معایب خودروی تارا را قبل از خرید بشناسید

117 192,808

تارا هم یکی دیگر از محصولات ایران‌خودرو است. البته این خودرو هم مانند بسیاری از محصولات تولید داخلی طراحی و ویژگی‌های فنی متمایزی نسبت به تولیدات پیشین خود ندارد. باید بدانید که تارا شکلی تغییریافته از پژو ۳۰۱ است. این خودرو هم معایب و ایراداتی دارد که باید حتما به‌عنوان یک خریدار یا در جایگاه متخصصی علاقه‌مند به تولیدات خودرویی از آنها باخبر باشید. در این مقاله، شما را در جریان معایب خودروی تارا می‌گذاریم.

آشنایی با خودروی تارا و مدل‌های آن

تارا خودرویی با ظاهر مناسب است و طراحی نسبتا خوبی دارد. البته نکته خاص و خلاقانه‌ای برای طراحی‌اش به‌کار گرفته نشده است. با این حال، ایراداتی اساسی و قابل‌توجه هم ندارد. تارا از نقطه‌نظر ظاهر زیبا یا بهتر است بگوییم، قابل‌قبول به‌شمار می‌رود.

از نظر امورات فنی هم محصولی متوسط و مطلوب حساب می‌شود. شتاب و کشش آن در مسیرهای معمولی بد نیست. مصرف سوخت ترکیبی بالایی هم ندارد (حدود ۷لیتر). خودروی تارا در دو مدل دنده دستی و خودکار به بازار عرضه می‌شود.

تارا در لغت به معنای ستاره است و بسیاری مدعی بودند که این محصول می‌تواند ستاره تولیدات ایران‌خودرو باشد اما واقعیت چیز دیگری است. خودروی تارا را نمی‌توان در کلاس جهانی با بهترین‌ها مقایسه کرد. اما در میان محصولات ایران‌خودرو از موارد متوسطی است که طرفدارانی هم دارد. در ادامه می‌خواهیم از نقطه‌نظرات مختلف به معایب و ایرادات تارا بپردازیم.

معایب خودروی تارامعایب خودروی تارا

می‌خواهیم در این بخش از چند جنبه به ایرادات تارا نگاه کنیم:

  • از نظر فنی
  • از نظر ظاهر و بدنه

مشکلات فنی خودروی تارا

تارا از نظر ابعاد فنی بی‌ایراد نیست. بخش موتور و انتقال قدرت آن مشکلاتی دارد. مثلا چه مشکلاتی؟ گیربکس ایراداتی دارد. در حالت موتور روشن و توقف خودرو، جارفتن دنده به‌آسانی صورت نمی‌گیرد. به‌طور کلی هم کیفیت گیربکس‌های استفاده‌شده در تارا چندان مطلوب نیست.

حتما بخوانید: علائم خرابی گیربکس؛ ۱۱ نشانه وجود اختلال در گیربکس

این تنها ایراد بخش انتقال قدرت تارا نیست. تجهیزاتی نظیر باتری هم بی‌عیب عمل نمی‌کنند. در برخی از تاراهای تولیدی ایران‌خودرو، شاهد محصولاتی هستیم که باتری‌شان معیوب است.

در قسمت پیشرانه یا همان موتور خودرو هم به‌واسطه کاهش فشار روغن، یاتاقان‌های خودرو دچار فرسایش زودهنگام می‌شوند. استفاده از قطعات چینی برای تولید از دلایلی است که کیفیت عملکرد فنی تارا را در بعضی بخش‌ها مخدوش می‌کند.

فاصله کف این خودرو با زمین هم اندک است. این ویژگی منفی اثرات نامطلوبی روی فرمان‌پذیری تارا می‌گذارد و باعث می‌شود که چندان خوش‌دست نباشد. اگر فرمان‌پذیری خودرویی مانند تارا حالت ایدئالی نداشته باشد و مشکلاتی در آن دیده شود، در مسیرهای منحنی و گذرهای پرپیچ به‌خوبی عمل نخواهد کرد.

مشکلات ظاهری و بدنه

طراحی خودروی تارا به‌زعم کارشناسان می‌توانست بسیار بهتر از حالت کنونی باشد. برای مثال، مرز چراغ‌های جلو و جانمایی‌شان اشکالاتی دارد. لبه صندوق عقب هم بالاست. البته این را هم بدانید که طراحی چراغ‌ها و بخش‌های دیگر عقب تارا نسبت به سمت روبه‌رو و نِمای جلو (به‌گفته کارشناسان) بهتر است.

کیفیت وسایل و تجهیزات درون کابین تارا هم جای ارتقای بسیاری دارد. شاید اتکا به قطعات داخلی و نهایتا چینی است که باعث شده دست طراحان و سازندگان برای تولید اتاقکی بسیار استاندارد و باکیفیت کمی بسته باشد. برای نمونه، تجهیزات الکترونیکی تارا از جمله نمایشگر لمسی‌اش مطابق معیارهای خودروهای درجه‌یک جهانی نیست.

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

بنا به آمار و مستدلات بازار خریداران می‌توان گفت که تاراهای عرضه‌شده در بازار مشکلاتی ظاهری هم دارند. برای نمونه، فرورفتگی و آسیب‌دیدگی درب‌ها و سقف‌ها یا گل‌گیرها از جمله معایب خودروی تارا هستند که به چشم می‌آیند. وجود خط‌وخش یا قلم‌گیری و رنگ‌شدگی در این بخش‌های خودروها هم از جمله نقص‌هایش به‌شمار می‌روند.

یکی دیگر از نکاتی که به‌عنوان ایرادی نه‌چندان جدی درباره تارا مطرح می‌شود، محدودیت رنگی آن است. این خودرو در پنج رنگ به بازار عرضه می‌شود. چه رنگ‌هایی؟ خاکستری، مشکی، نقره‌ای، آبی رویال و آبی کبود. متأسفانه رنگ پرطرفدار سفید در میان محصولات تارا وجود ندارد. به‌طور کلی، حق انتخاب خریداران درباره رنگ این محصول ایران‌خودرو محدود است.

معایب خودروی تارا

هزینه‌ها و قطعات مصرفی

از جمله هزینه‌های مربوط به تارا باید به بیمه شخص ثالث اشاره کرد. در کنار مبلغی که لازم است، سالانه خرج بیمه این خودرو کنید، هزینه‌های دیگری هم وجود دارد که نمی‌شود انکارشان کرد. هزینه استهلاک قطعات و تجهیزات تارا هم مانند هر خودروی دیگری در طول زمان خود را به شما تحمیل می‌کند.

با گذر زمان، لازم است که قطعاتی مانند شمع خودرو تعویض شوند. توصیه کارشناسان این است که هر ۵۰هزار کیلومتر شمع‌ها را عوض کنید. هزینه پرداختی برای این تعویض از طیف ۲۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان متغیر است.

لنت‌های خودرو هم از قطعاتی هستند که در گذر زمان دچار فرسایش می‌شوند و نیاز به تعویضشان وجود دارد. بنابراین، در تخمین هزینه‌ها و قطعات مصرفی تارا باید به هزینه لنت‌ها هم دقت داشته باشید. به‌طور متوسط و حدودی، هزینه تعویض لنت‌های این خودرو در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان است.

قطعه دیگری که باید با گذشت زمان در خودروی تارا تعویض شود، تسمه‌تایم است. کارشناسان توصیه می‌کنند که پس از هر ۶۰هزار کیلومتر اقدام به عوض‌کردن تسمه‌تایم کنید.

البته دقت کنید که این قیمت‌ها حدودی‌اند و با توجه به نوسان شدید قیمت‌ها در کشور، نمی‌توان روی هیچ رقم قیمت اعلامی برای مدتی طولانی حساب کرد.

در آخر

با معایب خودروی تارا آشنا شدید. این خودرو از محصولات نسبتا پرطرفدار ایران‌خوردو است. ایراداتی در آن دیده می‌شود و اگرچه در مقایسه با استانداردهای جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد اما می‌تواند در میان تولیدات متوسط کشوری جایی برای خود دست‌وپا کند.

