شیوه جدید قیمت گذاری خودرو چه تاثیری بر بازار گذاشته است؟

0 1,461

با اعلام شیوه جدید قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت بازار خودرو که روزهای آرامی را سپری می‌کرد ناگهان با طوفان قیمت‌ها مواجه شد.

در طی ۱۰ روز گذشته نوسانات جدید قیمتی در بازار خودرو به صورتی بوده است که ارزش بعضی از محصولات بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است. این در حالی است که در روزهای پایانی آذر ماه بازار خودرو روزهای آرامی را پشت سر گذاشت و نوسانات جزئی در قیمت‌ها صورت پذیرفت.

شیوه جدید قیمت گذاری خودرو چگونه است؟

براساس شیوه جدید قیمت گذاری خودرو شورای رقابت مسئولیت قیمت‌گذاری ۵۵ درصد از محصولات پرتیراژ‌ را به عهده داشته و ۴۵ درصد باقی مانده محصولات را نیز خود خودروسازان تعیین قیمت می‌کنند. براین اساس ۱۸ خودروی داخلی از شمول نرخ‌گذاری شورای رقابت خارج و قیمت آن‌ها از این پس متناسب با متوسط بازار تعیین خواهد شد.

امید می‌رود این شیوه جدید قیمت‌گذاری در طولانی مدت و با افزایش توان تولید خودروسازان بتواند بازار خودرو را کمی مدیریت کند. در حال حاضر هر محصولی که خودروسازان عرضه می‌کنند در بازار آزاد با ۲ تا ۳ برابر قیمت به دست مصرف‌کننده نهایی رسیده و عملا این اختلاف قیمت به جیب دلالان واریز می‌شود.

شیوه جدید قیمت گذاری خودرو

از یک طرف مصرف‌کننده نهایی خودرو را با قیمت چندبرابری خریداری کرده و از طرف دیگر خودروسازان و قطعه‌سازان این محصول را در حالی در بازار عرضه می‌کنند که پیوسته بر زیان انباشته آن‌ها افزوده می‌شود.

حتما بخوانید: خرید خودرو کارتکس و تفاوت آن با خودروی پلاک شده

قیمت‌ها در بازار آزاد چگونه است؟

در حال حاضر سمند ال ایکس – ای اف ۷ – دو گانه سوز با بهای ۲۲۷ میلیون تومان دادوستد می‌شود. این در حالی است که این خودرو در اوایل دی ماه ۲۱۱ میلیون‌ تومان قیمت‌گذاری می‌شد.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس نیز با افزایش ۱۱ میلیون تومانی به بهای ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است.

بهای خودروهای پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۶ – تیپ ۵، دنا تیپ ۱ و رنو تندر ای ۲ نیز به ترتیب به ۴۱۰، ۲۵۲، ۲۶۰ و ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

promotion banner

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.