برای دریافت مجوز تردد بین استانی در ایام قرنطینه چه کنیم؟

0 1,476

ممنوعیت تردد بین استانی در ایام قرنطینه سبب شده که تردد بین مراکز استان‌ها با خودرو شخصی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یابد.

تنها در ۵ دی ماه سال جاری از خروج بیش از ۲۷ هزار خودرو از استان مبدا جلوگیری شده است و امید می‌رود که با ادامه یافتن این سخت‌گیری‌ها آمار مرتبط با ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش چشم‌گیر یابد.

البته لازم به ذکر است که حرکت اتوبوس‌های بین‌شهری و بین استانی همچنان به روال قبل در حال انجام است و اختلالی در فعالیت پایانه‌های مسافربری رخ نداده است.

 تردد بین استانی در ایام قرنطینه

برای دریافت مجوز تردد بین استانی در ایام قرنطینه باید چه کرد؟

استاندار تهران در تازه‌ترین اظهار نظر خود عنوان کرده است که مردم در صورت تمایل برای خروج از استان تهران می‌توانند به فرمانداری‌های تهران مراجعه کنند.

پیش از این اعطای مجوز تردد بین استانی در اختیار مرکز استانداری بود که در حال حاضر به جهت جلوگیری از تجمع شهروندان واگذاری مجوز به فرمانداران استان تهران سپرده شده است.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

توصیه می‌شود که در صورت وجود ضرورت برای تردد بین استانی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده شود. در صورت وجود نیاز به تردد ضروری بین استانی با وسیله شخصی افراد می‌توانند با مدارک کامل به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه کنند.

مجوز لازم برای تردد عموما به کسانی داده می‌شود که بتوانند اجبار در تردد خود را اثبات کنند. به عنوان نمونه انجام امور پزشکی و امورات قضایی در اولویت است که البته برای انجام این موارد نیز در حالتی مجوز تردد داده می‌شود که امکان استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی میسر نباشد.

لازم به یادآوری است که تردد وسایل نقلیه خدماتی، امدادی، انتظامی و نظامی، سوخت رسان، فاسدشدنی و ناوگان عمومی باری و مسافری در جاده های برون شهری مجاز است و نیازی به دریافت مجوز تردد بین استانی در ایام قرنطینه نیست.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.