اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

نماینده مجلس: حاشیه سود خودروهای صفرکیلومتر کجا رفت؟

علیرضا سلیمی، نماینده مجلس حاشیه سود خودروهای صفرکیلومتر را ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده و توضیح داد که این سود به جیب عده‌ای خاص رفته است و هنوز مشخص نیست که محل خرجکرد آن کجا بوده است.

این نماینده مجلس حاشیه سود خودروهای صفرکیلومتر را یکی از چالش‌های فعلی صنعت خودروسازی دانست که نیازمند رسیدگی است. نماینده مردم محلات و دلیجان که از درخواست‌کنندگان تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های خودروسازی است؛ در خصوص سود مرتبط با خودروهای صفر کیلومتر گفت:

در بازار خودرو، ۸۰ هزار میلیارد تومان حاشیه سود خودروهای صفر کیلومتر به عده‌ای خاص داده شده و این سود به جیب آنها رفته است. مشخص نیست که چه کسی باید این سودهای بادآورده را مدیریت کند و اصلا چرا باید بین شرکت خودروسازی و بازار تفاوت فاحش قیمت وجود داشته باشد؟

تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های خودروسازی ضروری است

وی در ادامه افزود: «از سال‌ها پیش شرکت‌های خودروسازی داخلی محصولات خود را به افراد خاصی واگذار می‌کردند و این روند سال‌هاست که ادامه دارد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برخی افراد چند سال در نوبت می‌مانند تا خودروی مورد نظر خود را تحویل بگیرند.»

سلیمی رخ دادن چنین بی‌قانونی‌هایی را از جمله دلایل خود برای انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های خودروسازی عنوان کرده و به عملکرد خودروسازان به خصوص در سطوح مدیریتی انتقاد فراوان دارد.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

با توجه به گفته‌های او مجلس یازدهم اولین مجلسی نیست که خواهان تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی است. با وجود انتقادها و طرح‌های فراوانی از این دست، مصرف‌کنندگان ایرانی همچنان در صف انتظار طولانی برای خرید خودروهایی هستند که گران و بی‌کیفیت ارزیابی می‌شوند.

لازم به یادآوری است که تنها سه تا چهار درصد محصولات خودروسازان داخلی چهار و پنج ستاره است و مابقی تولیدات داخل بی‌کیفیت و صدالبته گران ارزیابی می‌شود.

/blog/member-parliament-new-car-profit/amp/
اخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید