معاوضه خودرو با بیت کوین غیرقانونی است

0 839

با توجه به گفته‌های نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران به تازگی معاوضه خودرو با بیت کوین در بازار خودرو کشور رونق گرفته، اما این کار غیرقانونی محسوب می‌شود.

پیش از این انجام معامله با بیت کوین پای خود را به بازار مسکن و ویلاهای لاکچری باز کرده بود و حالا نوبت به بازار خودرو رسیده تا شاهد انجام چنین معاملاتی باشد.

از آنجا که معاوضه خودرو با بیت کوین غیرقانونی محسوب می‌شود کارشناسان به مردم توصیه می‌کنند که به سراغ انجام معامله با ارزهای دیجیتال نروند.

جالب است بدانید که برخلاف کشورمان بسیاری از اقتصادهای جهان به استقبال ارزهای دیجیتال رفته و در حال فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای انجام معاملات قانونی و مطمئن به واسطه این ارزها هستند.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

چه خبر از بازار خودرو؟

بازار رسمی خودرو کشور تعطیل است اما خرید و فروش خودرو هرچند کم اما همچنان به قوت خود باقی است و در فضای مجازی جریان دارد.

در حال حاضر بازار یک روند نزولی در قیمت‌ها را دنبال می‌کند و احتمالا این موضوع نیز به واسطه کاهش نسبی نرخ ارز و انتشار اخبار پیرامون مذاکرات برجام صورت گرفته است.

در بازار امروز (به تاریخ انتشار خبر) هر دستگاه خودرو پراید ‍۱۱۱ با کاهش ۴ میلیونی قیمت ۱۲۶ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با کاهش ۳ میلیون تومانی قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و سمند LX حدوداً ۱۹۸ میلیون تومان دادوستد شده است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش ۴ میلیون تومانی قیمت ۲۵۳ تا ۲۵۵ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای با کاهش حدود ۴ میلیون تومانی ۱۴۷ میلیون تومان، پژو پارس سال با یک میلیون تومان کاهش ۲۲۵ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته است.

گفته می‌شود هر دستگاه رانا بدون تغییر قیمت ۲۰۶ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۱۲۸ میلیون تومان، تیبا هاچ‌ بک بدون تغییر نرخ ۱۳۶ میلیون تومان و ساینا ۱۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.