تصویب آیین‌نامه واردات خودرو ایثارگران

تسهیل شرایط واردات خودرو برای جانبازان و ایثارگران

0 623

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین‌نامه واردات خودرو ایثارگران به تصویب رسید. به این ترتیب واردات خودروی جانبازان بالای ۵۰ درصد بدون پرداخت سود بازرگانی انجام خواهد شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیح داد با پیشنهاد بنیاد شهید آیین‌نامه اجرایی بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اجازه واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا و برخورداری از خودروی داخلی برای سایر افراد مشمول ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به تصویب رسید که بر این اساس، سود بازرگانی افراد مشمول واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد با نرخ صفر محاسبه می‌شود. سایر افراد مشمول ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌توانند از تسهیلات بانکی برای خرید خودروی داخلی بهره‌مند شوند. جزئیات این آیین‌نامه متعاقبا اعلام خواهد شد.

جزئیات بندهای الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو

اردیبهشت ماه بود که مجلس شورای اسلامی با الحاق بندهایی به قانون ساماندهی صنعت خودرو شرایطی را برای واردات خودرو توسط جانبازان و ایثارگران به تصویب رساند. جزئیات این قانون عبارت است از:

الحاق به کل: وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی موظف‌اند با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مجوز واردات خودرو مناسب برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر را هر ده سال یکبار صادر و اقدام کنند.

تبصره ۱- قیمت خودرو وارداتی تا سقف ۴۰ هزار یورو و با بهره‌مندی از معافیت‌های گمرکی و سود و عوارض بازرگانی.

الحاق یک تبصره به‌عنوان تبصره ۸ به ماده ۱۲ قانون: خودروهای وارداتی توسط جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به نمایندگی برای افراد مذکور اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شوند از پرداخت کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات و عوارض معاف‌اند.

الحاق به کل: کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات در خصوص‌ خودروهای وارداتی توسط ایثارگران یا بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شود با نرخ صفر محاسبه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.