سقف برداشت بنزین و برخی محدودیت‌ها موقتا لغو شد

0 1,159

معاون اول رئیس‌جمهور پس از دریافت گزارش‌های متعدد مبنی بر تشکیل صف‌های طولانی و همچنین بازدید حضوری از چند جایگاه سوخت‌رسانی در تهران، خبر لغو سقف برداشت بنزین و برخی محدودیت‌های دیگر را اعلام کرد.

به‌دنبال تصمیم جدید وزارت نفت مبنی بر کاهش قابلیت برداشت بنزین از ۶۰ به ۳۰ (یا ۴۰) لیتر در هر نوبت با کارت آزاد جایگاه، شایعات متعددی مبنی‌بر کمبود بنزین در کشور و احتمال گرانی آن به گوش رسید. از این رو صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت‌رسانی شکل گرفت.

از ابتدای سال تاکنون، مسئولین ذی‌ربط بارها گفته‌اند که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و دولت و مجلس برنامه‌ای برای گرانی بنزین در سال جاری ندارند. ولی با توجه به عملکرد دولت قبلی در افزایش ناگهانی قیمت بنزین، مردم اعتماد چندانی به این وعده‌ها ندارند و خبر کاهش سهمیه برداشت سوخت، گمانه‌زنی درباره کمبود بنزین و احتمال گرانی آن را تقویت کرد. به همین خاطر، مدت زیادی طول نکشید که صف طولانی خودروها در جایگاه‌های سوخت تشکیل شد.

بازرسی معاون اول رئیس جمهور از چند جایگاه سوخت

برای بررسی دقیق وضعیت، معاون اول رئیس‌جمهور شخصا از چند جایگاه سوخت‌رسانی بازدید کرد و نظر افراد را درباره مدت‌زمان انتظار در صف و سقف جدید برداشت بنزین پرسید. اگرچه صفوفی که آقای معاون از آن‌ها دیدن کرد چندان طولانی نبوده‌اند، ولی با استناد به گزارش‌های مختلف مبنی‌بر وجود ازدحام در جایگاه دیگر، وی تصمیم گرفت در جلسه اخیر وزارت صمت حضور پیدا کند تا تصمیم جدیدی درباره شیوه سوخت‌رسانی اتخاذ شود.

درنتیجه رایزنی میان معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صمت و مدیران شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کشور، دستور لغو سقف برداشت بنزین و برخی محدودیت‌ها به‌طور موقتی صادر شد تا بلکه نگرانی درباره نبودِ بنزین برطرف شود و شرایط به حالت عادی بازگردد. پس درست مثل گذشته، مالکین خودروها می‌توانند با استفاده از کارت شخصی خود از سهمیه ۶۰ لیتری بنزین دولتی و سهمیه ۱۵۰ لیتری بنزین آزاد استفاده کنند، ضمن اینکه سقف سوخت‌گیری با کارت جایگاه هم فعلا برداشته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.