حذف جریمه عدم تمدید اعتبار گواهینامه به دلیل شرایط کرونایی

0 6,358
با توجه به گفته‌های رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا؛ امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور در صورت عدم تمدید اعتبار گواهینامه پلیس با رانندگان برخورد نخواهد کرد و جریمه این تخلف حذف شده است.

مطابق قانون رانندگان موظف هستند یک ماه قبل از اتمام تاریخ اعتبار گواهینامه رانندگی خود نسبت به تمدید آن اقدام کنند والا جریمه خواهند شد.

ناگفته نماند که اتمام تاریخ اعتبار گواهینامه دلیلی برنداشتن آن نیست، اما رانندگی با گواهینامه‌ای که اعتبار ندارد جریمه به همراه خواهد داشت. ضمنا اگر فردی با گواهینامه بدون اعتبار رانندگی کرده و تصادف کند؛ بیمه خسارتی پرداخت نخواهد کرد.

گواهینامه‌های موجود در کشور به دلایل مختلفی تاریخ‌های اعتبار متفاوتی دارند. عده‌ای گواهینامه با اعتبار ۱۰ سال داشته و برخی دیگر به دلیل داشتن سنی بالای ۷۰ سال دارای گواهینامه با اعتبار ۵ سال یا کمتر هستند. همچنین عده‌ای دیگر از رانندگان نیز به دلیل داشتن برخی از مشکلات جسمانی گواهینامه‌ای با اعتبار کمتر از ۵ سال داشته که البته تمامی این افراد باید یک ماه پیش از اتمام تاریخ اعتبار گواهینامه خود نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

براساس مصوبه دولت عدم تمدید اعتبار گواهینامه به ازای هر سال ۲۵ هزار تومان جریمه برای رانندگان به دنبال دارد که البته فعلا این جریمه حذف شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

//