ایران‌خودرو به دنبال ساخت ارزان‌ترین خودروی ایران

1 1,795

با توجه به شایعات منتشر شده به نظر می‌رسد ایران‌خودرو به دنبال ساخت ارزان‌ترین خودروی ایران است.

با توقف تولید خودرو پراید سایپا نتوانست خودرو مناسبی را جایگزین این محصول کند. هرچند تیبا تلاشی بود برای جایگزینی پراید اما با توجه به رنج قیمت بالاتر؛ این محصول چندان مورد استقبال خریداران بازار خودرو قرار نگرفت.

حالا گویا نوبت به ایران‌خودرو رسیده تا برای ساخت ارزان‌ترین خودرو ایران اقدام کند. جالب است بدانید در صورتی که ایران‌خودرو موفق به تولید این خودرو شود ۴۰ درصد از بازار خودرو کشورمان را از آن خود خواهد کرد.

البته ایران خودرو هنوز نسبت به این شایعه واکنشی نشان نداده است و آن را تایید و یا تکذیب نکرده است.

خودروی جدید ایران‌خودرو چه مشخصاتی خواهد داشت؟

گفته می‌شود خودرو مذکور براساس مهندسی معکوس روی خودروهای هیوندای آی۱۰، میتسوبیشی میراژ و رنو کویید طراحی خواهد شد و از نظر ابعاد نیز مشابه با پژو ۲۰۶ است. با توجه به این شایعات احتمالا قطعات این خودرو نیز بسیار مشابه با پژو ۲۰۶ است.

این خودرو احتمالا براساس یکی از پلت‌فرم‌های رنو ساخته خواهد شد و در درسته خودروهای سایز کوچک قرار می‌گیرد.

با توجه به اخبار منتشر شده از برخی از رسانه‌ها خودروی جدید ایران‌خودرو بر پایه رنو کویید ساخته خواهد شد. رنو کویید یکی از ارزان‌ترین خودروهای جهان است که در برزیل و هند تولید می‌شود.

شایعات همچنین خبر از بکارگیری یک موتور سه سیلندر یک لیتری می‌دهند که این موتور نیز توانایی تولید ۷۲ اسب بخار قدرت را دارد. همچنین موتور مذکور در ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. احمد
    احمد می گوید

    ال نود را هم به همین نیت و با همین اعلام، وارد چرخه تولید کردند. جایگزین برای پراید برای قشر ضعیف !!!!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.