برای مثال، شاید خالی از لطف نباشد که بگوییم ایمنی تارا وضعیت خوبی دارد. وجود کیسه هوا برای سرنشینان و ترمزهایی با کارایی و کیفیت مطلوب در بالارفتن سطح ایمنی خودروی مذکور نقش داشته‌اند.

آماری که درباره خودروی تارا در این مقاله مطرح شد، براساس داده‌هایی هستند که سایت کارنامه به‌طور انحصاری به آنها دسترسی دارد. نگاهی که این داده‌ها را دسته‌بندی و کارشناسی کرده، حرفه‌ای است. همیشه نقد و نظرات کارشناسی است که می‌تواند موجبات رشد و ارتقای تولید را فراهم آورد.

این خودروی وطنی مانند هم‌تایان دیگرش بی‌عیب نیست. شما تجربه رانندگی با آن را داشته‌اید؟ عیب و ایراد دیگری از آن سراغ دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، حتما نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
117 نظرات
  1. رسول خان
    رسول خان می گوید

    سلام … من تارا دارم .. راضی هستم … ولی نه زیاد … من مشکلی ندیدم .. فقط تنها مشکلی داره (البته درستش کردن ولی یه مدل دیگه) چراغ مه شکن جلو بود … اصلا روشن نمیشد … حتی موقعی که موتور روشن بود … نمایندگی ایران خودرو با اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد تارا نداشتن (فقط اطلاعات اندکی داشتن که اصلا بدرد نمیخوره) اومدن چراغ رو دستکاری کردن و رو حالت وقتی که موتور روشن هست گزاشتن … بعد کنترل پایداریش از زمان تحویل خودرو قطع بود … صندوق هم کج بود … و همینطور چراغ …. من نمی‌دونم چرا اینا ماشین رو بررسی نکرده ، برچسب میزنن که بررسی شده

    1. رسول خان
      رسول خان می گوید

      و یه مشکل دیگه داشت … به تازگی ریموتم درست کار نمیکنه
      تو کاتالوگ نوشته دوبار پشت سرهم باید بزنم برای باز شدن صندوق
      ولی باید ۲۰ بار بزنم تا الی باز بشه و این خیلی مشکل بدی هست
      حتی دکمه قفل و بازکن هم همینطور هستن

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        این مشکل توی بسیاری از تاراهای موجود در بازار مشاهده شده و اکثر ریموتها عملکرد صحیحی رو ندارند.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      2. حسام
        حسام می گوید

        برادر اون برای ایمنیه که اگه یبار دستت خورپ یا حواست نبود یا بچه دست زد در صندوق باز نشه باید دوبار با مدت از زده بشه مثلا یه بار دکمه رو میزنی بعد یک یا دوثانیه بعد دوباره میزنی اینجوری میشه دوبار مال سمند و دنا هم اینطوریه

      3. امیر
        امیر می گوید

        چند ثانیه باید نگه داری

    2. بایرامی
      بایرامی می گوید

      سلام
      وقت بخیر
      درسته که تارا سینی زیر موتور نداره ؟؟

      و تو دست انداز احتمال برخورد موتور با سنگ و غیره وجود داره؟

      ممنون میشم پاسخ بدید؟

      1. کارشناس کارنامه
        کارشناس کارنامه می گوید

        سلام وقت بخیر
        خیر امکانش نیست.
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    3. reza
      reza می گوید

      سلام من تارا دارم کولرش روشن میکنم پرتاب بادش کمه و خفس خواستم بدونم واسه شما هم همینجوریه؟؟

  2. شهرام اتابک
    شهرام اتابک می گوید

    سلام دوست های عزیز باتری ریموت عوض کنید مشکل حل میشود

  3. میلاد
    میلاد می گوید

    دوستان عزیز که تارا دارن من میخوام اتارا بخرم ولی اطمینان ندارم و نیاز به مشورت با اشخاصی که این ماشینو دارن دارم
    لطفا عیوب فنی،کیفیت گیربکس،جلو بندی و سیستم تعلیق ویا شتاب ماشین قدرت ترمز رو تحلیل کنید

    1. جعفریان
      جعفریان می گوید

      واقعا” عالی و بی نظیره

  4. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام
    از عمده ترین مشکلات تارا میشه به خرابی زودهنگام ریموت آنها اشاره کرد و همچنین ظاهر شدن آلارم سنسور ترمز ها و هشدار یخ زدگی

  5. علی
    علی می گوید

    سلام من تارا اتومات برنده شدم لطفا اطلاعات دقیق و عیوب را بفرمایید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مطالعه همین پست میتونه کاملا شما رو با این خودرو آشنا کنه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  6. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام
    دوستان لطفاً خرابی ها و مشکلات تارا دنده ای رو اعلام بکنن.
    من شنیدم مشکل یاتاقان، گیربکس و روغن ریزی موتور داره؟ کسی با این مشکلات مواجه شده؟

    1. وحید
      وحید می گوید

      سلام.بله یکسال هست که تارا دستی دارم دنده های یک و عقب بسبار بد جا میدند بردم نمایندگی گفت مشکل گیربکس در تارا مشکلی جدی است با این قیمت اصلا نمی ارزه دارم جمع و جور میکنم اگر بشه جکs3بردارم

  7. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام
    کسی تا الان مشکلات گیربکس بد جا رفتن دنده، مشکل یاتاقان، روغن ریزی موتور تو تارا دنده ای داشته؟

    1. وحید
      وحید می گوید

      سلام.بله من یکسال هست که این مشکل را دارم .گریبکس مشکل اساسی داره

    2. سینا هاشمی
      سینا هاشمی می گوید

      خیر من تارا دارم دننده خیلی نرم و عالی
      یاتاقان هم هیچ مشکلی نداره
      مگه وانته که روغن ریزی داشته باشه

      نه نداره خیالتون رلحت بخرید کیف کنید

  8. سید محمد
    سید محمد می گوید

    سلام دوستان من خوردوری اتومات تارا خریدم حدود یک ماه است . از لحاظ فضای داخل متاسفانه سقف کوتاه مخصوصا به علت نصب سانروف فضای داخل برای افراد بالا ۱۸۰ سانتی متر بسایار ازار دهنده خواهد بود به علت قوسی که در قالب داخلی سقف ایجاد کردن به دلیل جا گذاری سانروف افرادی که در عقب ماشین سوار میشن دارای فضای سقف محدود هستن اصلا این پلتفرم باید بدون سانروف تولید بشه دسگیره های بالای در های سرنشین عقب مرتب در جابجایی سرنشین به سرش برخورد میکنه کلا با توجه به اینکه فضای طول و عرضش بد نیست ولی در ارتفاع واقعا مشکل داره

    1. امیر
      امیر می گوید

      قد من ۱۸۴ هست و در جلو و عقب هیچ مشکلی ندارم
      ارتفاع صندلی راننده قابل تنظیم هست

  9. سید محمد
    سید محمد می گوید

    در ضمن هنوز برای بحث فنیش یکم زوده اظهار نظر ، ولی خودروی من بعد از ۲۰ روز قفل در عقب سمت شاگرد خراب شده و منتظرم تا قطعه از ایران خودرو برای نمایندگی بیاد و تعویض کنن من خودروی ال ۹۰ قبل از تارا داشتم اصلا نمیدونست رنگ نمایندگی چیه ۱۱ سال هم داشتمش .

  10. علی
    علی می گوید

    سلام من در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ خودرو تارا دستی تحویل گرفتم
    مشکلاتی که روز اول خودش نشون داد کارکرد ضعیف ریموت ایراد کلی در باطری و دینام و برخورد برف پاکن با در کاپوت که نمیتوانید برف پاکن باز کتید
    در کل بسیاز خودرو ضعیف و بی‌کیفیت هست حتی قابل مقایسه با کویک نیست

    1. تارا سوار
      تارا سوار می گوید

      برف پاک کن بخاطر “استاندارد محافظت از عابر پیاده” زیر کاپوت تعبیه شده….

