه‌ها هم استاندارد نیست و ایراد دارد. این مشکلات در بخش‌های جانبی و آپشن‌های خودرو به‌سادگی قابل‌رفع‌اند.

حتما بخوانید: با زشت‌ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 

در واقع، پای مشکلی فنی و بسیار پیچیده که به میان نبوده است. مشکل کجاست؟ برنامه‌ریزی و نقص در فرایندهای تولید که متأسفانه در بسیاری از بخش‌های تولیدی کشور وجود دارد. کیفیت‌سنجی محصولات در روند تولید نیازمند دقت و توجه زیادی است. با وجود نظارت‌ها و سنجش‌های درست، دیگر چنین مشکلاتی در خودروسازی رخ نخواهد داد.

در مدل‌های به‌روزتر و اتوماتیک‌ کوییک هم ایرادات دیگری دیده می‌شوند. برای مثال، دوربین دنده عقب به‌خوبی کار نمی‌کند یا نمایشگر LCD معیوب است. سنسور پارک هم در موارد مختلفی از محصولات عرضه‌شده به مشتریان درست عمل نمی‌کند. آپشن‌ها برای ایجاد رفاه بیشتر هستند. اگر بنا باشد که به‌درستی عمل نکنند و معیوب باشند، نبودشان بهتر از وجودشان خواهد بود؛ قبول دارید؟

معایب کوییک

هزینه‌ها و قطعات مصرفی

کوییک هم مانند هر خودروی دیگری نیازمند صرف هزینه‌هایی است. سرویس‌های دوره‌ای این خودرو هم هزینه‌هایی برایتان به‌همراه دارند. بعد از پیمودن هر ۱۰هزار کیلومتر یا هر ۱۲ماه، باید برای سرویس‌های دوره‌ای این خودرو به نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه کنید.

لازم است که به‌عنوان صاحب خودرو هزینه مواد مصرفی و سرویس‌های ادواری را بپردازید. علاوه بر سرویس‌های ادواری باید بدانید که برخی از قطعات خودرو به‌مرور زمان نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به تسمه‌تایم اشاره کرد. هزینه تعویض این قطعه برای کوییک در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰هزارتومان خواهد بود.

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

تسمه دینام این خودرو هم تقریبا حوالی ۲۰۰هزار تومان قیمت دارد. هزینه قطعات مصرفی دیگرش هم در حوالی زمستان ۱۴۰۰ به این شرح هستند:

  • شمع موتور؛ تقریبا ۶۰هزار تومان
  • لنت ترمز عقب؛ تقریبا ۲۰۰ تا۲۵۰ هزار تومان
  • تیغه برف‌پاک‌کن؛ حوالی۱۳۰ هزار تومان
  • تعویض فیلترها؛ عوض‌کردن فیلترها از جمله فیلتر بنزین و فیلتر روغن حوالی ۱۰۰ هزار تومان.

در آخر

معایب کوییک را با هم مرور کردیم. این اشکالات با استخراج اطلاعاتی ممکن شده که منحصرا در اختیار سایت کارنامه قرار دارند. پایگاه داده قوی و معتبری که کارنامه در اختیار دارد، امکان بررسی و اعلام معایب کوییک را فراهم کرده است.

بخشی از معایب از اساس نشان می‌دهند که این خودرو در حد استانداردهای جهانی نیست. برخی هم نشان از کیفیت نامطلوب تولید دارند. در هر حال، باید پذیرفت که صنعت خودروسازی ایران دارای ظرفیت‌های بسیار شگفت‌انگیزی است که متأسفانه به‌خوبی از آنها استفاده نمی‌شود.

البته مشکلات متعددی از جمله تحریم‌ها گریبان‌گیر بازار تولید و فروش خودروهای ایرانی است. با این وجود، در یک جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت که کوییک و مدل‌های مختلف آن در دسته محصولات متوسط بازار ایرانی قرار می‌گیرند.

اگر بودجه‌تان متناسب با خرید محصول ایرانی است و دوست دارید که از بازار وطن خودرو تهیه کنید، با نگاهی به معایب کوییک درباره خریدش تصمیم‌گیری کنید. چنانچه شما هم تجربه استفاده از این خودرو را دارید و معایبی به غیر از موارد این مقاله را می‌شناسید، حتما ما را هم در جریان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
47 نظرات
  1. حمید
    حمید می گوید

    سلام
    کوبیک R مدل ۱۴۰۰ دارم بسیار اذیت می کند.
    موتور خودرو ناگهان خاموش می شود. شمع، استوپر، سوزن انژکتور ، دریچه گاز و سنسور آنرا عوض کردم ولی باز هم روزی ۹ تا ۱۱ بار ماشین خاموش می شد.
    نمایندگی هم گفت کوییکها همشون این مشکل را دارند. حتی باطریساز خبره هم نتوانست کاری بکند. ریمپ هم کردم ولی بی فایده بود.

