تولید اولین خودرو هوشمند ایرانی در سایپا

0 2,593

سایپا با همکاری پژوهشگاه وزارت ارتباطات و مرکز فناوری اطلاعات زیر نظر خود توافق‌نامه‌ای را به امضا رسانده است که در پی آن اولین خودرو هوشمند ایرانی تولید خواهد شد.

در این توافقنامه همچنین بر روی برنامه‌ها و اهداف طراحی و تولید حسگرها و رادار در چارچوب سیستم دستیار راننده خودرو و سیستم خودران خودرو؛ توسعه قابلیت‌های خودروهای متصل و ارائه بسترهای رایانش ابری و همچنین طراحی و تولید نمونه قطعات مجهز به فناوری پیشرفته الکترونیکی توافق شده است.

از آن جهت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا برای تولید اولین خودرو هوشمند ایرانی انتخاب شده است که این مرکز یکی از بزرگترین مراکز تخصصی تحقیق و توسعه در حوزه خودرو در کشور است. سایپا مدعی است که به کمک امکانات و تجهیزات این مجموعه می‌تواند در زمینه‌های طراحی، توسعه و تکوین خودرو گام بردارد.

همچنین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز زیرساخت‌های لازم برای طراحی و تولید اولین خودرو هوشمند ایرانی را در اختیار دارد.

اولین خودرو هوشمند ایرانی

حتما بخوانید: خوش ‌فروش‌ترین خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون کدام‌ها هستند؟

خودرو هوشمند چیست؟

خودرو هوشمند به وسیله‌نقلیه‌ای گفته می‌شود که بتواند با کمک داده‌هایی که در اختیار دارد و یا بعدا در اختیار می‌گیرد و بر پایه آموزش‌هایی که دیده است تصمیم‌گیری کند. اکثر خودروهای هوشمند از فناوری‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا استفاده می‌کنند.

کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل و تسلا در حال کار کردن بر روی هوشمندسازی وسایل‌نقلیه هستند که اتفاقا به موفقیت‌های چشم‌گیری نیز در این حوزه دست یافته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.