    2. محمد
      محمد می گوید

      سلام هنوزهم به نظرتون تارا ضعیف هست ؟

  11. ناصر
    ناصر می گوید

    سلام
    من خودرو تارا اتومات دارم
    بسیار خودرو نرم و‌شتابگیری و قدرت تعلیق خوبی داره
    از نظر مقایسه با خودرو های روز جهان اشتباه است ولی در سطح کلاس و تولیدات ایران خودرو بنظرم یه سرو گردن از دنا بالاتره هم طراحی و هم امکانات و هم قدرت موتوری
    به هر حال توصیه می‌کنم حتما از نظرات آدم‌های ماشین باز استفاده کنید
    موفق باشید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      نحوه رانندگی ،کاربری و سلیقه افراد مختلف در پسندیدن و سواری خودروهای مختلف متفاوت است در هر صورت سپاس از دیدگاهتون.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. مها
      مها می گوید

      من تارا دستی دارم.
      سواری فوق العاده نرمی داره. با نظر شما موافقم و با وجود تمام ایرادات ، از ماشین های داخلی بالاتره.

  12. علی نوری
    علی نوری می گوید

    باسلام
    من خودرو تارا صفر تحویل گرفتم متاسفانه مشکل کولر داره
    نمایندگی بردیم ولی باز درست نشده بادش از دریچه ها خوب بیرون نمیاد و خنک نمیکنه

    1. reza
      reza می گوید

      سلام وقت بخیر مشکل کولر تارا حل شد؟

  13. حمید
    حمید می گوید

    سلام به همه عزیزان من می خوام تارا بخرم لطفا دوستانی که تجربه از این ماشین دارند راهنمایی نمایند . بردار خانمم در ایرانخودرو است و میگه جدیدا یکسری گیربکس چینی آورده بودن برای ماشین های دیگه روی آنها جواب نداده و رو تارا و ماشین دیگر سوار کردند و به همین علت میگه خوب نیست می خواستم بدونم این حرف درسته ممنون از شما

    1. صالح
      صالح می گوید

      سلام کسی مشکل فلاشر زدن تو سرعت ۶۰به بالا و روشن شدن چراغ ای بی اس نداشته میشه راهنمایی کنید چطوری حل میشه?

    2. مهدی
      مهدی می گوید

      برای دستی یا اتومات؟

  14. حسین
    حسین می گوید

    سلام
    من تارا اتومات خریدم
    اصلا از نظر شتاب و گیریبکس خوب نیست
    در ضمن ماشین وقتی گرم میشه فرمانش سفت میشه بردم نمایندگی میگه کلا همینه و هنوز برای این مشکل چیزی به ما نگفتن
    واقعا ۶۰۰ میلیون نمیارزه
    میخوام بفروشمش

  15. امیر
    امیر می گوید

    سلام بنده به واسطه آشنایی با یکی از دوستان که ریس اتحادیه مکانیک ها هستند سوال کردم فرمودن در حال حاضر تنها ماشین ایرانخودرو که خوبه و میشه خرید تارا هست اون هم اتومات و الان هم خودم دنبالشم بخرم… شماهم باز هم تحقیق کنید

  16. حسین
    حسین می گوید

    سلام
    من دو ماه است تارا اتومات خریدم
    در مقایسه با ماشینهای ایران خودرو خوبه و شتابش خوبه
    گیریبکس این ماشین یکم گیجه، من اچ سی و ۲۰۷ اتومات داشتم ، گیریبکس اچ سی از این باهوش تر و بهتر بود هر چند ۴ دنده بود

    در ضمن فرمان این ماشین سفت میشه و اصلا نمایندگی ها راهکاری برای اون ندارن

    ریموت عملکرد خوبی نداره، صندوق ماشین منو هر وقت حال داشته باشه باز میکنه?

    سنسورهام که خودشون روشن میشن و خاموش نمیشن کاری بهش, نداشته باشید??

  17. اسماعیل
    اسماعیل می گوید

    عمده ایراد تارا همون سفت شدن فرمون هست
    که هنوز رفع نشده و نمایندگی ها پاسخگو نیستند
    ولی از لحاظ شتاب و قدرت خوبه

  18. جواد
    جواد می گوید

    من فعلا تارا ندارم نظری هم ندارم. ولی دارم مطالعه می کنم مطالب و نظرات دوستان رو و استفاده می کنیم

  19. امیررضا
    امیررضا می گوید

    با سلام من الان حدود ۸ ماه میشه که تارا دستی گرفتم و میخواستم معایب و محاسنش رو بادوستان درمیان بزارم بلش باید بگم با تجربه ۱۵ سال رانندگی با ماشینهایی مثل پارس ۲۰۶ هاچ بک و sd و سمند و ریو و ال۹۰ و…
    از محاسن تارا (دستی)باید بگم
    جادار و جای پا خیلی راحته
    خیلی ماشین نرم و بی صدایی
    اولش که گرفتم یکم دنده عقب سخت میرفت ه با مرور زمان درست شد نمایندگی هم گفت که با کارکرد درست میشه
    صندوق عقب از همه ماشینهای داخلی بزرگتره مثلا سمند ۵۰۰ لیتر و آرا ۶۴۰ لیتر ظرفیت داره
    توی جاده شاید نتونه پا به پای دنا توربو راه بره ولی خیلی خوب و راحته و بسیار مشی پایدارتری نسبت به بقیه ماشینهای داخلیه
    صدای موتور و جاده خیلی کم به داخل میاد بخاطر عایق بندی خوب موتور و درها که لاستیک دور درها دوتاس(هم روی در و هم دور کلاف در)
    ترمزها خیلی خوب و مطمئنه
    تا حالا من به سفتی فرمان برنخورده ولی طبق گفته نمایندگی باید دمای خاموشی موتور برقی فرمان ۱۰حدود درجه بالا بره تا به مشکل برنخوره(توی دفترچه قید شده که جهت عدم آسیب به موتور در دمای بالا خودکار خاموشی میشه و بعد خنک شدن دوباره وارد مدار میشه)
    اکسل عقب تغییر کرده و مثل ال۹۰ که هم باعث نرمی بیشتر شده و هم خرابی کمتری داره
    فاصله موتور و سپر خیلی یشتر از ۲۰۶ و ..شده که در تصادفات آسیب کمتری به موتور و متعلقات وارد بشه
    ضمنا دنده‌ها و گیربکس خیلی هماهنگ‌تر شدن و در سرعت‌های بالا دور موتور پایین‌تر از بقیه ماشینهاس،مثلا تو سرعت ۱۲۰ اگر دورموتور ۲۰۶ sd روی ۴۰۰۰ باشه توی همون سرعت دور موتور تارا روی ۳۵۰۰
    پیستون هم از نوع ضد سایشه و پمپ روغن متغیر و همچنین کلاچ هیدرولیک شده
    فرمان برقی هم دقیق و خیلی نرمه و توی سرعت بالاتر بخاطر ایمنی سفت میشه
    شیشه سمت راننده سیستم آنتی ترپ داره و در صورت قرارگرفتن دست یا چیزی وقت بالارفتن برمیگرده پایین
    بخاری و کولر مثل باقی پژوها خیلی خوب و مؤثره
    آپشنهای کاربردی هم واقعا به درد بخورن مثل کنترل پایداری ، کمک کنترلی در سربالایی و …
    و از همه مهمتر الان ایمن‌ترین خودرو داخلیه

    معایب
    چراغ مه شکن خیلی کم نوره و روشن و خاموش بودنش خیلی تأثیری در روشنایی جلو ماشین نداره

    جایی برای گذاشتن وسایل دم‌دستی مثل موبایل نداره
    سیستم مولتی‌مدیا خیلی جالب نیست و ضعیف عمل میکنه و باندها خیلی معمولی هستن البته راحت به گوشی وصل میشه و میتونین برنامه‌ های گوشیتون رو روش اجرا کنید،مثل دیدن فیلم و عکس یا جی پی اس و…
    دید جلوی ماشین بخاطر بالا بودن داشبرد و طول کاپوت یه مقدار کمه
    خیلی از آپشنهای مدل اتوماتیک رو روی دستی نزاشتن مثل کیلس استارتر،سانروف،صندلی برقی،دوربین دنده عقب، ایربگ جانبی،کنسول وسط،سنسورباران‌….
    در مجموع با قیمتی که الان داره حدود ۴۳۰ میلیون که هم قیمت پارس elxسفارشی و ۲۰۷ پاناروما یا دنا پلاس که همه حداقل از نظر پلتفرم ۱۵ سال ازش پیرترن و قیمت کارخونه به مراتب پایین‌تری دارن واقعا ارزش خرید بالایی داره مثلا پارس حدود ۸۰ میلیون یا ۲۰۷ و دنا پلاس حدود ۶۰ میلیون ازش ارزونترن

    ۶۰

    1. حسام
      حسام می گوید

      برادر اون چراغ دی لایت هست و فقط برای توجه عابر پیادس نه روشنایی و برقش هم برق اضافه دینامه اگر خودرو خاموش بود ولی اون چراغ روشن موند نگران نشید برق اضافه دینامه و از باتری نیست

  20. رامین
    رامین می گوید

    سلام
    کمتر از ۱ ساله تارا اتومات دارم.
    مشکل ریموت داشت با تعویض باتری، بهتر شد.
    یه سری ارور سیستم esp میداد که بردم نمایندگی و نمیدونم چه جوری درست کردن ولی چند بار رفتم. هی دوباره همون‌جوری شد و ….
    الان آینه سمت راست جمع نمیشه که نوبت گرفتم ببرم واسه ۴ روز دیگه نوبت داده سایت ایساکو.
    جلوبندی اینا ش کمی به صدا افتاده تو ۵۰۰۰ تا که اونم بردم نمایندگی باید چک کنن.
    این سیستم کیلس اش خیلی کند و با خطا کار می‌کنه.
    شیشه بالابر درب سمت راست هم از کار افتاده بود که نمایندگی بردم بعد از ۱ هفته قطعه اومد و تعویض کردن.
    بطور کلی بدی نیست نسبت به ایرانیا
    ولی توصیه دوستانه اینکه: اگه میتونین ماشین خارجی بخرین.
    حداقل از نمایندگی رفتن و التماس کردن واسه نگاه انداختن به ماشین خلاص میشین.
    تازه میگن ۵ ستاره ایرانخودروعه هر زمان خواستین باید پذیرش کنن. ولی پدر جد آدمو درمیان تا کار انجام بدن.
    بعدشم که اون نظرسنجی های مسخره شون شروع میشه. یکی از ایران‌خودرو فرداش از وزارت صمت پس فرداش از …. زنگ میزنن واسه هیشکدوم شون هم ذره ای اهمیت نداره که شما راضی هستین یا خیر!!! فقط میگه نه من جواب فقط این سوال رو میخوام که آیا برخورد تعمیرکاری که اومد در محل مناسب بود یا خیر! اینکه بطور کلی از خدماتی که گرفتی راضی هستی، اصلأ و ابداً برام مهم نیست!!!
    اینم یادم رفت بگم. کولر میگیرین بعد از یه مدت فرمون سفت میشه و برقیش کار نمیکنه.
    دهنم صاف شد اون اوایل اینو به نمایندگی توضیح بدم. قبول نمیکردن!!! الان دیدم تو نت همه همینو میگن !!!!

    1. محسن
      محسن می گوید

      خیلی عالی و دقیق

  21. علی
    علی می گوید

    سلام .روزبخیر، من یه پارس تیوفایو۱۴۰۰ دارم، مردد هستم با یه تارا دنده ای تعویض کنم یا خیر، از دوستان افرادی هستن که شناختشون نسبت ب این دو خودرو کافی باشه؟
    بیشترین دلیلی ک باعث شده بخوام تعویض کنم سر و صدای داخل اتاق پارس هست که متأسفانه منم حساسیتم روی صدای کابین زیاده

  22. سیدرسول
    سیدرسول می گوید

    سلام ماشین خوبی نیست بعداز یک هفته فرمون من خشک شدو فرمون برقیش سوخت

  23. سیدرسول
    سیدرسول می گوید

    ایرانخودرو دزد به تمام معناست

  24. سیدرسول
    سیدرسول می گوید

    سلام
    ماشین من ۳ سال و۶۰ هزارکیلومتر گارانتی داره و کارت طلایی ستاره دار پلاس
    اما میگن چون روی ۱۰۰۰کیلومتر گارانتی مراجعه نکردید گارانتی غیرفعال شده…در حال حاضر ماشین بنده ۵.۵۰۰ کیلومتر راه رفته این مشکل پیش امده…
    آگاه باشیددوستان
    الانم ۳۰ میلیون خرجشه وکسی جوابگو نیست متاسفانه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفم بابت مشکلی که براتون پیش اومده طبق قوانین قرعه کشی، شما باید پس از طی کردن مسافت هزار کیلومتر به نمایندگی مراجعه و سرویس اولیه را انجام میدادید که مراجعه نکردید و متاسفانه طبق قانون خودروی شما از گارانتی خارج می شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  25. علی
    علی می گوید

    سلام.
    من ۹ماهه تارا اتومات دارم.
    واقعا یک سر و گردن از بقیه خودروهای ایرانی بالاتره.
    هم ایمنی و هم نرمی و هم کم صداییش عالیه.
    آپشنهاشم قابل قبول و کاربردیه.
    پیشنهاد میکنم دوستانی که بعضی مشکلات رو براش بیان میکنن یه سری به دفترچه خودرو بزنن.چون مثلا سفت شدن موقتی فرمون بعد از کارکشیدن زیاد به جهت آسیب نرسدیدن به سیمکشی خودرو و یا بازنشدن برف پاک کن همش نوع کارکردش توی دفترچه قیدشده و ایراد نیست،بلکه باید کارکردش رو یادبگیرین.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون .
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  26. علی
    علی می گوید

    ضمنا سوارییش هم توی شهر و هم جاده لذت بخشه.البته به شرطی که با ماشینای هم رده قیمتی خودش مقایسه بشه،نه با ماشینایی که قیمتشون بالای دوبرابر تاراست.

  27. بابک
    بابک می گوید

    من چندماهه تارا دنده ای دارم. تا حالا ایراد خاصی ازش ندیدم. ریموت رو دو ثانیه که نگه دارید صندوق به راحتی باز میشه. فاکتورهای ایمنی‌ش نسبت به بقیه خودروهای داخلی عالیه. موتور خوبی داره و جا داره. رنگهای خاصش با پوشش نانوسرامیک زیباست. نسبت به بقیه داخلیها یه سر و گردن بهتره. یه کنسول، جا موبایلی و جا عینک لازم داره. رینگ آلومینیومی و دوربین دنده عقب نداره.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سپاس از دیدگاه خوبتون.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. Mehdi
      Mehdi می گوید

      فقط
      من خودروی تارا دارم ریموت کنترل از کار افتاده و دومی هم امتحان کردم کار نکرد لطفا راهنمایی کنید

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام برای حل مشکلتون باید به نمایندگی مراجعه کنید تا ریموت رو خام کنند و از ابتدا کد دهی به هر دو ریموت رو انجام بدن.

  28. علی
    علی می گوید

    نکن این کارو پارس خیلی بهتره

  29. حسین
    حسین می گوید

    سلام
    من یه ماهه تارا دستی خریدم
    ای کاش ایران خودرو زمان تحویل از مشتری می‌پرسید که آیا یسری از آپشن ها که از نظر من آپشن نیت رو میخوای یا نه و پولشو بگیره ….
    مثل کنسول وسط یا صندلی برقی یا درش و …
    به نظر من ایران خودرو خودش دوس نداره خدمات بده و رضایتمندی مشتری رو جذب کنه

  30. علی رضا
    علی رضا می گوید

    من رانا elدارم غیر مصرفی براش کاری نکردم… و یکسری خرابی جزیی ک برا هر محصول ایران خوردرو می افته الانم دوس ندارم بفروشمش اما چون فضای سرنشین عقب کم هست …میخوام ی تغییری بکنم… اکر ماشینی غیر از پارس سراغ دارید راهنمایی کنین

  31. لیلا
    لیلا می گوید

    سلام ،لطفا راهنمایی کنید بین دناپلاس دنده ای و تارا دنده ای و ۲۰۷ دنده ای کدام ماشین ایمن تر و کم دردسر و برای خانواده مناسب تره ؟

  32. مصطفی
    مصطفی می گوید

    همه ماشین ها لنت و تسمه و شمع باید عوض کنن ی جوری میگی ۴۰۰ تومن هزینه تعویض شمع ، انگار با این وضعیت مملکت ، تعویض لنت پراید کمتر از اینه ؟

  33. امین
    امین می گوید

    این خودرو عیب بزرگی داره و اون هم ایمنی هست . کیسه هوای تنها کافی نیست .
    بدنه با یک انگشت فرو میره . تست کنید واقعا با یک انگشت . کیفیت قطعات پایینه . حتا بلبرینگ چرخ هم چینیه . ۷۰ درصد قطعات به بالا چینیه و اصلا بومی نیست .
    دوستی نوشته برای ایمنی عابر پیاده برف پاکن داخل قرار گرفته . خخخخ مگه برف پاکن های بقیه که بیرونه میخوره به عابر پیاده ؟
    شمارا با استهلاک شدید این خودروی وطنی تنها می‌گذارم گ همون پراید و پارس شرب داره به تولیدات جدید .

  34. حمیدو
    حمیدو می گوید

    سلام دوستان تارا دستی دارم نور پایین‌اش خیلی پایینه نمیدونم میشه بیاریمش بالاتر یا نه یکی از دوستان داره اونم همین مشکل رو داره دستگیر بالای شیشه سمت شاگرد نداره دکمه چهار کنتاکش یکم دوره به راننده
    صندلیهاش انقدر نازک هست که اونهایی که عقب نشستن میتونن از روی صندلی کمر جلویی را بخارونن
    بدنش ضعیفه
    یه نمایشگر دنده داره که دری وریه یعنی با چهل تا داری میری میگه بزن دنده پنج
    اینها بدیاش بود
    از خوبیاش بگم ظاهر خوبی داره
    موتور نرم و خوبی داره
    ترمزهاش فوق العاده هست
    خیلی جاداره و راحت
    در کل حس رانندگی باهاش خوبه

  35. ابراهیم صادقی
    ابراهیم صادقی می گوید

    من سه ماهه تارا اتوماتیک گرفتم و سه بار مجبور به مراجعه به نمایندگی شدم بار اول ماشین رو‌کنار خیابان پارک کرده بودم بعد ۱۵دقیقه موقع روشن کردن ماشین موتور خوب کار نمی کرد و همه آلارمها روی صفحه ظاهر شدن ،بردم نمایندگی سوئیچ پدال ترمز رو عوض کردن خوب شد،بار دوم متوجه شدم دنده عقب بعد از بیست دقیقه تا نیم ساعت کارکرد ماشین با ضربه و‌کوبش جا میره بردم نمایندگی سه روز ماشینو خوابوندن و درست هم نگفتن چکار براش کردن و بهتر شد، بار سوم با وجود پر بودن باک ،چراغ بنزین روشن می شد که بردم نمایندگی و درست کردم. خلاصه اینکه هر کی تارا می گیره باید وقت و صبر و خوصله زیاد بخرج بده!

  36. مهدی
    مهدی می گوید

    باسلام من چند وقت خودرو تارا دنده ای دارم عالی بی حاشیه قبلش دنا پارس سورن پلاس داشتم از همه سره عالیه هیچ یک از این ایراد مث فرمون سفت یا هر چی که من تو این پیامها مطالعه کردم نداره ماشین من که عالیه راضیم خدارو شکر هر کی هم خواست بخره شک نیاره بخره از همه ماشین سایپا ایرانخودرو بهتره

  37. شهاب
    شهاب می گوید

    تارا اتومات خیلی خوبه. من پارس تیو۵ داشتم اگر میدونستم تارا اینقدر خوبه زودتر عوض میکردم.
    خیلی نرم تره خیلی بی صدا تره. مثل ماشین خارجی میمونه و صدا تو ماشین نمیاد و خیلی نرمه تو دست اندازها. صندلی‌ها ش خیلی راحت تر از پارس و ۲۰۶ هست.
    گیربکس تو تعویض دنده عقب به جلو تقه میزنه.
    دهنه صندوق عقب کوچکه و بار حجیم تو صندوق نمیره ولی صندوق بزرگی داره. مالتی مدیا میرور نمیکنه و خیلی بده و فقط با اندروید اتو وصل میشه که بدرد نمیخوره مثلا نمیشه نشان رو استفاده کرد رو مانیتور. زیر پایی لاستیکی نداره و موکته که خیلی بده.
    مصرف بنزین تقریبا زیادتر از دنده ای پارس و ۲۰۶ هست. کوچکی دهنه صندوق عقب و مالتی مدیا ویندوز بدرد نخور از مشکلاتش هست و بهترین مزیت اون نرم بودن و بی سرو صدا بودن هست در کل از ال نود و ۲۰۶ و پارس خیلی بهتره

  38. الهه
    الهه می گوید

    با سلام
    من یکماه هست که تارا اتومات گرفتم ایرادی که از اول داشت در سرعتهای بالا بعضی وقتها دیر اتومات میکنه و دور موتور تا ۵هزار میره بالا که خیلی آزار دهنده میشه.. صفحه نمایشگر که مرتب هنگ میکنه مخصوصا اگر دو بار آهنگ رو جلو یا عقب بزنی کلا دیگه هنگ میکنه و کار نمیکنه …. از مزایا هم فرمون بسیار خوب و صندلی راحت راننده و طراحی قشنگ ماشین نسبت به ماشین های دیگه ایرانی هست… در مجموع من راضی هستم چون بین ماشین های موجود خیلی انتخاب زیادی ندارم

  39. محمد
    محمد می گوید

    سلام
    من خوش بختانه یا متاسفانه هر دو نوع دستی و اتومات تارا و هر دو هم صفر کیلومتر استفاده کرده ام و الان هم اتوماتش دارم.
    از لحاظ قیمتی که اصلا نمی ارزه و قیمت بازار آزادش خیلی بالاست.
    از لحاظ کیفیت از بقیه خودروهای ایرانخودرو بهتره اما باز هم مشکلات خودش رو داره.
    مشکلات ریموت که تو هر دو نوع هست و باید مرتب باتری تعویض کنی تا برطرف بشه و با تعویض باتری ریموت برطرف میشه.
    مشکلات فنی مثل کم زوری و کم شتابی تو سینه کشی ها و سر بالایی ها تو نوع اتوماتش مشهوده.
    مشکل کم بودن باد کولر تو هر دو نوع تارا مشهوده و کولرش به اندازه ای که صدا میده پرتاب باد نداره.
    کیفیت رنگ سپرها زیر صفر هست و مثلا مال من که رنگ سفید هست با کارواش رنگ سپرش آسیب دیده.
    یه مشکل اساسی دیگه هم که تو هر دو مدلش هست بحث رفتن آمپر بنزینش هست.گاهی اوقات وقتی میخوای خودرو رو روشن کنی آمپر بنزینش صفر و خالی نشون میده این در حالیست که باک خودرو پر یا مقداری بنزین تو باک هست. از چند نفر دیگه هم که تارا دارن پرسیدم برای اونا هم همینطوره. برای رفع این عیب هم می بایست بست باتری رو کشید و گاهی اوقات با کشیدن بست باتری هم بر طرف نمیشه و باید فیش کامپیوتر یا همون ایسیو خودرو رو کشید و پس از چند ساعت جا زد تا این مشکل بر طرف بشه.
    دستگیره بالای سر سمت شاگرد هم نداره و مشکلات کوچیک دیگه که در حوصله این بحث نیست.

