اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

کسب جواز ادامه تولید نیسان آبی با افزودن دی‌لایت

شرکت زامیاد همانند سایر خودروسازهای کشور برای ادامه تولید و عرضه محصولات خود، تغییراتی را در آن‌ها اعمال کرده است. افزودن دی‌لایت به وانت نیسان یکی از ابتکارات این شرکت است تا به‌واسطه آن بتواند جواز لازم برای تولید خودروی قدیمی خود را کسب کند.

یکی از شروط ادامه تولید خودروها در سال جدید، پیروی از استانداردهای ۸۵گانه است که شامل لیست بالابلندی از امکانات و تجهیزات خودرویی می‌شود. سازمان ملی استاندارد تا اواسط تیرماه به شرکت‌های خودروسازی فرصت داده محصولات خود را به ۸۵ استاندارد تعیین‌شده مجهز کنند.

سازمان ملی استاندارد در سال گذشته، ۹ استاندارد تعلیق‌شده را مجددا به لیست استانداردهای الزامی برای تولید خودرو اضافه کرد. بدین ترتیب، لیست استانداردهای ۸۵گانه جدید شامل امکاناتی همچون حفاظت از عابر پیاده، نشانگر تعویض دنده، نشانگر پایش باد لاستیک‌ها، کنترل پایداری در ترمزگیری، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استحکام کابین خودروهای تجاری و در نهایت دیلایت می‌شود.

رعایت استانداردها و گرانی خودروها!

رعایت این استانداردها، دردسرهای متعددی را برای خودروسازان به‌وجود آورده و در عین حال یکی از عوامل مؤثر در گرانی خودروها به حساب می‌آید. چندی پیش، خودرو پژو پارس با چراغ‌های دیلایت سوژه رسانه‌ها شد و حالا افزودن دیلایت به وانت نیسان ظاهر پرابهت و ترسناک این ماشین را خار و خفیف کرده است. دیلایت، استانداردی است که بیشتر در نواحی دائما مه‌آلود و بارانی به کار می‌آید و عملا نقش مثبتی در رانندگی در جاده‌های خشک و آفتاب‌سوز ایران ایفا نمی‌کند.

اما زامیاد با نصب چراغ دیلایت، کارت سبز برای تولید وانت آبی را دریافت می‌کند. خودرویی که دهه‌هاست در خیابان‌های کشور جولان می‌دهد و با مشاهده جثه تنومند و محکم آن، ترس و نگرانی در دل رانندگان دیگر رخنه می‌کند. اما هنوز پلتفرم نیسان آبی بسیار قدیمی است و افزودن استانداردهای ۸۵گانه نمی‌تواند ایمنی این پلتفرم قدیمی را تضمین کند، آن‌هم در حالی‌که نکات مهم‌تری مثل بهبود کیسه هوا، چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

/blog/news-adding-daylight-to-nissan-van/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید