اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

چرا خودروهاى صفرکیلومتر دیگر کیفیت گذشته را ندارند؟

یکی از عوارض تحریم صنعت خودروسازی کشورمان ناتوانی خودروسازان در تامین قطعه و اختلال در خطوط تولید آن‌ها بوده است. این موضوع بر روی کیفیت محصولات تولیدی خودروسازان و قطعه‌سازان تاثیر ملموسی گذاشته و حالا شرایط در بازار به نحوی است که برخی مواقع مشتریان ترجیح می‌دهند از خرید خودرو صفرکیلومتر داخلی صرف‌نظر کنند چرا که گاها خودروهای صفرکیلومتر از کیفیت کمتری نسبت به نمونه‌های موجود در بازار برخوردار هستند.

در حال حاضر و در بازار فعلی به دلیل آنکه مدل‌های صفرکیلومتر مشکل‌دار زیادی از جانب خودروسازان به‌مشتریان آن‌ها تحویل داده شده جایگاه این خودروها در نظر مخاطبان و مشتریان بازار خودرو به شدت نزول کرده است.

ایران خودرو در تحویل خودرو سالم صفرکیلومتر وضعیت به مراتب بهتری نسبت به سایپا دارد و همین موضوع حکایت از کیفیت پایین محصولات تولیدی سایپا دارد. محصولاتی که در تعدادی مدل خاص تا پیش از این نیز کیفیت چندان قابل‌قبولی نداشتند.

نباید این نکته را نادیده گرفت که تا پیش از این خودروسازان برای عرضه محصولات بیشتر به شدت تحت فشار بودند و قطعا این فشار در کاهش کیفیت محصولات آن‌ها بی‌تاثیر نبوده است. هرچند به دلیل زیان‌های وارده به صنعت خودروسازی و خودروسازان بیراه نیست که بگوییم گاها کیفیت محصولات تولیدی برای برخی از شرکت‌ها چندان اهمیت بالایی نیز نداشته است.

جلوگیری از زیان‌دهی؛ عامل اصلی که در نهایت سبب افزایش کیفیت خواهد شد

خودروسازان اعلام کرد‌ه‌اند که با بحران مالی مواجه شده و در حال حاضر نمی‌توانند بدهی قطعه‌سازان را پرداخت کنند. در این شرایط طبیعی است که خودروسازان در تامین قطعات و تولید خودروهای با کیفیت و سالم مشکل داشته باشند. مشکلی که امید می‌رود با آزادسازی قیمت خودوها از بین رود. وزارت صمت به خودروسازان وعده داده که با تکیه بر فروش محصولات به‌قیمت عادلانه و پرداخت تسهیلات بانکی به آن‌ها کمک کرده و سبب جهش تولید خودرو در کشور شود. البته که قطعا در این میان کیفیت نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

از سال آینده قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ خودروسازان به آن‌ها واگذار خواهد شد و احتمالا با این روش خودروسازان از روند زیان‌دهی خارج می‌شوند. با آزادی کامل بازار خودرو از بند قیمت‌گذاری دستوری انتظار می‌رود کیفیت پایین خودروهای صفرکیلومتر حداقل کمی افزایش یابد.

/blog/low-quality-in-new-car/amp/
اخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (1)
نظر بدهید
  • محمد احمدی

    سلام خدمت عوامل کارنامه خوهشا نظر منو نمایش بدید
    من موندم تو این که خودرو سازان با اینکه پولشون رو پیش پیش میگیرن هر چند ماه یکبار افزایش قیمت میزنن و مهمتر از همه با اندکی تغییرات جزیی که میشه گفت بیش از ۵ در صد تو قیمت تمام شده خودرو تاثیر نداره رو ۸۰ درصد افزایش قیمت میزنن چطور و با چه رویی دم از زیاندهی میزنن
    دولت هم هیچ نظارتی روی کارهاشون نداره و این دو خودرو ساز بزرگ ما با پلاس سازی و پلاس بازی دارن ۶۰ الی ۸۰ درصد افزایش قیمت میزنن و از شکاف ها و ضعف هایی که دولت و دستگاه های نظارتی در تصمیم گیری ها و قوانینشون دارن سوءاستفاده میکنن