اطلس E اتوماتیک با گیربکس جدید روانه بازار می‌شود

0 797
تیپ فول آپشن سایپا اطلس (E) با گیربکس اتوماتیک و امکانات جدید بزودی روانه بازار می‌شود. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های اطلس E آشنا شوید:

به گزارش کارنامه، با پایان پروژه توسعه اطلس اتوماتیک با گیربکس جدید و سیستم کنترل پایداری، بزودی فرآیند تجاری سازی این خودرو آغاز می‌شود. بنابر شنیده‌ها اطلس اتوماتیک در محدوده قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.

طبق اعلام سایپا، اطلس اتوماتیک با گیربکس نسل جدید CVT عرضه می‌شود. این گیربکس ساخت شرکت پانچ بوده و عملکردی مشابه گیربکس‌های CVT خودروهای نیسان و هیوندای دارد. این سبک از گیربکس‌های دور پیوسته با ثابت نگه داشتن دور موتور در بازه‌هایی خاص، حس و حال رانندگی و تعویض دنده‌ گیربکس‌های اتوماتیک هیدرولیک را شبیه سازی می‌کنند. علاوه بر این، رفتار هوشمند‌تر گیربکس CVT اطلس نسبت به گیربکس اتوماتیک کوییک منجر به کاهش دور موتور و به تبع آن کاهش مصرف سوخت شده است.

دیگر تغییر اطلس اتوماتیک نسبت به کوییک اتوماتیک تجهیز این خودرو به سیستم کنترل پایداری و شروع حرکت در سربالایی است؛ این آپشن امکان لغزندگی و خروج ناخواسته خودرو از مسیر جاده را کاهش می‌دهد.

طبق کاتالوگ جدید منتشر شده از اطلس E، این خودرو فول‌ترین تیپ اطلس محسوب می‌شود. در اطلس E اتوماتیک ۶ ویژگی جدید نسبت اطلس G با گیربکس دستی مشاهده می‌شود:

  • فرمان کمکی برقی
  • ورود بدون کلید و دکمه استارت
  • کروز کنترل و محدود کننده سرعت
  • رادار هشدار نقطه کور
  • سنسور باران
  • سیستم صوتی تقویت شده با ۲ تویتر

علاوه بر موارد فوق، از دیگر امکانات اطلس E اتوماتیک می توان به کیسه هوای سرنشینان جلو، مالتی مدیای ۷ اینچی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سنسور پارک عقب، درگاه usb، دوربین دید عقب، سنسور هشدار و نمایش باد تایرها، تریم دو رنگ به همراه روکش چرم و پارچه صندلی‌ها، سانروف برقی، تهویه دستی الکتریکی، آینه تاشو برقی، چراغ‌های اتوماتیک و دکمه‌های کنترل صوت روی فرمان اشاره کرد.

تا قبل از این قرار بود اطلس تیپ فول‌تری با نام L داشته باشد که علاوه بر امکانات اطلس E به امکانات دیگری مثل تنظیم برقی صندلی راننده و گرمکن صندلی‌های جلو مجهز باشد؛ طبق تغییرات جدید، عرضه این تیپ منتفی شده و فول ترین حالت اطلس همان تیپ E اتوماتیک خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.