    1. دانیال
      دانیال می گوید

      تونستی درستش کنی منم همین مشکل رو دارم
      میشه راهنمایی کنید چکار کنم

      1. مسعود
        مسعود می گوید

        سلام
        من کوییک اتومات دارم کی لس رو شناسایی نمیکنه که استارت بخوره
        درضمن وقتی ماشین روشن میشه و پا روی ترمزه انگار یه چیزی تق تق میکنه قطع و وصل میشه و چراغ استپ هم روشن و خاموش میشه

        1. کارشناس کارنامه
          کارشناس کارنامه می گوید

          سلام وقت بخیر
          پیشنهادم اینه برای رفع مشکلتون حتما به نمایندگی مراجعه کنید خودروتون باید با دستگاه دیاگ چک بشه.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. پویا
      پویا می گوید

      تنها راهش اینه که موقعی که توی دنده اس پر گاز برانید .. اگر گاز را آرام بگیرید خاموش میشه ولی اگر پر گاز برانید خاموش نمیشه
      و بهتره بنزین سوپر یا یورو۴ بزنید.

    3. امیر
      امیر می گوید

      سلام
      وقت بخیر
      کوییک صفر دارم ولی در حرکت ناگهان خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید

    4. صالح غبیشی
      صالح غبیشی می گوید

      سلام ایراد از ایسیو خودرو هست

    5. علی
      علی می گوید

      کامپیوتر ماشین را عوض کن

  2. بابک
    بابک می گوید

    من تازگیا توی خیابون متوجه کوییک شدم این همه مدت این ماشین بوده ومن نمیدونم چرا متوجهش نشده بودم ، چندوقته که چشممو گرفتن واقعن خوشگلن خدایی قیافه لوکسی دارن مخصوصن اون مدل هاکه تم قرمزومشکی دارن. منتها نمیدونم درعمل چجوری هستن.من مرتب باپرایدمقایسشون میکنم. منتها پرایدواقعن ماشین جون سختیه به معنی واقعی کلمه. یه موتورکوچیک پرشتاب بی اندازه جون سخت بااصطحلاک موتورسیکلتی و مصرف کم و سرعت مناسب که میشه سالها صب تاشب باهاش کار کرد بدون اینکه آخ بگه. نمیدونم کوییک هم میشه مثلا ده سال ازش کار کشید. تازگی درفکرخریدهستم دارم تحقیق میکنم بین پرایدوکوییک

    1. سام.
      سام. می گوید

      شما اشتباه من. و نکن و گول ظاهرش رو‌نخور. اگه ماشین برای داخل شهر میخوای تیبا ۲ بگیر یا همون پراید رو سوار شو. کوییک همون پرایده که پالانس عوض شده ولی براش سنگینه و تو‌مسافتهای طولانی جونش در میاد

  3. رحمانی
    رحمانی می گوید

    آتش سوزی رو هم میتونید به لیستتون اضافه کنید.
    خودروی کوییک صفر پس از یک ماه استفاده و ۲ روز بعد از چکاپ اولیه گارانتی به دلیل نقص فنی دچار آتش سوزی شد.
    تابستان ۱۴۰۱

    1. سام لطفی
      سام لطفی می گوید

      با این پول میشه به سمند ال ایکس ۱۸۰۰ خرید ، لااقل محکم‌تر و کم خرجه و . کوئیک همون پراید تحصیلکرده هست که من و شلوار نو پوشیده ولی براش گشاده!

  4. سام.
    سام. می گوید

    یک تیبا ۲ با ده هزار کیلومتر کار کرد را فروختم یک کوئیک دنده ای گرفتم . بشدت پشیمانم واقعا تیبا ۲ بهتر بود .هم قدرت و هم راحتی تیبا۲ بهتره. گول ظاهرش رو‌نخورید.‌

  5. لطفی
    لطفی می گوید

    گول ظاهرش را نخورید. تیبا۲ پلاس ( با موتور ۱۵۶۰ گیربکس ریو) بگیرید واقعا کم خرج و‌ راحته. همه اپشنها رو هم داره.

  6. محمود
    محمود می گوید

    باسلام
    لطفا :
    ۱- صدای بسیار نامطلوب موتور هنگام روشن شدن
    ۲- عملکرد بسیار ضعیف ترمز در سرعت بالا
    ۳- سنسور دنده عقب که اصلا درست کار نمیکنه
    ۴- ارتفاع پایین لاستیک عقب که در دست انداز باعث اتصال لاستیک و سائیدگی آن می شود
    ۵- آمپر بنزین که اصلا درست کار نمیکنه
    ۶-مصرف سوخت بالای بنزین
    ۷- به یک طرف کشیدن فرمان و عملکرد مزخرف آن در هدایت خودرو
    ۸- شاسی
    ۹- صدای موتور در کابین
    و . .. .

  7. Key1
    Key1 می گوید

    هموطن عزیز فقط بخون!
    به این دلایل کوییک نخر من خریدم شما نخر:ماشین ۹ هزار تا راه رفته گذاشتم نمایندگی برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ!!!!!ماشین نو!!!!
    کاسه نمد گیربکس رو عوض کردم با اینکه ماشین مثلا نو هست،،،صدای زیاد موتور،،عقب ۳ نفر سوار بشن لاستیک گیر میکنه به پالونی و لاستیک سایی(باورتون میشه؟)!!!!خشکی کمک ها نسبت به تیبا،،،کم آوردن در سربالایی ها،،،،خرابی آمپر ها و چند دلیل دیگه که در آینده قطعا متوجه میشم! پراید۱۱۱ و تیبا بخرید، ولی کوییک نخرید

  8. حامد
    حامد می گوید

    کوییک اتومات دارم و واقعا برای تو شهر مناسبه ظاهرا بدلایلی که میگم بهتر شده
    دریچه گاز برقی در نتیجه حذف استوپر
    فرمان برقی که از هیدرولیک واقعا نرم تره
    مصرفش صدی ۸/۵ تو ترافیک تهرانه
    صدای موتور اگه پر گاز نری اصلا زیاد نیس

  9. ف
    ف می گوید

    من کوئیک معمولی دارم و عالیه.مواردی که دوتان از معایبش گفتند شاید استثنا بوده وگرنه در حالت کلی خوبه

  10. حمید
    حمید می گوید

    اقا من کوییک داشتم ماشین بدی نبود فقط یخورده فرمونش سفت بود و مصرف بنزینش یعنی خیلی خیلی بالا بود الان ساینا گرفتم ماشین خیلی خوبیه

  11. هادی عسکری
    هادی عسکری می گوید

    با سلام بنده هم کوئیک ۱۴۰۰ار دارم ایراد إز صفحه کلاج وقتی حرکت میکنم یک تکان شدید میخوره ولی شتاب وقدرت وسرعت خلیی بالا ست شاید باور نکنید از۲۰۶ دست کم نداره اگر دیسک وصفه کلاج فرانسوی توی کارخانه استفاده می شود چنین مشکلی برای خریدار پیش نمیاد

  12. جواد
    جواد می گوید

    سلام من یه پراید داشتم یه دفعه خاموش میشد رله دوبل رو عوض کردم درست شد
    الان کوییک معمولی دارم حدود یک ماه از عمرش میگذره کولرش قاطی کرده
    حالت دریچه ها خود به خود عوض میشه فن رو روشن میکنم با حالت زیاد شروع به کار میکنه کولر هم همزمان روشن میشه
    واقعا اتوماتیکه?

  13. محمد
    محمد می گوید

    سلام‌من‌هم‌کویک‌اس‌تازه‌خریدم‌وقتی‌هواسرده‌صفحه‌کیلومترش‌ازکارمافتد‌وکیلومترش‌هم‌خیلی‌میخونه

    1. محمد
      محمد می گوید

      سلام
      من کوییک معمولی مدل بهمن۱۴۰۱ دارم
      تو این هفت ماه ۲۰ هزارتا راه رفتم
      ازین به بعدم هر روز ۲۵۰ کیلومتر کارمیکشم ازش
      خداروشکر فعلا اذیتم نکرده
      ولی کیفیت بدنه داخلو خارجش ضعیفه راحت خش میفته

      1. کارشناس کارنامه
        کارشناس کارنامه می گوید

        سلام وقت بخیر
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  14. رضا
    رضا می گوید

    سلام به نظر من توسرعت۱۶۰یه دنده کم داره وصدای موتور زیاده ویه دنده بعد ۵ اگه داشت بهتر بود مانورش تو شهربی نظیره وواقعا سریعه وراضیم۵ماه دارم

