کمیسیون صنایع: این کمیسیون تمایلی به واردات خودروهای کارکرده ندارد

0 1,325

با توجه به گفته‌های سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نمایندگان این کمیسیون چندان تمایلی به واردات خودروی دست دوم ندارند و بیشتر خواهان آن هستند که شرایطی را برای واردات خودرو صفر کیلومتر فراهم کنند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

گفتنی است که در طرح ساماندهی بازار خودرو که در کمیسیون صنایع در حال بررسی است نحوه‌ عرضه و تقاضای خودروها به یکی از چالش‌های اساسی تبدیل شده است. همچنین نمایندگان عضو کمیسیون صنایع خواستار پیش‌بینی طرح مرتبط با واردات خودروهای صفر کیلومتر هستند تا از این طریق نیز بازار خودرو ساماندهی داده شود.

حتما بخوانید: مقایسه چانگان CS35، هایما S5 و ام وی ام X33

طرح مرتبط با واردات خودروهای صفر کیلومتر

این نماینده در خصوص شرایطی که برای واردات خودرو صفر پیش بینی شده توضیح داد: «در طرح مذکور ارز موردنیاز برای واردات خودرو از داخل تامین نمی‌شود، بلکه افراد و خودروسازانی می‌توانند خودرو وارد کنند که خودرو صادر کرده باشند. به این معنا که از محل صادرات خودرو و معادل آن می‌توانند خودرو وارد کنند، همچنین قطعه‌سازان نیز اگر قطعه صادر کنند، می‌توانند معادل آن خودرو وارد کشور کنند.»

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با تاکید بر این نکته که این کمیسیون چندان خواستار واردات خودرو دست دوم نیست به سایر راهکارها برای واردات خودرو اشاره کرده و گفت: «افراد حقیقی غیردولتی که نفت خریداری و آن را صادر کنند، می‌توانند از محل ارز آن، خودرو به کشور وارد کنند و همچنین اشخاصی که ارز در بیرون از کشور داشته و تعهدی نسبت به بازپرداخت آن به دولت ندارند، می‌توانند از محل آن خودرو به کشور وارد کنند.»

همچنین گفته می‌شود که در صورت تصویب مصوبه مذکور خودروهایی که چند سال در مناطق آزاد استفاده شده‌اند نیز می‌توانند از این مناطق خارج شوند.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.