اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

معرفی لاماری ایما HEV هیبریدی

لامبورگینی چینی!

برند لاماری و شرکت آرین پارس موتور جدیدترین محصول از خانواده لاماری ایما را با نام لاماری ایما هیبرید (HEV) در بهمن ۱۴۰۲ به بازار عرضه می‌کند. لاماری ایما HEV به عنوان نمونه هیبرید (برقی-بنزینی) خودروی ایما با ظاهری فیس لیفت شده و مشخصات فنی جدید به صورت وارداتی راهی خیابان‌ها می‌شود.

به گزارش کارنامه، لاماری ایما نخستین کراس‌اوور مونتاژی شرکت آرین پارس موتور و محصول شرکت چینی دانگ‌فنگ در مدت حضور خود در بازار کشورمان توانسته طرفداران متعصبی را برای خود دست و پا کند. برند لاماری نخستین محصول مونتاژی خود را با امکانات پایه به بازار عرضه کرد و در ادامه وعده داد تا نمونه فول آپشن این خودرو را با نام لاماری ایما ایکس (X) به بازار عرضه کند؛ شنیده‌ها از شرکت آرین نشان می‌دهد که پروژه عرضه این خودرو متوقف شده و لاماری ایما هیبرید (HEV) جایگزین آن خواهد شد.

در نمای بیرونی لاماری هیبرید، سپر و جلوپنجره نسبت به نمونه بنزینی تغییر کرده و الگویی مشابه به لامبورگینی اوروس پیدا کرده است. همچنین قطعه‌‌ی باریک کرومی، در امتداد چراغ جلو تا پایین سپر کشیده است تا لاماری ایما هیبرید، تفاوتی چشمگیر با دیگر مدل‌ها داشته باشد. در نمای عقب، حفره‌های کوچک با حجم‌دهی بدنه، زیر چراغ‌های عقب اضافه شده‌اند. طراحی سپرها و ادوات سیاه‌رنگ پلاستیکی نیز متفاوت از نسخه‌ی بنزینی ایما است. در نمای جانبی طراحی جدید رینگ‌ها در کنار کیت بدنه اسپرت تفاوت اندک اما زیبایی را نسبت به قبل به وجود آورده است.

لاماری ایما هیبرید، یک خودروی هیبریدی ساده (بدون درگاه شارژ) است که از یک موتور بنزینی و یک موتور برقی برای انتقال قدرت خود به چرخ‌های جلو استفاده می کند، قدرت موتور بنزینی ۱۶۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر است که با کمک موتور برقی در مجموع قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق سیستم انتقال قدرت E-CVT تک سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. ایما هیبرید با مصرف سوخت میانگین ۵ لیتر نسبت به خودروهای هم‌رده بنزینی مصرف سوخت بسیار کمتری در استفاده‌های روزمره و کم فشار دارد.

دو مورد از ایرادات لاماری بنزینی توانایی حرکتی متوسط شتاب (۱۱-۱۲ ثانیه‌ای) و حساسیت زیاد پیشرانه به بنزین کشور بود؛ همین مسأله ارزندگی لاماری را برای خرید کاهش داده بود. اما در لاماری ایما هیبرید (HEV) شاهد هستیم که این مشکلات برطرف شده و شتاب ۸ ثانیه‌ای در کنار کاهش بار پیشرانه، شانس موفقیت این خودرو را در برابر رقبایی مثل تیگو ۷ پرو مکس و هایما ۸ اس افزایش داده است.

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، اخطار برخورد از جلو، صندلی‌های جدید جلو با پشتی یکپارچه، سردکن صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، درب برقی صندوق عقب، آینه های تاشو برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، سنسور نور و باران و فناوری LED چراغ‌ها همگی امکانات جدیدی هستند که نسبت به قبل به لاماری ایما اضافه شده است.

آستانه قیمت ۲۰ تا ۲۱ هزار دلاری برای لاماری هیبرید در بازار چین و امکانات بیشتر نسخه هیبرید نسبت به بنزینی نشان می‌دهد که قیمت لاماری HEV قطعا از ۱.۴ میلیارد تومان (قیمت مصوب لاماری بنزینی) گران‌تر خواهد بود. البته که جای امیدواری است با کاهش تعرفه خودروهای برقی و هیبریدی در نهایت لاماری ایما HEV با قیمتی کمتر از ۲ میلیارد به دست مصرف کنندگان برسد.

/blog/lamari-eama-hev-hybrid/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید