آزادسازی واردات خودرو یک قدم به اجرایی شدن نزدیکتر شد

0 605
موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات ۷۰ هزار خودرو منوط به رأی مثبت دولت و مجلس است. این مجمع مخالف ورود خودروهای خارجی به بازار ایران نیست.

اگر به یاد داشته باشید، متن قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با حذف بند مربوط به واردات خودروهای سواری برای شورای نگهبان ارسال شد. با اینکه هیئت عالی نظارت به‌عنوان مخالف سرسخت واردات خودرو شناخته شد، ولی در نهایت این هیئت‌رئیسه مجلس بود که بند ورود خودروهای سواری را از متن بودجه حذف کرد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور در اواخر سال گذشته، یک مهلت سه‌ماهه را برای وزارت صمت مشخص کرد تا سازوکار واردات خودرو را فراهم آورد. از زمان حذف بند واردات خودرو، حواشی متعددی در این خصوص ایجاد شد که برخی از آن‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره می‌کنند.

بد نیست بدانید که مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون اظهارنظر خاصی درباره واردات خودرو نکرده است.

طی هفته گذشته، جلسه مهمی با محوریت واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد و قرار است یک جلسه تکمیلی نیز در هفته جاری صورت گیرد. در صورت توافق بین دولت و مجلس، موافقت مجمع تشخیص با واردات ۷۰ هزار خودرو نیز چندان دور از انتظار نیست، چون به هر حال این دولت بود که در سال ۹۷ با ورود خودرو مخالفت کرد. اگر نظر مجلس و دولت مثبت باشد، مجمع تشخیص مصلحت نیز مخالفتی با واردات خودرو نخواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.