  40. حمید
    حمید می گوید

    نسبتا بد نیست دیگه همینه از بد و بدتر باید انتخاب کنی

  41. برجی
    برجی می گوید

    سلام و عرض ادب
    ممنون میشم بگید ک خودرو تارا دنده ای ک تو سامانه یک پارچه ثبت نام میشه ، تارا v1 هستش یا تارا ی v3 سال

  42. میلاد
    میلاد می گوید

    من اپتیما ۲۰۱۵ داشتم
    بخاطر خونه فروختم
    الان تارا اتومات ثبت نام کردم و باید تخویل بگیرم

    فکر کنم در عذاب بزرگی گرفتارم

  43. رضا
    رضا می گوید

    من خودروی تارا دستی مدل ۱۴۰۰(اولین سری تولیدات این خودرو)را دارم مدتی هستش که گاهی اوقات حتی در حالت ایستاده با فشار دادن پدال ترمز چراغهای abs و علامت آچار و ترکشن کنترل بصورت همزمان روشن میشه،آیا کسی با این مشکل مواجه شده

  44. قدرت
    قدرت می گوید

    با سلام
    من تارا اتومات دارم . در زمان حرکت زمانی که سرعت پرتاب فن را بالا میبرم فن خودبخود خاموش میشه چند بار بردم نمایندگی موتور فن را عوض کردن و برنامه دادن هنوز رفع نشده . لطفاً اگه دوستان با این مشکل آشنا هستن راهنمایی بفرمایید

  45. عرشیا
    عرشیا می گوید

    سلام من تارا اتومات دارم اخر آذر سال قبل تحویل گرفتم قبل هزار کیلومتر چراغ آچار و کنترل پایداری و باد لاستیک روشن شد تا الان که ۸هزار تاراه رفتم ۵بار بردم برای همین ایراد نمایندگی بازهم الان روشنه فقط هم سنسور داخل چرخ رو عوض میکنند چراغ اخطار ها خاموش میشه دوباره میام بیرون روشن میشه سری آخر بهم میگن که گاز و ترمز رو باهم فشار میدید این مشکل پیش میاد در ضمن ماشین قبلیم اچ سی اتومات چهار سال زیر پایم بوده

  46. عرشیا
    عرشیا می گوید

    سلام من تارا اتومات دارم اخر آذر سال قبل تحویل گرفتم قبل هزار کیلومتر چراغ آچار و کنترل پایداری و باد لاستیک روشن شد تا الان که ۸هزار تاراه رفتم ۵بار بردم برای همین ایراد نمایندگی بازهم الان روشنه فقط هم سنسور داخل چرخ رو عوض میکنند چراغ اخطار ها خاموش میشه دوباره میام بیرون روشن میشه سری آخر بهم میگن که گاز و ترمز رو باهم فشار میدید این مشکل پیش میاد در ضمن ماشین قبلیم اچ سی اتومات چهار سال زیر پایم بوده

  47. محمد
    محمد می گوید

    تارا اتومات دارم.قبلش دنا پلاس و پار اتومات داشتم. میتونم بگ تارا اتومات یه سر و گردن از دنا و پارس بالاتره.تا حالا مشکل خاصی باهاش نداشتم فقط فن کولر در زمان دذسرویس قرار گرفتن کولر مشکل داشته که با تعویض مقاوت فن حل میشه.ب لحاظ فرمانپذیری و راحتی عالیه از دنا جادارتره و تعویض دنده بهتری داره ولی نسبت به گیربکسal4 پژو عملکرد ضعیفتری داره و خنگ هست که با انتخاب حالت S این مشکل تا حدود زیادی رفع میشه.در انتخابهای ایرانخودرو برای یک ماشین اتومات ایرانی تارا میتونه یه انتخاب مناسب جهت استفاده خانواده باشه.نرمی خوبی داره و دربها رگلاژ خوبی دارن و صدای موتور هم داخل کابین نمیاد.در خصوص سفتی فرمان برقی هم بگم که وقتی سرعت بالا میره فرمان برای کنترل بهتر یه مقدار سفت تر میشه.ترمزگیری قابل قبولی نسبت به دنا و پژو داره و آپشنهای ایمنی بهتری نسبت به دنا داره.ایراداتش به سینی فن جنس پلاستیک و سینی زیر موتور پلاستیکی آن هست.

  48. امیر
    امیر می گوید

    با سلام
    من یه تارا دستی دارم کولر که روشن میکنی بعضی وقتا خودش خاموش میشه یعنی اصلا فن خاموش میشه.ولی توی نمایشگرش روشنه باید خاموش کنم و دوباره روشن کنم.بعضی وقتا چند بار پشت سر هم این اتفاق میفته بعضی وقتا هم درست کار میکنه.لطفا راهنمایی کنید؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه خودروتون مشکل سم کشی داره و پیشنهادم اینه که به نمایندگیهای مجاز مراجعه بفرمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  49. خلیلی
    خلیلی می گوید

    سلام
    یک ماهه تارا اتومات خریدم ، فعلا که خیلی عالیه از هر لحاظ ، فقط یه مشکل دارم باهاش ، بعد از استارت ، وقتی میخوام دنده از p در بیارم و حرکت کنم ، خوب مثل همه اتومات ها ، اول میره رویR دیگه ، ولی نمیدونم چرا یه تقه شدید میخوره، ولی از R به دیگر حالتها اینجوری نیست
    اگر کسی میدونه چرا راهنمایی کنه
    ممنوووون

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      سلا ماین مشکل خودروتون در خیلی از تاراها مشاهده شده شما میتوانید با مراجعه به نمایندگی و اپدیت گیربکس این مورد رو هم حل کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  50. سیاوش
    سیاوش می گوید

    با سلام. درباره کولر تارا اتوماتیک خواستم سوال کنم که چرا نسبت به پژو پارس برودتش خیلی کمتره ؟ ممکنه گازش کمتر باشه ؟ در دفترچه نوشته که باید ۴۸۰ گرم گاز داشته باشه . والا خیلی اذیتیم . مخصوصا در هوای گرم خوزستان. ببرم ایران خودرو؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله باید به نمایندگیهای مجاز مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. مقداد
      مقداد می گوید

      سلام
      من هم تارا اتومات دارم و این موضوعی که میگید رو حس میکنم. بنده هم اهواز هستم و با نمایندگی که هم که صحبت کردم گفتند که همه اینجا این مشکل رو دارند و بنظر میرسه در کل برای هوای گرم منطقه خوزستان طراحی نشده!
      البته شنیدم که یکی رفته گاز کولر رو عوض کرده و چیز بهتری زده و بهتر شده! ولی خیلی مطمئن نیستم که این کار بتونه باعث بهبود عملکردش بشه!

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقت بخیر
        ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  51. سعیدی
    سعیدی می گوید

    با سلام به نظر من اطاق خوب و قابل قبولی داره داخلش بد نیست ولی چراغ عقب اصلن به این اطاق جالب نیست ، بهتر بود چراغها روی گلگیر کمی پهن‌تر می‌بود و روی قسمت درب صندوق باریکتر میشد

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  52. علی
    علی می گوید

    من خودم تارا دنده دارم تو مسیر تهران به اراک حداقل دو هفته یکبار تردد دارم ، مخصوصا اسم حاده رو گفتم بدونید مسیر شیب سنگین نداره مثل جاده شمال ، اولا ماشین تو سربالایی واقعا کم میاره ، تو کفی ولی خوب راحته ،ولی مشکل اصلی هندلینگ ماشین که تو جاده یه دست انداز معمولی و ریز باعث میشه حس کنی ماشین داره از دست در میاد ، با سرعت صد تا ، نه سرعت بالا که فاجعه هست ، و بیشتر بخاطر اکسل عقب ماشین هست ، این موندم واقعا چه فکری کردن اکسل ماشین و یه تیکه انتخاب کردن ، این مهمترین ضعف ماشین هست ، بقیه چیزها میشه گذشت کرد ،حتی شتاب پایین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  53. رضا
    رضا می گوید

    سلام تارا اتومات برج ۱سال۱۴۰۲ گرفتم سنندج هستم تا حالا کویل عوض شده شمع وایرعوض شده شمع روغن داده سرسیلندر باز شده امروز سیم کشی عوض شده هنوز ایراد داره موقع دنده عقب لرزش داره ماشین تک کار می کنه ۲۳۰۰کیلومتر کار کرده فقط تو راه نمایندگی بوده
    با تشکر از ایران خودرو بابت قطعات عالیکه استفاده کردن

  54. رضا
    رضا می گوید

    البته یادم رفت بگم کولر هم شارژ نداشت هنوز فرصت نکردم استفاده کنم ببینم دیگه چه مشکلی داره

  55. ....
    .... می گوید

    سلام
    بنده تارا دارم سال ۱۴۰۰ تحویل گرفتم اولین باری که تارا عرضه شد،هیچ مشکل فنی نداشت و گریبکس خیلی نرم هست ،فقط تنها مشکلی تو این دوسال داشتم یه دیسک صفحه عوض کردم و یه گوشه از چراغ عقب روشن نمیشد و بردم نمایندگی عوض کردم،البته دیسک و صفحه رو بیرون عوض کردم چون مال نمایندگی زیاد کیفیت نداره و حداکثر ۳۰ هزار تا بره
    کلا ماشین خوبی هست نصب به بقیه ماشین های ایران خودرو ،با شاهین اصلا قابل مقایسه نیست

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  56. مقداد
    مقداد می گوید

    من چند هفته ای هست که تارا اتو دارم، یکسری ایرادات ریز داره! نمیدونم برای بقیه هم همینه یا نه!

    اولیش اینه که توی کوچکترین بالا و پایین خیابون، چراغ ها به لرزش میوفتن و نور جلوی ماشین می لرزه! در کل حس خوبی نداره این اتفاق!

    دوم کولرش هست که نسبت به دنا پلاس که ماشین قبل من بود، مخصوصا تو هوای خوزستان اصلا مناسب نیست و احتمال داره اگر ماشین رو زیر آفتاب بزارید و بعد بخواید روشنش بکنید، به مشکل بخورید و حسابی عرق کنید!

    سوم سنسور های عقبش هست که برای من یکیشون همینطوری بوق بوق میکنه و حسابی روی مخم هست!

    چهارم وقتی از D میری R یا برعکس، یکم ماشین میلرزه! البته پرسیدم از چندتا از دوستان میگفتن اکثر اتومات های ایرانی همینجوری هستن!!!

    پنجم بنظرم نسبت به دناپلاس، فاصله سرم تا سقف خیلی کم هست! حالا این مربوط به طراحی صندلی و داشبورد و سقف ماشین و غیره هست! در کل هنوز به این موضوع عادت نکردم!

    ششم، کلید کی لس بنظر میاد بعضی وقتا قاط میزنه!

    از خوبی هاش هم بگم، نسبت به دنا پلاس بی صدا تر و اصطلاحا کیپ تر هست! شتاب خوبی داره مخصوصا توی حالت اسپرت!

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  57. شهاب
    شهاب می گوید

    سلام وقت همگی بخیر
    من ۴ ماهه که تارا اتومات گرفتم
    مزایا: اتاق بسیار کیپ و بی صداس و صدای موتور و فن اصلا داخل کابین نمیاد.
    شتاب قابل قبولی داره.
    رانندگی نسبتا نرمی داره نه توی دست انداز بلکه توی کفی.
    آپشن های خوبی هم داره.
    فرمون نرم و خوش دستی داره.

    و اما معااااایب:

    تعویض دنده از P به R مخصوصا وقتی ماشین توی سراشیبی باشه بسیار صدای بد و ناهنجاری میده.
    کولر بسیار بسیار بسیار بسیار ضعیفی داره که انگار کولر آبی نصبه رو ماشین به هیچ وجه نه پرتاپ خوب نه سرمای خوبی داره توی هوای اهواز که فاجعس.
    کمک های ماشین به شدت خشکه با کوچکترین دست انداز صدای وحشتناکی تو اتاق میپیچه.
    از لاستیکاش نگم براتون که حتما باید تعویض بشن.
    دستگیره لمسی سمت راننده یکی در میون کار میکنه و واقعا رو اعصابه.
    باندهای ماشین به شدت ضعیف هستن و باند عقب اصلا قابل تعویض نیست چون باندهای فابریک مگنت کوتاهی دارن و هیچ باندی توی بازار به کوتاهی مگنت تارا نیست و قابل تعویض نیست
    باندهای جلو قابل تعویض هستن اما صداش دقیقا توی سر راننده و سرنشینه اگه روی در بود و از گوش فاصله داشت خیلی بهتر بود.
    دستگیره روی سقف سمت شاگرد رو چرا برداشتین واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟
    دکمه های بالابر شیشه چرا پیش دنده کار گذاشتین دیسک کمر میگیری بخوای شیشه هارو بالا پایین کنی.
    چراغ خطر (راهنما) و قفل درب ها چرا اینقدر از راننده دور هستن
    چیکار میکنید با این طراحی آخه طراح تارا یبار پشت ماشین نشسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    اگه اینمشکلات برطرف بشن ماشین عالی هستش ولی مشکل کولر و کمک های ماشین بسیار بسیار اذیت کننده هستن

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  58. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام.داخل مانیتور تارا مشه فیلم هم دید؟برنامه ای هست که پشتیبانی کنه؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      در حالت ایستایی بله در حرکت خیر.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  59. سعید همتی
    سعید همتی می گوید

    ترمز تارا من بعد از ۲۵۰۰ کیلومتر با۵ سرنشین کار نکرد فقط خدا رحم کرد.فقط خدا

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      خدا رو شکر که اتفاقی نیفتاده حتما به نمایندگی مراجعه کنید .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  60. احمدی
    احمدی می گوید

    سلام
    من با تارا اتومات صفر از مشهد رفتم مهران و برگشتم عیب های ماشین رو بگم اول
    دور موتور برای تعویض دنده تو سربالایی بیشتر وقت ها تا قرمزی میاد با دور موتر ۴۰۰۰ در سربالایی نهایت سرعتش ۱۱۰ بود در کل تو سربالایی خیلی ضعیفه و همیشه دور موتور به سرعت نمیخوره و مصرفش دقیق تو جاده ۱۰ هست
    صندلی عقب رو نزدیک درب ها با دست فشار بدین میخوره به آهن اگه تو مسافرت سه نفری عقب بشینن بیچاره میشن
    دستگیره بالای درب شاگرد نیست کلا خیلی جالبه
    طاقچه عقب رو با ۶ تا دستمال کاغذی بین شیشه عقب از حالت ویبره در آوردیم
    کنسول وسط با چشم لرزشش دیده میشه تو سرعت
    تو داشبورد لامپ نداره
    جنس خود داشبورد هم خشکه
    محدوده داشبورد و دنده جای موبایل موبایل نداره
    جا لیوانی تو این ماشین فقط بقل درب ها داره
    یو اس بی شارژر با کابل درجه یک از مشهد تا تهران گوشی رو براتون شارژ میکنه خیلی عالی

    کمک ها مخصوصا عقب میکوبه

  61. احمدی
    احمدی می گوید

    خوبی های تارا
    اولا به کیفیت کار ندارم همه میدونن تو چی سطحی هست ماشین های ایرانی
    سیستم کروز و آپشن های ماشین عملکرد خوبی دارن
    فرمان برقی و نرم
    ما دائم با کولر رفتیم و برگشتیم و راضی بودیم
    تعادل نسبتا خوبی تو پیچ ها داره
    کیپ بودن درب ها و عایق خوبی برای صدا و باد هستند