  15. طلوعی
    طلوعی می گوید

    سلام به دوستان عزیز
    لطفااااا لطفااااا خواهشاااا ماشین کوییک نخرید. من شش ماهی است که خریدم و دقیقا یازده بار نمایندگی بردم و جالبتر از اون اینکه که سایپا اصلااااا جهت تعمیرات پیشتیبانی نمیکنه و دستتون رو میزاره تو حنا.
    من این اشتباه بزرگ را انجام دادم ولی لطفا شما انجام ندید. بدتر از خرابی ماشین وقتتون رو از دست میدید

  16. علی
    علی می گوید

    خدایی اشتباه کردم.پرایدمو فروختم این ماشبن بی خود رو خریدم.
    اولین مشکلش دراش بود که بسته نمیشن.
    دومیش در صندوقه که ۱۰ بار باید بزنم تا باز شه
    سومیش صدای خییییلی بد موتور داخل کابینه
    چهارمیش انگار یه دست نعلبکی تو کاپوت گذاشتم که صدا میده
    پنجمیش چراغ شاسی برف پاک کن عقبه که سوخته
    و تموم این مشکلات زیر یک هفته تحویل از نمایندگی رخ داده

    1. علی
      علی می گوید

      ترمزشو یادم رفت که خیلی بد میگیره

  17. محمد
    محمد می گوید

    من کوییک r دنده ای سفید قرمز دارم اصلا دیده جلو و عقبش خوب نیست مو پارک کردن

  18. میلاد خلیلی
    میلاد خلیلی می گوید

    سلام من ۲ ماه گرفتم بدون هیچ دلیلی با سرعت ۱۱۰ تا تو جاده لاستیک ترکید واقعا خودرو مزخرفییه
    ۱ صدای موتور زیاد
    ۲ خرابی سنسورها
    ۳ مصرف سوخت بالا

  19. حامد
    حامد می گوید

    کوییک صفر ۱۱۰۰ تا کار کرد دفرانسیل صدای وحشتناک داد بردم کامل عوض کردم این یکی صداش کمتره دیروز سیم کشی ماشین از داخل داشبور دود کرد تا داخل نمایندگی بردم ایربک ماشین زد بیرون تو صورتم خورد داغون شدم میگن تاحالا نداشتیم ماشین صفر رو ۱۰ روز سوار نشدم این همه مشکل میگم گارانتی داره برگردونید شرکت جواب آدمو نمیدن ۹ روزه نمایندگی افتاده

  20. Narge
    Narge می گوید

    افتضاحه اصلا کوییک نخرید من تا خریدمش کلاج بعد دوماه خراب بود کلا صفحه عوض کردم بازم اذیت میکنه الکی خاموش میشه استارت هم خراب شد در عرض ۶ ماه باید هولش می‌دادیم ماشینننن صفرررررر آخه خاک تو سرشون با این تولیداتشون

  21. علیرضا
    علیرضا می گوید

    روی سرعت ۱۰۰ کیلومتر فرمانش میزنه لاستیک‌های هم بالانس کردم درست نشد پیش زیر و بندساز بردم گفت همشون این ایراد را دارند و قابل درست شدن نیست

    1. مسیح
      مسیح می گوید

      من هم دقیقا این مشکل رو دارم روی ۱۰۰ کیلومتر فرمونم میزنه
      ۲بارم بالانس کردم اصن خوب نشد ولی ۱۱۰ که میشه خوب میشه
      البته اینم بگم کیلومتر های کوییک ۱۰ کیلومتر بیشتر نشون میده ینی وقتی زده ۱۰۰ در اصل ۹۰ داره میره با gps چک کنید ۲مدل سوار شدم هر دوتاش همینطور بود ولی بقیه مشکلارو باش نداشتم
      اینم بگم شتابش در برابر ۲۰۶تیپ ۲ تقریبا نصف هست
      هیچ مشکلی بجز این دو مورد باهاش نداشتم ولی شتابش خیلی رو مخمه

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقت بخیر
        مشکل در سرعت بالا از چرخ های غقب خودرو هست لاستیک ها و رینگ ها رو چک کنید و بالانس در جا بزنید مشکلتون حل میشه.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  22. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    هموطنان عزیز ممنون از اینکه نظرات و تجربه های خرید کوییک رو در اختیار بقیه قرار میدین که امثال من که قصد خریدشو داشتم تو چاه نیافتم
    دم همتون گرم

