گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

2 6,386

وقتی خودرویی جزو گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا می‌شود، دلیلش فقط کمیاب‌بودن یا برتربودن آن خودرو از لحاظ سرعت، قدرت، فناوری و ویژگی‌های ظاهری‌اش نیست، بلکه چیزی فراتر از اینهاست. گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا بخشی از تاریخ برندشان هستند، گواه دانش و هنر سازندگان خودشان هستند. اگر دوست دارید بدانید گران‌قیمت‌ترین خودروهای امسال کدام خودروها هستند، این مطلب را از دست ندهید.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

۱۵. مازراتی Maserati MC20؛ ۲۰۰٬۰۰۰ دلار

این خودروی اسپرت دارای موتور وسط توربوی دوگانه ۶ ولتی با ۶۳۰ اسب بخار است و انتظار می‌رود در آینده نسخه تمام الکتریکی این خودروی دو سرنشین وارد بازار شود. مازراتی برای ساخت این خودرو با شرکت مهندسی «موتور‌ اسپرت» همکاری کرده است. ساختار MC20 از کربن فایبر و زیرچارچوب‌های آن از جنس آلومینیوم است که باعث شده‌اند این خودرو به سبکی پَر و به استحکام آهن باشد.

آنچه از همه‌چیز هیجان‌انگیزتر است این است که MC مخفف مازراتی کورس است؛ این یعنی مازراتی ممکن است به‌زودی و بعد از غیبتی طولانی دوباره با خودروهایی با عملکرد عالی به مسابقات اتومبیل‌رانی برگردد.

بیشینه سرعت این خودرو بیش از ۳۲۱ کیلومتر در ساعت است و برای رسیدن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به کمتر از ۳ ثانیه نیاز دارد.

promotion banner

گران‌ترین خودروهای دنیا

۱۴. بنتلی فلاینگ اسپور اسپید؛ ۲۱۵٬۰۰۰ دلار

به‌وضوح می‌توان دید این خودرو با جلوپنجره بزرگ و زیبایی فوق‌العاده و با چهار چراغ جلو که مشخصه بنتلی است، چه سرعتی خواهد داشت. این ابرخودرو زیبایی و راحتی را برای راننده‌اش به ارمغان می‌آورد. کابین آن برخلاف بسیاری از خودروهایی که بیشتر روی عملکرد تمرکز دارند تا نمای ظاهری، بسیار زیباست. درون آن از چرم شیک، چوب‌های بسیار صیقلی و نوارهای درخشان فلزی تزئین شده است.

بااین‌حال این خودرو چیزی فراتر از ظاهر است.

با موتور سطح پایه ۵۰۰ اسب بخار و با موتور سطح تقویت‌شده ۶۰۰ اسب بخار، این خودرو اسپرت‌تر و چابک‌تر از آن است که انتظار دارید.

بااین‌حال مصرف سوخت آن به‌شدت بالاست. سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر در ساعت و شتاب آن برای ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر، ۳٫۷ ثانیه است.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۱۳. استون مارتین لاگوندا ای‌وی؛ ۲۵۰٬۰۰۰ دلار

تا پیش از این رولزرویس و بنتلی بازار خودروهای سدان گران‌قیمت را قبضه کرده بودند. اما حالا استون مارتین با لاگوندا ای‌وی سال ۲۰۲۱ خود امیدوار است بتواند این انحصار دوپولی را از چنگ آنها بیرون بیاورد. لاگوندا می‌خواهد آن دسته از ماشین‌بازها را که به عملکردهای خودروهای رده‌بالا مانند تسلا علاقه‌مند هستند، شگفت‌زده کند.

حتما بخوانید: نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند

ظاهر زیبای این خودرو به‌همراه موتور استون رپید- ای (Aston Rapid-E) مجهز به باتری ۱۲ ولتی باعث شده است این خودرو یکی از بهترین‌ها باشد. استون مارتین که در دهه ۳۰ و ۸۰ میلادی خوش درخشیده بود، حالا با این سدان امیدوار است بتواند موقعیت سابقش را تقویت کند.

 رقابت شدیدی رخ خواهد داد.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۱۲. رولزرویس گوست؛ ۳۱۵٬۰۰۰ دلار

بهترین کاری که رولزرویس می‌توانست برای ورود قدرتمندش به بازار سدان انجام دهد، به‌روزرسانی همین مدل بی‌نظیر رولزرویس یعنی گوست (Ghost) بود.

