شماره گذاری نیسان آبی از سر گرفته شده است

4 5,713
اوایل مردادماه بود که جمعی از معترضین عدم شماره گذاری نیسان آبی در کارخانه زامیاد دست به تحصن زده و خواستار تعیین تکلیف وانت‌های خود شدند. تقریبا دو هفته بعد، رئیس‌جمهور در جلسه‌ای با حضور مدیران شش شرکت بزرگ صنعتی دستور ازسرگیری شماره گذاری وانت‌های زامیاد را صادر کرد.

حدود ۲۱ هزار دستگاه وانت زامیاد اواخر اردیبهشت‌ماه و پیش از به پایان رسیدن مهلت قانونی سازمان استاندارد جهت اعمال استانداردهای لازم در محصولات جدید، مجوزهای لازم برای شماره گذاری را دریافت کرده بودند، ولی پلیس راهور به دلیل عدم دریافت نامه تأییدیه از سوی سازمان استاندارد، از شماره گذاری این خودروها اجتناب می‌کرد. به همین دلیل، خودروهای فروخته‌شده به مشتریان برای مدت طولانی در پارکینگ شرکت زامیاد خاک می‌خورند. ولی ظاهرا با پادرمیانی رئیس‌جمهور، مشکل شماره گذاری نیسان آبی حل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت زامیاد، شماره گذاری نیسان آبی از سر گرفته شده و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ دستگاه از این خودروی پرمصرف به مشتریان تحویل شده است. در حال حاضر وانت زامیاد تنها خودروی کاری کشور به حساب می‌آید که قیمت آن تقریبا یک‌پنجم قیمت خودروهای خارجی مشابه در بازار ایران است. از این رو تأخیر در تحویل این خودرو موجب اعتراضات شدید آن‌ها شده بود.

عدم شماره گذاری و تحویل وانت‌های زامیاد نه تنها وضعیت کار و معیشت خریداران را با مشکل مواجه کرده، بلکه زیان هنگفتی را نیز برای شرکت سازنده به همراه داشته است. طبق گزارش‌های به دست آمده، زامیاد در ازای هر روز نگهداری اجباری از نیسان‌های آبی، حدود ۳.۷ میلیارد تومان به حساب خریداران واریز می‌کرد!

در هر صورت، حالا ۲۱ هزار خودروی وانت فروخته‌شده مشکلی در شماره گذاری ندارند و به زودی تمام آن‌ها به مشتریان تحویل داده می‌شوند. مدیرعامل سایپا علاوه بر رفع مشکل شماره گذاری نیسان آبی، از عرضه چند مدل خودروی برقی در آینده نزدیک خبر داده است. خودروهای وارداتی چانگان نیز در حال تحویل بوده و خودروهای زوتی نیز به محض قیمت‌گذاری روانه بازار می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. علی
    علی می گوید

    راست‌فرمان نباشه یه‌وقت ما رو ببره کنیا!

  2. علی
    علی می گوید

    چرا انقد اذیت میکنید گناه کردم اومدم نیسان خریدم ازتون چرا پلاک نمیکنید تا کی منتظر بمونم تو این وضعیت اقتصادی چرا پلاک نمیکنید

  3. علی ن
    علی ن می گوید

    سلام ، بیستم شهریور۱۴۰۲ نسبت به خرید نقدی وانت تک سوز آپشنال رادیال SVD اقدام کردم و مرحله تخصیص و فاکتور در سایت شرکت ثبت گردیده ، ولی متاسفانه با توجه به دستور مستقیم رئیس جمهور محترم برای شماره گذاری این خودروها سازمانهای مربوطه متعهد به انجام وظیفه خود نیستند و ما مشتریان متضرر شده‌ایم ،اگر خرید نقدی از بازار انجام داده بودیم با قیمت کمتر از شرکت صاحب خودرو می‌شدیم ،در صورتیکه شرکت سایپا در چند روز گذشته مجددا آگهی فروش فوری منتشر نموده ، فقط نقدینگی مردم واریز به حسابشان بشود و دیگر هیچ خبری از تحویل خودرو نیست . خواهشمندیم صدای ما را به مسئولین این امر برسانید .

  4. صابر
    صابر می گوید

    سلام نیسان دوگانه رآبشنال رادیال ثبت نام کردم واس کار با وام و قرض تونستم پولش رو جور کنم الان یک ماهه فاکتور شده ولی پلاک نمیشه بخاطر رضای خدا پیگیری کنید ماشین واسه تفریح که نمیخریم واسه کار کردن باهاش ثبت نام کردیم اگه از بازار آزاد میگرفتم الان ماشین زیر پامون بود

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.