به پایان ممنوعیت واردات خودرو نزدیک می‌شویم

0 2,067
معاون رئیس‌جمهور ضمن اشاره به پایان ممنوعیت واردات خودرو تا آخر اردیبهشت‌ماه، اهمیت تصمیم‌گیری قاطع و مؤثر در این خصوص را مورد تأکید قرار داد.

در سال ۱۳۹۷، مصوبه ممنوعیت واردات خودرو به دلایل مختلف از جمله جلوگیری از خروج ارز، توسط سران قوا مورد تصویب قرار گرفت. این تصمیم چهارساله پیامدهای چندان خوشایندی را برای صنعت خودروسازی ایران به همراه نداشت و خوشبختانه بازه اجرایی در آخر اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

اگر به خاطر داشته باشید، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن نیز چندی پیش از پایان ممنوعیت واردات خودرو و انقضای قریب‌الوقوع مصوبه ناخوشایند سران قوا خبر داد و وعده تسهیل شرایط واردات خودرو را مطرح کرد.

به هر حال، بحث واردات خودرو مجددا در جلسه علنی اخیر مجلس شورای اسلامی مطرح شده و روند فعلی صنعت خودروسازی مورد انتقاد گرفته است. رهبر انقلاب نیز بارها از کیفیت پایین خودروهای داخلی شکایت کرده و مسئولیت بهبود وضعیت را برعهده دولت نهاده است.

به گفته معاون رئیس‌جمهور، ظاهرا دولت نیز به نوبه خود در تلاش است تا گام‌های مثبتی را در صنعت خودروسازی بردارد و رویه‌های کارآمدی را برای رفع مسئله خودرو در پیش گرفته است. از طرف دیگر، وزارت صمت نیز اقداماتی جدی را در برنامه‌های خود گنجانده است. بنابراین در آینده نزدیک می‌توان منتظر تحولی تأثیرگذار در حوزه خودروسازی و بازار خودرو بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.