لوکس‌ترین خودروهای دنیا که می‌توانند هر بیننده‌ای را مدهوش کنند

0 2,392

همیشه در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسد که لوکس‌ترین خودروهای دنیا همان گران‌قیمت‌ترین خودروها هستند، اما این تصور تا حدودی اشتباه است. شاید برخی از خودروهای لوکس در فهرست گران‌قیمت‌ترین خودروها قرار بگیرند، اما لزوما این طور نیست که همه خودروهای لوکس جزو گران‌قیمت‌ترین‌ها باشند و بالعکس، هر خودرویی که گران‌قیمت است لوکس هم باشد. در این مطلب ابتدا درباره تفاوت این دو مفهوم صحبت می‌کنیم و سپس شما را با ۷ مورد از لوکس‌ترین خودروهای دنیا آشنا خواهیم کرد.

خودروهای لوکس، خودروهای گران‌قیمت

چیزی که باعث می‌شود یک خودرو لوکس یا لاکچری باشد، راحتی فوق‌العاده آن، امکانات زیاد آن و نیز مواد اولیه به‌کاررفته در ساخت آن است. این خودروها به‌شدت راحت هستند، امکانات اضافی‌ای دارند که بسیاری از آنها حتی ضروری نیستند و مواد اولیه‌شان از بهترین‌ها انتخاب می‌شود.

درحالی‌که گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا ممکن است به‌دلیل کمیاب‌بودن (چون در تعداد محدود تولید شده‌اند)، سرعت بالا، قدرت زیاد و یا ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند به این اندازه قیمت‌گذاری شده باشند. اتفاقا بسیاری از گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا برای اینکه سرعت و قدرت بیشتری داشته باشند طوری طراحی شده‌اند که امکانات و مواداولیه آنها به حداقل برسد تا سبک‌تر باشند. می‌دانیم که سرعت و راحتی معمولا با هم یک‌جا جمع نمی‌شوند. بنابراین گران‌قیمت‌بودن یک خودرو نمی‌تواند به‌معنای لوکس‌بودن آن هم باشد.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

۱. استون مارتین رپید اس ۲۰۱۶ (Aston Martin Rapide S)

برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت، استون مارتین رپید اس یکی از بهترین خودروهاست. این ماشین از نظر عملکرد و طراحی بهینه‌سازی‌شده است. جلوپنجره آلومینیومی بزرگ و فیلترهای هوای آن که کاملا کشیده و زیبا هستند، در کنار ساختار مستحکم و عملکرد فوق‌العاده آن خودرویی از هر نظر لوکس را ارائه کرده است.

سیستم میرایی تطبیقی (ADS) سه مرحله‌ای این خودرو قابلیت‌های واقعی یک خودروی اسپرت را با عملکردهای «نرمال»، «اسپرت» و «پیست» ارائه می‌دهد. کنسول آبشاری زیبای آن که در مرکز توجه قرار دارد، ترکیبی از جدیدترین فناوری و دسترسی آسان به همه امکانات آن است. اگر از ما بپرسید این مدل استون مارتین خودروی آرزوهاست.

promotion banner

۲. رولز رویس فانتوم ۲۰۱۶ (Rolls-Royce Phantom)

درون کابین این ماشین آن‌قدر لوکس است که دلتان نمی‌خواهد از آن پیاده شوید. فاصله بین دو محور این خودرو آن‌قدر وسیع است که مانند یک سالن خصوصی برای پذیرایی از مهمان جا دارد. حتی یخچال مخفی و دیوار پارتیشن هم در اختیارتان قرار داده است تا به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

درون آن با مواد اولیه چرمی زیبا و فرش‌های پشمی ظریف با کیفیت فوق‌العاده مزین شده است و درست مانند یک قالیچه پرنده جادویی است در کمال راحتی و آسایش شما را به مقصد می‌رساند.

حتما بخوانید: فول آپشن‌ترین خودروهای داخلی که می‌توانید روی امکانات‌شان حساب کنید

۳. بنتلی کانتیننتال جی‌تی (Bentley Continental GT)

این مدل جدیدترین و جالب‌ترین بنتلی در نوع خود است. یک موتور ۱۲ واتی دوقلو توربو قدرتمند دارد و نسبت به مدل قبلی، ازنظر مصرف سوخت تا ۴۰ درصد بهینه‌سازی شده و دی‌اکسیدکربن یا CO2 آن را حذف کرده‌اند.

فضای داخلی آن نیز به‌اندازه عملکردش چشمگیر است. فرمان لوکس و صندلی‌های نیمه آنیلین آن که احساس راحتی مشابه چرم را منتقل می‌کند، زیبایی خاصی به درون کابین این ماشین بخشیده‌اند.

۴. فراری کالیفرنیا تی ۲۰۱۶ (Ferrari California T)

تا زمانی که صاحب یک فراری نباشید، نمی‌توانید درک درستی از خودروهای لوکس داشته باشید. بااین‌حال این طور نیست که هر فراری‌ای این حس را به شما منتقل کند. این فراری پیچیده‌ترین مدل در بین خودروهایی از این نوع است و حاصل همکاری فراری استایل سنتر (Ferrari Style Center) با پینین‌فارنیا (Pinninfarina) است. در طراحی شکل کلی این ماشین لوکس از قایق‌های تحسین‌شده ۲۵۰ Testa Rossa الهام گرفته‌اند که ویژگی‌هایی ازجمله ظرافت ایرودینامیکی آن را شامل می‌شود.

promotion banner

۵. بی‌ام‌و سری ۷ (BMW 7 Series)

وقتی صحبت از خودروهای لوکس می‌شود، محال است بی‌ام‌و در آن فهرست جا نداشته باشد. در این ماشین هم مانند همه ماشین‌های لوکس دیگر، تمرکز روی راحتی، زیبایی و منحصربه‌فردبودن آن است. جلوپنجره زیبای این ماشین نقطه کانونی اصلی طراحی آن است و برای اولین بار در ساخت شیشه‌های آن پیچ‌وتاب هافمایستر (Hofmeister) را شاهد هستیم.

نورپردازی زیبا و مواد اولیه لوکس به‌کاررفته در این خودرو، فضای درون کابین آن را به فضایی گرم و دلپذیر تبدیل کرده است. با استفاده از ویژگی جدید و نوآورانه آن یعنی گسچر کنترل (Gesture Control)، فقط با حرکت ساده انگشت‌ها می‌توانید کارهایی مانند بازکردن نقشه‌ها، مدیریت تماس‌ها و بسیاری دیگر از امکانات این خودرو را از مدیریت کنید.

۶. پورشه پانامرا هاچ بک (Porsche Panamera Hatchback)

این خودروی سبک‌وزن و در عین حال مستحکم، همچنان در فهرست لوکس‌ترین خودروهای دنیا قرار دارد. قابلیت دینامیکی این خودرو از چهار مؤلفه تشکیل شده است: کنترل دینامیکی شاسی پورشه (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) که به‌اختصار PDCC Sport نامیده می‌شود، پورشه ۴D شاسی کنترل (Porsche 4D Chassis Control)، سیستم تعلیق بادی سه محفظه‌ای و مؤلفه چهارم که دیفرانسیل عقب بودن آن است که برای اولین بار است در این پورشه به کار می‌رود.

قابلیت کنترل پورشه ادونسد کاکپیت (Porsche Advanced Cockpit) شامل دکمه‌های لمسی برای دسترسی به عملکردهای مهم و دو صفحه‌نمایش لمسی با داده‌ها و اطلاعات نقشه کاملا به‌روز است. اما بهترین بخش در پانامرای جدید چیست؟ فضای کابین باز آن با قابلیت‌های اسپرت بهینه‌شده‌اش.

حتما بخوانید: نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند

۷. لندرور اس‌وی اتوبیوگرافی (Land Rover SVAutobiography)

برای افرادی که به‌دنبال یک خودروی لوکس مناسب خانواده هستند، خودرویی بهتر از لندرور اس‌وی اتوبیوگرافی وجود ندارد. طراحی و مهندسی این خودرو را (SVO) Special Vehicle Operatios که مرکز لندرور برای زیباسازی خودروهایش است انجام داده است. این ماشین فوق‌العاده دارای ویژگی‌های کاملی است که همه نیازهای شما و خانواده‌تان را برآورده می‌کند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

کنسول میانی در کابین عقب، محفظه بطری و فضای کاملا باز برای راحتی زانوی سرنشینان فقط چند مورد از ویژگی‌های این خودروست که به آن حالت لاکچری می‌بخشد. ناگفته نماند که در نمای بیرونی آن هم شاهد طراحی جلوپنجره منحصربه‌فرد و نشان اختصاصی SVAutobiography هستیم که به زیبایی هرچه تمام‌تر روی آن خودنمایی می‌کند. قابلیت آفرود این خودرو ارزش هر ریالی را که بابت آن پرداخت می‌کنید دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.