سال آینده تولید خودرو ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

0 853
با توجه به گفته‌های وزیر صمت سال آینده تولید خودرو به بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید و به این ترتیب شاهد افزایش ۵۰ درصدی تولید خواهیم بود.

سید رضا فاطمی‌امین در خصوص بهبود وضعیت صنعت خودروسازی گفت: «یک برنامه دو ساله برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور طراحی کردیم که برخی از طرح‌های آن ۶ ماهه بوده و برخی دیگر ۱ ساله هستند. از اواسط سال آینده بسیاری از مسائل در زمینه قرعه‌کشی و بهبود کیفیت خودرو حل خواهد شد و در یک دوره ۲ ساله چالش‌های فعلی را پشت‌سر خواهیم گذاشت.»

آن‌طور که فاطمی‌امین می‌گوید مسئولین در وزارت صمت از ابتدای شهریورماه هر هفته چندین جلسه با مسئولین و دست‌اندرکاران برگزار کرده تا بتوانند برنامه موردنظر وزارت صمت را پیاده‌سازی کنند.

وزیر صمت همچنین در خصوص افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال آینده نیز توضیح داد‌: «تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید که البته در ابتدای امر باید زیرساخت‌ها فراهم شود. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تأمین زیرساخت‌ها، تأمین مالی زنجیره تولید است که برنامه‌هایی نیز برای تحقق آن تدوین شده است.»

با توجه به گفته‌های وی، ایران‌خودرو در سال آینده خودروهای ۴۰۵ و سمند و سایپا هم خودرو تیبا را از خط تولید خارج خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.