گوست شاید یکی از مدل‌های ابتدایی این برند فوق‌العاده لوکس به‌شمار رود، بااین‌حال هنوز هم از لحاظ راحتی و قدرت از خیلی از خودروها جلوتر است. درهای برقی، کابینی که از بهترین مواد اولیه ساخته شده است، فضای کافی برای راننده و مسافران و حتی صندوق‌عقب فقط برخی از ویژگی‌های عالی آن هستند.

موتور ۶٫۷ لیتری ۱۲ ولتی آن، ۵۶۳ اسب بخار دارد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن فقط ۴٫۶ ثانیه است.

بیشینه سرعت گوست ۲۴۹ کیلومتر در ساعت است که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۱۱. فراری SF90 استرادل؛ ۶۲۵٬۰۰۰ دلار

نمای بیرونی این خودرو داد می‌زند که چقدر سریع است. شاید زیبایی و راحتی بیش‌ازحدش شما را به اشتباه بیندازد، چون این یک واقعیت است که به‌طورکلی لوکس‌بودن و سرعت با هم در یک ماشین جا نمی‌شوند. اما فراری SF90 می‌خواهد این امر را تغییر دهد.

این ابرخودروی گران‌قیمت هیبریدی به‌هیچ عنوان نه از نظر ظاهر و نه از نظر عملکرد شباهتی به سایر خودروهای هیبریدی ندارد.

قدرت آن ۹۸۶ اسب بخار و سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است. در ۲٫۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ می‌رسد. می‌بینید که این خودرو هر آنچه را یک ابرخودروی هیبریدی می‌تواند داشته باشد، از نو تعریف کرده است.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۱۰. استون مارتین والهالا؛ ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ دلار

یکی دیگر از خودروهای استون مارتین که قدرت زیادی دارد و نتیجه همکاری استون مارتین و تیم مسابقه ردبول است. قرار است فقط ۵۰۰ دستگاه از این ابرخودرو با موتور وسط ساخته شود.

موتور ۳ لیتری ۶ ولتی توربوشارژ که البته هنوز از اسب بخار و گشتاور آن چیزی نمی‌دانیم، انرژی موردنیاز این خودرو را تأمین می‌کند. گفته می‌شود که این ابرخودروی هیبریدی کمتر از مدل والکایر (Valkyre) روی عملکرد تمرکز کرده است. در عوض، با ساختار و بدنه فوق‌العاده‌ای که دارد، مزیتی پایدار برای این خانه خودرو بریتانیایی به ارمغان می‌آورد.

استون مارتین خاطرنشان کرده است که داخل کابین این خودرو ویژگی‌های نوآورانه زیادی دارد و به همین دلیل می‌توان گفت این خودرو فوق‌العاده مدرن است. صفحه‌نمایش آن برای اطلاعات مربوط به سرگرمی درست در وسط غربیلک فرمان قرار گرفته است تا مجبور نباشید برای دیدن آن سرتان را حرکت دهید. دکمه‌های آن برای روشن‌کردن کولر، بخاری و سایر موارد همگی نزدیک دست هستند.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۹. مرسدس AMG one؛ ۲٬۷۰۰٬۰۰۰ دلار

اگرچه تولید این خودرو چند ماه به تعویق افتاد، حالا تقریبا آماده شده است. پیشرانه آن متعلق به خودروهای فرمول یک با ۱۰۰۰ اسب بخار است و خودرویی بسیار کم‌صدا و آرام است.

این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابرخودرو است: مجاز برای رانندگی در خیابان. یعنی با اینکه با ویژگی‌های فرمول یک ساخته شده است، آن را طوری با استانداردهای رانندگی در خیابان تقویت کرده‌اند که بتواند به‌طور کاملا قانونی در خیابان حضور داشته باشد.

از زمانی که در سال ۱۹۵۰ خودروهای فرمول یک آغاز به کار کردند، خودروسازان همیشه به‌دنبال راهی بوده‌اند تا فناوری به‌کاررفته در این خودروها را به خیابان‌ها بیاورند. حالا با این مرسدس، این امر محقق شده است.

