دولت مصوبه واردات خودرو را تأیید کرد؛ منتظر ریزش قیمت‌ها باشیم؟

0 910
تأیید مصوبه واردات خودرو توسط دولت سرخط خبرها شد. پس از کش و قوس‌های فراوان، دولت بالاخره مخالفت خود را اصلاح و با ورود خودروهای خارجی موافقت کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، به لزوم اقدام سریع دولت برای تهیه آیین‌نامه واردات خودرو تأیید کرد.

قانون منع واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ به مدت چهار سال و به دلایل مختلف از جمله کنترل و جلوگیری از خروج ارز از کشور، توسط قوای سه‌گانه به تصویب رسید. منع واردات خودرو علیرغم مزایای متعدد، پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش تیراژ و کیفیت خودروها، افزایش قیمت و نوسان شدید در بازار خودرو اشاره کرد.

لزوم واردات خودرو در چند ماهه اخیر به حدی ملموس بوده که اکثر نهادهای مهم از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام و رؤسای شرکت‌های بزرگ مثل ایران‌خودرو، موافقت خود را صریحا در این باره اعلام کردند.

با تأیید مصوبه واردات خودرو توسط دولت می‌توان منتظر عرضه خودروهای خارجی متنوع در بازار ایران، کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت محصولات داخلی بود، چون خودروسازان برای رقابت با ماشین‌های خارجی مجبور به بهبود کیفیت تولیدات خواهند شد. در ضمن، ورود خودروهای خارجی به بازار تا اندازه‌ای می‌تواند اختلاف بین میزان عرضه و تقاضا را کاهش داده و به ثبات و افت قیمت کمک کند.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به ضرورت واردات خودرو گفت که وزارت صمت باید زودتر به فکر این راه‌حل می‌افتاد تا جان و مال مردم کمتر دچار زیان و آسیب می‌شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.