  62. محمد مسعود امینی
    محمد مسعود امینی می گوید

    ی ایراد اساسی که همه تاراها داره ؛ کولرش هست که شتاب باد دو دهنه وسط با هم متفاوت هستش و فن هاش خیلی صدا داره و سرمای کم . ایراد دیگر که در سایت هست گیربکسش هست که زود خراب میشه و استهلاکش خیلی زیاده

  63. آرش
    آرش می گوید

    سلام لطفا راهنمایی کنید میخام تارا بخرم منتها یه مورد هست که فاصله بین موتور و جلوی ماشین که خالیه از زیر سینس نپوشونده و بازه . این باعث داخل شدن اجسام خارجی به داخل محفظه موتور نمیشه ؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      خیر مورد خاصی نیست ولی بستگی به استفاده شخصی شما از خودرو هم دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  64. سلمان
    سلمان می گوید

    اگر در مناطق گرمسیری سکونت دارید،
    اگر گیربکس گیج و ضعیف نمیخواهید،
    اگر ریسک چپ شدن در پیچ با سرعت پایین براتون مهم هست،
    تارا نخرید!
    وگرنه سواری خوبی داره، رخ خوبی داره، حس مدرن بودن داره.
    فقط سه تا مشکلی رو که ابتدا اشاره کردم، بصورت ساختاری داره و غیرقابل هست. طراحی و مهندسی کولر، گیربکس اتومات و تعلیق طوری هست که قابل اصلاح نیست و اگر اصلاح بخواد بشه ایران خودرو باید فراخوان بزنه، که اینها میشه توهم در صنعت خودروی ایران!
    ماشین جایگزین با این بودجه، بدون تردید ساندرو هست.
    یا علی

  65. غفور
    غفور می گوید

    با سلام
    من تارا اتوماتیک دارم و ۱۰۰۰ کیلومتر بیشتر نرانده ام در هنگام تعویض دنده از p به R لگد میزند
    امروز هم چراغ خطای موتور روشن شده و ضربه لگدهاش شدیدتر
    اگر کسی راه حلی دارد بفرماید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله این مشکل در موارد مشابه دیده شده شما میتونید با مراجعه به نمایندگی مجاز و اپدیت تیسیو مشکلتون رو حل کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  66. علی
    علی می گوید

    سلام.من تارا دنده ای مدل ۴۰۲ دارم.هیچ کدوم از این مشکلاتی که دوستان گفتن نداره.رانندگی نرم با تعادل بالا در پیچ های جاده.ترمز عالی و کلی امکانات که در مقایسه با ماشینهای دیگه ایرانی سرتره. همچنین فضای داخلی عالی با راحتی و جای زیاد برای سرنشینان جلو و عقب. در کل در محدوده قیمتی خودش از ماشینای ایرانی دیگه بهتره.

  67. هادی
    هادی می گوید

    سلام یه سوال:
    موقع تیک اف کشیدن یا نیم کلاج رفتن esp من فعال مییشه نه خوب نمی کلاج میره نه خوب میزاره تیک آف بکشم ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      شما باید موقع انجام این کار از قبل ای اس پی خودروتون رو خاموش کنید دوست من.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  68. مهسا
    مهسا می گوید

    من تارا دنده اتومات دارم کاملا راضیم یکساله مشکل خاصی نداشت فقط اینه ها جمع نمیشد بردم نمایندگی درست شد .

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  69. ابوالفضل
    ابوالفضل می گوید

    ببخشید من چند روزه تارا اتومات گرفتم خدایی نسبت به قیمتش عالیه چون قبلش سمند و پارس tu5 داشتم خدایی هم جاداره هم صدا نداره ولی یه سوال داشتم دنده اتومات چطور در حالت منوال قرار می گیره در کل دکمه M در گیربکس کجاست

    1. سعید
      سعید می گوید

      سلام . در حالت D دسته دنده را به سمت راست حرکت دهید . در نمایشگر نیز بجای D عدد ۱ ظاهر می شود.

  70. مقداد
    مقداد می گوید

    چرا سقف ماشین اینقدر کوتاهه

  71. سجادی
    سجادی می گوید

    سلام
    من تارا اتومات دارم
    ۱۰۰۰تا رفته. زوده برای قضاوت ولی تا الان راضی کننده بوده.
    گویا موتور دنا قوی تره در شتاب ثانویه اما تارا نرم تره. ضمن اینکه پدرم هم دنا داره. به نظرم فضای داخلی تارا زیباتره.
    مشکل ریموت مثل اینکه رایجه اما من مشکل برقی و سفتی فرمان رو خداروشکر تا الان نداشتم.

  72. پندش
    پندش می گوید

    سلام خدمت همه شما
    بنده دو ماهه که تارا ۶ دنده دستی خریدم میخوام تجربمو در این مدت در خدمت دوستان بزارم
    بنده ماشین قبلیم ۴۰۵ slx tu5 بود که فروختم تارا خریدم بنده ۷ سال slx داشتم تو این مدت بجز یک بار کویل و یک بار استارت (تعمیر چرخ دنده) و به غیر از مصرفیا ماشینو به مکانیکی نبردم بهدهمین دلیل که tu5 راضی بودم تصمیم گرفتم هر ماشینی با موتور tu5 بگیرم که بعد از کلی تحقیق تارا خریدم و چیزی که توی این مدت از تارا دیدم توقعم بیشتر بود البته نسبت به ۴۰۵ حالا مزایا و معایب تارا را خدمتتون عرض میکنم
    مزایا
    ۱ احساس خوب در رانندگی
    ۲ تعادل بهتر در راننگی
    ۳ فضای مناسب برای راننده و سر نشینان و صندوق
    ۴ کنترل پایداری
    ۵ کنترل ایستایی در سربالای
    ۶ و سایر اپشن ها
    البته نسبت به ۴۰۵ عرض میکنم
    و اما معایب
    ۱ کوچک تر شدن رادیاتور اب و کولر و تک فنه شدن که ممکنه کولر کمتر سرد کند و دمای موتور بیشتر شود
    ۲ فاصله زیاد سینی و سپر جلو و احتمال پرت شدن سنگ به سمت موتور
    ۳ قدرت و شتاب کمتر نسبت به موتور پایه ( عرض کردم ۷ سال slx داشتم با توجه به ارتقا یافتن موتور توقعم خیلی بیشتر بود که تو ذوقم خورد)
    ۴ بد جا رفتن دنده عقب و دنده یک به نظرم ۵ دنده بهتر بود و راحت
    ۵ ضعیف بودن فنر عقب ( من قبلا توی ۴۰۵ تا ۲۰۰ کیلو گرم بار میزاشتم ولی تارا ۶۰ کیلو گزاشتم کفش چسبید به جاده روی مانع شکم ماشین گیر میکنه که میخوام اگه شده کمک عقبو تقویت کنم)
    ۶ خشک بودن ماشین بخدا انگار سوار تیبا هستی فنر های جلوش خشکن روی یه مانع کوچک ماشین شک وارد میکنه
    ۷ریموت کنترل هم واقعا اذیت میکنه بعضی موقع خوبه بعضی موقع پدرتو در میاره تا باز شه اگه با کلید هم باز کنی صدای بوقش ابروت رو میبره😂
    ۸ با وجود اینکه صندوق فضای زیادی داره اما لولای درب صندوق حجم زیادی از صندوق میگیره باید دوطرف صندوقو خالی کنی تا درب بسته بشه
    ۹ داخل کابین چراغ برا سر نشین عقب نزاشتن
    ۱۰ دست گیره برا سرنشینا نزاشتن
    ۱۱ البته شاید فقط مال من ولی استارتش رد میکنه
    با این وجود هم بخاطر طراحیش و هم بخاطر موتورش من تارا را انتخاب میکنم چون اگه مثل موتور پایه باشه واقعا هزینه نداره

  73. ناقلا
    ناقلا می گوید

    سلام
    اینکه میگند بدنه ماشین تارا ضعیفه و جنس ورق استفاده شده خوب نیست، واقعیت داره؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.