  23. امیر علی خلیلی
    امیر علی خلیلی می گوید

    سلام من کوییک مدل ۹۸ با گیر بکس معمولی دارم ۵۰۰۰۰ کارکرده نه مشکل خاموش شدن داره نه مشکل ایسیو فنیش بسیار خوبه ظاهر خوبی هم داره سیستم تعلیق و جلوبندی ریو داره که بسیار با کیفیته بعد از چهار سال یکبار رله قفل مرکزی عوض کردم مصرف بنزینش بالاست کمک فنر های عقب جوابگوی وزن سنگین برای سه نفر نیست حجم صندوق عقب کمه و سلام

  24. رضا
    رضا می گوید

    سلام،دوستم گرفته ماشین صفرهست پمپای صندوق عقب روغن دادن،جلوبندی صدامیده تسمه دینام خراب شده شیشه ها درست بالانمیره صدای افتضاح موتور

  25. آرش
    آرش می گوید

    باسلام
    من کوییک دنده ای مدل ۱۴۰۱ صفر خریدم و الان ازش راضی هستم و هیچ کدوم از مشکلات اشاره شده رو نداره اما وقتی تحویل گرفتم تقریبا خیلی از این مشکلات رو داشت. حالا لازم دونستم علت مشکلات و راه حل هاشون رو به اشتراک بزارم تا بقیه بتونن انتخاب درستی داشته باشند
    ۱- موتور خودروی صفر دارای نوعی پلیسه هست که وقتی شروع به کارکردن میکنه روغن ماشین این پلیسه ها رو از داخل موتور میکشه بیرون و باعث آلوده شدن روغن میشه و یکی از عوامل صدای بالای موتور هست، پس از حدود ۶۰ کیلومتر کارکرد موتور فورا روغن خودرو رو عوض کنین.
    ۲- موتور کوییک یورو ۵ هست و باید روغن با درجه api sl و بالاتر ریخته بشه و از روغن با درجه api sj که روغن پراید و تیبا و ساینا هست به هیچ وجه استفاده نشود چون باعث تنش در موتور و بالارفتن صدای بیش از حد موتور می شود
    ۳- تا ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو که موعد سرویس اولیه هست نباید باید سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر رانندگی کنید تا آب بندی خودرو به طور صحیح انجام شود. پس از سرویس اولیه با سرعت های مختلف رانندگی کنید تا فرآید تنظیم ecu به طور کامل انجام شود.
    من خودم این مراحل رو انجام دادم و صدای موتور به طور چشمگیری پایین اومده و عملکرد موتور خیلی عالی شده

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  26. محمد
    محمد می گوید

    من تیر ۱۴۰۱ کوییک معمولیگرفتم کلا دیسک صفحه مشکل داره و ماشین رو ویبره هستش و سنسوره اکیسیژنش هم باطل شده و هفت هزارتا بیشتر کار نکرده تازه نمایندگی هم هیچی براش مهم نیست و گفته گارانتی هم نداره این قطعات ذکر شده و صدای موتور هم اذیت میکنه ای کاش همون پراید رو با بدنه محکم تر و آپشن بهتر میساختن نیاز به تیبا و ساینا و کوییک نبود .

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  27. حسن
    حسن می گوید

    کوییک آر دارم حدود یک ماه هست ماشین خاموش میشه از پمب بنزین بگیر تا سنسور اکسیژن عوض کردم هنوز درست نشده و خاموش میشه..
    نمی‌دونم دیگه باید چیکار کنم خواهشاً یه راهنمایی بکنید ??

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      دریچه گاز و سنسور دور موتور رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  28. امید
    امید می گوید

    سلام
    من کوییک s تیپ DA
    ۱۴۰۲ بیست شهریور تحویل گرفتم
    یکی از مشکلاتی ک گرفتارش شدم
    سفت بودن شدید دنده و حتی جا نرفتن دنده می‌باشد
    و همینطور سفت بودن فرمان ک بعد از یه مدت کوتاه رانندگی کردن در طول روز خسته کننده می‌باشد …

    راهنمایی میخاستم‌ ک آیا چون ماشین صفر می‌باشد و هنوز کارنکرده ممکنه ک دنده ها سفت باشه و یا جا نره ؟؟؟ یا مشکلی از گیربکس داره …؟؟؟

    و همین طور سفت بودن فرمان آیا به مرور زمان درست میشه یا نه ؟؟؟؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  29. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام من کوییک مدل ۱۴۰۲دو خریدم از روز اول گاز میخوره یه صدای قرقر از داخل جلو داشبورد میاد نمایندگیم میگه تا ایرادشو تو دستگاه نشون نده هیچ کاریش نمیشه کرد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.