اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

چه تعداد خودرو در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تولید شده است؟

بررسی آمار تولید دو خودروساز بزرگ کشور در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که میزان تولید خودرو در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثابت مانده و تغییری نکرده است.

این در حالی است که میزان تولید خودروسازان در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه سال گذشته ۱۱۸ درصد رشد را تجربه کرده است. اما اینکه چرا خودروسازان از رشد ۱۱۸ درصدی در فروردین ماه به آمار فعلی رسیده‌اند، به افت شدید تولید در نخستین ماه سال گذشته بازمی‌گردد. اتفاقی که به دلیل آغاز شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای خودروسازی و قطعه‌سازی رخ داد.

خودروسازان امید داشتند که با توجه به وعده‌های مسئولین، امسال رشد قابل‌توجهی در تولید را رقم بزنند؛ اتفاقی که تاکنون رخ نداده است. قیمت‌گذاری شورای رقابت تا حدودی ناامیدی را برای واحدهای تولیدی خودرو به همراه داشته و تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ میزان تولید خودرو در کشور به حد قابل انتظار نرسیده است.

تا پیش از این انتظار می‌رفت که قیمت‌گذاری شورای رقابت در سال جدید با در نظر گرفتن تورم زمستانه سال گذشته صورت پذیرد. اتفاقی که رخ نداد و در نهایت سبب شد که میزان تولید خودرو افزایش نیابد.

چه میزان خودرو در اردیبهشت ماه امسال تولید شد؟

براساس آمارهای منتشر شده، سایپا در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ توانست میزان تولید خود را ۱۲ درصد افزایش داده و ۴۸ هزار و ۵۶۰ دستگاه خودرو تولید کند.

این در حالی است که میزان تولید ایران‌خودرو در این بازه زمانی ۶ درصد کاهش یافت. این خودروساز در اردیبهشت ماه امسال توانست ۵۴ هزار و ۲۸۱ دستگاه از محصولات خود را از خط تولید خارج کرده و راهی بازار کند.

میزان تولید خودرو در خرداد ماه افزایش خواهد یافت

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که میزان تولید خودرو در خرداد ماه، یعنی یک ماه پس از ابلاغ مصوبه افزایش قیمت شورای رقابت شدت گیرد. چراکه سرانجام خودروسازان موفق شده‌اند مسیر قیمت‌گذاری خودروها را براساس ملاک‌هایی همچون میزان زیان تولید و حاشیه سود بازار تغییر دهند.

بر همین اساس نیز انتظار می‌رود که با رسیدن خودروسازان به خواسته‌هایشان، بدهی آن‌ها به قطعه‌سازان کاهش یافته و میزان تولید خودرو نیز افزایش یابد.

/blog/news-amount-car-production-ordibehesht-1400/amp/
اخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید