پیشنهاد صمت جهت تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو

0 610
واردات خودرو یکی از عوامل ضروری جهت بهبود وضعیت بازار خودرو و برآورد نیاز مردم است که دولت مسئولیت تعیین جزئیات آن را بر عهده دارد. با این حال، پیشنهاد تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو به‌تازگی سرخط خبرهای مهم شده است.

به گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، احتمالا ارز ترجیحی از واردات گوشی‌های آیفون حذف شده و به واردات خودرو اختصاص می‌یابد.

واردات خودرو در راستای بهبود کیفیت محصولات داخلی، تنظیم بازار، کنترل قیمت خودرو و در نهایت رضایت و بهبود حال مشتریان صورت می‌گیرد و اهمیت آن ‌انکارناپذیر است. نهادها و مسئولین بلندمرتبه بارها به ضرورت واردات خودرو اشاره کرده و حتی مخالفین سرسخت نیز با این قضیه کنار آمده‌اند.

از طرف دیگر، علیرغم تخصیص ارز ترجیحی به گوشی‌های آیفون، واردکنندگان بنا به دلایلی این محصولات پرطرفدار را با ارز آزاد در دسترس مشتریان قرار می‌دهند. بنابراین پیشنهاد تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو چندان غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد، چون نه‌تنها تأثیری روی قیمت فروش گوشی‌های آیفون ندارد، بلکه کمک شایانی به حوزه واردات خودرو خواهد کرد.

ناگفته نماند که برخی کارشناسان مخالف این پیشنهاد هستند. با این حال گفته می‌شود که نفع و ترجیح عمومی فعلا روی واردات خودرو متمرکز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.