یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس: اجازه دهید واردات خودرو انجام شود

0 960
یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به مافیای خودرو گفت: «اجازه دهید واردات خودرو انجام شود.»

با توجه به گفته‌های این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال حاضر قیمت پراید و پژو به‌عنوان دو خودروی پرفروش در کشور که عامل اکثر تصادفات نیز هستند به ترتیب ۱۸۰ و ۳۰۰ میلیون تومان است. چه دلیلی وجود دارد که مردم با وجود اصلاح قیمت خودرو همچنان از یک محصول بی‌کیفیت بهره ببرند؟

علی رضایی به‌عنوان یکی از اعضای مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در تذکری شفاهی عنوان کرد: «اجازه دهید واردات خودرو انجام شود. متأسفانه در حال حاضر مافیای خودرو خون مردم را در شیشه کرده است. اکثر مردم با موضوع واردات خودرو موافق هستند و ما باید به حق مردم احترام بگذاریم. چه تناسبی میان کیفیت پایین خودرو و قیمت سرسام‌آور آن در کشورمان وجود دارد؟»

هفته گذشته بود که یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر موضوع آزادسازی واردات خودرو گفته بود: «باید برای ایجاد رقابت و افزایش کیفیت، اجازه واردات را به خودروسازان خارجی بدهیم چراکه انحصارطلبی در بازار امروز معنا ندارد.»

با توجه به اظهارنظرهای مختلف بهارستانی‌ها در خصوص آزادسازی واردات خودرو و تلاشی که آن‌ها برای تصویب نهایی طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو می‌کنند مجلس به‌طور قطع موافق آزادسازی واردات خودرو است. دولتی‌ها نیز گاها اظهارنظرهایی را در این خصوص مطرح کرده که حکایت از موافقت آن‌ها در خصوص آزادسازی واردات خودرو دارد.

این موضوع حکایت از قدرت بالای مافیای خودرو در صنعت خودروسازی کشورمان دارد چراکه با وجود موافقت نسبی مجلس و دولت همچنان قفل واردات خودرو باز نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.