اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

عدم تحویل به موقع خودرو؛ دلیل نارضایتی مردم از خودروسازان

گزارشات اخیر سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد که عدم تحویل به موقع خودرو اصلی‌ترین عامل نارضایتی مشتریان ایرانی از خودروسازان است.

به نقل از دنیای اقتصاد؛ در این گزارشات خدمات فروش شش شرکت فعال در حوزه خودروسازی شامل ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، کرمان موتور، مدیران خودرو و بهمن موتور مورد بررسی قرار گرفته است.

در حوزه خدمات فروش، تاخیر در تحویل به موقع خودرو بیشترین فراوانی را در بین شکایات مشتریان از خودروسازان داشته و عمده‌ترین دلیل نارضایتی آن‌ها عنوان شده است.

این نارضایتی حتی با وجود افزایش میزان تولید خودروسازان نیز همچنان ادامه یافته است و در واقع نشان از آن دارد که میزان تولید خودروسازان نمی‌تواند پاسخگوی تعهدات معوق آن‌ها باشد.

در میان شکایاتی که از خودروسازان به وزارت صمت رسیده است، تاخیر در تحویل خودرو با اختصاص ۱۷ درصد بیشترین عامل نارضایتی بوده است. جالب است بدانید عوامل دیگر از جمله عدم پرداخت به موقع خسارت دیرکرد نیز، ارتباط مستقیمی با عدم تحویل به موقع خودروها دارد.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

عوامل دیگر نارضایتی مشتریان از خودروسازان چیست؟

در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به غیر از دو عامل مطرح شده فوق، عوامل دیگری همچون عدم‌تنوع آپشن‌ها، بالا بودن قیمت‌ها، کیفیت غیرقابل قبول محصولات و گران‌فروشی نیز جز دیگر موارد نارضایتی مشتریان ایرانی عنوان شده‌اند.

تا پیش از این ظرفیت کم ثبت‌نام خودروها نیز از جمله عوامل نارضایتی مشتریان ایرانی از خودروسازان بود که البته با تغییر شیوه‌های فروش و آغاز ثبت‌نام و اتخاذ روش قرعه‌کشی، این موضوع دیگر جایی در شکایات مطرح شده ندارد.

/blog/failure-deliver-car-on-time/amp/
اخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید