از بین بردن بوی سیگار از ماشین با ۱۰ روش ساده اما مؤثر

از بین بردن بوی بد سیگار از ماشین
0 1,283

بیش از ۱۰ میلیون نفر سیگاری در کشور داریم که هرکدام روزانه به‌طور متوسط ۸ تا ۱۰ نخ سیگار می‌کشند. اگرچه مطابق قانون، سیگار کشیدن در وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی‌ها ممنوع است، اما به‌هرحال، ممکن است گاهی کابین خودرو بوی سیگار بگیرد و بهتر است هرچه زودتر برای از بین بردنش اقدام کنید. از بین بردن بوی سیگار از ماشین به چند دلیل اهمیت دارد؛ اول اینکه ماندن بوی سیگار در داخل خودرو و استشمام مداوم بو، آسیب زیادی به سلامتی‌تان می‌زند. از طرف دیگر، اگر با خودرو مسافر جابه‌جا می‌کنید، بوی بد سیگار می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر میزان رضایت مسافرین‌تان بگذارد. شما که نمی‌خواهید درآمدتان به‌خاطر بوی بد سیگار کم شود! برای همین، استفاده از یکی از روش‌های از بین بردن بوی سیگار از خودرو، شما را از این مشکلات نجات خواهد داد. اما برای از بین بردن بوی سیگار از خودرو چه کارهایی می‌توان کرد؟

اسپری سرکه سفید به داخل ماشین
اسپری سرکه سفید به داخل ماشین

۱. اسپری سرکه سفید؛ یکی از بهترین راه‌های از بین بردن بوی سیگار داخل خودرو

سرکه سفید یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن بوی سیگار داخل ماشین است. سرکه سفید با خاصیت بوزدایی قوی‌ای که دارد، خیلی سریع اثر می‌کند و بوی سیگار داخل کابین را از بین می‌برد. کافی است مقداری سرکه سفید را با آب مخلوط و داخل خودرو و روی شیشه‌ها اسپری کنید یا مقداری از آن را از شب تا صبح داخل خودرو بگذارید تا اثری از بوی سیگار باقی نگذارد.

۲. استفاده از خوشبوکننده‌های داخل خودرو

استفاده از خوشبوکننده در کم کردن بوی سیگار از ماشین تأثیرگذار است، اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که گاهی بوی سیگار با بوی خوشبوکننده ترکیب می‌شود و نتیجه آن اصلا خوشایند نیست!

بهتر است خوشبوکننده را داخل فیلتر هوای خودرو اسپری کنید یا آن را روی فیلتر نصب کنید. اگر برای مدتی طولانی سیگار کشیده‌اید و خودرو بوی سیگار گرفته است، احتمالا باید فیلتر هوا را عوض کنید.

promotion banner

۳. استفاده از زغال

از زغال برای گرفتن بوی یخچال استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن در داخل خودرو و برای از بین بردن بوی سیگار هم استفاده کرد. زغال خاصیت جذب‌کنندگی بو دارد و اگر تکه‌ای از آن را داخل کابین خودرو بگذارید، اثری از بوی سیگار باقی نمی‌گذارد! بهتر است که اجازه دهید یک شبانه‌روز یا حتی بیشتر، زغال داخل خودرو بماند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

۴. استفاده از پودر یا دانه‌های قهوه

قهوه با عطری که دارد، به‌خوبی می‌تواند اثر بوهای دیگر را خنثی کند. دلیل گذاشتن پودر قهوه روی میز کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها هم همین است. اگر به بوی قهوه حساس نیستید، مقداری از آن را داخل ظرف کوچکی بریزید و داخل خودرو بگذارید تا معجزه‌اش را در از بین بردن بوی سیگار ببینید! بهتر است که اجازه دهید قهوه بیشتر از ۱۲ ساعت داخل خودرو بماند تا بهتر اثر کند.

استفاده از پودر یا دانه قهوه

۵. استفاده از دارچین

قرار دادن تکه‌ای چوب دارچین داخل کابین خودرو یا حل کردن پودر آن داخل آب و اسپری کردن آن داخل خودرو می‌تواند بوی سیگار را تا حد زیادی از بین ببرد. بهتر است بعد از اسپری دارچین، درب و پنجره‌ها را ببندید تا بوی سیگار بهتر جذب دارچین شود.

۶. تمیز کردن خودرو

گاهی، علت بوی سیگار از خودرو، وجود ته‌سیگار در داخل کابین است! برای همین، یک راهِ مقابله با بوی سیگار داخل خودرو این است که کابین و لوازم آن را تمیز کنید. بعد از اینکه خودرو را تمیز کردید، به‌مدت نیم‌ساعت تمامی درب‌ها را باز کنید تا بوی سیگار کامل از بین برود.

 

تمیز کردن خودرو
تمیز کردن خودرو

۷. استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ماده دیگری است که در جذب و از بین بردن بوی سیگار داخل خودرو می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. کافی است مقداری جوش شیرین روی روکش و بخش‌های مختلف خودرو بریزید و سپس آن را با فرچه کامل تمیز کنید. با نفوذ جوش شیرین به داخل پرزهای صندلی‌های داخل خودرو، نه‌تنها بوی سیگار بلکه آلودگی‌ها و کثیفی‌ها هم از بین می‌روند.

 

۸. استفاده از زیرسیگاری جیبی

بخش زیادی از بوی سیگار، از فیلتر آن بلند می‌شود. اگر از زیرسیگاری خودرو استفاده می‌کنید، طبیعی است که بعد از مدتی بوی سیگار داخل خودرو را پُر کند. پس چکار کنیم؟ ته سیگاری را از پنجره بیرون بیندازیم؟! قطعا خیر! به‌جای آن، از زیرسیگاری جیبی استفاده کنید. این زیرسیگاری‌ها به‌طور کامل سیگار و بوی اضافی آن را به خود می‌گیرند.

۹. استفاده از مرکبات

یکی دیگر از روش‌های کم کردن بوی سیگار از ماشین، استفاده از مرکباتی مثل لیموترش یا پوست نارنگی است. این میوه‌ها بوی بد سیگار را جذب و عطر خود را در فضا پخش می‌کنند. البته تأثیر این روش به‌اندازه دیگر روش‌هایی که معرفی کردیم، نیست.

۱۰. استفاده از روزنامه داخل خودرو

به نظر شما چرا داخل کیف و کفش نو را پر از روزنامه می‌کنند؟ البته که یکی از دلایل آن، حفظ شکل اصلی کیف و کفش است. اما دلیل دیگرش این است که روزنامه می‌تواند بوی مواد پلاستیکی و شیمیایی را به‌خوبی به خود جذب کند! اگر شما هم تکه‌های روزنامه را داخل ماشین بگذارید، می‌توانید تا حد زیادی بوی بد سیگار را از بین ببرید.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! دفعه بعد که تصمیم گرفتید داخل خودرو سیگار بکشید، تا حد امکان سعی کنید سیگار را بیرون از پنجره نگه دارید و دود آن را به بیرون بازدم کنید تا خودرو کمتر بوی سیگار بگیرد.
از بین بردن بوی سیگار با تمیز کردن خودرو
از بین بردن بوی سیگار با تمیز کردن خودرو

سؤالات متداول

۱. بوی سیگار تا چند ساعت می‌ماند؟

دود سیگار ترکیبی از قطرات بسیار کوچک مایع و ذرات جامد است که می‌توانند تا یک هفته در هوا باقی بمانند.

۲. بهترین راه برای از بین بردن سریع بوی سیگار از داخل ماشین چیست؟

اسپری کردن سرکه سیب یا دارچین به داخل خودرو تأثیر زیادی در از بین بردن بوی سیگار از خودرو دارد و معمولا بهتر از دیگر روش‌ها جواب می‌دهد.

۳. بوگیر سیگار ماشین چیست؟

وسیله‌ای است که بوی خوشبوکننده و عطر را به خود جذب نمی‌کند و مخصوص از بین بردن بوی سیگار است.

سخن آخر

در این مطلب، درباره مؤثرترین روش‌های از بین بردن بوی سیگار از ماشین صحبت کردیم. قطعا بهترین راه هم‌چنان سیگار نکشیدن داخل خودرو است، اما اگر به هر دلیلی خودرویتان بوی سیگار گرفت، یک یا چندتا از راه‌های بالا را امتحان کنید تا بوی سیگار از بین برود.

شما از چه روش (یا روش‌های) دیگری برای از بین بردن سریع بوی بد سیگار از داخل ماشین استفاده می‌کنید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.