آن‌طور که در وب‌سایت مرسدس آمده است، شتابی که این خودرو از آن بهره می‌برد از ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۶ ثانیه زمان نیاز دارد. این سرعت بالا به‌دلیل استفاده از چهار موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی هیبریدی ۱٫۶ لیتری ۶ ولتی است که حداکثر سرعت این مرسدس را به بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

گران‌ترین خودروهای دنیا

 

حتما بخوانید: ۸ واقعیت عجیب در دنیای خودروها که بعید است شنیده باشید

۸. کونیگسِگ جسکو؛ ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار

قیمت جسکو ۷ رقمی است که البته از جنبه عملکردی کاملا منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا جسکو به‌عنوان یکی از سریع‌ترین ابرخودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ هم انتخاب شده است.

سازنده سوئدی این خودرو، قول داده بود که جسکو جانشین مناسبی برای یکی از بهترین خودروهایش یعنی آگرا آراِس (Agera RS) باشد و همین‌طور هم شد. موتور آن به‌روزرسانی شده است، چهارچوب سبک‌تری برای آن در نظر گرفته‌اند و تعداد زیادی امکانات جدید و شگفت‌انگیز دارد که باعث شده است این خودرو فوق‌العاده سریع و رانندگی با آن جذاب باشد.

موتور این ابرخودرو ۱۲۸۰ اسب بخار و ۸ ولتی است. گیربکس ۹ سرعته آن کاملا سفارشی و ساخت خود این کارخانه است. ازآنجاکه جزو خودروهای دیفرانسیل عقب است، با وجود قدرتمند بودن همیشه تحت کنترل راننده باقی می‌ماند.

حداکثر سرعت آن ۵۳۱ کیلومتر در ساعت است و درباره شتاب آن هنوز اطلاعاتی در دست نداریم.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۷. گوردون موری T50؛ ۳٬۰۸۰٬۰۰۰ دلار

گوردون موری که مهندس سازنده خودروی فرمول یک مک لارن است، پنجاه سال است که در ساخت خودروهای استثنایی فعالیت دارد. به افتخار او، شرکت گوردون موری اتوموتیو در حال ساخت ۱۰۰ اتومبیل جاده‌ای و ۲۵ ماشین مخصوص پیست است.

مدل T50 که بسیاری از آن به‌عنوان آخرین ابرخودروی آنالوگ یاد می‌کنند، به سازنده این خودرو کمک می‌کند تا بار دیگر خود را مطرح کند. درحالی‌که بسیاری از خودروسازان بر مدل‌های الکتریکی و هیبریدی تمرکز می‌کنند، این خودروی فوق‌سریع از مدل احتراق داخلی سنتی است.

گیربکس آن دستی و شش سرعته است، موتور کوچک و قدرتمند آن ۱۲ ولتی است و به‌احترام مک لارن فرمول یک، سه سرنشین است.

حداکثر سرعت آن ۳۵۴ کیلومتر در ساعت است ولی از شتاب آن اطلاعاتی رسمی در دست نیست.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۶. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+؛ ۵٬۷۴۰٬۰۰۰ دلار

این مدل با قیمتی دو برابر گوردون موری و جسکو، سرعت و قدرت را در کنار زیبایی خاص بوگاتی ارائه می‌دهد. بوگاتی تولیدکننده ابرخودروهایی است که در هر یک از آنها دهه‌ها و سال‌ها مهارت و هنرنمایی در زمینه خودروسازی نهفته است. بوگاتی‌‌ها اکثرا میلیون دلاری هستند، واقعا هم این شرکت دوست دارد هر بار که کسی یک بوگاتی را می‌بیند عددی با شش صفر یا بیشتر در ذهنش نقش ببندد.

منحنی‌های پیچیده و زیبا و نمای براق آن همگی فراتر از زمان خود هستند. این موتور ۸ لیتری ۱۶ واتی با چهار توربو، ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت دارد. بوگاتی اولین خودرویی بود که از سد سرعت طلایی ۴۸۳ کیلومتر در ساعت عبور کرد. بوگاتی اجازه نمی‌دهد که ارزش خودروهایش هرگز کاهش یابد.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ فقط ۲٫۴ ثانیه و سرعت آن همان‌طور که گفتیم بیشتر از ۴۸۳ کیلومتر در ساعت است. همچنین با محصولات اپل و اندروید همگام‌سازی می‌شود.

تاکنون فقط ۳۰ دستگاه از آن فروخته شده است.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۵. بوگاتی دیوو؛ ۶٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار

شهرت بوگاتی برای ابرخودروهای لوکس و گران‌قیمت با دو خودروی بعدی در این فهرست ادامه می‌یابد. دیوو (Divo) که رقیب قدرتمند شیرون است چند ویژگی مشابه با آن دارد. هر دو به‌شدت موفق بوده‌اند بااین‌حال ظاهر دیوو عجیب‌تر و منحصربه‌فردتر است.

از دیوو فقط ۴۰ عدد تولید شده است و همه هم فروخته شده‌اند. به‌روزرسانی آن شامل سیستم تعلیق بهتر، چهارچوب بسیار سبک‌تر برای افزایش سرعت و باله پشتی جدید است. موتور آن ۸ لیتری ۱۶ واتی با چهار توربوشارژ است و ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. اگر از شتاب آن بپرسید، باید گفت در ۲٫۴ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ می‌رسد. حداکثر سرعت آن ۳۸۰ کیلومتر در ساعت است.

حتما بخوانید: سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۱

بوگاتی برای کاهش هرچه بیشتر وزن خودرو، لوازم و امکانات داخل کابین را به‌حداقل می‌رساند. بااین‌حال این باعث نمی‌شود که از زیبایی خودروهایش بکاهد. فرمان دیوو از جیر مصنوعی بسیار نرم است. ترکیب آبی و مشکی زیبای آن که در نمای بیرونی کار شده است در داخل هم دیده می‌شود.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۴. بوگاتی سنتودیچی؛ ۹٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار

این ابرخودرو واقعا فوق‌العاده خواهد بود، زیرا بوگاتی هر چیزی را که لازم است تا این خودرو از نظر راحتی و لوکس‌بودن بهترین باشد در آن قرار داده است. فقط هم ۱۰ دستگاه از آن تولید کرده‌اند و هر کدام خریدار مشخص خود را دارند.

این مدل با موتور ۱۶ واتی چهار توربو و ۱۵۷۷ اسب بخار شاید سریع‌ترین بوگاتی نباشد، اما قطعا یکی از سریع‌ترین خودروهاست. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در ۲٫۴ ثانیه به دست می‌آید و حداکثر سرعت آن ۳۷۹ کیلومتر در ساعت است. به‌وضوح سرعتش کمتر از شیرون و دیوو است، اما با زیبایی مدرن و متمایز خود آن را جبران می‌کند.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۳. پاگانی زوندا HP بارچتا؛ ۱۷٬۶۰۰٬۰۰۰ دلار

زوندا اولین خودرویی بود که خانه اتومبیل پاگانی ارائه داد. درواقع سال‌ها پیش تولید این خودرو به‌نفع هوآیرا (Huayra) باید متوقف می‌شد، اما پاگانی نسخه‌های اصلاح‌شده مختلفی از زوندا را به بازار عرضه کرد.

حالا چرا این مدل را بارچتا نامیده‌اند؟ زیرا از نظر هوراتیو پاگانی (Horatio Pagani) مالک خودروسازی پاگانی این خودرو شبیه یک قایق کوچک (به‌زبان ایتالیایی بارچتا) است. چهارچوب آن کاملا از کربن فایبر ساخته شده است تا بدنه‌ای فوق سبک و سریع داشته باشد. رنگ آن آبی است و شیشه جلوی آن کوتاه‌تر از خودروهای دیگر است، شاید به نیم‌متر هم نرسد.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۳٫۴ ثانیه است. حداکثر سرعت آن می‌تواند به ۳۵۵ کیلومتر در ساعت برسد.

متأسفانه پاگانی زوندا HP بارچتا گران‌قیمت‌ترین خودرویی است که دیگر کسی نمی‌تواند آن را بخرد، زیرا فقط سه عدد از این خودروی منحصربه‌فرد ساخته شده است و هر سه فروخته شده‌اند!

گران‌ترین خودروهای دنیا

۲. بوگاتی لا واچو نوار؛ ۱۸٬۷۰۰٬۰۰۰ دلار

در سال ۲۰۱۹ بوگاتی هنگام عرضه جدیدترین ابرخودروی خود، تصمیم تجاری فوق‌العاده هوشمندانه‌ای گرفت. او به‌جای اینکه نامی هیجان‌انگیز و پرزرق‌وبرق برای آن انتخاب کند، عنوانی سنجیده، مینیمالیستی و نمادین را انتخاب کرد: لا واچو نوار یعنی ماشین سیاه.

این یعنی هیچ توضیح دیگری لازم نیست.

پوسته آن از جنس کربن فایبر است، موتور ۸ لیتری ۱۶ واتی با چهار توربو دارد. قدرت آن ۱۵۰۰ اسب بخار است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۲٫۴ ثانیه به دست می‌آید.

حداکثر سرعت آن ۴۲۰ کیلومتر در ساعت است و عملکرد کلی آن نتیجه مهندسی دقیق خودروسازی است که چندین دهه است به‌عنوان طراح قدرتمندترین خودروها در جهان مشهور است.

این خودرو در سال ۲۰۱۹ عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد. هنوز هم بعد از دو سال گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان است و هیچ‌کس نتوانسته است آن را از جایگاهش کنار بزند. حالا شاید تعجب کنید که پس چرا در فهرست ما رتبه دوم را دارد! به خواندن ادامه دهید تا برایتان بگوییم.

گران‌ترین خودروهای دنیا

۱. فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۳؛ ۷۰ میلیون دلار!

برای اینکه بدانیم این خودرو چرا گران‌ترین خودرو در سراسر تاریخ خودروسازی است، باید به داستان زندگی آن توجه کنیم.

در سال ۱۹۶۴، ۲۵۰ GTO برنده مسابقات تور دو فرانس شد. این نهمین سال پیاپی بود که فراری در این مسابقات برنده می‌شد. در آن زمان بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۳، شرکت فقط ۳۶ دستگاه از این خودروها را ساخت. این فراریِ بخصوص که گران‌ترین خودروی جهان با قیمت حیرت‌انگیز ۷۰ میلیون دلار است، نه‌تنها در تور دو فرانس پیروز شد، بلکه مسابقات ۲۴ ساعته لمان را هم بُرد.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۴ مایل در ساعت است و در ۶٫۱ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ می‌رسد، آماری که مطمئنا ماشین‌بازها می‌دانند بسیار پایین‌تر از برخی خودروهای مدرن است، اما در دهه ۶۰ میلادی این ویژگی‌ها برای یک خودرو واقعا فوق‌العاده بوده است. این فراری در آن دوران سریع‌ترین خودروی جهان بود و حالا گران‌ترین خودروی تاریخ صنعت خودروسازی است. واقعا هم بعید است هیچ خودرویی بتواند به قیمت ۷۰ میلیون دلار دست یابد، حداقل به این زودی‌ها نه.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

برخی این ماشین را پیکاسوی دنیای موتورها می‌دانند، برخی دیگر به آن لقب «جام مقدس» فِراری داده‌اند. صاحبان فعلی این خودرو رالف لورن (Ralph Lauren)، طراح مد آمریکایی، نیک میسون (Nick Mason)، نوازنده درام گروه پینک فلوید، و جان ای. شرلی (Jon A. Shirley)، مدیر ارشد عملیات و رئیس سابق شرکت مایکروسافت هستند. مبارک‌شان باشد!

گران‌ترین خودروهای دنیا

به‌نظر شما داشتن گران‌قیمت‌ترین خودروی دنیا چه حسی دارد؟ مخصوصا آنهایی که در تعداد محدود تولید شده‌اند و فقط چند نفر در دنیا هستند که می‌توانند پشت آنها بنشینند؟ کدام یک از خودروهای معرفی‌شده در این مطلب نظر شما را بیشتر جلب کرد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. والا به خدا
    والا به خدا می گوید

    به نظر من این قیمت ها چیز شگفت انگیزی نیستن و با این روند پیشرفت قیمت خودرو تو ایران تا چند سال دیگه پژوپارس تیوفایو و سال از همه شون سبقت می گیرن تو قیمت …. به امید روزی واستادم که بتونم پارس خودمو بفروشم و باهاش فراری ۲۵۰ GTO رو از دست چهارتاصاحبش دربیارم و برا کشورم افتخاری دیگر رقم بزنم 🙂

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر

      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.